Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Citizen tsuyosa

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Sony A7iii.
Har rockat en första generation av Sony A7 sen den släpptes som första spegelfria fullformataren för tio år sen o har länge velat uppgradera den men har tagit emot då jag fotar så lite nuförtiden. Men nu i sommar så hade jag först en kompis bröllop att fotografera, sen en cyberpunk/Mad Max-festival med efterbörande slottroadtrip i Tjeckien, en suomisaundi-festival i Finland o sist en skogsfest i Stockholm, så det blev att jag tog mig o uppgraderade till en bättre beggad tredje generation av kameran (fyran är för dyr med fel flippande skärm).
Väldigt imponerad so far, speciellt på mörkare festivaler, både att jag kan gå upp till runt 12800 iso o få användabara bilder, plus bildstabilisering på det som gör att jag kan ta bilder i nästan kolsvart mörker. Sen har senaste ACR riktigt trevlig brusreducering vilket gör att det känns som jag kan ta nästan vilka bilder som helst med den här grejen.

Sen lyxade jag till det med en Samyang 45mm f1.8 på det, har ju sen jag skaffade mk1 enbart kört med manuella gluggar med en Minolta 45mm f2 från 80-talet som main, så att nu också ha autofokus är ju faktistk riktigt trevligt. Har ju hela tiden sagt att "det går så fiiint så med manuellt", o det går ju oftast utan problem, meeen AF är ju ändå rätt smutt ändå

Om nån är nyfiken på festival/kameraprestandan så lägger jag till tre bilder också. Första bilden är på fjuttiga 500 iso, andra 3200 iso men med lite brus tillagd för att göra bilden lite hårdare, tredje 8000 iso. Mycket nöjd!

Permalänk
Medlem

Ännu mer Warhammer 😐 inte för man redan har lådor fulla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Vit har ja aldrig sett, jag hade en beige i min 9000 och polaren har en svart i sin. Visste inte ens att vit fanns

Tyckte den var häftig och säkert ovanlig, på sidan av kartongen som verkar vara original från saab är vit ikryssad. Har aldrig sett en vit ratt alls förut heller.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av TotalF:

<Uppladdad bildlänk>

En kompis fru är frisör så frågade henne vad jag skulle köpa för hårtrimmer som gav mest för pengarna. Hon rekade denna Oster 97 med kommentaren att många frisörer använder den i salongerna, bland annat hon själv, och så länge jag underhåller den så kommer den att hålla i årtioenden.

Var ju rädd att det skulle vara en svindyr apparat men 2k var det lätt värt. Klipper som en dröm. Bästa trimmer jag ägt.

Springer ju dock snabbt iväg i pris om man behöver flera olika längder på skär när varje skär kostar 500-1000kr styck i olika längder...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av murak:

<Uppladdad bildlänk>

Najs! Är detta en rpi med skal eller någon "emulatorhanddator"? Blev lite sugen när du lägger upp bild med världens bästa spel dessutom!

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Det var en av de roligare köpen i år!

Permalänk
Medlem

Ny putter. 3200kr på rea. Även bollen är ny, men inte på rea.

Permalänk
Medlem

Nytt tangentbordsbygge, Sofle v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av murak:

<Uppladdad bildlänk>

Är det en Miyoo mini plus?
Vad tycker du om den?

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Najs! Är detta en rpi med skal eller någon "emulatorhanddator"? Blev lite sugen när du lägger upp bild med världens bästa spel dessutom!

Skrivet av CusmaR:

Är det en Miyoo mini plus?
Vad tycker du om den?

Det är en Miyoo Mini v2/3 inköpt i vintras för ~600kr. Jag är mycket nöjd med den. Bra skärm, grymt smidig storlek och utmärkta kontroller. Onion OS känns mycket välpolerat och jag älskar funktionen att det bara är att stänga av mitt i spelet och när man startar maskinen igen så är man tillbaka precis där man slutade. Den känns dock bräcklig, batteritiden kunde vart nån timme mer, ingen snabbladdning och storleken kommer till priset att den blir lite jobbig att ha i händerna längre stunder.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Jag har lurat på en handhållen emulator ett tag nu, sommarens väder gjorde att jag slog till.

Visa signatur

5950X | 64GB | RTX 2080 | Custom Loop

Permalänk
Medlem

Blev med cykel igen efter att den förra försvann i förtid. Valde en hardtail från Cannondale denna gång.

Permalänk
Medlem

Dags för nytt jobb på måndag och i och med att vi bara har tillgång till en parkeringsplats och det är svårt att parkera längs gatan (jävla alpvägar upp till huset typ) så ska jag testa att cykla istället för bussen. 17km dock så det behövs hjälp med att trampa, funkar galant och inga problem att hålla 25 km/h förutom i de allra mest branta uppförsbackarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Springer ju dock snabbt iväg i pris om man behöver flera olika längder på skär när varje skär kostar 500-1000kr styck i olika längder...

Japp. Brasklappen är den att jag bara behöver ett st skär, det absolut tightaste. Pga det som norrmännen kallar "dårlig solbeskyttelse".

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Det var en av de roligare köpen i år!

<Uppladdad bildlänk>

Oj!
Sugen med. Vad blev priset?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Oj!
Sugen med. Vad blev priset?

16700kr - Via Tradera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

16700kr - Via Tradera

Shhhiiiiit
Off topic, men gick allt bra där? Lita du på Tradera med mera.

Darrenj

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Shhhiiiiit
Off topic, men gick allt bra där? Lita du på Tradera med mera.

Darrenj

Gäller att köpa köparen och inte bara se priset.

Allt gick bra, nästan inget Coilwhine 🥳

Permalänk
Medlem

Steam deck kan dra åt självaste helvete. Den här lilla sötnosen får plats i fickan, spelar allt upp till PS1 och en del PSP och Gamecube-spel. Jag kan även spela senaste Turtles, Doom och Stardew Valley om jag skulle vilja. Steam deck är fet, men den får inte plats i fickan och den är inte ens nästan lika sexig.

Visa signatur

naDah

Permalänk
Medlem
Skrivet av naDah:

Steam deck kan dra åt självaste helvete. Den här lilla sötnosen får plats i fickan, spelar allt upp till PS1 och en del PSP och Gamecube-spel. Jag kan även spela senaste Turtles, Doom och Stardew Valley om jag skulle vilja. Steam deck är fet, men den får inte plats i fickan och den är inte ens nästan lika sexig.
<Uppladdad bildlänk>

Var köpte du den? Länk?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Loppisfynd. 25 spänn, som hittat.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Är det en ljuslykta?
Nice i så fall!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av Kakann:

Dags för nytt jobb på måndag och i och med att vi bara har tillgång till en parkeringsplats och det är svårt att parkera längs gatan (jävla alpvägar upp till huset typ) så ska jag testa att cykla istället för bussen. 17km dock så det behövs hjälp med att trampa, funkar galant och inga problem att hålla 25 km/h förutom i de allra mest branta uppförsbackarna.<Uppladdad bildlänk>

Modell? Pris? Nöjd med kvalitén? Funderar på något liknande, ev en lådelcykel istället.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bit010:

Fick min nya laptop idag, en Acer Predator Helios 18 med I9-13900HX/32 GB/1TB/RTX4080. En sak man märker redan är att den verkar bli ganska varm, CPU har haft en temp på över 85 grader och då är det bara installationer av windows update och program. Ska bli intressant sen se hur den presterar i spel. Kör på "balanced mode" som är default, kan hända man sen behöver ha en custom fläkt kurva om det visar sig bli för varmt. Men fin dator annars, mitt första intryck är positivt
https://i.imgur.com/mL5Kuh4.jpg

Skrivet av Rågren:

<Uppladdad bildlänk>
Det blev ett Harvia Legend. Ser fram emot att kunna basta i stugan i höst

Apropå höga temperaturer...

Skrivet av ronz:

En alldeles för dyr robotdammsugare som kom på posten idag.
<Uppladdad bildlänk>

Jag trodde först att bilden var på en avancerad toalettstol.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Modell? Pris? Nöjd med kvalitén? Funderar på något liknande, ev en lådelcykel istället.

En Giant 22 Explore E+ 3 STA, blev totalt 28 000 kr ungefär med lås, stolen till dottern och cykelkorgen. Väldigt nöjd faktiskt, backarna häromkring är väldigt branta men det är inga problem även om det är tufft för den att hålla 25 km/h överallt.

Det enda som jag är lite tveksam till är bromsarna, när man har lastat på dottern, en väska och sen handlar mat och fyller korgen känns det inte perfekt. Låter lite och de blir otroligt varma. Den är spexad för 125kg men det sliter nog en del, inte så att den inte orkar bromsa i backarna men det blir nog byte av klossar ganska regelbundet.

Kikade också på lådcykel men det är ofta trångt på cykelvägarna så det här är ett smidigare alternativ, men ska man skjutsa mer än ett barn blir det svårt

Permalänk
Skrivet av Kakann:

En Giant 22 Explore E+ 3 STA, blev totalt 28 000 kr ungefär med lås, stolen till dottern och cykelkorgen. Väldigt nöjd faktiskt, backarna häromkring är väldigt branta men det är inga problem även om det är tufft för den att hålla 25 km/h överallt.

Det enda som jag är lite tveksam till är bromsarna, när man har lastat på dottern, en väska och sen handlar mat och fyller korgen känns det inte perfekt. Låter lite och de blir otroligt varma. Den är spexad för 125kg men det sliter nog en del, inte så att den inte orkar bromsa i backarna men det blir nog byte av klossar ganska regelbundet.

Kikade också på lådcykel men det är ofta trångt på cykelvägarna så det här är ett smidigare alternativ, men ska man skjutsa mer än ett barn blir det svårt

Tack för svar 👌

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Efter att ha väntat sedan intåget av corona på bättre lagerstatus så blev det tillslut ny router och switch.

Permalänk
Medlem

Hurra!

Första gången jag köat utanför en matbutik. Några kompisar hade köpt igår för 85:- på en annan affär som givetvis sålt slut direkt. Sa till sambon igår att de kan ju lika gärna ta 200:- för en burk och det kommer ändå sälja pga utbud och efterfrågan. Var på plats här kvart i sju, tänkte inte kan väl folk vara så galna så vi är nog först. Jo tjenare.. kön efter oss blev dubbelt så lång och många som blev utan.

De tog 179,90 per st. Jag sa till kassörskan att de var ju billigare än nödvändigt. Även fast jag innerst inne blev lite chockad att jag varit såpass nära i min överdrift.

.... och så är det många som inte ens skulle äta om de fick betalt för det!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)