Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Medlem

Finns det några här som kör Gran Turismo 7 med ratt och pedaler? Gärna direct drive.
Vad kör ni för utrustning, endast Fanatec som gäller?

Införskaffade ett PS5 häromveckan och har kört en del sim hemma hos en nära vän, men suget har blivit starkt till att fixa i ordning en egen simrig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Här går Mystic igenom allt nytt med senaste firmware.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

Jag har kört igenom större delen av "kampanjen" i GT7. Numera är det väldigt sällan jag kör det dock. Hade en Thrustmaster T300 innan och började köra GT7 med den, men skaffade en Fanatec GT DD Pro. Det funkar riktigt bra att köra GT7 med den kombon tycker jag.
Kompletterade med en CSW Formula V2.5 ratt för ett halvår sen. Kör mest på datorn i VR och då mest GT-bilar i ACC och AMS2. Då funkar Formula-style ratten bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Starting today, the PS Remote Play app will be available on devices running Android TV OS 12.**
Here are the verified devices so far:
Chromecast with Google TV (4K model)
BRAVIA XR A95L model

Detta var ju lite intressant. Kör Shield, men då skulle man ju kunna spela i sovrummet t.ex.
Hur man nu använder sin dualsense till det?

Intressant. Jag har heller aldrig testat PS Remote Play, men det låter defnitivt attraktivt att kunna spela även i sovrummet om det går att lösa med bara ett inköp av en Chromecast. Då skulle man paira kontrollen till Chromecasten eller hur funkar det på andra enheter?

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

Spelen för PlayStation Plus Extra och Premium (19:e september):
NieR Replicant ver.1.22474487139… (PS4)
13 Sentinels: Aegis Rim (PS4)
Sid Meier’s Civilization VI (PS4)
Star Ocean The Divine Force (PS4, PS5)
Sniper Ghost Warrior Contracts 2 (PS4, PS5)
Odin Sphere Leifthrasir (PS4)
Unpacking (PS4, PS5)
Planet Coaster: Console Edition (PS4, PS5)
This War of Mine: Final Cut (PS5)
Cloudpunk (PS4, PS5)
Contra: Rogue Corps (PS4)
Tails Noir (PS4, PS5)
Call of the Sea (PS4, PS5)
West of Dead (PS4)
Star Ocean: Integrity and Faithlessness (PS4)
PAW Patrol The Movie: Adventure City Calls (PS4, PS5)

PlayStation Premium Classics:
Star Ocean First Departure R (PS4)
Star Ocean: Till the End of Time (PS4)
Star Ocean: The Last Hope – 4K & FHD Remaster (PS4)
Dragon’s Crown Pro (PS4)

https://blog.playstation.com/2023/09/13/playstation-plus-game...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Starting today, the PS Remote Play app will be available on devices running Android TV OS 12.**
Here are the verified devices so far:
Chromecast with Google TV (4K model)
BRAVIA XR A95L model

Detta var ju lite intressant. Kör Shield, men då skulle man ju kunna spela i sovrummet t.ex.
Hur man nu använder sin dualsense till det?

Skrivet av boogey:

Intressant. Jag har heller aldrig testat PS Remote Play, men det låter defnitivt attraktivt att kunna spela även i sovrummet om det går att lösa med bara ett inköp av en Chromecast. Då skulle man paira kontrollen till Chromecasten eller hur funkar det på andra enheter?

Har man inte alltid kunnat installera APK:n och köra Remote Play på valfri Android-enhet? Jag kan tänka mig att appen officiellt inte har haft stöd för Android TV-enheter tidigare men nog borde det ha fungerat ändå?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Har man inte alltid kunnat installera APK:n och köra Remote Play på valfri Android-enhet? Jag kan tänka mig att appen officiellt inte har haft stöd för Android TV-enheter tidigare men nog borde det ha fungerat ändå?

Kan ju testa, vet bara inte var man hittar en tillförlitlig källa för apk.

Permalänk
Medlem

Äntligen pip-fritt

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Ska aldrig stänga av mitt pip!

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Får man se något kul kanske?

https://twitter.com/PlayStation/status/1702049745554772126?s=...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Tune in tomorrow at 2pm Pacific / 10pm BST for a new State of Play, focused on indie and third-party titles from around the world.

Inget jag kommer sitta bänkad vid men hoppas på några roliga nyheter:)

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

RE4:VR, Silent Hill, FF7:R2 och Pragmata vore kul.

Borde ju komma något större spel i vår, frågan är när det utannonseras i så fall.
Lite dött på info efter Spider-man?
Men detta gäller 3rd party, så det blir väl inte nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Hoppas verkligen på det. Har väntat på VR-releasen sedan det presenterades då Village i VR är en av de bästa spelupplevelserna jag har haft.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Har man inte alltid kunnat installera APK:n och köra Remote Play på valfri Android-enhet? Jag kan tänka mig att appen officiellt inte har haft stöd för Android TV-enheter tidigare men nog borde det ha fungerat ändå?

Har googlat det någon gång tidigare och hamnat på reddit, verkar ha varit lite meckigt för en del. Min tolerans för meck har blivit otroligt låg med åldern. Kanske är det jobbets fel, man har suttit och felsökt något anrop som inte går fram eller som tar för lång tid i 8 timmar. Orkar inte fortsätta dagen med att felsöka enheter hemma.

Men nu såg jag nyheten på lite fler ställen, det verkar ju bara vara att tuta och köra. Då skulle man kunna ha en extra kontroll liggandes i sovrummet när det är true crime på stora TV:n verkar det som.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Hoppas verkligen på det. Har väntat på VR-releasen sedan det presenterades då Village i VR är en av de bästa spelupplevelserna jag har haft.

Såg förresten att PS storen kör rea på RE4 nu. 421 SEK istället för 739. Funderar på om det är dags att slå till nu eller hoppas på att den fysiska utgåvan också börjar reas ut. Är främst intresserad av VR versionen så har ingen egentlig brådska.
https://store.playstation.com/sv-se/product/EP0102-PPSA07412_00-RE4RMAINGAME0000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Hoppas verkligen på det. Har väntat på VR-releasen sedan det presenterades då Village i VR är en av de bästa spelupplevelserna jag har haft.

Skrivet av Chess_Norris:

Såg förresten att PS storen kör rea på RE4 nu. 421 SEK istället för 739. Funderar på om det är dags att slå till nu eller hoppas på att den fysiska utgåvan också börjar reas ut. Är främst intresserad av VR versionen så har ingen egentlig brådska.
https://store.playstation.com/sv-se/product/EP0102-PPSA07412_00-RE4RMAINGAME0000

Jag kommer nog vänta till black friday i alla fall.
Skulle vara grymt ifall Silent Hill också får VR läge.

Antar att RE4:VR blir höstens PSVR2 spel från Sony, hoppas att dem utannonserar något grymt till våren också.

Permalänk
Medlem

https://blog.playstation.com/2023/09/14/tomb-raider-i-iii-rem...

Play the Original Three Tomb Raider Adventures: For the first time ever, play the complete experience with all expansions and secret levels on modern platforms in this definitive collection.
Lovingly Restored: Experience the classics boasting upgraded graphics, with the option to switch to the original polygon look at any time.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Stark öppning med Baby Steps.

Men FF VII Rebirth ser fantastiskt bra ut. Kul att både Cait Sith och Vincent får vara med.

Edit: Så tre nya färger som kommer ta slut på en gång antar jag. Sony skulle ju kunna få arslet ur vagnen och se till att Midnight Black blir tillgänglig igen. Hopplöst...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

https://blog.playstation.com/2023/09/14/marvels-spider-man-2-...

https://blog.playstation.com/2023/09/14/resident-evil-4-dlc-s...

https://blog.playstation.com/2023/09/14/final-fantasy-vii-reb...

https://blog.playstation.com/2023/09/14/introducing-the-deep-...

Permalänk
Medlem

The Callisto Protocol - Day One Edition (PS5)
129 kr
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/the-callisto-pr...

30 kr dyrare denna gång, men för den som missade sist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Men FF VII Rebirth ser fantastiskt bra ut. Kul att både Cait Sith och Vincent får vara med.

5000 kr att beställa:
https://eu.store.square-enix-games.com/final-fantasy-vii-rebi...

Specialutgåvorna blir bara dyrare och dyrare... knappt värt att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

5000 kr att beställa:
https://eu.store.square-enix-games.com/final-fantasy-vii-rebi...

Specialutgåvorna blir bara dyrare och dyrare... knappt värt att köpa.

Äsch då, collectors kostar bara 349 dollar eller 379 euro. Som hittat.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Äsch då, collectors kostar bara 349 dollar. Som hittat.

Rebirth blir också det första PS5-spelet som kommer med två discs för att spela!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot Spiderman 2 men överlag så känner jag mig rätt pessimistisk över min PS5. Jag köper i princip all spel digitalt för jag vill inte ha några skivor att hålla reda på men det har bara blivit dyrare och dyrare. Det finns inte längre några rabatterade presentkort att köpa med 20-25% rabatt. PS+ får en svidande prishöjning. Och här nånstans så känner jag att jag inte vill vara med längre.

Har en fullt fungerande gaming-pc där jag kan lägga pengar på spel till halva priset.

Permalänk

Halvmånen, var köper du spel till halva priset på pc? Gamepass undantaget.

Men nästan alla nya spel kostar ju 60 eller 70 euro. Starfield blir ju 900 kr nåt. Jag tycker pc är dyrare för på konsoll kan man köpa billigare på fysiskt vid release tex. Steam har ju aldrig storspel på rea mer än max 50% känns det som . Där kan ju psn ha bättre klipp

Edit: i sak dyrt oavsett media

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvmånen:

Jag ser fram emot Spiderman 2 men överlag så känner jag mig rätt pessimistisk över min PS5. Jag köper i princip all spel digitalt för jag vill inte ha några skivor att hålla reda på men det har bara blivit dyrare och dyrare. Det finns inte längre några rabatterade presentkort att köpa med 20-25% rabatt. PS+ får en svidande prishöjning. Och här nånstans så känner jag att jag inte vill vara med längre.

Har en fullt fungerande gaming-pc där jag kan lägga pengar på spel till halva priset.

Det är ju också lite det där med vad det finns att köpa till PS5 som man ändå inte hittar på PC. Vilket är på sätt och vis bra men gör det lite svårare att motivera att ha kvar PS5'an.

Osäker på om det finns något PS5 spel kvar för mig, allt som kommer släppas på PS5 släpps också till PC, förr eller senare. Men så har jag den faktiskt mest för bakåtkompatibilitet med PS4 och de spel som inte släppts på PC.

Priserna är dock galna. Kronan är inte kul att valutakonvertera idag...

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvmånen:

Jag ser fram emot Spiderman 2 men överlag så känner jag mig rätt pessimistisk över min PS5. Jag köper i princip all spel digitalt för jag vill inte ha några skivor att hålla reda på men det har bara blivit dyrare och dyrare. Det finns inte längre några rabatterade presentkort att köpa med 20-25% rabatt. PS+ får en svidande prishöjning. Och här nånstans så känner jag att jag inte vill vara med längre.

Har en fullt fungerande gaming-pc där jag kan lägga pengar på spel till halva priset.

Jag köper alla spel på skiva och säljer när jag är klar. Blir väldigt billigt då.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''