Ny dator nytt spel - tips?

Permalänk

Ny dator nytt spel - tips?

När jag nu fått hem en ny burk (Predator Orion 3000), så letar jag efter ett nytt spel till den också.

Mina tidigare favoriter har hela tiden varit Fallout 4 och Skyrim.

Det jag skulle vilja ha är ett spel med öppen värld, bra grafik, first person view och inte en massa monster eller zombier : ))

Tackar på förhud.

Permalänk
Medlem

GTA V har förstapersonsvy och är öppen värld.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Inte helt enligt dina önskemål, men ta en titt på Baldurs Gate 3 som precis släppts (ej spelat själv) - har ju fått galet bra betyg.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Inte helt enligt dina önskemål, men ta en titt på Baldurs Gate 3 som precis släppts (ej spelat själv) - har ju fått galet bra betyg.

Jag tänkte samma tips utifrån samma förutsättning. Ej spelat själv men jag hade mycket kul med Baldurs Gate 1 när det släpptes.

Om man gillar Fallout och Skyrim tror jag det är kul.

Permalänk
Medlem

Kolla in Wabbajack och Skyrim/Fallout. Finns många fantastiska och lättinstallerade modpaket.

Permalänk
Medlem

Starfield lär väl passa som handen i handsken med de spelpreferenserna, släpps 6 september https://bethesda.net/en/game/starfield

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Red Dead Redemption 2 är ett kanonspel

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Skrivet av MoNkeY-05:

Inte helt enligt dina önskemål, men ta en titt på Baldurs Gate 3 som precis släppts (ej spelat själv) - har ju fått galet bra betyg.

- Men det är väl inte ett FPS-spel?

Permalänk
Skrivet av Jonas13:

Kolla in Wabbajack och Skyrim/Fallout. Finns många fantastiska och lättinstallerade modpaket.

- Skyrim och Fallout har jag nämnt som mina favoritspel redan. Spelar dem med alla möjliga moddar och extensions.

Permalänk
Skrivet av haijen:

Starfield lär väl passa som handen i handsken med de spelpreferenserna, släpps 6 september https://bethesda.net/en/game/starfield

- Det där ser onekligen intressant ut. Måtte det inte vara för många o för långa videosekvenser i spelet bara.

Permalänk
Skrivet av Pe3:

Red Dead Redemption 2 är ett kanonspel

- Det är inte ett FPS-spel vad jag kan se?

Permalänk

"Stalker 2 Heart of Chornobyl" ser lite intressant ut med sin makalösa grafik. Men tyvärr release långt mot jul : (

Permalänk

Kingdom come Deliverance kanske? Öppen värld, sjysst grafik (+era), lite mer first-person-sword än shooter dock

Visa signatur

Powercolor Radeon 7900 XTX // Ryzen 7 7800X3D (be quiet! Pure Rock 2 FX Svart) // Kingston 32GB DDR5 6000MHz // MSI B650 Gaming Plus Wifi // Kingston Fury Renegade M. 2 2TB // Corsair RM850e ATX 3.0 850W // Kolink Observatory Lite Mesh A-RGB Svart //

Permalänk
Medlem
Skrivet av gubbemannen:

- Det är inte ett FPS-spel vad jag kan se?

funkar både i första person och tredje

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Skrivet av MrToasterable:

Kingdom come Deliverance kanske? Öppen värld, sjysst grafik (+era), lite mer first-person-sword än shooter dock

- Ser inte helt tråkigt ut, men är det långa videosekvenser? (som jag inte gillar alls..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gubbemannen:

- Ser inte helt tråkigt ut, men är det långa videosekvenser? (som jag inte gillar alls..)

Du kan skippa cutscenes i Kingdom come.

Permalänk
Avstängd

7 Days To Die är riktigt roligt.

Zooooombie överlevnads spel. Sandlåda och öppen värld.

Online eller solo.

Grafiken är väl ok, uppdateras titt som tätt.

https://www.reddit.com/r/7daystodie/

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem

Fortnite är roligt.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av gubbemannen:

- Skyrim och Fallout har jag nämnt som mina favoritspel redan. Spelar dem med alla möjliga moddar och extensions.

Just därför jag nämnde dem. Alla vet inte hur stora förändringar som man kan göra med välgjorda modpacks och hur lätta de är att installera. Men om du redan är klar med moddandet och spelen kan jag föreslå Cyberpunk och Kingdom Come Deliverance. Kommer dock en gigantisk uppdatering till Cyberpunk om en månad så kan vara värt att vänta ett tag.

Permalänk
Skrivet av SvenskEnkrona:

7 Days To Die är riktigt roligt.

Zooooombie överlevnads spel. Sandlåda och öppen värld.

Online eller solo.

Grafiken är väl ok, uppdateras titt som tätt.

https://www.reddit.com/r/7daystodie/

- "...och inte en massa monster eller zombier"

Permalänk

Tackar för tipsen såhär långt.

Alltså - bra grafik, inga zombier, inte för långa videosekvenser, first person view och open world : )

Permalänk
Avstängd

FINAL FANTASY XV, tillräckligt open world för mig.

Visa signatur

The more I get to know people, the more I love my dog.

Permalänk
Skrivet av sasfoxi:

Resident Evil 4. Kräver mycket vram, du kan dra ner grafiken rejält då bör det gå att spela även för dom som har 8gb.

- Ah, men är det en öppen värld eller är man hårt styrd av handlingen/quests?

Permalänk
Skrivet av sasfoxi:

FINAL FANTASY XV, tillräckligt open world för mig.

- FPS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gubbemannen:

Du nämner fps, vill du alltså ha ett action spel men utan monster/zombier utan att man skjuter människor osv? Eller vill du ha en fin öppen värld att utforska i first person view bara?

Permalänk
Medlem

Det kanske kan vara värt att nämna No Man's Sky också. Det är ju inte alls samma typ av konversationstungt story-drivet spel som Skyrim/Fallout 4 men har du inte kollat upp det tidigare kan det vara värt att göra det tänker jag :). Det är ju inte ett nytt spel, men kanske nytt för dig är tillräckligt bra (om du nu inte redan testat det).

(söker du så kanske det mesta visas i tredje person, men det går även att spela first person)

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Dragon Age Inqusition

Det är fps om du vill, men man kan även göra om det till taktiskt läge när/om man vill det för att få mer top down och pausa medan man ger ordet likt Baldurs Gate spelen etc. Fritt att växla mellan lägena hur man vill när man vill, samt att man kan byta mellan vilken karaktär man vill styra själv i fps läge, eller växla mellan dem etc.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Skrivet av binnen97:

Du nämner fps, vill du alltså ha ett action spel men utan monster/zombier utan att man skjuter människor osv? Eller vill du ha en fin öppen värld att utforska i first person view bara?

- FPS som i First Person Shooter, alltså. Eller åtminstone förstapersonsperspektiv oavsett om man skjuter något eller inte, men det gör man ju oftast.

Permalänk
Medlem

Tomb Raider, Cyberpunk
Steam Deathloop 14,95€
Epic Assassins C Valhalla 149kr

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

Generation Zero har en stor öppen värld. Utspelar sig i svensk miljö. Inga zombier, men det finns en massa robotar som vill döda dig.