Permalänk
Medlem

Är ändå lite småsugen på denna överprisade handkontroll med skärm…
15 november är det som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jag tyckte redan ordinare pris på Ps+ var för högt, köpte bara på rea. Så dom nya priserna är helt ointressant. Spelar inte online på Ps5 ändå så jag avslutar det nog helt istället om inte någon bra rea har priset för en bra bit under det gamla ordinare.

Skrivet av Sarato:

Jag gör nog likadant. De där prishöjningarna var verkligen inte snälla.

Ja, det lutar åt att det blir samma sak för mig. Spelar inte online så det är månadsspelen (som över lag inte har varit så bra under en ganska lång tid nu), cloud saves och eventuella extrarabatter på spel ibland som jag har det för. Enda chansen att jag skulle förlänga det är om det dyker upp på erbjudande som är lägre än nuvarande standardpris. Jag har fram till i juni nästa år som det ser ut nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Ja, det lutar åt att det blir samma sak för mig. Spelar inte online så det är månadsspelen (som över lag inte har varit så bra under en ganska lång tid nu), cloud saves och eventuella extrarabatter på spel ibland som jag har det för. Enda chansen att jag skulle förlänga det är om det dyker upp på erbjudande som är lägre än nuvarande standardpris. Jag har fram till i juni nästa år som det ser ut nu.

Här blev det uppsagt under dagen, tycker inte det gett valuta för pengarna det sista och detta var droppen. Online spelar jag sällan och det borde vara inbakat i spelen, samma med molnsparning av saves. Har fram till årsskiftet typ.

Undrar hur många som sagt upp idag egentligen.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Här blev det uppsagt under dagen, tycker inte det gett valuta för pengarna det sista och detta var droppen. Online spelar jag sällan och det borde vara inbakat i spelen, samma med molnsparning av saves. Har fram till årsskiftet typ.

Undrar hur många som sagt upp idag egentligen.

Har amerikanskt konto i dagsläget.. men får nog bli turkiskt 🤦🏼‍♂️🤦🏼‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Här blev det uppsagt under dagen, tycker inte det gett valuta för pengarna det sista och detta var droppen. Online spelar jag sällan och det borde vara inbakat i spelen, samma med molnsparning av saves. Har fram till årsskiftet typ.

Undrar hur många som sagt upp idag egentligen.

Jag sade upp redan för någon månad sedan. Insåg att jag aldrig hade tid att spela de spel som var gratis (essential) och att molnsparning inte var värt pengarna. De borde som du säger låta molnsparning ingå i konsolen/med spelen.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av j1ggly:

Hej!

Vet att jag antagligen är inne i helt fel tråd för min fråga, men jag provar ändå.

Sitter i nuläget på en skruttig PC som inte kan lira Baldurs Gate 3 på ett tillfredsställande sätt. Då började jag snegla på att uppgradera/köpa ny dator men insåg snabbt att detta kommer bli väldigt dyrt.

Således började jag snegla på alternativ och då dök PS5 upp.

Jag har ett gammalt PS3 som jag spelade mycket bakåt i tiden, älskade verkligen många (exklusiva) titlar där.

Huvudfokus för att införskaffa ett PS5 är givetvis Baldurs Gate 3, men jag vet att flera andra titlar lockar enormt (Dead Space Remake, Elder Ring, Hogwarts Legacy, God of War Ragnarök, Callisto Protocol, Sackboy, Demon's Souls, Resident Evil 4). Och inte att glömma, PS2 VR (vilket dock antagligen är för dyrt i dagsläget för mig, men ändå).

Inser ju nu när jag skriver att jag kommer ha ett berg av grymma spel att spela med en PS5, och hade haft mer huvudbry (och kostnader) att hålla en PC fräsch och stark.

Gör jag rätt i att satsa på ett PS5 för att främst spela Baldurs Gate 3 istället för PC?

En PS5 är onekligen extremt prisvärt med vad man får i jämförelse med en habil PC, som å andra sidan i slutändan kan erbjuda en bättre upplevelse.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Final Fantasy XVI
509 kr
https://www.amazon.se/dp/B0BPMPX7H4/

Sonic Origins Plus - Day One Edition (PS5)
249 kr
https://www.amazon.se/Sonic-Origins-Plus-Day-One/dp/B0BZJFZH8...

Permalänk
Medlem

STAR WARS Jedi: Survivor™
Patch 7 Details - September 5
This patch introduces several performance-related improvements* on PlayStation 5 and Xbox Series X/S including:
Performance mode has been completely reworked to substantially improve player experience.
A number of GPU and CPU optimizations – along with disabling Ray Tracing – has resulted in a better player experience, including a solid 60 FPS in Performance mode.
Quality Mode has also received optimizations to help reduce FPS fluctuation and introduce other visual improvements.
Variable Refresh Rate support added for PS5.

https://www.ea.com/games/starwars/jedi/jedi-survivor/patch-no...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Final Fantasy XVI
504 kr
https://www.amazon.se/dp/B0BPMPX7H4/

Sonic Origins Plus - Day One Edition (PS5)
249 kr
https://www.amazon.se/Sonic-Origins-Plus-Day-One/dp/B0BZJFZH8...

Tack för tipset, beställde precis Final Fantasy XVI med en -100 kr rabattkod så det blev 404 kr!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

This patch introduces several performance-related improvements* on PlayStation 5 and Xbox Series X/S including:
Performance mode has been completely reworked to substantially improve player experience.
A number of GPU and CPU optimizations – along with disabling Ray Tracing – has resulted in a better player experience, including a solid 60 FPS in Performance mode.
Variable Refresh Rate support added for PS5.

Det är ju helt galet att det ska krävas 7 patchar och fyra och en halv månad från release till spelbart i 60fps.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Officiella PS Plus priser från 6 september 2023
PS Plus 12 månader Essential 620 kr -> 760 kr
PS Plus 12 månader Extra 1035 kr -> 1350 kr
PS Plus 12 månader Premium 1240 kr -> 1620 kr

Står tveksam inför förlängning i höst, isåfall vid kampanj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Officiella PS Plus priser från 6 september 2023
PS Plus 12 månader Essential 620 kr -> 760 kr
PS Plus 12 månader Extra 1035 kr -> 1350 kr
PS Plus 12 månader Premium 1240 kr -> 1620 kr

Står tveksam inför förlängning i höst, isåfall vid kampanj.

Alltid trist med prishöjningar, men förväntade mig nästan en dubbelt så hög justering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Alltid trist med prishöjningar, men förväntade mig nästan en dubbelt så hög justering.

Ja, med tanke på svaga kronan trodde jag också det. Med en stabil sänkning vid black friday kan jag tänka mig att fortsätta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Alltid trist med prishöjningar, men förväntade mig nästan en dubbelt så hög justering.

Så runt 570kr när det är 25% rabatt på PS Plus vilket sker runt Black Friday och någon gång till per år.
Överkomligt!

Extra och Premium-nivåerna tycker jag att de tagit i lite väl på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ja, med tanke på svaga kronan trodde jag också det. Med en stabil sänkning vid black friday kan jag tänka mig att fortsätta.

Samma här, kan tänka mig att det lär landa någonstans runt 33% rabatt så att reapriset är under 500 kr (dvs 499 för att se ut som en bra deal)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Officiella PS Plus priser från 6 september 2023
PS Plus 12 månader Essential 620 kr -> 760 kr
PS Plus 12 månader Extra 1035 kr -> 1350 kr
PS Plus 12 månader Premium 1240 kr -> 1620 kr

Står tveksam inför förlängning i höst, isåfall vid kampanj.

Skrivet av Danieleet:

Alltid trist med prishöjningar, men förväntade mig nästan en dubbelt så hög justering.

I turkiet så gick priset upp från 240 TL till 1400 TL för 1 års essential.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

I turkiet så gick priset upp från 240 TL till 1400 TL för 1 års essential.

Japp, Turkiets valuta är ju galet ostabil dock. Och de vill förhindra kryphålet folk har gjort att de köper Plus på turkiskt konto billigt. Vilket tyvärr straffar turkiska playstation spelare...

Såg någon som hade köpt 27 år i förväg så han klarar sig iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Alltid trist med prishöjningar, men förväntade mig nästan en dubbelt så hög justering.

Essential höjdes mindre än väntat men inte dom andra.
Fortfarande aldeles för dyrt för Essential dock.

Permalänk
Medlem

The Callisto Protocol - Day One Edition (PS5)
99 kr
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/the-callisto-pr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

The Callisto Protocol - Day One Edition (PS5)
99 kr
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/the-callisto-pr...

Kostar 149: nu. La den i kundvagnen och det blev ändrat.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Kostar 149: nu. La den i kundvagnen och det blev ändrat.

Gäller att vara snabb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Kostar 149: nu. La den i kundvagnen och det blev ändrat.

Jag kan fortfarande se 99kr även i kassan, dock tillkommer ju 49kr frakt om man inte vill hämta i butik.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Kostar 149: nu. La den i kundvagnen och det blev ändrat.

99 kr nu igen.

Permalänk
Medlem

99 här med efter refresh. Promenerade till Elgiganten meeeeen felsaldo så jag blev utan 🤦🏼‍♂️🤦🏼‍♂️

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Redaktion
Redaktör

Någon som testat BG3 på PS5 ännu som har någon subjektiv uppfattning om flytet år för risigt eller om det går att njuta ändå?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Starting today, the PS Remote Play app will be available on devices running Android TV OS 12.**
Here are the verified devices so far:
Chromecast with Google TV (4K model)
BRAVIA XR A95L model

Detta var ju lite intressant. Kör Shield, men då skulle man ju kunna spela i sovrummet t.ex.
Hur man nu använder sin dualsense till det?