Permalänk
Medlem
Skrivet av Unrated:

Vad har ni för GPU?
Jag kör ett Amd 7900 xtx och mitt beter sig helt normalt.
Kör 2560x1440 240hz

Jag har ett 4070ti

Skrivet av Mocka:

Men bara det segmentet? När du kör vidare så är allt normalt?

Svårt att säga har inte kunnat spela så mycket pga servrarna.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag har inte ens sneglat på Online utan bara kört Offline då jag vill ta saker och ting i min egen takt. Vilka är fördelarna med Online? Enda skillnaden jag märkt är chatten.

Man kan spela med andra + att det är väl även trading osv senare i spelet. Därför jag inte vill starta en Offline, får vänta tills Onlinedelen fungerar bra helt enkelt.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Svårt att säga har inte kunnat spela så mycket pga servrarna.

Okej, hoppas att du kommer längre. För mig handlade det verkligen om några minuter, sen blev det mycket bättre.

Skrivet av Aeqvist:

Man kan spela med andra + att det är väl även trading osv senare i spelet. Därför jag inte vill starta en Offline, får vänta tills Onlinedelen fungerar bra helt enkelt.

Aha synd, hade missat tradingdelen. Får skapa en ny gubbe online och se hur det är.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Okej, hoppas att du kommer längre. För mig handlade det verkligen om några minuter, sen blev det mycket bättre.

Aha synd, hade missat tradingdelen. Får skapa en ny gubbe online och se hur det är.

jaha en sån kort stund. för mig slutade de inte och då var jag i första staden och bara läste chatten kanske 10-15min och det höll på en. sluta när jag tabbade ut

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

jaha en sån kort stund. för mig slutade de inte och då var jag i första staden och bara läste chatten kanske 10-15min och det höll på en. sluta när jag tabbade ut

Oj då måste det vara något galet. Kör du utan V-sync?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Oj då måste det vara något galet. Kör du utan V-sync?

Utan vsync men max FPS på 161

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

ja gpu går på max. låter som ett värmeverk här.
inte kollat upp det mer, hoppas de fixar det med nån patch snart.

Skruva ner Volumetric Lighting från Ultra till Very High.
Sänkte effekten med över 60w för mig.

Min Paladin står nu för den överdrivna hettan.
https://maxroll.gg/last-epoch/build-guides/paladin-leveling-g...

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Skruva ner Volumetric Lighting från Ultra till Very High.
Sänkte effekten med över 60w för mig.

Min Paladin står nu för den överdrivna hettan.
https://maxroll.gg/last-epoch/build-guides/paladin-leveling-g...

ska testa!
tack

edit

inga problem efter det! snyggt

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Börjat spela en Falconeer Dive bomber som min första gubbe och det är riktigt kul spel.
Har precis blivit level 58 och körde min första monolit igår.. och jag fattade inte riktigt hur man gick vidare för att döda bossen osv, men det har jag lärt mig nu.

Men jag har ett lootfilter, och ibland droppar items som är helt röda med massa cirklar på osv.
Vad i hela fridens namn är detta????????

För övrigt gillar jag spelet skarpt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Börjat spela en Falconeer Dive bomber som min första gubbe och det är riktigt kul spel.
Har precis blivit level 58 och körde min första monolit igår.. och jag fattade inte riktigt hur man gick vidare för att döda bossen osv, men det har jag lärt mig nu.

Men jag har ett lootfilter, och ibland droppar items som är helt röda med massa cirklar på osv.
Vad i hela fridens namn är detta????????

För övrigt gillar jag spelet skarpt!

Kolla efter röd text i lootfiltret och läs vad regeln heter/motsvarar.
Är den från maxroll står det kanske "useful prefixes early endgame" eller något liknande.
Är det inte tydligt nog får du öppna upp regeln och se vad den gör.

Cirklarna/prickarna motsvarar antal prefix (vänster om texten) och suffix (höger om texten).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vandroy:

Kolla efter röd text i lootfiltret och läs vad regeln heter/motsvarar.
Är den från maxroll står det kanske "useful prefixes early endgame" eller något liknande.
Är det inte tydligt nog får du öppna upp regeln och se vad den gör.

Cirklarna/prickarna motsvarar antal prefix (vänster om texten) och suffix (höger om texten).

Räddare i nöden.
Tack, jag ska kolla upp i filtret. 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

ska testa!
tack

edit

inga problem efter det! snyggt

Äntligen hittade jag stället där Volumetric inställningen fick kortet att dra max. Lyckades dock inte riktigt få till en screenshot på 450W men nästan. Galet vilken skillnad genom att gå från Ultra till Medium (kunde även ha testat High). Jag kör ändå undervoltat men trots det blir det en rätt så galen värmeutveckling. Vill inte veta vad som hade hänt om jag kört utan V-sync

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är min dator det är fel på eller om det är bara är så. Men jag spelar online och varje gång när jag har startat spelat och första gången möter monster efter har starta spelet, så lagar det till/fryser det till i någon millisekund efter det gör de inte så längre. Har än så länge bara haft det så i last epoch.

Någon mer som har någon liknande upplevelse?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650 Gaming X AX | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | GIGABYTE GeForce RTX 4070 WindForce 3 OC | Montech Metal DT24 Premium ARGB | 2 x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB | ASUS TUF Gaming 850w Gold | Corsair iCUE 4000D RGB Airflow | 27" LG UltraGear 27GP850P-B |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fimps:

Vet inte om det är min dator det är fel på eller om det är bara är så. Men jag spelar online och varje gång när jag har startat spelat och första gången möter monster efter har starta spelet, så lagar det till/fryser det till i någon millisekund efter det gör de inte så längre. Har än så länge bara haft det så i last epoch.

Någon mer som har någon liknande upplevelse?

Har för mig att under åtminstone betan, laddade du in monstrets alla grejer första gången du mötte den - för att sedan hamna i cachet. Detta gjorde att det hackade till lite om du mötte flera olika monster som du tidigare inte sett i din session.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Har för mig att under åtminstone betan, laddade du in monstrets alla grejer första gången du mötte den - för att sedan hamna i cachet. Detta gjorde att det hackade till lite om du mötte flera olika monster som du tidigare inte sett i din session.

Jaha ok. ja för det är verkligen bara när jag ska börja slå på mina första monster jag möter efter har starta spelet. sen händer det aldrig mer igen.. tycker också att min grafikkort går lite varmt så ska testa köra det som har rekommenderats i tråden.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650 Gaming X AX | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | GIGABYTE GeForce RTX 4070 WindForce 3 OC | Montech Metal DT24 Premium ARGB | 2 x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB | ASUS TUF Gaming 850w Gold | Corsair iCUE 4000D RGB Airflow | 27" LG UltraGear 27GP850P-B |

Permalänk
Medlem

Spelar ni fortfarande LE?

Jag tyckte det var roligt i början men tröttnade redan efter ett par dagar innan jag ens kommit till maxlevel med någon gubbe. Vet inte riktigt varför jag inte fastnar i det men jag tror jag saknar grafiken och framförallt ljudet från Diablo IV för mycket.

Och som någon sa att man saknar feedback från sina attacker, mobsen bara smälter mer eller mindre. I D4 blir det en riktigt "oomph-effekt" när man t.ex. smashar en drös mobs med sin HotA-barbar, i LE är det bara "meh-effekt" när man ser healthbarsen sjunka...

Nä ge mig ett D4 med skillsträden från LE så kanske jag blir nöjd

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Spelar ni fortfarande LE?

Jag tyckte det var roligt i början men tröttnade redan efter ett par dagar innan jag ens kommit till maxlevel med någon gubbe. Vet inte riktigt varför jag inte fastnar i det men jag tror jag saknar grafiken och framförallt ljudet från Diablo IV för mycket.

Och som någon sa att man saknar feedback från sina attacker, mobsen bara smälter mer eller mindre. I D4 blir det en riktigt "oomph-effekt" när man t.ex. smashar en drös mobs med sin HotA-barbar, i LE är det bara "meh-effekt" när man ser healthbarsen sjunka...

Nä ge mig ett D4 med skillsträden från LE så kanske jag blir nöjd

Intresserad av att höra med. Lirat det tidigare under EA och känt likadant.
Undrar även ifall de lagt till nåt på endgame, eller är det fortfarande en 3min loop av att köra monolith och öppna rewardkista?

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0kturnal:

Intresserad av att höra med. Lirat det tidigare under EA och känt likadant.
Undrar även ifall de lagt till nåt på endgame, eller är det fortfarande en 3min loop av att köra monolith och öppna rewardkista?

Fortfarande samma endgame

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Fortfarande samma endgame

Ugh, känns som jag avvaktar då, speciellt som jag läst att kampanjen forfarande erbjuder noll utmaning

Permalänk
Medlem

Skill och crafting från LE till D4 tack .är lvl 85 nu men det går jävligt segt nu. Och ljudet och känslan är verkligen så mycket bättre i D4 men S3 är en katastrof tyvärr .

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

LE fungerar inte jättebra på Steamdeck tycker jag. D4 har riktigt bra kontroller, bättre med handkontroll än mus/tangentbord tyckte jag. Men LE känns väldigt onaturligt med handkontroll. Ibland slutar decken fungerar i loading screen. Inget jag har märkt på datorn. Någon som spelar mycket på steam deck och vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Spelar på Steamdeck och det enda jag kan anmärka är den lilla texten. Spelar även vid datorn med handkontroll.
Men visst, crafting / skill lootfilter hanteras bättre med mus / tangentbord. själva spelandet fungerar minst lika bra som D4 .

edit : just det ... jag har inte lyckats lista ut vad man behöver göra ist för att trycka D som man är tvungen till i Dungeons . Någon som vet ? För det är otroligt störande.

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

Spelar på Steamdeck och det enda jag kan anmärka är den lilla texten. Spelar även vid datorn med handkontroll.
Men visst, crafting / skill lootfilter hanteras bättre med mus / tangentbord. själva spelandet fungerar minst lika bra som D4 .

edit : just det ... jag har inte lyckats lista ut vad man behöver göra ist för att trycka D som man är tvungen till i Dungeons . Någon som vet ? För det är otroligt störande.

Jag kör med en Xbox kontroll. Men för mig i dungeons så är det höger pil på kontrollen som gäller.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650 Gaming X AX | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | GIGABYTE GeForce RTX 4070 WindForce 3 OC | Montech Metal DT24 Premium ARGB | 2 x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB | ASUS TUF Gaming 850w Gold | Corsair iCUE 4000D RGB Airflow | 27" LG UltraGear 27GP850P-B |