Sonos kan börja tillverka hörlurar 2024

Permalänk
Melding Plague

Sonos kan börja tillverka hörlurar 2024

Smarthögtalartillverkaren Sonos kommer enligt Bloomberg snart ge sig in i hörlursbranschen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

En fråga till er alla.. Vilken tillverkare gör dom bekvämaste hörlurarna enligt er?
Jag tycker nämligen att det är det sämsta med hörlurar. Så få är faktiskt så bekväma som dom borde vara.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

En fråga till er alla.. Vilken tillverkare gör dom bekvämaste hörlurarna enligt er?
Jag tycker nämligen att det är det sämsta med hörlurar. Så få är faktiskt så bekväma som dom borde vara.

Tycker faktiskt Apples Airpods Max har vart de bekvämaste jag haft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

En fråga till er alla.. Vilken tillverkare gör dom bekvämaste hörlurarna enligt er?
Jag tycker nämligen att det är det sämsta med hörlurar. Så få är faktiskt så bekväma som dom borde vara.

Bose QC 35 är bekväma.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

En fråga till er alla.. Vilken tillverkare gör dom bekvämaste hörlurarna enligt er?
Jag tycker nämligen att det är det sämsta med hörlurar. Så få är faktiskt så bekväma som dom borde vara.

Mina Philips Fidelio X2HR är riktigt sköna och är perfekt när man jobbar hemifrån. Sen har jag testat Jabra evolve 85, Bose QC35 och Sennheiser Epos 660 på jobbet. Evolve var sköna men värdelös mikrofonarm som gick av efter ett drygt år, Epos 660 är okej men gillar inte att de är micro USB och att man måste vrida ena kåpan för att stänga av dem. Så min vinnare där blir nog QC35.

Men inga av dem kommer nära X2HR i hur bekväma de är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

En fråga till er alla.. Vilken tillverkare gör dom bekvämaste hörlurarna enligt er?
Jag tycker nämligen att det är det sämsta med hörlurar. Så få är faktiskt så bekväma som dom borde vara.

Tyvärr är ju allas huvudform och öron olika, så oavsett vad vi svarar kommer du inte kunna använda den kunskapen för att hitta lurar som är sköna för just Dig.

Men ett par vanliga Sony XH3 kan jag ha timmar åt gången utan problem.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

En fråga till er alla.. Vilken tillverkare gör dom bekvämaste hörlurarna enligt er?
Jag tycker nämligen att det är det sämsta med hörlurar. Så få är faktiskt så bekväma som dom borde vara.

Testa hos en ÅF. Trådlöst har Hi-Fi klubben det mesta som du kan dema innan köp. För high end rekommenderar jag alltid att låna hem från ArkAudio!

T9
Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

En fråga till er alla.. Vilken tillverkare gör dom bekvämaste hörlurarna enligt er?
Jag tycker nämligen att det är det sämsta med hörlurar. Så få är faktiskt så bekväma som dom borde vara.

Typ omöjlig att svara på eftersom det är så subjektivt skulle jag vilja påstå. Ett par som jag älskar kanske inte alls passar på ditt huvud av olika skäl. Kanske klämmer åt för hårt etc etc

Brorsan älskade sina Steelseries Siberia V1... Jag hatade dem samma sekund jag provade dem tex.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Tyvärr är ju allas huvudform och öron olika, så oavsett vad vi svarar kommer du inte kunna använda den kunskapen för att hitta lurar som är sköna för just Dig.

Men ett par vanliga Sony XH3 kan jag ha timmar åt gången utan problem.

Skrivet av jockos:

Testa hos en ÅF. Trådlöst har Hi-Fi klubben det mesta som du kan dema innan köp. För high end rekommenderar jag alltid att låna hem från ArkAudio!

Men jag frågare enligt er. Vad NI tycker.
Alla frågor här är inte köpråd.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Men jag frågare enligt er. Vad NI tycker.
Alla frågor här är inte köpråd.

ZMF i så fall. De må vara tunga, men man böjer bågen så den passar ens eget huvud och kuddarna är prima läder med skönt skum i. Sitter ofta med dem på även när jag inte lyssnar på något.

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

En fråga till er alla.. Vilken tillverkare gör dom bekvämaste hörlurarna enligt er?
Jag tycker nämligen att det är det sämsta med hörlurar. Så få är faktiskt så bekväma som dom borde vara.

Apple AirPods Max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

En fråga till er alla.. Vilken tillverkare gör dom bekvämaste hörlurarna enligt er?
Jag tycker nämligen att det är det sämsta med hörlurar. Så få är faktiskt så bekväma som dom borde vara.

Meze Audio, dock dyra

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

En fråga till er alla.. Vilken tillverkare gör dom bekvämaste hörlurarna enligt er?
Jag tycker nämligen att det är det sämsta med hörlurar. Så få är faktiskt så bekväma som dom borde vara.

Tragiskt nog är SteelSeries första revision Arctis-lurar så mycket skönare än samtliga andra lurar jag ägt eller testat.
Om bara resterande egenskaper hängde med...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Vi ska inte glömma att Sonos är företaget som tvingat ut firmware-uppdateringar som medvetet brickat produkter. De har visat med handling att det är ett bolag där man som kund inte äger det man köpt av dem.

Ledsen Sonos, även om ni gör en bra produkt så är jag inte intresserad.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Jag räknar med att det blir en medioker produkt, rent tekniskt, med fokus på minimalistisk design, till ett hutlöst pris, men som trots allt kommer att locka många köpare bland medelålders mellanchefer i Stockholmsförorter som vill öka på sin sociala status med diverse materiella tingest.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Vi ska inte glömma att Sonos är företaget som tvingat ut firmware-uppdateringar som medvetet brickat produkter. De har visat med handling att det är ett bolag där man som kund inte äger det man köpt av dem.

Ledsen Sonos, även om ni gör en bra produkt så är jag inte intresserad.

Vad syftar du på för uppdatering?

Permalänk
Skrivet av eribu:

Vad syftar du på för uppdatering?

https://www.theguardian.com/technology/2020/jan/23/sonos-to-d...

Inte ett företag man skall köpa prylar från.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Noctua NH-U12A, ASRock X570 Taichi, G.Skill Trident Z Neo C 64 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB, Phanteks P600S, KFA2 GeForce RTX 2070 Super WTF