Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Den videon såg rätt bra ut (testade i en Q2). Men borde inte detta finnas för vilken random Androidmobil som helst med dubbla kameror? Det är väl inte något magiskt, mer än att man måste anpassa för kamerornas fysiska placering.

/hulle.

Ja, om inte Apple trollar fram nåt mer så verkar det bara vara vanlig stereoskopisk film. Fanns en förhoppning om 6DoF och användande av LiDAR men verkar inte bli så dessvärre.

CNET om hur det visas i AVP:

Citat:

And that's how 3D spatial videos feel on Vision Pro: hazily bordered, like digital recollections in some Minority Report or Bladerunner future. It reminded me, too, of some of the immersive 3D realism I had using Google's real-time 3D light field conversations in Project Starline, but in this case I was just watching videos.

Apple's choice to frame the spatial videos in a fuzzy sort of frame makes it look more like the videos are almost holographically being cast into the room, and the edges sort of dissolve a bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja precis känner jag samma.
Från start känns det helt ok med original men efter ett tag blir man öm i ansiktet.
Det är ju samma med elite strap varianten att headsetet sitter som ett par skidglasögon men det blir mycket bekvämare och man kan ha den på länge utan att bli öm.
Ja BoboVR är populärt, själv är jag inget stort fan av Halo strap designen (har psvr2 också) så därför har jag inte köpt den.

För övrigt har jag nu märkt att man bör sätta bandet på Quest 3 på ett helt annat sätt än jag är van vid!

Det är av stor vikt att man inte ska spänna det lika långt ner på bakhuvudet! Som en positiv effekt så kommer heller bandet aldrig vidröra öronen.

Ni andra som har Quest3, testa det också och återkom till mig. För mig gjorde det stor skillnad i komfort.

Dagens VR/MR tips är [Miracle Pool](https://www.meta.com/en-gb/experiences/5796340207136099/)

Otroligt välgjort och jag hade grymt kul att köra det lokalt i mixed reality i vårt vardagsrum. Här ser man potential.

Permalänk
Medlem

Har jag drömt eller skulle man inte få nexus när man köpte 512 gb versionen?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Har jag drömt eller skulle man inte få nexus när man köpte 512 gb versionen?

nej man får Asgards Wrath 2 om man köper Quest 3

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

nej man får Asgards Wrath 2 om man köper Quest 3

Jag tyckte mig få båda. Vill minnas anledningen jag tyckte mig ha råd med 512 var att jag skulle få nexus också vilket skulle va exkl för 512 gb... Men jag kan då inte se något spår av detta bland mina kvitton lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jag tyckte mig få båda. Vill minnas anledningen jag tyckte mig ha råd med 512 var att jag skulle få nexus också vilket skulle va exkl för 512 gb... Men jag kan då inte se något spår av detta bland mina kvitton lol

Nej det har du nog drömt så fall.
Quest+ var exkl till 512GB

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej det har du nog drömt så fall.
Quest+ var exkl till 512GB

Verkar onekligen så. Bara punga ut

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Richies Plank har fått en MR uppdatering till Q3:an. 😁

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Är det någon som kör Quest 3 med ett AMD 7900-kort och länkkabel med bra resultat?
Funderar på att skaffa ny dator nästa vecka med ett 7900 XTX, spelar (just nu) mest RaceRoom Racing Experience över PCVR. Lite orolig eftersom det verkar ha varit mycket problem med dessa kort. Om NVidia hade haft lite vettigare prissättning skulle jag inte fundera så mkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas Backman:

Är det någon som kör Quest 3 med ett AMD 7900-kort och länkkabel med bra resultat?
Funderar på att skaffa ny dator nästa vecka med ett 7900 XTX, spelar (just nu) mest RaceRoom Racing Experience över PCVR. Lite orolig eftersom det verkar ha varit mycket problem med dessa kort. Om NVidia hade haft lite vettigare prissättning skulle jag inte fundera så mkt

Jag får hem Q3 nästa vecka så om ingen återkopplar kan jag göra det. AMD ska ha fixat sina VR-problem på 7000-serien, men Meta har en del kvar att lösa på sin sida. Se: https://www.youtube.com/watch?v=zDX9qZ0ttz8&t

Permalänk
Skrivet av Oyes:

Jag får hem Q3 nästa vecka så om ingen återkopplar kan jag göra det. AMD ska ha fixat sina VR-problem på 7000-serien, men Meta har en del kvar att lösa på sin sida. Se: https://www.youtube.com/watch?v=zDX9qZ0ttz8&t

Jag kollade också den videon
I kommentarerna sa några att det är link sharpening satt till "quality" som är problemet med suddig bild. Vore trevligt om någon kunde bekräfta det.
I hans 7800XT-video säger han att det såg bra ut, men att man måste ställa upplösningen manuellt i Oculus Debug Tool och testet var med med link sharpening på normal, så det ligger nog någonting i det.

Tänkte köpa grejer nästa vecka, fast så har jag tänkt i minst en månad nu iofs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas Backman:

Jag kollade också den videon
I kommentarerna sa några att det är link sharpening satt till "quality" som är problemet med suddig bild. Vore trevligt om någon kunde bekräfta det.
I hans 7800XT-video säger han att det såg bra ut, men att man måste ställa upplösningen manuellt i Oculus Debug Tool och testet var med med link sharpening på normal, så det ligger nog någonting i det.

Tänkte köpa grejer nästa vecka, fast så har jag tänkt i minst en månad nu iofs.

Skippa link kabel det är bara dyrt skräp. Finns iofs billiga kablar på tex amazon men en Quest köper man ju för att köra trådlöst. Köp Virtual desktop ist du kan få en 25% rabatt om du vill

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Skippa link kabel det är bara dyrt skräp. Finns iofs billiga kablar på tex amazon men en Quest köper man ju för att köra trådlöst. Köp Virtual desktop ist du kan få en 25% rabatt om du vill

Jag kör redan med kabel från Amazon
Första kom aldrig trots att jag fick spårningsnummer, andra funkade inte som den skulle, men tredje verkar funka som den ska med extra laddning och allt! Den officiella var ju svindyr utan extra laddning.

Får se om det blir virtual desktop, air link har iaf inte gillat mina trådade inställningar hittills, men ändrar man dem innan start så går det (oftast) ok.
Men jag sitter mestadels bara stilla och kör bil ändå

Kan man förresten stänga av boundary helt? På min CV1 var det inga problem, men med Quest 3 klagar den ganska ofta när man tar av sig headsetet fast man är stationär!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas Backman:

Jag kör redan med kabel från Amazon
Första kom aldrig trots att jag fick spårningsnummer, andra funkade inte som den skulle, men tredje verkar funka som den ska med extra laddning och allt! Den officiella var ju svindyr utan extra laddning.

Får se om det blir virtual desktop, air link har iaf inte gillat mina trådade inställningar hittills, men ändrar man dem innan start så går det (oftast) ok.
Men jag sitter mestadels bara stilla och kör bil ändå

Kan man förresten stänga av boundary helt? På min CV1 var det inga problem, men med Quest 3 klagar den ganska ofta när man tar av sig headsetet fast man är stationär!

Jag tror det ska gå nånstans i inställningar att stänga av det.
Men annars är det väll bara att rita ett jättestort område om man ändå sitter ner så kommer man ju inte riskera gå och slå i saker så att säga

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Läst att Meta dragit in försäljningen av Elite Battery strap, stämmer i så fall överens med att den inte går att köpa från deras affär. Kan vara bra att ligga lågt med att köpa den från andra källor tills det är utrett.

Permalänk
Medlem

Bobo har tydligen släppt en Elite Strap också, M3 Mini: https://www.bobovr.com/products/m3-mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Läst att Meta dragit in försäljningen av Elite Battery strap, stämmer i så fall överens med att den inte går att köpa från deras affär. Kan vara bra att ligga lågt med att köpa den från andra källor tills det är utrett.

Hmm, undrar om man kan få tillbaka pengarna eller liknande. Köpte iofs på elgiganten.

Jag har i alla fall stängt av automatiska uppdateringar, stängt av att quest 3 ska vakna av sensorn.
Sen varje gång jag stänger av så drar jag ur kabeln till Elite batteriet så då håller laddningen.

Nu har jag senast laddat quest 3 var för sig (2 timmar) och elite batteri för sig (70%) antar att det är en spärr på 70 ish när den är själv. Men då slipper det tanka i 8 timmar. Sen när jag lirar verkar den tömma elite batteriet först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonian:

Hmm, undrar om man kan få tillbaka pengarna eller liknande. Köpte iofs på elgiganten.

Jag har i alla fall stängt av automatiska uppdateringar, stängt av att quest 3 ska vakna av sensorn.
Sen varje gång jag stänger av så drar jag ur kabeln till Elite batteriet så då håller laddningen.

Nu har jag senast laddat quest 3 var för sig (2 timmar) och elite batteri för sig (70%) antar att det är en spärr på 70 ish när den är själv. Men då slipper det tanka i 8 timmar. Sen när jag lirar verkar den tömma elite batteriet först.

Det är så det ska vara med extra batteri när det är "rätt".
Batteriet töms först och sen det interna.

Jag har mitt headset på laddning oftast hela tiden, extra batteriet ikopplat och sen laddkabel in i batteriet

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Klarar mig egentligen rätt bra med headstrapen onödigt bökigt bara få det att fästa som man vill för sweetspot bara. Beställde bobo elite strapen. Tar för givet batteri följer med verkar ju så av deras info iaf ser då inget om att det skulle va ett tillägg.

Enda man är rädd för är att halo designen ska va ivägen för hörlurar samt att linserna riskerar komma längre ifrån ögonen. För sittandes är det ju helt värdelöst men kan ju alltid installera om tygstrapen.

Lite sugen på inläggslinser också. VR opticians ser bra ut för aero men verkar va vanliga klips för quest 3? Hur säkert sitter de någon som testat? har liknande till cv1 de kan skrapa linserna en del förvisso blir det ju i utkanterna så i realiteten så påverkar det väl inte måhända.

UV skydd är alltid något man funderar på om det kan va bra eller inte för ögonkomfort.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Klarar mig egentligen rätt bra med headstrapen onödigt bökigt bara få det att fästa som man vill för sweetspot bara. Beställde bobo elite strapen. Tar för givet batteri följer med verkar ju så av deras info iaf ser då inget om att det skulle va ett tillägg.

Enda man är rädd för är att halo designen ska va ivägen för hörlurar samt att linserna riskerar komma längre ifrån ögonen. För sittandes är det ju helt värdelöst men kan ju alltid installera om tygstrapen.

Lite sugen på inläggslinser också. VR opticians ser bra ut för aero men verkar va vanliga klips för quest 3? Hur säkert sitter de någon som testat? har liknande till cv1 de kan skrapa linserna en del förvisso blir det ju i utkanterna så i realiteten så påverkar det väl inte måhända.

UV skydd är alltid något man funderar på om det kan va bra eller inte för ögonkomfort.

Det beror på vilken av dessa det var.
Elite strap varianten verkar inte ha batteri men om det är pro varianten av halo strapen så ingår det (verkar bara vara pro som finns för Quest3 ? )

Har bara erfarenheter av linser på psvr2 och det fungerar bra och repar inte linserna.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

BOBOVR M3 Pro Battery Pack Head Strap Accessories så jag kommer känna mig bra lurad om det inte kommer med batteri

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

nyfiken på saints and sinners liren. Har någon testat dem på quest 3 vs pcvr? Hur står sig grafiken för quest 3? Var tydligen rejält buggigt vid quest lanseringen men gissar de har fixat det nu så buggmässigt måhända ingen större skillnad?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

nyfiken på saints and sinners liren. Har någon testat dem på quest 3 vs pcvr? Hur står sig grafiken för quest 3? Var tydligen rejält buggigt vid quest lanseringen men gissar de har fixat det nu så buggmässigt måhända ingen större skillnad?

Av vad man sett ser Quest 3 betydligt bättre ut än Quest 2.
Men PC version är fortfarande bäst. Vad jag vet får man både Quest och PC version i samma köp, sk crossbuy.
Man bör spela chapter 1 först då ch2 är direkt fortsättning där ch1 slutar.
Hojta om du vill ha 25% på ch1.

Spelmässigt är dom helt ok. Gillar man zombie shooters där det inte bara är att slakta utan man måste tänka på durability, stamina osv. Samla prylar för att crafta och uppgradera så är det 👍
Klagomål jag har i chapter 1 är att man måste stå å snacka med en via en radio rätt mycket (tillhör storyn) och bara stå på samma plats och snacka är imo inte bra vr gameplay.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Av vad man sett ser Quest 3 betydligt bättre ut än Quest 2.
Men PC version är fortfarande bäst. Vad jag vet får man både Quest och PC version i samma köp, sk crossbuy.
Man bör spela chapter 1 först då ch2 är direkt fortsättning där ch1 slutar.
Hojta om du vill ha 25% på ch1.

Spelmässigt är dom helt ok. Gillar man zombie shooters där det inte bara är att slakta utan man måste tänka på durability, stamina osv. Samla prylar för att crafta och uppgradera så är det 👍
Klagomål jag har i chapter 1 är att man måste stå å snacka med en via en radio rätt mycket (tillhör storyn) och bara stå på samma plats och snacka är imo inte bra vr gameplay.

Såg det var rea på steam också så köpte därifrån. Blev betydligt billigare vore ju kul om den ploppar upp på quest 3 också annars får man streama.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Såg det var rea på steam också så köpte därifrån. Blev betydligt billigare vore ju kul om den ploppar upp på quest 3 också annars får man streama.

Nej Steam och Quest har inte crossbuy bara quest "oculus pcvr"
Hoppas du finner nöjje i spelen.
Ge det tid kan kännas trälig i början

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

BOBOVR M3 Pro Battery Pack Head Strap Accessories så jag kommer känna mig bra lurad om det inte kommer med batteri

Jag fick med ett batteri när jag köpte från amazon - https://www.amazon.se/dp/B0CJLG9SBR - så det skall nog bli bra. Kan rekommendera att ha iallafall två batterier så du kan ladda ett samtidigt som du använder ett annat.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem
Skrivet av eMannen:

Jag fick med ett batteri när jag köpte från amazon - https://www.amazon.se/dp/B0CJLG9SBR - så det skall nog bli bra. Kan rekommendera att ha iallafall två batterier så du kan ladda ett samtidigt som du använder ett annat.

Av nyfikenhet, även fast det varierar så mycket med skallform - har du testat att köra några intensivare spel (typ Thrill of the Fight, Blaston etc.) och är det i så fall mycket wobblande att köra med M3 Pro?

Låter annars idealt att köra träning utan något interface mot ansiktet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Av nyfikenhet, även fast det varierar så mycket med skallform - har du testat att köra några intensivare spel (typ Thrill of the Fight, Blaston etc.) och är det i så fall mycket wobblande att köra med M3 Pro?

Låter annars idealt att köra träning utan något interface mot ansiktet.

Ja det hade vart smidigt. Bara det inte är för mycket bök att ta bort ansiktsmasken. Fast misstänker quest 3n är lite för tung för att inte wobbla och hålla på. Nu har jag ju rift S så jag kan nog tänkas mig vilja använda den för att svettas i.

Börjat testa jämföra med Varjo Aero i Fallout 4 VR. Tappar en hel del bildkvalitet med streamingen för quest 3 det är enormt stor skillnad i skärpan speciellt objekt längre bort blir otroligt grynigt typ som man använder världens mest överdrivna skärpefilter med massa dubbelkonturer som följd medan varjon är sjukt skarp utan att ens behöva hålla på med supersampling.

Skulle nästan säga att rift S ger en lite behagligare bild än quest 3n om än bra mycket blurrigare naturligtvis. Men det blir nog investera i sjukt prisovärda knuckles kontroller istället för link kabel om det inte finns nå billiga kinakablar. Vive kontrollerna är så horribla jag skulle ändå lira quest 3 som det är nu...

Får experimentera lite mer med streamingen. Jag kör hevc 10-bit nu.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

BOBOVR M3 Pro Battery Pack Head Strap Accessories så jag kommer känna mig bra lurad om det inte kommer med batteri

Den kommer med batteri. Fick hem min för nån vecka sedan.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem

Vissa erbjuds 6 månader (orelaterat till 512GB Q3-dealen) Quest+ inuti appen nu. Menu > Meta Quest+.

Personligen står det bara 1 månad, men många andra har erbjudits 6 månader.