Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Babylon 5: The Road Home (2023)

Kan inte sätta något betyg på denna då det utan tvekan skulle bli mycket högre än vad den förtjänar av rent nostalgiska skäl. "The old cast" gör rösterna till karaktärerna då denna är animerad. Kort kan man väl säga att detta skulle vara ett av de "sämre" avsnitten i vad som är den bästa sci-fi serien någonsin. Visst får man tycka annorlunda, men då tycker man fel ^^

Sheridan hoppar i tid och rum, samt även mellan olika universum... så man får känslan av det är "what if" idéer som visas i kortare sekvenser. Dock är den skriven av Michael Straczynski, så det verkar som Warner Bros och Straczynski kommer överens igen, även om det nämns något om copyright lite skämtsamt på ett ställe.

Det positiva är att den chef på Warner Bros som motsatt sig allt som har med Babylon 5 att göra har gått i pension och Warner Bros är MYCKET intresserade av att återvända till detta universa, där denna animerade film är först ut. En Reboot har gått så långt att den nått script-stadiet och de väntar på wga just nu, dvs strejken i Hollywood.

Utöver detta kommer även original-serien att släppas på Blu-Ray i december!
This is essentially the same as the very nice 4:3 remaster done for HBO-Max, which matches the original broadcast,” said Straczynski. “But putting it onto Blu-Ray increases the bitrate so it should look even better than it did there.”

Shut up and take my money!

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Avstängd

Insidious. Red Door. Höll på att att somna ett par ggr, tummen ner

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

The autopsy of Jane Doe
Helt ok skräckrulle.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Heart of stone - Netflix. 2/5 på väg mot en 3.

En uttråkad lördag kväll. Blev nyfiken på den så vi satt och kollade igenom den. Hade jag varit 30 år yngre och det var 1990 igen hade jag säkert tyckt att detta var en schysst action rulle. Påminde lite om ett försök till en blek kvinnlig james bond.

Men faktiskt hade den sina moments så.

Vi har kollat igenom hela Becks filmer denna sommar så min referensram har kanske blivit extremt dålig.

Permalänk
Medlem

Megalodon Rising.

1/10 pga alla anledningar som finns. Men allra främst cgi och actionscenerna

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Indiana Jones and the Dial of Destiny och det var en typisk Indiana action, väldigt välgjord däremot då han hoppar mellan ung och gammal och det ser mycket bra ut.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

Tolkien (2019)

Spelfilm om JRR Tolkiens liv fram till att han börjar skriva sina kända verk.

Rätt ointressant och dåligt skådespelad. Oklart hur historiskt korrekt den är, kändes väldigt mycket som ett drama, med intriger och pakter och fejder och allt vad det heter, snarare än en historisk skildring.

Skippa den och du har inte missat mycket.

4/10 för att den ändå var rätt välgjord rent produktionsmässigt.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Som många andra har jag nyligen varit på Oppenheimer.

Mycket delade meningar om den men jag älskade den.
Kommer troligtvis gå en gång till på bio för att mer hänga med i allt som hände.
Väldigt mycket information på kort tid stundtals i filmen.

Skulle nog ge den 9/10 på första visningen. Men vi får se om den håller för en andra visning. Ska bara hitta en tid när jag kan se den igen.

Offtopic så är det jäkligt nice att gå in i denna tråden. Har haft lite svårt att veta vad jag vill kolla på nu senaste tiden.. Har blivit mycket film nu denna sommar pga det otroliga väder vi haft i Sverige
Har nu 5-6 filmer uppradade att kolla på igen. Tack!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

The Gathering Storm

Har snöat in lite på Winston Churchill de senaste dagarna. Denna handlar om tiden före att han blir First Lord of the Admiralty.

Väldigt väl skådespelat av Albert Finney som Churchill. Även övriga skådisar gör ett bra jobb. Lite av ett kostymdrama - mycket kostymer och frackar, champagneglas och störa stenhus på den engelska landsbygden. Däremellan snackas det och lite nu och då petar man in kända citat av Churchill.

Är man intresserad av karln ifråga kan jag rekommendera att se den en regnig söndag som denna. Om inte så kan man skippa.

6/10

EDIT: Into the Storm

Uppföljaren till tidigare nämnda, denna gång med Brendan Gleeson i huvudrollen som Churchill.

Inte alls lika bra som The Gathering Storm. Dels gjorde inte Gleeson ett lika bra jobb som Finney, dels var den bara mindre intressant.

3/10

Dunkirk

Nolans hyllade storfilm. Har inte sett den sen den gick på bio, så var dags att glo på den igen.

Tycker verkligen inte den är det mästerverk som många andra menar att den är. Visst, det är imponerande med alla praktiska effekter osv., men i övrigt är den väl ganska händelselös? Imponerande soundtrack dock.

6/10

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Last Man Standing (1996)

En riktigt guilty pleasure-rulle, noir-inspirerat av Walter Hill på Kurosawas Yojimbo med Bruce Willis i huvudrollen som whiskydrickande gun for hire som spelar ut två gäng mot varandra.

Alltför många kulor än vad som ryms i magasinen men vad gör det när det är ruggigt snyggt filmat och scorat. Mörkt rum och hög volym rekas.

Att Christopher Walken gör ännu en härlig psykopat är grädden på moset.

8/10 på richterskalan

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

The divide - Ett gäng personer flyr in i ett skyddsrum under en attack mot en storstad i USA. Där blir de kvar ett tag och några blir givetvis totalt wacko. Ganska bra faktiskt och med Michael Bienh från Aliens och Terminator. 7/10

The Beyond - Ett maskhål öppnas upp i jordens närhet och stora svarta klot dyker upp lite varstans. Man jobbar på att skicka in folk i maskhålet för att kolla läget. Allt är lite dokumentär-stilat. Jag blev lite besviken på denna faktiskt. Jag satt och väntade på Att Cthulhu eller nåt annat Eldritch monster skulle dyka upp och göra det intressant men

icke

Dold text

. Annars välgjord med bra effekter. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Dead for a dollar
Rakt igenom urusel western från 2022 med Christof Waltz och Willem Dafoe.

Solklar vinnare i nomineringen sämst engagerande skådespel.

🫢🤢🤮🤧

Permalänk
Bussovi_ by XHI

The Hot Chick

Smårolig men finns bättre filmer i samma genré.
4/10

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Film: Avatar 2
Serie: Star Trek Picard (säsong 1)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Lite grann av Tomorrow never dies, introt med kärnvapenspetsarna är väl så ostigt att man kan kräkas lite i munnen.
Jag såg Oppenheimer nyligen på bio, det går ju att somna till lite i allt prat, men när jag sett den så är det ju en mastodontfilm för mig.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Lights Out

6,5/10

Den var väl okej. Jag har inte varit mycket för den här typen av filmer då allt för det mesta är förutsägbart och inte läskgt. Jag vill bli skiträdd. Men jag har nyligen träffat en tjej som gillar den typen av filmer så vi försöker hitta bra rullar

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Oppenheimer, sjukt överhypad, en ok film.

Permalänk
Medlem

The Gentlemen, go film.

Permalänk
Medlem

Guardians of the galaxy 3
4/5

Skön komedi med härliga karaktärer samt riktigt bra CGI och aktion

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Heart of stone.
En billig och kass kopia på Mission Impossible.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

The Midnight Meat Train
Snyggt foto men i övrigt mest bara skum 😅

Permalänk
Medlem

Oppenheimer, 9/10
Tror det endast är en film som Nolan gjort som jag gett under 8/10 och det är Tenet.
Kan varmt rekommendera en av hans tidigare filmer Insomnia (2002) med bl a Al Pacino, Robin Williams och Hilary Swank

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Drog ner och kollade igenom alla Insidious, dom gamla mest för att jag skulle ha full koll när jag såg den nya

Helt okej filmer, kanske inte bästa effekterna eller storyn men det är klart bra jumpscare lite här och där.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaleid:

Insidious. Red Door. Höll på att att somna ett par ggr, tummen ner

Håller med.

Sen att deras makeup på spökena var rena skämtet.. både jag och sambon fnittrade så dåligt sminkade dessa var.

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem

Påbörjade i förrgår en genomgång av Marvel-filmerna i kronologisk ordning. Än så länge kört igenom The First Avenger, Captain Marvel, Iron Man, Iron Man 2, Thor och idag The Avengers. Vägrar The Incredible Hulk dock.. Kalla mig vad ni vill, men fan vad gött det är med ett universum som är såhär stort och allting knyts samman! Får se om man hinner med Thor: The Dark World idag..

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Oppenheimer, 9/10
Tror det endast är en film som Nolan gjort som jag gett under 8/10 och det är Tenet.
Kan varmt rekommendera en av hans tidigare filmer Insomnia (2002) med bl a Al Pacino, Robin Williams och Hilary Swank

Vill bara nämna att Insomnia är en remake på den norska filmen Insomnia (1997) med Stellan Skarsgård,
för de som ev inte visste.

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Mosters of man
https://m.imdb.com/title/tt6456326/

En riktig bra spänningsrulle för att slå ihjäl ett par grabbiga timmar.
Betydligt bättre än IMDB's betyg på 5.4.
Jag ger den lätt 7.5.

Visa signatur

Honk

Permalänk
Medlem

Oppenheimer

Jäkligt overrated. Visst, någon cool scen och känsel, men långdragen film med helt fel fokus och dåliga scener. Höga standarden på skådespelarna, filmningen etc. hjälper inte en dålig film.

5/10.

Om någon undrar så generellt är nolan filmer ok tycker jag, även inception är overrated men iaf är det en bra film att titta på. Och jag har heller inget emot slöare tempo/icke action filmer heller.

Permalänk
Medlem

Såg på The hunt (Jagten), dansk film med Mads Mikkelsen. Om en förskolelärare som blir felaktigt anklagad av barnen på sin förskola för ofredande.

Tyckte den var riktigt bra, även om det inte är min typ av film. Utan att spoila så tyckte jag att den inte knöt ihop slutet tillräckligt bra
6.5/10

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Pirates of the Caribbean Curse of the black Pearl!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080