Veckans fråga: Var har du RGB vid datorn?

Permalänk
Expertgissare

Endast 31 personer plus jag som INTE sitter med en monokrom skärm? Trodde alla skärmar idag klarade 16,8 miljoner kulörer

Annars är det bara tangentbordet och musen som lyser lite fräsigt och någon mysbelysning

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk

Skrev i annan tråd.
Moderkortet lyser fint i massa färger inne i sitt slutna chassi

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

En slinga bak på bordet, ramminnet lyser rött bara, egen slinga i chassiet, tangentbordet och datormusen.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Moderator
Moderator

Här är det tangentbord, mus, CPU-kylare (efter att Amazon schabblat bort den utan RGB) samt GPU som har möjligheten.
Allt avstängt. :]

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd

Fläktarna i datorn, tangentbordet, mus och grafikkortet.

Permalänk

Ofrivillig rgb i grafikkortskylaren, musen, tangentbordet, och ena skärmen.

Som tur är behöver ingen av dem mjukvara igång för att hålla dem avstängda eller satt till konstant vitt sken i fallet med tangenbordet.

Ville bara ha ett ok belyst tangentbord behövde inte rgb men bara enfärgat belyst och nkey existerar knappt allt har ju regnbågsspya idag.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Det är väl tangentbordet som tekniskt sett kan göra RGB, men det är i en färg. Oftast Nod-röd.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad som lyser i datorn, men jag har iaf tangentbord med RGB samt en enkel Clas Ohlson usb-anslten ljussrad bakom skärmen. Tycker det blir skönare för ögonen när den skiftar färger långsamt mot väggen än med bara statisk belysning.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Vid datorn? -Nja det är väl bara musen som lyser upp som en julgran, tills mjukvaran tar över och släcker allt utom lampan i scrollhjulet.
Jo routern också och huvudströmbrytaren till elkablarna lyser också, men använder strumpor för att dämpa ljuset på router och dess adapterklump. Jäkla otyg med lampor på saker som bör vara igång dygnet runt. (orka vänta en halvtimme på att veva igång internet varje morgon)

Annars lyser ju grafikkortets "intel ARC", RAM som julgran vid uppstart (tills mjukvaran tar över) och sedan glöder fläktkontrollerns siffror röda i 5,25" facket bakom frontperforeringen och ger datorchassit "ögon".

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Den enda RGB jag har, är aktivitetslampan (Röd), status LED på nätverket (Grön) och Power on LED (Blå).

Allt annat är helt onödigt och kostar mer än det smakar.

Kan man tycka

Permalänk
Medlem

Jag har inte ens en glas-sida på datorn

Jag gillar egentligen RGB men nöjer mig med att pimpa grabbens dator.

Permalänk
Medlem

Minsta möjliga är ett aktivt val. Dock lyser tangentbordet behagligt grön, så jag slipper ha en LED på tangentbordet för att hitta rätt.

Permalänk
Medlem

De flesta grejerna har RGB-funktion, men det är avstängt så långt det går.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 Tomahawk WiFi | G.Skill Trident Z5 Neo 2x16GB 6000MHz CL30 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Sapphire Nitro+ 7900 XTX | WD Black SN850 2TB + Samsung 860 EVO 2x2TB | Corsair AX1000

Permalänk

Sätt ihop en inköpslista med PC-komponenter och tillbehör för en gamer, och du kan satsa på det billigare alternativen för att få några glödande rgb lampor . Av någon anledning har "gamers" blivit synonymt med blinkande ljus på tangentbord, möss och till och med PC-torn, och jag är inte helt säker på varför det är det.

Det är i stort sett omöjligt att få tag på någon PC-utrustning av hög kvalitet som inte har RGB , och det är en förbryllande sak att det fortfarande händer 2023. När jag skriver detta pulserar mitt mekaniska tangentbord med det synliga spektrumet på mon laptop

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem

Allting i datorn är avstängt. Men Moderkort och SSDn har funktionen!
Självklart tangentbordet (går det ens att ha utan????)

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Bara moderkortet som lyser. Jag hade stängt av det men det slogs på av sig själv efter en bios-uppdatering. Lol, har tänkt flera gånger på att stänga av det igen...sen i somras.

Det lyser av min rena lathet.

Permalänk
Medlem

Grafikkortet (Red Devil) lyser i en statisk röd färg, men det syns inte då jag har ett chassi med plåtsida. Sen har jag även statisk röd färg på tangentbordet och en liten detalj på musen. Det är ungefär så långt som jag kan sträcka mig när det gäller RGB. Jag avskyr RGB i överflöd, speciellt om den blinkar i olika färger, det ser bara tacky ut tycker jag.

Permalänk
Medlem

Det som inte går att stänga av på moderkortet. I övrigt ser det mörkt ut

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Bara bildskärmens bildyta, men gissar att det inte räknas

Permalänk
Medlem

All RGB inne i datorn är avstängd och både tangentbord och mus är satta till fast vitt sken. Min dator ska vara tyst, både akustiskt och visuellt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Stängt av MB och GPU men minnena gick inte av utan tredje part program så de får lysa lätt ljusblått. (Helt stängd burk) Samma med tangentbord, lätt ljusblått sken. Sitter gärna i ett helmörkt rum så då är lite ljus i tangentbordet ok, så man ser var man sätter korvfingrarna.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem

RGB på grafikkortet Gigabyte RX580 Aorus, lyser grönt. Hade egentligen tänkt att få den att ändra färg efter temperatur men vågar inte ändra inställningar igen efter att Gigabytes program RGB Fusion nukade hela mitt DDR3-RAM, men det stör inte så mycket eftersom det gröna är ganska diskret, och dessutom inte syns så bra ut genom chassit.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Moderkort, Minnen, Fläktar, och "grafikkortet" låst till Nvidia grönt, eftersom mitt grafikkort är ett Nvidia 2060 Super FE, med texted GEFORCE RTX lysandes i grönt.

Visa signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2000 250GB + A2000 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem

E dast på mina minnen. Det beror på att det inte fanns utan RGB just då.
Byggde min dator så clean det bara går....har inte ens belysta tangenter.
Tycker ljuseffekter på hårdvaran bara stör.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Allt utom sladdar, och lite extra på väggen och bakom bordet ^^

Permalänk
Medlem

Tangentbord och mus som visar diverse intressant information geonom att olika tangenter/mus lyser i olika färger.
Praktiskt!

Visa signatur

5900X | Gigabyte 4090 Gaming OC | 2x16GB 3800 MHz | Asus Crosshair VIII Dark Hero
Define R5 | SN850 1TB / KC3000 2TB | EVGA G2 850W | NH-D15
LG 38GN950 | Logitech G502X Plus + G910

Permalänk
Medlem

Mus, Musmatta, Tangentbord, chassi, fläktar, AIO, Grafikkort, Moderkort.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Yscha.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Tangentbordet och musen inställda med vit färg. Så slipper man onödiga effekter.
Chassit helt i plåt. Så märker inget rgb från moderkortet.

Visa signatur

Ryzen 5600X, HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16, Palit GeForce RTX 3090 Gaming Pro OC 24GB, ASUS ROG STRIX B550-F GAMING, Seasonic FOCUS GX 850W, Seagate FireCuda 520 SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Har jobbig RGB inbyggt i mitt moderkort och sen finns det i chassits startknapp samt en liten detalj på sidan av chassit som lyser upp glaset.. Hade gärna stängt av RGB i moderkortet om det vore möjligt, störande jäkla ljus när man gibbar. Tangentbordet är ett Corsair Vengeance K95, men det är första generationen från 2013 så tack och lov är det bara vita ledlampor under tangenterna.. Det har hållit i 10 år och jag hoppas det håller i 10 år till så jag slipper den hemska RGB-looken.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11