Butik hävdar att returen ej har kommit fram, behöver tips och råd

Permalänk
Medlem

"Nej, Gjorde en retur men dom trodde jag ville ha den servad eller nåt."

Känns ju stabilt att Komplett hanterar ett serviceärende genom att helt enkelt bara skicka tillbaka varan utan att ens kolla på den.

Får Gamers Nexus vs Newegg vibbar över detta.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av moyozuz539:

Fick pengarna tillbaka idag

Vi beklagar verkligen att det blev fel och att återbetalningen drog ut på tiden.
En kort förklaring om vad som hänt. Ett missförstånd uppstod när du skickade in skärmen för retur (återköp) och den blev behandlad den som ett serviceärende. Efter kontroll så skickade vi tillbaka skärmen till dig. Sedan gick den i retur till oss för att krediteras, dock fastnade den hos Postnord och gick till ett utlämningsställe i Ljungby istället för att transporteras till vårt lager.
Våra rutiner triggar ingen återbetalning innan produkten är inregistrerad hos oss, därför blev ärendet väntandes på att skärmen skulle "studsa klart" i posten.

Fint att vi blev varse om detta så vi kunde lösa det så snabbt som möjligt. Skärmen är återkallad och lär dyka upp hos oss inom någon vecka. Men du ska såklart inte lida för dessa fel och vänta ytterligare, pengarna är nu återbetalade.

Har du (eller någon annan) frågor eller funderingar om ett ärende så ta kontakt med vår kundservice så kommer kollegorna där att se på ärendet och hur vi kan lösa det.

Skrivet av GuuFi:

"Nej, Gjorde en retur men dom trodde jag ville ha den servad eller nåt."

Känns ju stabilt att Komplett hanterar ett serviceärende genom att helt enkelt bara skicka tillbaka varan utan att ens kolla på den.

Får Gamers Nexus vs Newegg vibbar över detta.

Ärendet behandlades inte som ett återköp utan ett service (RMA)-ärende. Enligt rutin så testades skärmen och konstaterades vara fullt fungerande innan den rengjordes och returnerades till @moyozuz539.

Edit: såhär fungerar returer till oss: https://www.komplett.se/kundservice/produkthjaelp-och-retur/r...
På logistikcentralen i Ljungby vidaresänds paketen till vårt lager och returavdelning.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi beklagar verkligen att det blev fel och att återbetalningen drog ut på tiden.
En kort förklaring om vad som hänt. Ett missförstånd uppstod när du skickade in skärmen för retur (återköp) och den blev behandlad den som ett serviceärende. Efter kontroll så skickade vi tillbaka skärmen till dig. Sedan gick den i retur till oss för att krediteras, dock fastnade den hos Postnord och gick till ett utlämningsställe i Ljungby istället för att transporteras till vårt lager.
Våra rutiner triggar ingen återbetalning innan produkten är inregistrerad hos oss, därför blev ärendet väntandes på att skärmen skulle "studsa klart" i posten.

Fint att vi blev varse om detta så vi kunde lösa det så snabbt som möjligt. Skärmen är återkallad och lär dyka upp hos oss inom någon vecka. Men du ska såklart inte lida för dessa fel och vänta ytterligare, pengarna är nu återbetalade.

Har du (eller någon annan) frågor eller funderingar om ett ärende så ta kontakt med vår kundservice så kommer kollegorna där att se på ärendet och hur vi kan lösa det.

Ärendet behandlades inte som ett återköp utan ett service (RMA)-ärende. Enligt rutin så testades skärmen och konstaterades vara fullt fungerande innan den rengjordes och returnerades till @moyozuz539.

Edit: såhär fungerar returer till oss: https://www.komplett.se/kundservice/produkthjaelp-och-retur/r...
På logistikcentralen i Ljungby vidaresänds paketen till vårt lager och returavdelning.

//Erik

Så kunden gjorde fel och registrerade ärendet som RMA istället för ångratköp, är det korrekt uppfattat?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av muSashi:

Så kunden gjorde fel och registrerade ärendet som RMA istället för ångratköp, är det korrekt uppfattat?

Ursprungligen så var ärendet registretat i kategorin för retur & service, men @moyozuz539 ringde sedan in för att ändra/förtydliga att han ville göra ett återköp, något som tyvärr inte nått hela vägen fram till returavdelningen.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Snyggt hanterat @komplett
Otydliga kunder finns det gott om, att en retur eller RMA blir felregistrerat av någon medarbetare är sånt som händer. Det viktigaste är att bägge parter är beredda att visa välvilja att lösa problemet vilket uppenbarligen gjorts i detta fall!

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass