Permalänk
Medlem

Vilken bank har minst sämst app?

Börjar vara riktigt trött på Länsförsäkringars riktigt dåliga app (Android, men misstänker att den är likadan på Mac)
Massor av onödiga totalt orelevanta bilder tillexempel på förstasidan innan man loggar in.
Brukar rätt ofta vara problem att logga in osv också.

Finns det någon bra bank som bara har en stilren och enkel app MED Dark Mode?

Permalänk
Medlem

SEB tycker jag har en vettig app. Den fyller sitt syfte. Typ överföringar, scanna räkningar med kameran osv. Finns dark mode. Har inte krånglat någon gång.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Jag som tycker Länsförsäkringar har en helt okej app. Men jag kör iOS.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Tycker danske banks funkar bra, inget onödigt jox, bara göra sina bankärenden. Finns tyvärr inget dark mode, deras huvudfärger är ju mörkblå och vit så appen använder sig av dessa primärt.

Permalänk
Medlem

Nordeas tycker jag är ganska bra. Går att justera startsidan så den visar sådant man föredrar.
Går även över till mörkt tema när systemet växlar.

Permalänk
Medlem

Varför är det dåligt att det finns ett par bilder? Tycker Länsförsäkringar är enkel och bra. Hade tidigare Sparbanken men åtminstone då jag bytte (ca 2 år sen) blev Länsförsäkringar ett lyft. Inloggningsproblem tycker jag inte det är så ofta, men jag är inte in dagligen.

Permalänk
Medlem

Märkligt, LF är väl i framkant med deras app? Jag är toknöjd med den iallafall (Android).
Du får ju dessutom valet att "designa" vyerna hur du nu själv vill ha dem, vilken information som ska framgå m.m

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

SEB tycker jag har en vettig app. Den fyller sitt syfte. Typ överföringar, scanna räkningar med kameran osv. Finns dark mode. Har inte krånglat någon gång.

Den såg ju helt klart väldigt simpel ut utan sånt som inte hör dit 👌

Tyvärr verkar mitt lokala SEB kontor vara riktigt hatade 😬

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille90:

Börjar vara riktigt trött på Länsförsäkringars riktigt dåliga app (Android, men misstänker att den är likadan på Mac)
Massor av onödiga totalt orelevanta bilder tillexempel på förstasidan innan man loggar in.
Brukar rätt ofta vara problem att logga in osv också.

Finns det någon bra bank som bara har en stilren och enkel app MED Dark Mode?

Jag tycker att LF app är bra, har inget negativt om den, kör Android.

Skrivet av maweric:

Jag som tycker Länsförsäkringar har en helt okej app. Men jag kör iOS.

Skrivet av Vituraz:

Varför är det dåligt att det finns ett par bilder? Tycker Länsförsäkringar är enkel och bra. Hade tidigare Sparbanken men åtminstone då jag bytte (ca 2 år sen) blev Länsförsäkringar ett lyft. Inloggningsproblem tycker jag inte det är så ofta, men jag är inte in dagligen.

Skrivet av Pamudas:

Märkligt, LF är väl i framkant med deras app? Jag är toknöjd med den iallafall (Android).
Du får ju dessutom valet att "designa" vyerna hur du nu själv vill ha dem, vilken information som ska framgå m.m

Jag håller med alla er, inget fel på appen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag kör med SEB och apoen är okej, bankens ledning åt helvete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Tycker danske banks funkar bra, inget onödigt jox, bara göra sina bankärenden. Finns tyvärr inget dark mode, deras huvudfärger är ju mörkblå och vit så appen använder sig av dessa primärt.

Håller med, de verkar också hyfsat rappa på nya features.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille90:

Den såg ju helt klart väldigt simpel ut utan sånt som inte hör dit 👌

Tyvärr verkar mitt lokala SEB kontor vara riktigt hatade 😬

Vad behöver du deras kontor för? Du kan väl öppna konto på nätet?

Permalänk
Medlem

Handelsbankens är ju helt okej iaf.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Tycker danske banks funkar bra, inget onödigt jox, bara göra sina bankärenden. Finns tyvärr inget dark mode, deras huvudfärger är ju mörkblå och vit så appen använder sig av dessa primärt.

Hur många bankappar har du testat? Mamma har Danske bank och appen är hemsk, kommer inte på något konkret nu men det är mycket som inte går att göra eller är omständligt att göra jämfört med LFs app.

Ja, jag kör med LF och har gjort i många år. Appen (Android) är riktigt bra, visst saknas dark mode men det lider jag inte av. Tror inte de har fler tekniska problem med inloggning än någon konkurrent men det är svårt att veta säkert - det händer verkligen inte ofta iaf.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

LF var sämst när jag var kund där för 1.5 år sen. Nordea har en helt ok app imo.
Dock saknar jag att man kunde se kommande autogiro i LF.

Permalänk
Medlem

Swedbank gillar jag, darkmode och ett väldigt snabbt och stilrent gränssnitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Hur många bankappar har du testat? Mamma har Danske bank och appen är hemsk, kommer inte på något konkret nu men det är mycket som inte går att göra eller är omständligt att göra jämfört med LFs app.

Ja, jag kör med LF och har gjort i många år. Appen (Android) är riktigt bra, visst saknas dark mode men det lider jag inte av. Tror inte de har fler tekniska problem med inloggning än någon konkurrent men det är svårt att veta säkert - det händer verkligen inte ofta iaf.

Vad är det som inte går att göra eller är omständigt vad gäller bankärenden? Du kan ju inte förvänta mig att motivera eller svara om du "inte kommer på något konkret".

TS har ju LF och tycker inte alls den är bra, så jag vet inte riktigt vad andra delen av ditt inlägg har för poäng.

Permalänk
Medlem

Hade SEB och bytte till Swedbank. My take är att Swedbank appen är bättre (tänk på att jag bytte två år sedan).
En funktion som jag välkomnande med Swedbank är möjligheten till att ändra Swish gräns direkt i Appen vilket SEB inte erbjöd, där fick man ringa in.

Permalänk
Medlem

Gillar Nordeas app. Alltid kunnat göra det jag vill, när jag vill. Även smidigt att chatta med dem.

Enda dryga kan vara att scanna räkningar med kameran, ibland tar det flera försök innan den fattar OCR/mottagare/belopp. Kör dock allt på e-faktura så har endast det problemet nån gång per år.

Permalänk
Skrivet av Wille90:

Börjar vara riktigt trött på Länsförsäkringars riktigt dåliga app (Android, men misstänker att den är likadan på Mac)
Massor av onödiga totalt orelevanta bilder tillexempel på förstasidan innan man loggar in.
Brukar rätt ofta vara problem att logga in osv också.

Finns det någon bra bank som bara har en stilren och enkel app MED Dark Mode?

Appen Länsförsäkringar suger getpung på Android, och även på frugans iPhone.
Appen ligger nere 2-3 gånger i veckan, vilket är helt otroligt kasst!
Förra veckan så räknade jag till 2 gånger som det var ”tekniskt fel, var vänlig försök senare”.
Funderar allvarligt på att byta bank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsamoto:

Appen Länsförsäkringar suger getpung på Android, och även på frugans iPhone.
Appen ligger nere 2-3 gånger i veckan, vilket är helt otroligt kasst!
Förra veckan så räknade jag till 2 gånger som det var ”tekniskt fel, var vänlig försök senare”.
Funderar allvarligt på att byta bank.

Kanske skiljer sig mellan olika län då? För jag har LF Skåne och upplever inte alls detta som något återkommande problem trots att jag loggar in ca 1 gång per dag (Android 13). Visst har det hänt någon enstaka gång under årens lopp, men sällan mer än 1-2 ggr per år.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Kanske skiljer sig mellan olika län då? För jag har LF Skåne och upplever inte alls detta som något återkommande problem trots att jag loggar in ca 1 gång per dag (Android 13). Visst har det hänt någon enstaka gång under årens lopp, men sällan mer än 1-2 ggr per år.

Jag har LF Stockholm och jag kan inte minnas att jag haft problem med inloggning någon gång. Jag loggar däremot inte in jätte ofta i appen, men de gånger jag gjort det har jag inte heller haft något problem

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Ica Bankens app är stilren utan trams och stödjer dark mode.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Swedbanks app funkar så jävla bra

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsamoto:

Appen Länsförsäkringar suger getpung på Android, och även på frugans iPhone.
Appen ligger nere 2-3 gånger i veckan, vilket är helt otroligt kasst!
Förra veckan så räknade jag till 2 gånger som det var ”tekniskt fel, var vänlig försök senare”.
Funderar allvarligt på att byta bank.

Håller med, det strular orimligt mycket. Såpass mycket att jag överväger att byta bank just pga av detta. Annars tycker jag appen är snygg och jag gillar LF överlag. Men de har fruktansvärt mycket strul med bakomliggande system.

Permalänk
Medlem

Klarna appen är en himla cirkus innan man kommer in i själva appen, logga in här för att sedan bli slussas hit för att godkänna och sen tillbaka.
Swedbank i-landsproblem men gillar inte att man måste trycka för att se sitt saldo, till skillnad från innan då var det bara att swipa.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Vad är det som inte går att göra eller är omständigt vad gäller bankärenden? Du kan ju inte förvänta mig att motivera eller svara om du "inte kommer på något konkret".

TS har ju LF och tycker inte alls den är bra, så jag vet inte riktigt vad andra delen av ditt inlägg har för poäng.

Jag har Danske Bank och tycker den är jobbig. Här är några exempel.
Har kört den på både Android och iPhone

1. Skanna faktura med kameran funkar skitkasst, oavsett ljus oavsett lur.

2. När man får en faktura och går in för att se den poppar det upp en ruta för att välja standardkonto.
Detta får man göra för ALLA fakturor VARJE gång. Går ej att spara ett standardkonto.
När man har valt konto får man en notis om att konto är valt. (Notis!)

3. När man vill ändra betaldatum för en faktura så väljer man datumet och trycker ändra.
Sen får man snällt vänta på en notis som säger att man har ändrat datum innan man kan göra annat.
Skulle man börja göra annat så kommer det gå tillbaka till fakturan för att visa notisen.
Varför man nu behöver en notis för en knapptryckning vet jag ej. (Notis!)

4. Göra transaktioner mellan konton har dem gjort sämre med senare uppdateringar
och det var inte bra tidigare. Kass översikt över vad man gör.

Det mesta fungerar men en hel del onödigt tryckande och onödiga notiser medans man är inne i appen.
Känns allmänt rörig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superthug:

Jag har Danske Bank och tycker den är jobbig. Här är några exempel.
Har kört den på både Android och iPhone

1. Skanna faktura med kameran funkar skitkasst, oavsett ljus oavsett lur.

2. När man får en faktura och går in för att se den poppar det upp en ruta för att välja standardkonto.
Detta får man göra för ALLA fakturor VARJE gång. Går ej att spara ett standardkonto.
När man har valt konto får man en notis om att konto är valt. (Notis!)

3. När man vill ändra betaldatum för en faktura så väljer man datumet och trycker ändra.
Sen får man snällt vänta på en notis som säger att man har ändrat datum innan man kan göra annat.
Skulle man börja göra annat så kommer det gå tillbaka till fakturan för att visa notisen.
Varför man nu behöver en notis för en knapptryckning vet jag ej. (Notis!)

4. Göra transaktioner mellan konton har dem gjort sämre med senare uppdateringar
och det var inte bra tidigare. Kass översikt över vad man gör.

Det mesta fungerar men en hel del onödigt tryckande och onödiga notiser medans man är inne i appen.
Känns allmänt rörig

Kommer inte ihåg sist jag fick en pappersfaktura så jag får ta dig på ditt ord den kameragrejen nte funkar

Det där med datumet däremot har du helt rätt i, det är lite för lång fördröjning på den infoboxen om att det är sparat, borde vara rappare eller visas på ett annat sätt helt klart.

Edit: standardkonto är ju förvalt när du får en e-faktura på det standardkonto du angivit, så är det i alla fall för mig, den bara påminner dig så du får aktivt välja att spara på det kontot, jag större mig inte på just den grejen, men den enes bröd...
Däremot är det samma problem med notisen där som med när man gör en ändring på ex datumet på fakturan som du skriver, den lägger sig ivägen, det borde dom fixa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Swedbank i-landsproblem men gillar inte att man måste trycka för att se sitt saldo, till skillnad från innan då var det bara att swipa.

Det går fortfarande att swipa uppåt för att se snabbsaldo, iaf på Android.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Det går fortfarande att swipa uppåt för att se snabbsaldo, iaf på Android.

Okej för att förtydliga det gick visst på iPhone också ,men då måste släppa och trycka igen kunna swipa fritt kanske är en bug?

Inte bank app men Eniro kartor är katastrof nu, så fort man ska börja skriva så försvinner fältet och zomma buggar ur.
Samt om man hoppar in i appen så kommer man till första sidan och måste göra massa tryck, istället för komma tillbaka där man slutade.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc