AI-brosch släppt av företag backat av bland annat Microsoft

Permalänk
Melding Plague

AI-brosch släppt av företag backat av bland annat Microsoft

Teknikföretaget Humane har lanserat sin bärbara AI-assistent: En typ av brosch som styrs av främst röstkommandon.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av någon som tappat förtroendet på sina kunders intellekt:

...Open AI och deras investerare Microsoft kommer kunna ge Ai Pin nya funktioner i framtiden när tekniken utvecklas

Var har vi hört detta innan?

Ja juste, på var och varannan alpha/beta-produkt som man släpper för man behöver få en snabb införsel av cash istället för att släppa en komplett produkt från början.

Och det värsta är att den kommer säkert sälja som smör...

edit
Jag rekommenderar alla att kolla på presentationen (som av någon anledning inte fanns på Swec)

Humane AIPin Video Presentation

Jag måste medge att jag är mäkta impregnerad och samtidigt livrädd. Priset var inte så avskräckande, men det kommer med 24usd+ per månad dessutom så det byggs på snabbt...

Det känns väldigt "apple"-igt så det luktar enorm flopp eller nästa stora grej...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Såöett lite prat om den här, känns som bara extra steg jämfört mot att använda telefonen, lite väl gimmick. Men, alltid beredd att ha fel.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

...Brukar inte klaga ofta men det var mig en väldigt icke-beskrivande titel.

Gissar nog att det här kommer floppa. Ser inte riktigt poängen i det, typ alla avskyr ju redan röststyrning i telefonen.

Sedan, vad är det egentligen som AI:t tillför här? Känns mest som att de har det bara för att det är trendigt snarare än att det faktiskt fyller någon funktion som man inte kunde ha gjort även innan AI blev den nya flugan.

Permalänk
Medlem

Att företaget heter "Humane" påminner mig om att Fox News slogan var "Fair and Balanced".

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Beta version av broschen som besättningen i Star Trek använder

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

En AI mackapär med kamera och mikrofon, som man ska nåla fast i tröjan. Underbart...

Permalänk
Medlem

Haha, nej tack till detta

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Den kan spela musik. Wow vilken grej.
Jag vill gärna se villkoren för den....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sp1k3n:

Beta version av broschen som besättningen i Star Trek använder

Var ju typ första tanken som slog mig...

*tryck på manicken*

"Beam me up, Scotty!"

"I cannae break tha' laws 'o phizziks, Sirr!"

"Åh, förlåt. Jag blev lite överentusiasmerad. Det var inget. Lägg på luren."

Permalänk
Skrivet av Eismannen:

En AI mackapär med kamera och mikrofon, som man ska nåla fast i tröjan. Underbart...

I framtiden har nog alla bodycams på sig som spelar allt. Just nu är de flesta kameror för stora och inte diskreta. . Det blir en intressant framtid, tur man för en gångs skull kan säga: Not my problem, I'm too old to care about this then.

Permalänk
Medlem

Det här vill jag ha! Första iterationen av en personlig AI. I framtiden kommer vi ha digitala versioner av oss själva som supportar, ger tips, skyddar och gör oss till den bästa versionen av oss själva. Våra efterlevande kommer kunna prata med oss, AI kommer lära sig allt om oss.
Att ha en egen personlig AI som lär sig dig och vars uppgift är att optimera dig. Jösses vad häftigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

I framtiden har nog alla bodycams på sig som spelar allt. Just nu är de flesta kameror för stora och inte diskreta. . Det blir en intressant framtid, tur man för en gångs skull kan säga: Not my problem, I'm too old to care about this then.

Och så går andra med enheter som bombarderar IR överallt för att blända folks bodycams, för dom vill inte bli inspelade.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Jag tar 2, så länge den är 100% baserad på Solsidan Ove.

Permalänk
Medlem

Man kan välja. Ha den på bröstet: Startrek TNG och framåt.
Ha den på handen.. Babylon 5

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk
Medlem

Såvitt jag fattar sitter det väl en Qualcomm processor i den där motsvarande vilken modern mobiltelefon som helst?
Vet inte om jag ser poängen att ha en extra mobil utan skärm som hänger i tröjan.

Har inte kollat videomaterialet själv, men hörde via omvägar att deras AI-svar som oftast är rätt skakiga och ibland helt enkelt har fel:
https://mastodon.social/@ashah/111383193631811418

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Om vi förr hade glassholes kanske dessa blir pinholes?

Permalänk
Medlem

Det är en sämre smartwatch. Mer meningslös produkt får man leta efter.

Permalänk
Medlem

Fast det de har i Star Trek är ju en renodlad kommunikator och inte någon slags AI assistent.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Om vi förr hade glassholes kanske dessa blir pinholes?

AI-hole

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Finns ju ingen hinder I att ha en A.i. röstapp på smartklockan.

Fast dom vill ju bara sälja en ny separat manick.

Permalänk
Medlem

Ser inte hur denna ska kunna bli populär. Ska man projicera mail och annat på handen så kan man ju lika gärna ta upp telefonen som tar ca 2 sekunder och få full funktionalitet direkt

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Finns ju ingen hinder I att ha en A.i. röstapp på smartklockan.

Fast dom vill ju bara sälja en ny separat manick.

Jag har inte sett presentationen, men det var min första tanke också. Nu när jag tänker mer på det kanske det ändå har en poäng att ha den fastnaglad på bröstet. Man kan fråga om saker man ser då, t ex "översätt vad det står på skylten där borta", "sammanfatta den här texten", "vad är det här för växt?", "vad kan jag laga för mat med de här ingredienserna?" osv.

Den har ju någon slags projektor också, men just nu kan den nog bara projicera väldigt snävt. Om den hade någon slags laserpekare eller bredare projektor kunde den ju även peka ut saker åt en, t ex "vilken av de här matvarorna är nyttigast?" eller "vilka av maträtterna i menyn kan jag äta med tanke på mina allergier?" etc.

Permalänk

Computer, locate Captain Picard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fågelskrämman:

Computer, locate Captain Picard

Captain Picard is located on deck 12, Holo suite three. Running program 7of9 6simulator.

Permalänk
Medlem

Mer intresserad av ett par AR brillor som är lagom diskreta.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Mer intresserad av ett par AR brillor som är lagom diskreta.

Såna här kanske?

NÄSTA GENERATION SMART GLASSES
Nu integrerad med livestream-teknik
https://www.ray-ban.com/sweden/ray-ban-meta-smart-glasses

Är du redo för nästa generation smarta glasögon? Ray-Ban Meta-kollektionen kombinerar det senaste inom bärbar teknik med autentisk Ray-Ban-design för att hålla dig uppkopplad vart du än går. Med de senaste smarta glasögonen och smarta solglasögonen från Ray-Ban kan du ta foton och videor, lyssna på musik, ringa samtal och till och med livestreama direkt till Facebook och Instagram – utan att behöva ta upp telefonen ur fickan. Välj ett par teknologiska glasögon från ett urval av ikoniska stilar, inklusive receptbelagda smarta glasögon.

Meta's Ray-Ban Smart Glasses are Better Than We Thought

Edit: Lagt till en youtube video

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

kommer med 24usd+ per månad luktar enorm flopp.

Subscription fatigue, folk vill idag har färre abonnemang inte fler.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Assisted heuristic online experience
eller ass-hole. hehe =D

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.