Disney Plus tar upp kampen mot lösenordsdelare i november

Permalänk
Medlem

Disney Plus är en av de streamingtjänster som lägger till minst material av de största streamingtjänsterna enl justwatch.
Deras vara eller icke vara hos oss oavsett om de jagar lösenordsdelare eller inte hänger löst.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

backspace tar upp kampen med streamingtjänster som tar upp kampen med lösenordsdelare, som släpper dåliga produkter och har en allmänt sunkig attityd.

(säga upp tjänst, yarrrr)

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Nu vet jag att det är direkt översatt ifrån de Kanadensiska priserna men inte kan de förväntas ta 90kr/mån för en extra användare? Jag betalar i nuläget 890kr/år och med det priset är det billigare om alla bara skaffar egna konton?

Visa signatur

PC: i5 12600K | RTX4090 FE | ASUS ROG STRIX B660-I GAMING WIFI | 2x16 GB DDR5 5200Mhz Kingston Fury | 2TB WD Blue SN550, 2TB Samsung 970 EVO
Server: 1700X | HD 6870 | MSI B450I Gaming Plus AC | 2x8 GB DDR4 2933Mhz HyperX Fury CL17 | 128GB SSD
NAS: Synology DS918+ (4x8TB Red)
Misc: iPhone 14 Plus 128GB, iPad Pro (2021) 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aurora:

Nu vet jag att det är direkt översatt ifrån de Kanadensiska priserna men inte kan de förväntas ta 90kr/mån för en extra användare? Jag betalar i nuläget 890kr/år och med det priset är det billigare om alla bara skaffar egna konton?

Nya priset i november är 119kr/månad eller 1190kr/år

https://www.sweclockers.com/nyhet/36956-disney-plus-hojer-pri...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Nya priset i november är 119kr/månad eller 1190kr/år

https://www.sweclockers.com/nyhet/36956-disney-plus-hojer-pri...

Men även där så känns ju 90kr extra användare oerhört högt. Att spara 9kr/månad för att då ändå behöva dela sitt konto med andra känns försumbart.

Förtydligande
Visa signatur

PC: i5 12600K | RTX4090 FE | ASUS ROG STRIX B660-I GAMING WIFI | 2x16 GB DDR5 5200Mhz Kingston Fury | 2TB WD Blue SN550, 2TB Samsung 970 EVO
Server: 1700X | HD 6870 | MSI B450I Gaming Plus AC | 2x8 GB DDR4 2933Mhz HyperX Fury CL17 | 128GB SSD
NAS: Synology DS918+ (4x8TB Red)
Misc: iPhone 14 Plus 128GB, iPad Pro (2021) 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Så länge Netflix, Disney, Amazon och andra skatteplanerar så har jag inga moraliska hinder att återigen segla på de sju haven/dela konto osv.

Lika meningslöst argument som att alla andra kör för fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronnie60:

I mångt och mycket så har Sweclockers medlemmar växt och blivit om något vuxnare. Men när det kommer till streaming för någon hundring så är många barn. Vill du inte pröjsa så säg upp då? Är uppfostrad med att betala för mig och inte som snyltare men alla har vi ju olika moraliska kompasser.

Så trött när vanligt folk ska skydda stora företag som om de bryr sig om konsumenterna. Minns inte senast det va lika illa att va konsument med tanke på hur marknaden på alla fronter från matvaror till media till elektronik ska få en väldigt orimlig prissättning, allt för att mjölka vanligt folk på sista kronan. Högre priser, mer reklam och mindre för pengarna, aldrig har vi fått så lite för så mycket. Folk som betalar för storföretagens överpsiade tjänster är inte snyltare, men de är inte smarta heller för den delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderFarre:

Så trött när vanligt folk ska skydda stora företag som om de bryr sig om konsumenterna. Minns inte senast det va lika illa att va konsument med tanke på hur marknaden på alla fronter från matvaror till media till elektronik ska få en väldigt orimlig prissättning, allt för att mjölka vanligt folk på sista kronan. Högre priser, mer reklam och mindre för pengarna, aldrig har vi fått så lite för så mycket. Folk som betalar för storföretagens överpsiade tjänster är inte snyltare, men de är inte smarta heller för den delen.

https://images.app.goo.gl/BHhKeTfhxvyQfxSg8

Så man är inte smart för att man betalar för en streamingtjänst? Herregud.

Är man smart om man betalar 22k för ett överprisat RTX 4090?

Hade folk i allmänhet tyckt att det var för dyrt med streamingtjänster så hade de inte betalat för dem.
För tro det eller ej många snyltar inte.

Människan är i sin natur girig.
Varor betalar man för, men alla tjänster är legitimt att sno åt sig.
Trodde gratisgenerationen hade blivit vuxen nu.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om turk-hack (som fanns för PS plus) eller liknande som funkar på Disney+ eller Netflix?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronnie60:

I mångt och mycket så har Sweclockers medlemmar växt och blivit om något vuxnare. Men när det kommer till streaming för någon hundring så är många barn. Vill du inte pröjsa så säg upp då? Är uppfostrad med att betala för mig och inte som snyltare men alla har vi ju olika moraliska kompasser.

När jag var barn fick jag lära mig att man ska dela med sig till alla . Det borde väl inte vara kontroversiellt att påstå att generositet anses vara en positiv egenskap. Inom Kristendom, Islam, Judendom, Hinduism, Buddhism, Sikhism, och Ubuntu-filosofin förespråkas generositet.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem

I vilken mån det är rätt eller fel att dela kultur kan ju diskuteras, i synnerhet sådan som barn- och ungdomar (förväntas) ta del av, men jag ser inga problem med att lösenordsdelning hindras. Och det är ok att ta betalt för extra användare.

Men någonstans går en smärtgräns, och den kan säkert variera, men jag tycker det är ok att betala för Spotifys familjeabb för att alla i familjen ska kunna ha egna konton.

Om inte annat för att barnen ännu inte är mogna nog att lyssna på avancerad samhällsskildrande tonsatt poesi från exempelvis Eddie Meduza.

Min tolerans är inte lika hög för film- och TV-streaming, och det beror nog delvis på att behovet där för egna "spellistor" etc tycks mindre. Om Disney (eller Netflix, eller Prime) börjar klaga på att vi samtidigt ser på 3 olika streams, eller är inloggade på 8 enheter samtidigt (inte orimligt), då drar jag öronen åt mig. Prime är jag lite sur över efter att de plockat bort en serie jag tänkt se, och lagt den bakom ännu en betaltjänst, lite som om Netflix skulle kräva mer för att komma åt SF, Drama, etc, kategorierna. Fick lösa det på annat sätt.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Det kan väl vara för att Disney verkar blöda pengar och försöker desperat (?) göra vad de tror skall motverka det? Att de totalt kastar bort sina IP's de förvärvat (Kathleen Turner med SW är ett lysande exempel) verkar ännu inte kommit att ligga i skottgluggen, eller en drös med Marvel de öst pengar över som misslyckats ganska hårt t ex Eternals etc.

Är faktiskt förvånad att det fortgått så pass länge då företag brukar vara de första att göra sig av med "sin moraliska kompass" om det visar sig att det inte genererade den inkomst/popularitet man trodde att det skulle göra.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

I vilken mån det är rätt eller fel att dela kultur kan ju diskuteras, i synnerhet sådan som barn- och ungdomar (förväntas) ta del av, men jag ser inga problem med att lösenordsdelning hindras. Och det är ok att ta betalt för extra användare.

Men någonstans går en smärtgräns, och den kan säkert variera, men jag tycker det är ok att betala för Spotifys familjeabb för att alla i familjen ska kunna ha egna konton.

Om inte annat för att barnen ännu inte är mogna nog att lyssna på avancerad samhällsskildrande tonsatt poesi från exempelvis Eddie Meduza.

Min tolerans är inte lika hög för film- och TV-streaming, och det beror nog delvis på att behovet där för egna "spellistor" etc tycks mindre. Om Disney (eller Netflix, eller Prime) börjar klaga på att vi samtidigt ser på 3 olika streams, eller är inloggade på 8 enheter samtidigt (inte orimligt), då drar jag öronen åt mig. Prime är jag lite sur över efter att de plockat bort en serie jag tänkt se, och lagt den bakom ännu en betaltjänst, lite som om Netflix skulle kräva mer för att komma åt SF, Drama, etc, kategorierna. Fick lösa det på annat sätt.

Reagerade också på detta och tycker inte det är ok att behöva se reklam och andras utbud i en betaltjänst. Vad blir det härnäst, Disney hyr ut Netflix filmer och placerar dessa som rekommendationer överst i appen?

Dags att hissa seglen igen?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Att höja priserna och försämra villkoren utan att förbättra tjänsten brukar betyda:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronnie60:

I mångt och mycket så har Sweclockers medlemmar växt och blivit om något vuxnare. Men när det kommer till streaming för någon hundring så är många barn. Vill du inte pröjsa så säg upp då? Är uppfostrad med att betala för mig och inte som snyltare men alla har vi ju olika moraliska kompasser.

Du tycker det är rimligt att man som konsument bara accepterar att en tjänst man tidigare prenumererat på blir sämre och sämre? Det är väl detta som är problemet, hade man inte kunnat dela (eller det inte uppmanats till att dela) tidigare så tror jag betydligt färre hade klagat.

Om man vänder på det, ponera att ni i familjen hade betalat 100 kronor vardera för en tjänst som ni sedan kan dela på till samma kostnad? (Vilken jädra pangdeal och seger, eller hur?) -Varför skulle då inte det motsatta gälla?

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aurora:

Men även där så känns ju 90kr extra användare oerhört högt. Att spara 9kr/månad för att då ändå behöva dela sitt konto med andra känns försumbart.

Verkligen.

Jag kan iofs förstå att man inte tycker att folk som delar konto ska ha det billigare, men då får man väl stå för det och säga "ingen kontodelning". Att spara 9:- per månad är som du säger inte värt besväret, eftersom det förmodligen är den som står på kontot som ska betala dessa 90:-, och då ska den "extra" användaren hålla på att föra över pengar etc.

Jag hade även missat att dom ska höja till 119:-. Helt plötsligt förstår jag varför dom körde kampanjen 3 månader för 15:- per månad, dom hoppas väl på att folk ska låta det rulla på till 119:- sen... Kommer nog vara svårare att få in nya subscribers med det högre priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

Stremio + Real Debrid, och Plex Debrid om man vill köra Plex.

Jag provade själv att köra med Stremio, Torrentio, Real-Debrid och Cyberflix Catalog för en vecka sen eller nått och är väldigt imponerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jag provade själv att köra med Stremio, Torrentio, Real-Debrid och Cyberflix Catalog för en vecka sen eller nått och är väldigt imponerad.

yes har samma upplägg men kör Plex Debrid på det så använder bara ovanstående för att starta en film/serie så synkas det till min Plex server då jag kör PlexKodiConnect via Kodi, vart skönt när man sålde av 60TB unRAID servern till förmån för detta.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Torrent+

Permalänk
Skrivet av Mizccc:

Du tycker det är rimligt att man som konsument bara accepterar att en tjänst man tidigare prenumererat på blir sämre och sämre? Det är väl detta som är problemet, hade man inte kunnat dela (eller det inte uppmanats till att dela) tidigare så tror jag betydligt färre hade klagat.

Om man vänder på det, ponera att ni i familjen hade betalat 100 kronor vardera för en tjänst som ni sedan kan dela på till samma kostnad? (Vilken jädra pangdeal och seger, eller hur?) -Varför skulle då inte det motsatta gälla?

Det är väl ingen som säger att du inte får säga upp tjänsten. Jag rekommenderar dig att säga upp tjänsten om du är missnöjd med den. Frågan som diskuterades handlade väl om huruvida ditt missnöje automatiskt gav dig rätten till att ta del av utbudet på annat sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Du tycker det är rimligt att man som konsument bara accepterar att en tjänst man tidigare prenumererat på blir sämre och sämre? Det är väl detta som är problemet, hade man inte kunnat dela (eller det inte uppmanats till att dela) tidigare så tror jag betydligt färre hade klagat.

Om man vänder på det, ponera att ni i familjen hade betalat 100 kronor vardera för en tjänst som ni sedan kan dela på till samma kostnad? (Vilken jädra pangdeal och seger, eller hur?) -Varför skulle då inte det motsatta gälla?

Att ett hushåll delar på en tjänst är inget ovanligt, att flera hushåll delar på en tjänst är dock ovanligt. De allra flesta har någonstans insett att delade streamingtjänster är en temporär lösning, troligen främst i marknadsföringssyfte.

För oss som inte delar konto så har Disney inte blivit sämre, snarare tvärtom, bättre men det av en helt annat anledning och det är att utbudet har ökat en aning på tjänsten.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Du tycker det är rimligt att man som konsument bara accepterar att en tjänst man tidigare prenumererat på blir sämre och sämre? Det är väl detta som är problemet, hade man inte kunnat dela (eller det inte uppmanats till att dela) tidigare så tror jag betydligt färre hade klagat.

Om man vänder på det, ponera att ni i familjen hade betalat 100 kronor vardera för en tjänst som ni sedan kan dela på till samma kostnad? (Vilken jädra pangdeal och seger, eller hur?) -Varför skulle då inte det motsatta gälla?

I samma hushåll kan man ju dela på tjänsten? Så ser inte problemet. Är tjänsten sämre än man värderar kostnaden till så säger man väl bara upp den? Man behöver inte acceptera att D+ eller valfri streamingtjänst blir sämre, man kan säga upp den.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goedendag:

När jag var barn fick jag lära mig att man ska dela med sig till alla . Det borde väl inte vara kontroversiellt att påstå att generositet anses vara en positiv egenskap. Inom Kristendom, Islam, Judendom, Hinduism, Buddhism, Sikhism, och Ubuntu-filosofin förespråkas generositet.

Absolut och du går gärna till jobbet gratis för din arbetsgivare betalar ju lön till andra:)

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderFarre:

Så trött när vanligt folk ska skydda stora företag som om de bryr sig om konsumenterna. Minns inte senast det va lika illa att va konsument med tanke på hur marknaden på alla fronter från matvaror till media till elektronik ska få en väldigt orimlig prissättning, allt för att mjölka vanligt folk på sista kronan. Högre priser, mer reklam och mindre för pengarna, aldrig har vi fått så lite för så mycket. Folk som betalar för storföretagens överpsiade tjänster är inte snyltare, men de är inte smarta heller för den delen.

https://images.app.goo.gl/BHhKeTfhxvyQfxSg8

Har aldrig kallat det smart att konsumera streamingtjänster, har heller inte försvarat stora företag. Men att folk ska ha andras arbete kostnadsfritt är jag emot oavsett vem som faktiskt blir blåst. Om du sedan väljer att en viss tjänst är viktig så får man ju helt enkelt pröjsa. Misstänker att du helst inte jobbar för att vissa ska ta del av ditt arbete utan att du får ersättning.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Att ett hushåll delar på en tjänst är inget ovanligt, att flera hushåll delar på en tjänst är dock ovanligt. De allra flesta har någonstans insett att delade streamingtjänster är en temporär lösning, troligen främst i marknadsföringssyfte.

För oss som inte delar konto så har Disney inte blivit sämre, snarare tvärtom, bättre men det av en helt annat anledning och det är att utbudet har ökat en aning på tjänsten.

Skrivet av Ronnie60:

I samma hushåll kan man ju dela på tjänsten? Så ser inte problemet. Är tjänsten sämre än man värderar kostnaden till så säger man väl bara upp den? Man behöver inte acceptera att D+ eller valfri streamingtjänst blir sämre, man kan säga upp den.

Det största problemet med streamtjänsternas lösningar är att man plockar bort den största fördelen med streamtjänsterna. DVS, "on demand", får jag inte använda mitt konto utanför mitt eget hem är det inte längre "on demand" då jag inte kan nyttja det när eller vart jag vill.
Det är vad jag menar med att tjänsterna blir sämre och sämre. Om jag betalar för en streamtjänst vill jag självklart kunna nyttja den både hemma, på jobbet, när jag hälsar på vänner/släktingar eller på bortamatch. Att detta är en svår nöt för dom att knäcka må så vara. Det förändrar dock inte det faktum att tjänsten blir betydligt sämre av dessa åtgärder.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Så länge Netflix, Disney, Amazon och andra skatteplanerar så har jag inga moraliska hinder att återigen segla på de sju haven/dela konto osv.

De flesta stora företag skatteplanerar är det ok med snatteri på ICA då? Så länge som produktens tillverkare skatteplanerar självklart. För saken är faktiskt precis den samma. Skillnaden ligger i det fysiska. Är det ok att med bluffmetoder få tex Skanska att asfaltera åt dig och smita ifrån fakturan? De skatteplanerar nämligen och deras anställda får ju lön ifrån andra jobb.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Så de kommer inte göra nått för att begränsa det mer än att skriva i avtalet att det inte är tillåtet?
Sedan banna i efterhand om någon inte följer det? Som troligtvis ingen har läst om man inte försöker hålla sig uppdaterad runt detta.

Permalänk
Medlem

Ganska lätt att spå hur det går:

1) Marksänd TV kanaler och Kabel TV + lite reklam.
2) Reklam börjar fylla mera och mera, till slut orkar folk inte mera reklam.
3) Strömnings tjänster dyker upp med oslagbart innehåll och noll reklam.
4) Marksänd TV dör på samma sätt som tidningarnas död efter internet nyheterna kom.
5) Nu dominerar strömnings tjänsterna, men flera vill ha sin del av kakan så flera strömnings tjänster tävlar.
6) Staten kräver att strömnings tjänsterna har mera "konstnärers utbud, och lokala produktioner".
7) Strömningstjänsterna böjar öka kraftig i pris då lokala produktioner är dyra.
8) Dom märker att det blir svårare, och nu införs reklam igen, även betald!
9) Alla filmbolag startar egna strömningstjänster då det är billigare att strömma egna gamla produktioner.
10) Nya strömningstjänster helt reklamfinansierade startar upp och blir poppis.
11) Pirat sajter börjar bli poppis igen, och jakten på fildelare exploderar.
12) Strömningstjänsterna börjar jaga privatpersoner och pirater, och sen vill ha mera ersättning från staten som inför ännu högre avgifter på internet och lagringsmedia.
13) Strömningstjänsterna blir allt mera desperata och dom återinför gammalmedia med tvungen reklam.
14) Dom inser snabbt att ett nytt modernt kabel-tv behövs, så nu slår dom äntligen huvudena samman och erbjuder "kanaler" som folk kan prenumerera på via EN stor strömningstjänst, fast med reklam, och lite som ViaSat var...ett antal strömningstjänster du kan prenumerera på, sportspaket, filmpaket etc.

... I must be either old or a psychic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronnie60:

Har aldrig kallat det smart att konsumera streamingtjänster, har heller inte försvarat stora företag. Men att folk ska ha andras arbete kostnadsfritt är jag emot oavsett vem som faktiskt blir blåst. Om du sedan väljer att en viss tjänst är viktig så får man ju helt enkelt pröjsa. Misstänker att du helst inte jobbar för att vissa ska ta del av ditt arbete utan att du får ersättning.

Jag förstår hur du menar, och jag håller med, det är så det borde vara men marknaden ser annorlunda ut nuförtiden. Finns ingenting företag älskar mer än när vi konsumenter vänder oss mot varandra om vem som har rätt och fel mellan oss själva istället för att fokusera på huvud problemet.

Företagen går fortfarande i vinst vare sig, jag delar kontot med mina föräldrar och bröder eller inte. Det mer att dem rika ska bli rikare och dem fattiga ska bli fattigare. Inte för att jag är fattig, men jag är less på trenden som uppstått efter corona där alla företag runtom i världen vare sig det transport, elektronik eller tjänster som streaming och bredband har ökat sitt pris för att få tillbaka sina förluster från pandemin.

Jag har väll bara blivit anmält bitter på att se hur svagt konsumenten har det i dagsläget. Vi som konsumenter fortsätter konsumera och visar att det igentligen inte finns någon anledning för företagen att gå tillbaka till "normalpriser" så det är nått som är här för att stanna.

Disneyplus och Netflix har ökat sina priser med 20-30% sedan 2020. Detsamma gäller andra produkter, t.ex bredband som jag skulle påstå är obligatoriskt och nånting man måste betala för hur mycket dem än höjer priserna. Och med alla 20-30% ökningar runtom en överallt så blir det dyrt, och inte har lönerna hängt med alla prisökningar. Företagen hade kunnat varit mer pro-consumer och fortfarande gått vinst men väljer att göra livet svårare för folk för att, PeNgAr. Så därför kvarstår min ursprungliga åsikt i att folk som kringgår företagens girigheter ska ha eloge.

TL;DR

Arr 🏴‍☠️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Det största problemet med streamtjänsternas lösningar är att man plockar bort den största fördelen med streamtjänsterna. DVS, "on demand", får jag inte använda mitt konto utanför mitt eget hem är det inte längre "on demand" då jag inte kan nyttja det när eller vart jag vill.
Det är vad jag menar med att tjänsterna blir sämre och sämre. Om jag betalar för en streamtjänst vill jag självklart kunna nyttja den både hemma, på jobbet, när jag hälsar på vänner/släktingar eller på bortamatch. Att detta är en svår nöt för dom att knäcka må så vara. Det förändrar dock inte det faktum att tjänsten blir betydligt sämre av dessa åtgärder.

DU får använda din tjänst där du är. Men då kollar du ju inte hemma samtidgt eller hur? Det är dela ditt konto med andra utan att du är där som är problemet.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan