Skärm och batteri till iPhone 11

Permalänk

Skärm och batteri till iPhone 11

Hej!

Ska få ärva sambons iPhone 11 men den behöver nytt batteri och ny skärm. På teknikdelar hittar jag skärm för 389 kr och batteri för 89 kr. Kan detta verkligen vara något att ha? Recensionerna är ju bara positiva men det känns lurt.

Vad tror ni? Kommer skärmen se ut som en 15 år gammal TFT-skärm och batteriet brinna upp när man börjar ladda det?

Just batteriet är ju extremt billigt, finns inte något ens på Amazon som är i närheten. Skärmen verkar finnas till samma pris på några andra ställen.

Visa signatur

1

Permalänk
Medlem

Hej,

Ska du utföra arbetet själv? Med dessa priser så kan du nog inte räkna med att det är några kvalitetsdelar direkt.
Devis "låter det för bra för att vara sant är det nog inte det" är högst applicerbar här.

Skulle vara extremt försiktig med iaf batteriet. Alla tredjepartsdelar är självklart inte originaldelar så räkna med att du kommer få diverse felmeddelande och tappa en del funktioner såsom truetone.

En dålig skärm kan man kanske leva med men ett uselt / farligt batteri är mindre roligt.

Jag skulle nog lägga några kronor till på en mer seriös aktör, till exempel välkända iFixit:

https://eustore.ifixit.com/products/iphone-11-replacement-bat...
https://eustore.ifixit.com/products/iphone-11-screen

Permalänk

Är högst troligt kinakloner alternativt delar från skrotade telefoner iom att jag har för mig att apple i te tillhandahller reservdelar mer än till sina godkönda reparatörer.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag har handlat en hel del hos de bägge leverantörerna. Aldrig att det varit något problem. Av erfarenhet har jag dock inte gått på de billigaste delarna utan ett snäpp upp. Senast har jag bytt på dotterdotterns iP 11 både skärm och batteri. Truetone kan man glömma samt att det under en period kjommer upp ett info meddelande om icke officiell hårdvara. Det försvinner efter några dagar. Har även bytt skärm på en iP se 2022 för några veckor sedan lekande lätt. Köpt från Teknikdelar och latheten tog över då jag beställde skärm med monterade smådelar. Det kan jag varmt rekommendera att göra för att slippa ha dessa microskruvar utspridda på hela bordet med skiss på placering då det är en salig blandning av längd och skruvspår.

Visa signatur

Varit med i datorvärlden sedan början på 70 talet. Telegrupp chef i Marinen, Jobbat med Xerox 800 ordbehandlings maskiner när det begav sig. PC-nisse sedan mitten av 80 talet. Raffinaderi inspektör sedan 1980.