Handbrake konstiga artefakter

Permalänk
Medlem

Handbrake konstiga artefakter

Hej Bullen!

Jag är en man på 41 jordsnurr och jag har ett litet problem, Handbrake har väldigt konstiga artefakter när jag använder det.
Alltså i själva programmet, inte i videofilerna.

Jag har ominstallerat det men det beter sig på samma sätt.
Det kan se normalt ut men när jag för muspekaren över saker så blir det knas och ändrar sig och blir om ni ser i bilden.

Någon som varit med om något liknande?
Vad kan man göra åt det här?

Permalänk
Medlem

Noterat samma sak.
Dock verkar det inte påverka funktionen vad jag har märkt. Nu kör jag samma (mer eller mindre) inställning på allt jag kör genom Handbrake (backup på fysiska DVD), så jag slipper mecka med gränssnittet.
Win10 för mig, och jag tror att detta kom vid antingen uppdatering i Win eller av programmet. Har nog ingen mer info från min sida tyvärr...

Visa signatur

//
Tomas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Noterat samma sak.
Dock verkar det inte påverka funktionen vad jag har märkt. Nu kör jag samma (mer eller mindre) inställning på allt jag kör genom Handbrake (backup på fysiska DVD), så jag slipper mecka med gränssnittet.
Win10 för mig, och jag tror att detta kom vid antingen uppdatering i Win eller av programmet. Har nog ingen mer info från min sida tyvärr...

Ändå skönt att höra att jag inte är ensam.

Nä, funktionellt är det liksom bra så jag lyckas liksom köra som jag vill, men orkar inte finlira med inställningarna.

Jag kör också Windows 10.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det låter ju väldigt bekant men jag hittar ingen Nahimic service någonstans.

Men jag har Asus AI suite installerat och igång, ska prova utan det.

EDIT: Det visade sig vara Asus Xonar programvaran som krockade. När jag stängde av den så funkade det som det ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

EDIT: Det visade sig vara Asus Xonar programvaran som krockade. När jag stängde av den så funkade det som det ska.

Gissa vad jag har installerat då...

Well, fixat här osså. Återstår ju frågan om Xonar behövs. Min U7 lever ju sitt eget liv utan input från min sida...

Visa signatur

//
Tomas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Gissa vad jag har installerat då...

Well, fixat här osså. Återstår ju frågan om Xonar behövs. Min U7 lever ju sitt eget liv utan input från min sida...

Ljudkvaliteten i mina hörlurar blir väldigt mycket sämre utan mjukvaran installerad och igång. Det är en enorm skillnad.

Men, bara att stänga av mjukvaran när jag ska fixa med Handbrake så inget stort problem, men ändå lite irriterande.