Samlingstråd LG OLED 2023 (A3/B3/C3/G3/Z3)

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Clasito:

Samma här, inte mycket info. Om jag minns rätt fick flera olika speditörer förra året så det kanske klarnar imon.

Fick SMS från Dachser nu att de ska köra ut tv:n senare i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Finns lite nya erbjudanden via Benifydeals på LG om man är intresserad av G3-modellerna.

https://www.lg.com/se/affiliates/benify/blackfriday

Tyvärr inget bättre på C3 som jag hade hoppats på. Ser ut som att 19k för 65 C3 är det bästa erbjudandet nu när man missade den tidigare kupongen.

Oj kul man såg denna precis när man beställt C3an

Tror ni Elgiganten prismatchar mot LGs egna webshop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av w00ts:

Verkar som att dom koderna inte fungerar, eller så vet jag inte hur ja ska använda dom, väldigt synd då jag hade klippt 65G36 för 23990 direkt!

Funkar hur bra som helst för mig. 23,591kr för en 65" G3 när man är inloggad. B2B2C_BEN_G365 är koden.

Ni som är sugna på C3 kan använda signup-koden man får som ger 10% rabatt. Den har inte fungerat tidigare, men det gick för typ en timme sedan med en C3 77" iaf.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av MystiX:

Funkar hur bra som helst för mig. 23,591kr för en 65" G3 när man är inloggad. B2B2C_BEN_G365 är koden.

Ni som är sugna på C3 kan använda signup-koden man får som ger 10% rabatt. Den har inte fungerat tidigare, men det gick för typ en timme sedan med en C3 77" iaf.

Sign-up-koden verkar funka bra. 65” LG C3 för 17664 kronor.

EDIT: För att förtydliga så behöver man alltså inte ha ett Benify-konto för signup-koden. Rabattkoden får man när man signar upp på LG:s webbshop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Funkar hur bra som helst för mig. 23,591kr för en 65" G3 när man är inloggad. B2B2C_BEN_G365 är koden.

Ni som är sugna på C3 kan använda signup-koden man får som ger 10% rabatt. Den har inte fungerat tidigare, men det gick för typ en timme sedan med en C3 77" iaf.

Yes funkade för mig i utloggat läge, jag är VIP kund på LG så tror att de spökade lite:) en G3 rikare tack för tipset amigo!

Permalänk
Medlem

Kan vem som helst bli Benify medlem eller hur fungerar det?

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Kan vem som helst bli Benify medlem eller hur fungerar det?

Jag är inte medlem, och koden finns ju där? kanske bommas ordern? eller blir de juridik problem nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av w00ts:

Jag är inte medlem, och koden finns ju där? kanske bommas ordern? eller blir de juridik problem nu?

Lägger du till G3an på LG:s sida och klistrar in värdekoden? För den blir grå för mig.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Lägger du till G3an på LG:s sida och klistrar in värdekoden? För den blir grå för mig.

Ta bort sista siffran i koden och skriv in den igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av w00ts:

Ta bort sista siffran i koden och skriv in den igen

Tack så hemskt mkt 👍 G3 65" beställd!

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Tack så hemskt mkt 👍 G3 65" beställd!

Inga problem, Stort tack till snubben med tipset om koderna <3

Permalänk
Medlem

Nu blev det svårt. Någon som vet om man kan se G3 i samma butik (Stockholm) som S95C. Har extremt svårt att bestämma mig 🙂

Som kontext. Går från en midrange Panasonic plasma från 2011. Blandat use case men för det mesta SDR streamad "standard tv" (tv4play mm), fotboll, samt film/serier (netflix etc men även Blu-ray).

Har intentionen att få den kalibrerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av w00ts:

Verkar som att dom koderna inte fungerar, eller så vet jag inte hur ja ska använda dom, väldigt synd då jag hade klippt 65G36 för 23990 direkt!

Jag testade och det fungerade för mig men då kom jag inloggad från Benify via en Benifydeals länk.

Permalänk
Medlem

Det var värt att ha is i magen och vänta ut en deal på G3. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Det blev en G3 65" för mig, skall ersätta min gamla B6 som börjar få spår av inbränningar. Speciellt när man ser mot vit bakgrund. Frun var inne på en 77" C3. Men jag lyckades övertala henne att vi fortsätter på 65" och kör på den finare modellen.
Också lite kul att jag betalade 23000 kr för min B6 2016. Och nu får jag G modellen för samma pris.

Nu är ju frågan om det är nått värde i den gamla tv:n och om det är värt att lägga ut den till försäljning för nån tusenlapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnland:

Nu blev det svårt. Någon som vet om man kan se G3 i samma butik (Stockholm) som S95C. Har extremt svårt att bestämma mig 🙂

Som kontext. Går från en midrange Panasonic plasma från 2011. Blandat use case men för det mesta SDR streamad "standard tv" (tv4play mm), fotboll, samt film/serier (netflix etc men även Blu-ray).

Har intentionen att få den kalibrerad.

Jag var också väldigt inne på Samsung då G3an var så pass mkt dyrare. Det som jag störde mig på var avsaknaden av Dolby Vision (även om de inte är en jätte big deal egentligen). S90C verkar ju dock som ett bättre val än S95C. För 19990kr kan de vara ett nog så bra val som G3an om du kan leva utan DV såklart.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Man blir lite sugen på G3 65. Sitter på en panaonic G30 46 tum plasma från 2012, det har vart en riktigt bra tv. Endast 6 000! Och det är inget fel på den än, så bär lite emot att bara byta.

Permalänk
Medlem

Tack för rabattkodstipset här i tråden! Beställde G3 65" igår från LGs hemsida med rabattkoden, förhoppningsvis fanns det kvar i lager hos återförsäljare (jag gick via LGs hemsida, ej inloggad, ej medlem i Benify, blev 24064kr med rabattkoden).

Det kommer bli en jäkla skillnad när jag byter ut min gamla Sony Bravia 55" 1080p LED från 2015... är beredd på att bli lite mindblown av bilden och ljusstyrkan.

Permalänk
Medlem

Jag är i köptagen på en 75"

Har i dagsläget en ca 10år gammal Panasonic LCD på 55". Det jag stör mig mest på är väldigt mycket reflexer vid fotbolls-tittande (inte testat höja ljusstyrkan mer iofs, får ont i ögonen) och tvivelaktig svärta vid kvälls-tittande, lyser igenom vitt ljus i hörnen vid svartaktig bild.

Inga ambitioner att spela på tvn, prio på fotboll och f1 dagstid och endel serier/film från netflix etc kvällstid.
Sitter ca 4,5m ifrån tvn.

Är OLED så mycket bättre som dom ser ut vid en snabb titt i butik? Lite rädd för inbränningar om det är ett problem fortfarande, samt stuttering, klarar inte av stuttering..

Hade helst sett att det gick att få en vettig 75" för 15k, men det verkar ju tyvärr omöjligt?

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/2223002/lg-65-oled65g36-evo-4k-sm...

Inet har rabatt på 65" nu. Några st kvar.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Fick leveransbekräftelse nu på 65" LG C3 som jag köpte med den numera döda promokoden från LG:s webbplats.

Är det någon som vet vilken speditionsfirma de använder? Var väldigt lite information i mailet de skickade ut nämligen.

Fått någon klarhet i leverans?

Fick mitt besked att de skickat idag, nyfiken på om man hinner få innan helgen. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

Fått någon klarhet i leverans?

Fick mitt besked att de skickat idag, nyfiken på om man hinner få innan helgen. 🙂

Nu har jag ärligt talat ingen aning men om man får tro Prisjakt är det via Dachser. Hoppas också på leverans innan helgen, men jag har inte ens fått bekräftelse på sändning än

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Dave88:

Fått någon klarhet i leverans?

Fick mitt besked att de skickat idag, nyfiken på om man hinner få innan helgen. 🙂

Jajemen! Skulle ha levererats av Dachser i tisdags ursprungligen, men ändrade dag till torsdag för att bättre passa schemat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Nu har jag ärligt talat ingen aning men om man får tro Prisjakt är det via Dachser. Hoppas också på leverans innan helgen, men jag har inte ens fått bekräftelse på sändning än
https://i.imgur.com/RkWUlwJ.png

Spännande, tror inte dachser finns i Umeå. Lång körning för dom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

Fått någon klarhet i leverans?

Fick mitt besked att de skickat idag, nyfiken på om man hinner få innan helgen. 🙂

Fick besked igår och idag blev leveransen bokad. Imon blir det.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Fick besked igår och idag blev leveransen bokad. Imon blir det.

Japp! Jag fick också direkt efter mitt inlägg sms!

Så för dem som är lika nyfikna som mig så kom mejl från LG och sedan några timmar senare sms för bokning och jag kunde välja imorgon.

Nu måste jag hitta väggfäste 🙂

Permalänk
Medlem

Valde en C3 77 istället för G3 65, the bigger, the better... Har en 65' i nuläget och ville ha större, får hoppas man inte ångrar sig!

Fick C3:an för 22~~ med välkomst-rabatten plus att vara inloggad.

Leverans från och med 4 December.

EDIT; Såg även att G3 77 gick att få för 32 990:- med koden: B2B2C_BEN_G377

Permalänk
Medlem

Köpte en C3a nu under rean och tänkte köpa till LG Premium Care för den men blev osäker på om det var ordinarie pris eller rea priset man skulle ange. Så jag ringde till LG på numret de hänvisade till och fick av deras kundtjänst reda på att LG Premium Care inte längre är något de erbjuder, eventuellt att AQILO, som de samarbetat med tidigare erbjuder det själva.

Någon annan som vet mer om detta stämmer? Jag blev hänvisad att prata med dem men de verkar inte vara något man som privatperson kontaktar själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jkkb:

Köpte en C3a nu under rean och tänkte köpa till LG Premium Care för den men blev osäker på om det var ordinarie pris eller rea priset man skulle ange. Så jag ringde till LG på numret de hänvisade till och fick av deras kundtjänst reda på att LG Premium Care inte längre är något de erbjuder, eventuellt att AQILO, som de samarbetat med tidigare erbjuder det själva.

Någon annan som vet mer om detta stämmer? Jag blev hänvisad att prata med dem men de verkar inte vara något man som privatperson kontaktar själva.

Mer info om LG Care i mitt tidigare inlägg i tråden

Som du är inne på så är detta inget LG säljer själva ut allt går via deras samarbetspartner Aqilo.
Jag skulle uppge priset som du betalt, det bör vara det som gäller

Behöver du "Premium Care"? Tänk på det som en drulleförsäkring. Inbränningar täcker den billigare varianten där man kan förlänga sin garanti i upp till 5 år (I praktiken 2år då 3år täcks av KKL).

Permalänk
Medlem

C3 vs G3 vs S90C vs QN90C..65" Alla utom G3 ligger i samma prisklass och blir inte klok på vilken som är bäst när och till vad? Vad bör man satsa på? Värt att ge ca 5k extra gör en G3?
Kollar man Thomas guide verkar ju QN90C få mest poäng