Prishöjning på Tele2 trots överenskommet pris

Permalänk
Hedersmedlem

Prishöjning på Tele2 trots överenskommet pris

Hej,

Igår loggade jag som en händelse in på mitt konto på Tele2 och ser då att jag kommer få ett 50kr dyrare pris på mitt bredband från och med 1 mars, trots att mitt nuvarande pris är ett erbjudande med ett bestämt pris på 399kr per månad fram till sista Juni. Är det fler som åkt på samma och blivit förvånade? Det har ännu inte skickats ut någon kommunikation om detta eftersom det behövs göras 1 mån innan ändringen, men nytt pris syns om man loggar in och öppnar mer detaljer för sitt bredbandsabonnemang.

Jag har nu varit i kontakt med Tele2's kundtjänst samt lusläst villkor. Mycket förvirrat.
- Först påstår Tele2 att mitt pris är en rabatt på ordinarie pris. När ordinarie pris ändras så ändras mitt pris, men rabatten är den samma. Så står det dock inte i min orderbekräftelse. Där står det 399kr per månad under 12 mån, därefter 649kr per månad. Så det argumentet funkar inte.
- Då påstår Tele2 istället att man har rätt att ändra priset eftersom det inte är bundet, enligt deras villkor A7.1. Jag förstår här att jag inte riktigt förstått vad de sålt till mig. När jag tecknade abonnemanget så nappade jag på ett erbjudande med ett pris i 12 mån. Men det går fortfarande att säga upp abonnemanget med 1 mån uppsägningstid. Snyggt gjort av Tele2. Enligt deras villkor är de då inte bundna att uppfylla överenskommelsen. Den diskussionen är inte avslutad då kundtjänsts kunskap brast. Jag undrar hur man kan komma överens om specifikt att ett pris ska gälla i 12 mån, men sedan behöver de inte stå för det. Vad är det vi kommit överens om?
- Ok, om de då har rätt att ändra priset så står det i samma punkt, A7.1 att ändringen ska vara indexjusterad baserad på inflationen från Nov - Nov. Tele2 har höjt mitt pris med 12,5%. Ändringen av konsumentprisindex från Nov 2022 - November 2023 var 5,78% (387,93 -> 410,35). Detta kunde inte kundtjänst svara på. Alla avtal bör följa denna skrivelse, så Tele2 kan enligt sina villkor inte göra några andra prisjusteringar än indexreglering för sina befintliga kunder. Eller hur?

Kontentan var att korrekt avdelning ska höra av sig till mig. Låt oss se om det faktiskt sker.

Är det fler som råkar ut för detta?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Så jäkla trisst att läsa att de aldrig blir bättre. Samma gamla "comhem" som tidigare.
Jag har inte råkat ut för det du säger. Men då jag tycker så illa om företaget så tycker jag du kan vara lite ful själv och säga till dom att du blev lovad detta priset i 12 månader av försäljaren du pratade med och sålde på dig detta. Säg att du vill ha inspelningen av ert samtal annars. Var dryg. Hota med att du vill säga upp avtalet annars. De har så enorma vinstmarginaler så det blir en större förlust för dem än för dig om de tappar dig som kund. Det är mer regel än undantag att folk hotar med att säga upp sina abonnemang hos Tele2/Comhem för att få bättre priser.

Permalänk
Medlem

Jag var med om något liknande med Telia.
Jag hade bundet abonnemang 24 månader och dom höjde priset.
Jag kunde säga upp det direkt då trots att det var bundet.

Till historien hörde att jag flyttat till en ny bostad där internet ingick så jag var ändå inte intresserad av Telia och det här var ett ypperligt läge att bli av med den extra kostnaden.

Visa signatur

Kör Archlinux

Permalänk
Medlem

Ja asså du har täcknat ett abonnemang utan bindningstid och dom höjer sedan priset? Är väll inget konstigt alls med detta då det är branchstandard och har vart i många år.

Ända sättet att säkra ett pris på ett abonnemang en längre tid är med bindningstid.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av /bin/sh:

Jag var med om något liknande med Telia.
Jag hade bundet abonnemang 24 månader och dom höjde priset.
Jag kunde säga upp det direkt då trots att det var bundet.

Till historien hörde att jag flyttat till en ny bostad där internet ingick så jag var ändå inte intresserad av Telia och det här var ett ypperligt läge att bli av med den extra kostnaden.

När telia höjjer bundet pris så brukar det framgå att det gäller ordinarie pris efter bindningstiden. Uppsägningen är också inte något du kan nyttja inom din bindningstid. Så var iaf skrivelsen de två gånger de höjde på vår nyinstallerade fiber.

Permalänk
Medlem

Ser också på mitt tele2 att de kommer höja. Jag har inte fått meddelande angående det.
Får man höja utan att meddela kunden?
Uppsägningstid 1 mån
Månadskostnad (till 2024-02-29) 299 kr
Därefter 359 kr

Visa signatur

Intel i9 10989XE @ 4.7Ghz| 32GB Corsair Dominator |@ 3200 Mhz Asus x299 STRIX GAMING II | EVGA 3080 ULTRA FTW3

Permalänk
Medlem

Här förlorade dom en kund till

Det står klart och tydligt att priset (449 kr/mån för 500/500 fiber) gäller i 12 månader, inte att det är en rabatt från ordinarie pris. Även detta utan bindningstid. Heller inte fått någon information om prishöjning. Sade upp abonnemanget per omgående och Bahnhof fick tillbaka en tidigare trogen kund.

Permalänk
Medlem

Höjning här med, 100kr mer från 1/3. Dock går mitt kampanjpris ut helt 1/4 och skulle då höjas till 619kr.

Men då jag även har mobilabb. hos Tele2 i ett år till så ringde jag och kollade om jag kunde få förlänga bredbandet 1 år och få bättre pris.
Det gick bra så höjningen och kampanjprisets utgång är parerad 😁

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av norrby89:

Ja asså du har täcknat ett abonnemang utan bindningstid och dom höjer sedan priset? Är väll inget konstigt alls med detta då det är branchstandard och har vart i många år.

Ända sättet att säkra ett pris på ett abonnemang en längre tid är med bindningstid.

Korrekt. Men som jag skriver så har jag inte insett detta själv. Jag har egentligen inga val, finns bara Tele2 i denna lägenheten. Jag gick in på Tele2's hemsida och tecknade ett abonnemang. De erbjöd 12mån till ett visst pris. Fanns inget val att binda sig eller inte. Jag trodde att jag band mig till dem i ett år. Som sagt så spelar det ingen roll om jag binder eller ej eftersom det inte finns några vettiga alternativ.

Sedan kan man ju undra vad de faktiskt anser att de sålt. Det såg ut som att de lovade ett specifikt pris i ett år, men det gjorde de inte. Så de lovade ett specifikt pris så länge de tyckte de kunde hålla det. Jag tycker att det är falsk marknadsföring.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Korrekt. Men som jag skriver så har jag inte insett detta själv. Jag har egentligen inga val, finns bara Tele2 i denna lägenheten. Jag gick in på Tele2's hemsida och tecknade ett abonnemang. De erbjöd 12mån till ett visst pris. Fanns inget val att binda sig eller inte. Jag trodde att jag band mig till dem i ett år. Som sagt så spelar det ingen roll om jag binder eller ej eftersom det inte finns några vettiga alternativ.

Sedan kan man ju undra vad de faktiskt anser att de sålt. Det såg ut som att de lovade ett specifikt pris i ett år, men det gjorde de inte. Så de lovade ett specifikt pris så länge de tyckte de kunde hålla det. Jag tycker att det är falsk marknadsföring.

Well förstår att du blir besviken över det hela, men hänger lite i att många inte läser vad dom faktiskt skriver på för avtal när man tecknar abonnemang idag, vilket är en självklarhet för företagen att utnyttja.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jag har tele2 nu fram till den 9 mars så har jag fast pris därefter blir det byte till 250/250 Bahnhof.

Just nu har jag 500/500 och viaplay total ihop bakat. I mars höjs det paketet med ca 400 pix så blir att säga upp både bredband och viaplay paketet tyvärr. Kommer sakna premier league och nhl.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Däremot så har Tele2 en riktigt bra savedesk. Ring och säg upp abonnemanget så får du säkert 50% rabatt eller något.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Däremot så har Tele2 en riktigt bra savedesk. Ring och säg upp abonnemanget så får du säkert 50% rabatt eller något.

Fick inte ett erbjudande trots att jag var tydlig med att det var en prisfråga. Har en bakgrund i branschen dessutom, så vet precis vad dom har att jobba med. Blev ganska förvånad.

Och för övriga som klagar på ”ha koll på vad du tecknar”, så kan jag som jobbar med liknande avtal på daglig basis och hoppade på samma kampanj intyga att det är extremt vilseledande kommunicerat hur man presenterat priset i orderbekräftelser (som ligger till grund för telefon/internetbeställning).

Jag tecknade för övrigt samma kampanj två gånger (båda obundna) då jag gick från klassisk coax (com hem) till fiber innan stadsnätet blev installerat i nya lägenheten. Andra gången var det en trevlig savedeskare som fick sälja på mig igen och jag slapp uppsägningstiden när jag bytte tjänst i samma bolag, annars hade det blivit Bahnhof igen redan då. Men att nu behöva gå till ett inte alls konkurrenskraftigt pris (649kr/mån kontra 499kr/mån hos Bahnhof, även det obundet) känns löjligt när man pratar om marknadens (som alltid velat vara) billiga operatör. Hade dom låtit mig behålla samma pris eller matchat Bahnhof hade dom nog inte förlorat mig som kund eftersom jag hade sluppit strulet…

Permalänk
Skrivet av sebbeh:

Här förlorade dom en kund till

Det står klart och tydligt att priset (449 kr/mån för 500/500 fiber) gäller i 12 månader, inte att det är en rabatt från ordinarie pris. Även detta utan bindningstid. Heller inte fått någon information om prishöjning. Sade upp abonnemanget per omgående och Bahnhof fick tillbaka en tidigare trogen kund.

Om du läst Bahnhof- tråden här på
Sweclockers kommer du upptäcka att Bahnhof varit väldigt duktiga på att höja sina priser senaste tiden.

De är väldigt dyra idag.

Skrivet av Sweckid:

Höjning här med, 100kr mer från 1/3. Dock går mitt kampanjpris ut helt 1/4 och skulle då höjas till 619kr.

Men då jag även har mobilabb. hos Tele2 i ett år till så ringde jag och kollade om jag kunde få förlänga bredbandet 1 år och få bättre pris.
Det gick bra så höjningen och kampanjprisets utgång är parerad 😁

Vilken hastighet och vilket pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vilken hastighet och vilket pris?

Kampanjpriset som skulle höjas var 250/250 för 299kr i månaden, skulle höjas till 399 och sedan till 619 om 2 månader.

Ringde och fick 250/250 för 349kr i 12 månader (12 Månaders bindningstid)
(449kr men får 100kr rabatt då jag har mobiltelefoni genom dom, är bunden exakt 1 år till så det passar bra)

Blev erbjuden 100/100 för 319kr (med rabatten ovan) men kände att 30kr var värt den högre hastigheten..

Vi har iTux där vi bor och man får inte lägre pris av någon annan , Telenor erbjuder samma tjänst i 12 månader för samma pris och det är lägst av alla, så det använde jag som argument.

Permalänk
Skrivet av Sweckid:

Kampanjpriset som skulle höjas var 250/250 för 299kr i månaden, skulle höjas till 399 och sedan till 619 om 2 månader.

Ringde och fick 250/250 för 349kr i 12 månader (12 Månaders bindningstid)
(449kr men får 100kr rabatt då jag har mobiltelefoni genom dom, är bunden exakt 1 år till så det passar bra)

Blev erbjuden 100/100 för 319kr (med rabatten ovan) men kände att 30kr var värt den högre hastigheten..

Vi har iTux där vi bor och man får inte lägre pris av någon annan , Telenor erbjuder samma tjänst i 12 månader för samma pris och det är lägst av alla, så det använde jag som argument.

Wow! Låter helt sjukt att de skulle höja till 619 kr. Finns inte i världen att jag skulle betala mer än 320 kr för 250/250.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Wow! Låter helt sjukt att de skulle höja till 619 kr. Finns inte i världen att jag skulle betala mer än 320 kr för 250/250.

Om alternativ saknas, är du hellre utan anslutning då?

Själv betalar jag nu 459 kr/mån för 100/100, men inom ett halvår blir det gruppanslutning, så jag orkar inte byta nu. Billigaste här är ca 350 kr, men bytet skulle gå igenom med bara 3-4 månader kvar, så det är tveksamt om de ens skulle skriva avtal på så kort tid...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Om alternativ saknas, är du hellre utan anslutning då?

Själv betalar jag nu 459 kr/mån för 100/100, men inom ett halvår blir det gruppanslutning, så jag orkar inte byta nu. Billigaste här är ca 350 kr, men bytet skulle gå igenom med bara 3-4 månader kvar, så det är tveksamt om de ens skulle skriva avtal på så kort tid...

Är det inom stadsnätet? Låter ju som ett hutlöst pris. Ring och klaga på din fastighetsägare och be dina grannar stämma in. Jag hade inte accepterat det priset för 100/100.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av cyklonen:

Om alternativ saknas, är du hellre utan anslutning då?

Själv betalar jag nu 459 kr/mån för 100/100, men inom ett halvår blir det gruppanslutning, så jag orkar inte byta nu. Billigaste här är ca 350 kr, men bytet skulle gå igenom med bara 3-4 månader kvar, så det är tveksamt om de ens skulle skriva avtal på så kort tid...

Skulle enda alternativet vara 619kr/mån eller utan fast bredband, då har jag gått och köpt ett 4G/5G-abonnemang hos valfri annan operatör istället, av ren illvilja mot att vara nedlåst till den ursrungliga operatören och dess ockerpriser. I värsta fall utökat surfen på mobilen och kopplat den som en Hotspot till datorn.

Nu slipper jag turligt nog seriöst tänka på scenarion likt dessa då jag har stadsfiber och coax i lägenheten, kan välja och vraka mellan de flesta operatörer på marknaden. Dock måste jag säga att det börjar likna kartellbildning mellan aktörerna. Tecknade nytt bredband i November förra året, och efter mycket övervägning fram och tillbaka blev det Tele2 för min del också (600/50 för 279kr/mån). Alla andra operatörer skulle ha mellan 399-449kr/mån för en 250/250-lina. Närmare 600 kronor om jag önskade kliva upp ett steg i hastighet till 500/500 (efter nytecknat kampanjpris var över).

Nu går det att argumentera för att jag kör coax istället för ren fiber, men jag hade kunnat välja Tele2 med fiber istället för en hundring till, vilket fortfarande skulle varit billigare än någon konkurrent med råge vid samma ungefärliga hastighet. Priserna börjar bli hutlösa, och det som irriterar mig är att vad som framförs som alternativ, det är inte riktigt alternativ då alla operatörer tar ut mer eller mindre samma kostnad i slutändan. Jag har inget intresse i streaming eller TV-paket, så att dessa "ingår" medför absolut noll mervärde, jag önskar bara köpa ett snabbt bredband till ett rimligt pris. Något som blir svårare och svårare varje gång jag ska lägga om abonnemanget.

Städade upp grammatik och meningsuppbyggnad.
Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Skulle enda alternativet vara 619kr/mån eller utan fast bredband, då har jag gått och köpt ett 4G/5G-abonnemang hos valfri annan operatör istället, av ren illvilja mot att vara nedlåst till den ursrungliga operatören och dess ockerpriser. I värsta fall utökat surfen på mobilen och kopplat den som en Hotspot till datorn.

Nu slipper jag turligt nog seriöst tänka på scenarion likt dessa då jag har stadsfiber och coax i lägenheten, kan välja och vraka mellan de flesta operatörer på marknaden. Dock måste jag säga att det börjar likna kartellbildning mellan aktörerna. Tecknade nytt bredband i November förra året, och efter mycket övervägning fram och tillbaka blev det Tele2 för min del också (600/50 för 279kr/mån). Alla andra operatörer skulle ha mellan 399-449kr/mån för en 250/250-lina. Närmare 600 kronor om jag önskade kliva upp ett steg i hastighet till 500/500 (efter nytecknat kampanjpris var över).

Nu går det att argumentera för att jag kör coax istället för ren fiber, men jag hade kunnat välja Tele2 med fiber istället för en hundring till, vilket fortfarande skulle varit billigare än någon konkurrent med råge vid samma ungefärliga hastighet. Priserna börjar bli hutlösa, och det som irriterar mig är att vad som framförs som alternativ, det är inte riktigt alternativ då alla operatörer tar ut mer eller mindre samma kostnad i slutändan. Jag har inget intresse i streaming eller TV-paket, så att dessa "ingår" medför absolut noll mervärde, jag önskar bara köpa ett snabbt bredband till ett rimligt pris. Något som blir svårare och svårare varje gång jag ska lägga om abonnemanget.

Nyfiken, 279:- /månad. Är det bara under första året? För har aldrig sett deras priser så låga förut, men vet också att priserna skiljer sig beroende på vart i landet man tecknar.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Efter att ha ringt och klagat betalar vi 399:- för 600/50 via coax. I mars går det upp till 699:- ordinarie pris. Om jag vill minska min kostnad kan jag sänka till lägsta hastigheten 150/10 för 499:-.

Helt hutlöst enligt mig. Lägenhet i hyreshus centralt i Malmö. Inga andra alternativ i fastigheten. Typ 100:- i månaden inbakat i hyran för tv också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Well förstår att du blir besviken över det hela, men hänger lite i att många inte läser vad dom faktiskt skriver på för avtal när man tecknar abonnemang idag, vilket är en självklarhet för företagen att utnyttja.

Blev också väldigt nyfiken på vad skillnaderna är i binda sig och få ett pris i tolv månader?

Men vad innebär då 12 månader?
Vad är skillnaden mot att binda sig?

Permalänk
Medlem

Binder du dig är ju risken att höjning av pris sker lägre (höjer dom under bindningstid så har du all rätt att säga upp)

Får du ett kampanjpris under en viss tid men utan bindningstid så kan dom egentligen närsomhelst frångå det och höja ditt pris.

Med det sagt är det ju högst ovanligt att det sker då det ger dålig publicitet.
Men företagen använder undanflykten ränta som alla möjligheter att sko sig nu, under alla branscher.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Blev också väldigt nyfiken på vad skillnaderna är i binda sig och få ett pris i tolv månader?

Men vad innebär då 12 månader?
Vad är skillnaden mot att binda sig?

När du binder dig så är abonemanget bundet helt enkelt, då kan varken kund eller leverantör göra några ändringar på avtalet, Sen såklart finns det alltid extremfall där leverantören kan göra ändringar men är väldigt sällsynt och då erbjuder dom oftast möjlighet att kunna säga upp abonemanget eller annan kompensation.

Medans har du ett avtal som bara är pris X i 12 månader, du kan säga upp när du vill osv så om du väl läser avtalet så är priset nog inte garanterat och det finns i avtalet att leverantören får göra ändringar osv.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

När du binder dig så är abonemanget bundet helt enkelt, då kan varken kund eller leverantör göra några ändringar på avtalet, Sen såklart finns det alltid extremfall där leverantören kan göra ändringar men är väldigt sällsynt och då erbjuder dom oftast möjlighet att kunna säga upp abonemanget eller annan kompensation.

Medans har du ett avtal som bara är pris X i 12 månader, du kan säga upp när du vill osv så om du väl läser avtalet så är priset nog inte garanterat och det finns i avtalet att leverantören får göra ändringar osv.

Ja men då är det inget avtal om att du har ett pris i tolv månader. Det är ett löpande pris eller vad man vill kalla det. Vad händer efter tolv månader?
Väldigt missledande och de räknar med att ingen läser avtalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Ja men då är det inget avtal om att du har ett pris i tolv månader. Det är ett löpande pris eller vad man vill kalla det. Vad händer efter tolv månader?
Väldigt missledande och de räknar med att ingen läser avtalet.

står i avtalet precis som med bundet.

Haft bundet abonemang där priset fortsätter efter att bindningstiden tar slut, sen tog det två-tre veckor så fick man ett mail om högre pris och då va det vara att ringa in och binda upp igen till det tidigare priset.

Har även haft bundet och obundet där det i avtalet stog ett nytt pris efter att tiden va slut.

Allt handlar om att läsa avtalet och vad man faktiskt beställt, allt finns där.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Testpilot
Skrivet av RVX:

Nyfiken, 279:- /månad. Är det bara under första året? För har aldrig sett deras priser så låga förut, men vet också att priserna skiljer sig beroende på vart i landet man tecknar.

Yes det är första året bara, men första året är inne på tredje året nu

Brukar ringa strax innan sista månaden närmar sig och köra vad jag kallar en årlig dans: Förläng eller så säger jag upp. Detta gäller både mobil- och brebandsabonnemang. Oftast är operatören tillmötesgående, om inte så säger jag upp på plats och byter till bästa dealen jag kan hitta som har max ett års bindningstid.

Dock var Tele2 lite segare denna sväng.. Sa faktiskt upp abonnemanget då första personen jag pratade med inte "kunde" förlänga. Sedan hörde jag av mig efter en vecka igen och pratade med deras kundtjänst för hjälp med beställning, då kunde den personen ge mig samma hastighet till samma pris igen, fast utan den extra mobila 4G-stickan jag hade på abonnemanget jag tidigare sa upp.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Yes det är första året bara, men första året är inne på tredje året nu

Brukar ringa strax innan sista månaden närmar sig och köra vad jag kallar en årlig dans: Förläng eller så säger jag upp. Detta gäller både mobil- och brebandsabonnemang. Oftast är operatören tillmötesgående, om inte så säger jag upp på plats och byter till bästa dealen jag kan hitta som har max ett års bindningstid.

Smart drag 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Däremot så har Tele2 en riktigt bra savedesk. Ring och säg upp abonnemanget så får du säkert 50% rabatt eller något.

slösa inte din tid på att ringa, kommer vänta i timmar. Mejla, skriv att man ska säga upp abonnemanget. De erbjuder direkt mycket billigare och snabbare.

Men nej, jag valde att byta ändå då de inte ville ge billigare erbjudande innan jag sagt åt dem att avsluta