Blizzard tävlar ut dator med blod i kylarsystemet

Permalänk
Melding Plague

Blizzard tävlar ut dator med blod i kylarsystemet

Amerikaner kan donera blod för att låsa upp utlottning av unik Diablo IV-dator med "riktigt människoblod" i kylarsystemet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ser fram emot att höra mer detaljer kring vad den fantasifulla tolkningen på "riktigt blod i kylaren" kommer innebära.

Med tanke på lagar kring smitto-risker antar jag det är omöjligt att de menar att de kommer ha riktigt blod med i någon som helst form.

Permalänk
Medlem

Ni får dra tillbaka @Kenneth på ett snabbtest att jämföra mot de tidigare experimenten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Ser fram emot att höra mer detaljer kring vad den fantasifulla tolkningen på "riktigt blod i kylaren" kommer innebära.

Med tanke på lagar kring smitto-risker antar jag det är omöjligt att de menar att de kommer ha riktigt blod med i någon som helst form.

Givetvis kommer det inte vara riktigt blod, men...det hade ju varit fint med blodbristen som finns inom vården om dom slösat riktigt blod på detta 😂

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Hyllbert:

Givetvis kommer det inte vara riktigt blod, men...det hade ju varit fint med blodbristen som finns inom vården om dom slösat riktigt blod på detta 😂

Hela kampanjen går ut på att få in mer blod, så i sammanhanget hade det varit en vinst oavsett.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Har inte alla nördar en slang för blodtransfusion att koppla in i deras laptop när de behöver ha extra prestanda?
Det drar sig till lite uppmärksamhet när man kopplar in datorn på tåget.

Jag förstår inte alls hur de har tänkt här. Speciellt när inte med tanke på Pepsi och Harrier fighter flygplanet tävlingen, där en person ville ha en Harrier fighter efter att ha uppfyllt poängen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Ser fram emot att höra mer detaljer kring vad den fantasifulla tolkningen på "riktigt blod i kylaren" kommer innebära.

Med tanke på lagar kring smitto-risker antar jag det är omöjligt att de menar att de kommer ha riktigt blod med i någon som helst form.

Skrivet av Hyllbert:

Givetvis kommer det inte vara riktigt blod, men...det hade ju varit fint med blodbristen som finns inom vården om dom slösat riktigt blod på detta 😂

Vet inte hur det ser ut med regler gällande detta, men det enda de sagt är väl att det ska vara "a custom liquid cooled PC infused with real human blood", "a new custom built PC, infused with real human blood", etc.
Oklart om det nödvändigtvis är i kylaren, det känns som en slutsats som Swec hoppat till på egen hand.

Jag utesluter iaf inte helt att det faktiskt kommer finnas riktigt blod i datorn på något vis, särskilt eftersom de envisas med samma formulering även i "terms and conditions".

Sett till faktisk risk så beror det väl dels på om man testat det hela respektive på hur det är inkapslat osv. Jämfört med att människor får gå omkring på gatorna hur som helst så är det förmodligen mycket lägre risk rent praktiskt, är nog mer en fråga kring vilka regler som finns som eventuellt skulle hindra det.

Och om de nu lyckats samla in 630 liter blod till vården så är det väl inte hela världen som de även slösar en liten gnutta blod (utöver det där då) till sitt PR-stunt.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Testpilot

Måste säga att jag tycker det är ett roligt och tematiskt sätt att få folk att donera blod. Den personen eller gruppen som snickrat ihop detta får två tummar upp av mig 👍

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Varför har vi inte sådant här i Sverige. Där jag donerar blod får man 50kr cash alternativt att ge en nalle till barnavdelningen. Nallen ges såklart varje gång men att få vara med i lite lotterier osv hade varit kul.
Jag har dock fått 1 mössa och sambon en t-shirt under tiden också.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Kanske blir någon sorts glastub som har lite blod i sig, men knappast i själva kylningen xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Kanske blir någon sorts glastub som har lite blod i sig, men knappast i själva kylningen xD

Ja, något sådant kan man tänka sig. Men Blizzard har såvitt jag sett inte sagt något om att det skulle vara i kylaren.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Var tvungen att googla värmeledningsförmågan för blod. Det är ungefär samma som för vatten. Nu väntar jag på att FBI knackar på.

Permalänk
Medlem

Smittorisken kan göras i det närmaste obefintlig. Det går att testa blodet mot allt från hepatit till HIV innan man "tranfunderar" det till datorn.

Har dessutom svårt att tro att det kommer vara helblod som syftas på, utan snarare serum (eller möjligtvis plasma). Coolt oavsett

Permalänk
Medlem

Riktigt bra att man slipper bli av med en njure för att få chansen till en shysst dator...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Var tvungen att googla värmeledningsförmågan för blod. Det är ungefär samma som för vatten. Nu väntar jag på att FBI knackar på.

Nu väntar jag med spänning på en datormod med blodtema i galleriet.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Inb4:
Datorn överhettar och krashar!
-Har du fyllt på en antikoagulant-vätska?

Permalänk
Medlem

Ingen fara. Det är såklart också 6‰ antibiotika i systemet.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Alla vi som byggde datorer innan år 2000 har väl redan offrat en hel del blod till våra byggen? Sylvass stansad plåt i chassina var väl standard på den tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Nu väntar jag med spänning på en datormod med blodtema i galleriet.

Ja, vem ska bli först med det?

Skrivet av hakro807:

Alla vi som byggde datorer innan år 2000 har väl redan offrat en hel del blod till våra byggen? Sylvass stansad plåt i chassina var väl standard på den tiden.

Jag har ett ärr på ett finger efter jag visade en polare hur lätt det var ett installera ett nätverkskort: "Bara öppna burken, så trycker vi loss plåtbiten här bak och...". Blödde i tre dagar efter att ha skurit bort en köttbit ur fingret.

Blev ett bra LAN dock, så det var värt det.

Permalänk
Medlem

Kombinera en vätska som får sin färg av järn och en alu heatsink låter lysande.

Men snackar vi bara internt i datorn eller använder man kroppen för att kyla?

Slang från datorn till musen, in i höger arm, genom hjärtat, ut genom vänster arm, sen slang från tangentbordet till datorn för ett komplett kretslopp.

På sin höjd kanske man känner sig lite febrig vid tunga jobb.

Permalänk

Ger ny mening till clogged up cooling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Slang från datorn till musen, in i höger arm, genom hjärtat, ut genom vänster arm, sen slang från tangentbordet till datorn för ett komplett kretslopp.

Fan vad nice på vintern!

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk

De borde ha en blodkyld dator som man kan koppla in sitt blodsystem till dessutom, så kan man få ned ljudnivå ytterligare i utbyte mot lite svettigare gaming...

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Kombinera en vätska som får sin färg av järn och en alu heatsink låter lysande.

Men snackar vi bara internt i datorn eller använder man kroppen för att kyla?

Slang från datorn till musen, in i höger arm, genom hjärtat, ut genom vänster arm, sen slang från tangentbordet till datorn för ett komplett kretslopp.

På sin höjd kanske man känner sig lite febrig vid tunga jobb.

Herregud, nightmare fuel...

Presenterar... Blodvärmaren! Perfekt på kyliga nätter.
Vem vill inte ha uppvärmt blod rakt in i armen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Herregud, nightmare fuel...

Presenterar... Blodvärmaren! Perfekt på kyliga nätter.
Vem vill inte ha uppvärmt blod rakt in i armen!

Kombinera skiten med dialys så har du en framgångsrik affärsidé!

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Jag va blodgivare själv men slutade när Corvid-19 kom när man satte upp mer regler för att hindra att ge blod istället för att uppmuntra. Så får se om man ska återuppta det någon gång

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Måste det vara ens eget blod eller kan man komma med dunkar?
Frågar åt en kompis.

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Menar de detta på blodigt allvar?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Alla vi som byggde datorer innan år 2000 har väl redan offrat en hel del blod till våra byggen? Sylvass stansad plåt i chassina var väl standard på den tiden.

Precis vad jag tänkte skriva

Permalänk
Medlem

"I want to play a game.."

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint