Rykte: Nintendos nästa konsol släpps 2024

Permalänk

Inte en chans att det blir bakåtkombatibilitet. För mycket pengar att tjäna på remasters.

Permalänk
Medlem

Är verkligen OLED så dyrt i inköpt för dessa enorma kvantiteter som Nintendo kommer att sälja??

Sen är jag faktiskt lite trött på att Nintendo gör väldigt vackra spel men vägrar låta deras konsoler ha kraften att visa det.
När deras spel emuleras på en PC är dom vackra.
Eller ja.. vi gör dom vackra genom att justera färgskalan som gör en mobilkamera från samsung grön av avund 😅

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strife91:

De borde lansera en premium version med oled skärm samtidigt.

Eller ännu hellre en version utan någon skärm alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Vi kan nog förutsätta att det inte är Thor, den verkar släppas först 2025 (enligt Wikipedia).

Andra verkar spekulera i att det handlar om Tegra Orin, vilket i så fall betyder Cortex A78A + Ampere (finns med 512 till 2048 CUDA-kärnor).

Om det stämmer är det en rejäl uppgradering. GPU går från Maxwell med 256 CUDA-kärnor till Ampere + minst dubbelt så många CUDA-kärnor.

Cortex78A vore ett rejält lyft över dagens Cortex A57, den förra är 3,5-4 gånger snabbare ST och ~6-8x MT (om man jämför Jetson med X1 mot Orin, finns config med 6 resp. 8 kärnor av Orin). Går man på GB6 resultat är en Cortex78A ~10 % snabbare per MHz jämfört med Zen2 som används i PS5/XSX.

En switch lär knappast klockas mer än ~2,0 GHz, men går ändå från "prestanda motsvarande en långsam telefon för 10 år sedan" till "i samma härad som nuvarande stationära konsoler".

Stämmer det kommer det göra det långt enklare för spelutvecklare att stödja Switch 2, är betydligt svårare att skala CPU-kraft jämfört med GPU-kraft (det var en viktig tanke bakom Microsofts XSS/XSX uppdelning, är väldigt snarlika CPU-prestanda men rätt skilda GPU-prestanda).

Då kan det vara realistiskt med en 1920×1080 skärm på Switch 2 ?
Speciellt om de använder en nyare Nvidia GPU som har DLSS stöd som kan användas vid behov så borde det inte vara någon nackdel att gå upp till 1920×1080 skärm.
Kan göra skillnaden mindre för de som spelar portabelt vs de som spelar dockat.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av GuessWho:

Då kan det vara realistiskt med en 1920×1080 skärm på Switch 2 ?
Speciellt om de använder en nyare Nvidia GPU som har DLSS stöd som kan användas vid behov så borde det inte vara någon nackdel att gå upp till 1920×1080 skärm.
Kan göra skillnaden mindre för de som spelar portabelt vs de som spelar dockat.

Nu är det ju val av systemkrets en ren spekulation i nuläget. Men låt oss anta att man väljer någon av mittenmodellerna av Tegra Orin.

6 CPU-kärnor + 1024:8:32 CPU-konfig (CUDA-cores:RT-cores:Tensor-cores) och en teoretisk beräkningskapacitet på 1,6-1,9 TFLOPS (lite beroende på frekvens, Tegra Orin spänner från 0,6 - 5,3 TFLOPS beroende på modell).

Nu går det inte att direkt jämföra TFLOPS, men ger en vink om nivå.

SteamDeck har 512:8:_-konfig, men p.g.a. högre frekvens ger även det ~1,6 TFLOPS (peak, är mellan 1,0-1,6 TFLOPS beroende på GPU-frekvens).

Så den borde klara 1920x1080 ungefär lika bra som SteamDeck + vad man kan få ut från DLSS 2 (är ju Ampere så inget DLSS 3).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av boogey:

Jag tror de känner sig rätt hemma nu. Jag tror aldrig riktigt att det var meningen att "ta ut svängarna", de var nog i rätt dåligt tillstånd efter både GameCube och Wii U och behövde desperat hitta en ny marknad. Efter GameCube hade de visserligen sina portabla konsoler, efter Wii U var även den marknaden ganska vikande för dem.

Ironiskt nog tror jag att de kan gå i samma fälla som med Wii U om de bara gör en Switch 2, att många som kanske köpt till sina barn eller för några enstaka spel knappt märker att det kommit en ny konsol, eller inte känner något behov av att uppgradera.

Det som talar emot det scenariot är väl att de lyckats stärka sina varumärken senaste åren, inte minst med Mariofilmen. De verkar också ha lärt sig läxan från Wii U som framförallt led en enorm brist på spel, nu kommer det grejer i ett ganska konstant flöde.

Personligen blir jag väldigt nöjd med en Switch 2 och hoppas att de haft tid att skärpa upp kvaliteten. Vill inte ha repad skärm av dockan och drift på kontroller efter ett år.

Fast wii var ju faktisk tväldigt framgånsrik som konsol. De satt inte i skiten efter wii. Wii U må vara lika till namnet - men uppläggsmässigt var det ju ännu en satsning i ny riktning direkt efter en lyckad konsol.
Så det är inte bara så att nintendo testat nya koncept när de suttit i skiten.

Istället för nun chucks satsade wii U på att kunna byta skärm om någon annan ville komma åt TVn och köra vidare på skärmen i handkontrollen - eller att ha en karta i händerna när man spelade på TVn.

Uppläggsmässigt har nintendo försökt sig på nå nytt varje ny konsol de senaste 20 åren. Iaf för de större konsolerna. Och de har varit ganska djärva även på mobila konsolsidan med pennor, dubbla skärmar, 3Dskärmar och så.

Så jag skulle nog säga att det handlar om mer än panikåtgärder faktiskt. Jag tror ju det är en del av en mer genomtänkt strategi att diffrentiera sig mot de andra.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Att original Switch bara kom med 32GB såg galet snålt ut. Jag har aldrig ägt en Switch men jag minns hur polarna ofta tog upp bristen på tillräcklig lagring som största nackdelen. Om den släpps nästa år måste väl minimum lagring var 256GB, eller?

Har man sina spel på kassett räcker det fint. Laddar man ner spel räcker det inte alls och man sätter i ett SD-kort.
Vägen som Nintendo gått med Switch tycker jag passar båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Så den borde klara 1920x1080 ungefär lika bra som SteamDeck + vad man kan få ut från DLSS 2 (är ju Ampere så inget DLSS 3).

Då låter det som att det troligtvis är lite klent för 1920x1080 native.
Men med uppskalning kanske det fortfarande kan se bättre ut än 1280×720 native.

Kanske även möjligt att köra högre klockfrekvenser i dockat läge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Uppläggsmässigt har nintendo försökt sig på nå nytt varje ny konsol de senaste 20 åren. Iaf för de större konsolerna. Och de har varit ganska djärva även på mobila konsolsidan med pennor, dubbla skärmar, 3Dskärmar och så.

NES -> SNES -> N64 -> Game Cube

Det var väl en ganska rak väg av traditionella konsoler där nyare är snabbare men ändå mestadels traditionell konsol.
Sen har de ju haft lite olika tillbehör som NES hade Zapper, SNES hade en bazooka, N64 hade Transfer Pack och Game Cube hade motorsåg.
Men tillbehören var inte saker som ingick när man köpte konsol.
Eller NES fans väl i kit med Super Mario Bros + Duckhunt och Zapper i ett paket.
Men annars var det saker man fick köpa till.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GuessWho:

NES -> SNES -> N64 -> Game Cube

Det var väl en ganska rak väg av traditionella konsoler där nyare är snabbare men ändå mestadels traditionell konsol.
Sen har de ju haft lite olika tillbehör som NES hade Zapper, SNES hade en bazooka, N64 hade Transfer Pack och Game Cube hade motorsåg.
Men tillbehören var inte saker som ingick när man köpte konsol.
Eller NES fans väl i kit med Super Mario Bros + Duckhunt och Zapper i ett paket.
Men annars var det saker man fick köpa till.

Det där är konsoler som släpptes för över 20 år sedan ;).

Min tanke är att de sedan ca 20 år har haft en lite annan strategi för de större konsolerna.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Det där är konsoler som släpptes för över 20 år sedan ;).

Min tanke är att de sedan ca 20 år har haft en lite annan strategi för de större konsolerna.

Jo det har du ju såklart rätt i.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av GuessWho:

Då låter det som att det troligtvis är lite klent för 1920x1080 native.
Men med uppskalning kanske det fortfarande kan se bättre ut än 1280×720 native.

Kanske även möjligt att köra högre klockfrekvenser i dockat läge?

Sökte lite mer, just att det skulle handlar om Tegra Orin verkar rätt många gissa. Den modell flera nämner heter T239.

Det som talar för T239 är att det släppts en del patchar till olika ramverk för denna krets i närtid, men i nuläget verkar det inte funnas någon enhet som använder just denna krets. Så någonstans byggs det något som använder just T239.

Skulle det vara den är GPUn lite starkare än listat ovan då denna variant har 12 SMs (inte 8 SMs), d.v.s. 1536:12:48-konfig. Skulle då också vara 8 CPU-kärnor.

I det läget är den i alla fall 2x GPU-mässigt mot Steam deck och klarar i så fall 1920x1080 ungefär lika bra som Steam deck fixar 1280x800.

Sen är inte jämförelsen med Steam deck riktigt 1:1. Steam deck måste hantera PC-spel som sällan är specifikt optimerad för den HW. Spel till Switch 2 kommer ju vara just specifikt designade för den, så bara det gör att den kan göra klart mer med samma teoretiska prestanda som en enhet man inte specifikt optimerat för.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Sökte lite mer, just att det skulle handlar om Tegra Orin verkar rätt många gissa. Den modell flera nämner heter T239.

Det som talar för T239 är att det släppts en del patchar till olika ramverk för denna krets i närtid, men i nuläget verkar det inte funnas någon enhet som använder just denna krets. Så någonstans byggs det något som använder just T239.

Skulle det vara den är GPUn lite starkare än listat ovan då denna variant har 12 SMs (inte 8 SMs), d.v.s. 1536:12:48-konfig. Skulle då också vara 8 CPU-kärnor.

I det läget är den i alla fall 2x GPU-mässigt mot Steam deck och klarar i så fall 1920x1080 ungefär lika bra som Steam deck fixar 1280x800.

Sen är inte jämförelsen med Steam deck riktigt 1:1. Steam deck måste hantera PC-spel som sällan är specifikt optimerad för den HW. Spel till Switch 2 kommer ju vara just specifikt designade för den, så bara det gör att den kan göra klart mer med samma teoretiska prestanda som en enhet man inte specifikt optimerat för.

I så fall låter det betydligt bättre.
Som många spel skulle fixa 1920x1080 native i 30-60 FPS.
Verkar ju rimligt att ha 60Hz skärm på även Switch 2 för 90Hz, 120Hz eller ännu högre troligtvis har större inverkan på batteritid än spelupplevelse i portabelt läge.
Sen kanske stöda VRR och upp till 120Hz på extern TV/skärm i dockat läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nästrimmarmannen:

Inte en chans att det blir bakåtkombatibilitet. För mycket pengar att tjäna på remasters.

Fast wii var kompatibel med Gamecube, och wii U var kompatibel med wii. Sedan i övergången mell wii U till switch så var det inte rimligt att den skulle kunna läsa DVD skivor och att det var få som hade Wii U och spel så inte så många som var berörda av att den ej var bakåtkompatibel.

Har för mig att Nintendo sagt in någon kvartalsrapport eller liknande att de prioriterar att göra nästa konsol bakåtkompatibel med switchspel

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Kul ändå att vi snart har en ny konsol från Nintendo. Minns månaderna innan och efter presentationen av Switch. Så många som inte trodde på konceptet. Dålig hårdvara. Gammal hårdvara. Dyr. Lite lagring. Leksakskontroller. Ingen 4K.

Verkade inte spela någon roll. Reaktionerna nådde nästan samma nivå som när de presenterade Wii. 🤭

Jag tror att New Switch (som den lär heta) för de vill inte vara lägga till en 2a kommer bli en bra maskin så länge de fokuserar på rätt grejer. Enkelheten att switcha, snabbt att komma igång med spel och framförallt många spel. Överösa konsolen med spel precis som dom gjort med Switch.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nästrimmarmannen:

Inte en chans att det blir bakåtkombatibilitet. För mycket pengar att tjäna på remasters.

Går fortfarande att göra uppdaterade versioner som bara fungerar med Switch 2. Inte direkt så att senaste versionen av Last of Us kan spelas på PS3an.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Kul ändå att vi snart har en ny konsol från Nintendo. Minns månaderna innan och efter presentationen av Switch. Så många som inte trodde på konceptet. Dålig hårdvara. Gammal hårdvara. Dyr. Lite lagring. Leksakskontroller. Ingen 4K.

Verkade inte spela någon roll. Reaktionerna nådde nästan samma nivå som när de presenterade Wii. 🤭

Jag tror att New Switch (som den lär heta) för de vill inte vara lägga till en 2a kommer bli en bra maskin så länge de fokuserar på rätt grejer. Enkelheten att switcha, snabbt att komma igång med spel och framförallt många spel. Överösa konsolen med spel precis som dom gjort med Switch.

Alltid intressant läsning att kolla i gamla trådar hur fel folk visat sig ha. Minns att trådarna i forumet upp till lanseringen snackade just sån smörja som du just nämner exempel på. Var ju ganska uppenbart att det inte var en ny Wii U utan något Nintendo faktiskt verkar kunna, portabla spelkonsoller.

Hoppas verkligen att man får bakåtkompatibilitet och då gärna med kassetter också. Sen en rejäl prestandaförbättring. Sedan hoppas jag verkligen inte att de droppar ut spel i samma slöa takt de gjorde med Virtual Console till Wii, Wii U och Switch utan det som redan finns tillgängligt fortsätter att vara tillgängligt.

Sedan hoppas jag på Super Switch. Men det var ju New 3DS de kallade de upphottade 3DS'erna som släpptes.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Jag tror att New Switch (som den lär heta)

Det tror och hoppas jag verkligen inte. Tidigare har New inte inneburit en ny generation så det vore ju att vara lika otydlig som med Wii U.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Alltid intressant läsning att kolla i gamla trådar hur fel folk visat sig ha. Minns att trådarna i forumet upp till lanseringen snackade just sån smörja som du just nämner exempel på. Var ju ganska uppenbart att det inte var en ny Wii U utan något Nintendo faktiskt verkar kunna, portabla spelkonsoller.

Hoppas verkligen att man får bakåtkompatibilitet och då gärna med kassetter också. Sen en rejäl prestandaförbättring. Sedan hoppas jag verkligen inte att de droppar ut spel i samma slöa takt de gjorde med Virtual Console till Wii, Wii U och Switch utan det som redan finns tillgängligt fortsätter att vara tillgängligt.

Sedan hoppas jag på Super Switch. Men det var ju New 3DS de kallade de upphottade 3DS'erna som släpptes.

Super Switch ser jag också som ett alternativ. De borde kört med Super Wii, istället för WiiU, integrerat Motion+ i Wiimoten och de hade gjorde efterföljaren till en succe. 👍

Gällande spelen så tycker jag att det har blivit någon form av internetsanning att det inte kommer spel till Switch. En rolig uppställning:

PS2: 4376
PS4: 3319
Switch: 4523

Antalet släppta spel för konsolerna. Sony började med en strategi med PS1 som de har fortsatt med senare konsoler, det är att släppa så många spel som möjligt. Minimera restriktioner (Nintendo hade hårda krav för att licensera spel när Sony entrade marknaden). Dessto fler spel desto större utbud för spelare och större chans att det kommer guldklimpar.

Nintendo verkar ha kört på samma strategi med Switch. De har även idag färre restriktioner jämfört med Sony.

2024 blir ett spännande år. Tionde generationen av spelkonsoler börjar då.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Det tror och hoppas jag verkligen inte. Tidigare har New inte inneburit en ny generation så det vore ju att vara lika otydlig som med Wii U.

Ja det misstaget borde de inte göra om.
Klurigt det där, de behöver dra nytta av succén Switch men ändå få folk att förstå att Switch inte duger längre. Fast ändå inte, gått rätt bra för Sony att köra i=i+1 rätt länge nu...

Nintendo Router (som den inte kommer heta).

Permalänk
Medlem

Blir ett köp om den är bakåtkompatibel annars köper jag nog en begagnad Switch. Stör mog lite på Nintendos höga priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Super Switch ser jag också som ett alternativ. De borde kört med Super Wii, istället för WiiU, integrerat Motion+ i Wiimoten och de hade gjorde efterföljaren till en succe. 👍

Gällande spelen så tycker jag att det har blivit någon form av internetsanning att det inte kommer spel till Switch. En rolig uppställning:

PS2: 4376
PS4: 3319
Switch: 4523

Antalet släppta spel för konsolerna. Sony började med en strategi med PS1 som de har fortsatt med senare konsoler, det är att släppa så många spel som möjligt. Minimera restriktioner (Nintendo hade hårda krav för att licensera spel när Sony entrade marknaden). Dessto fler spel desto större utbud för spelare och större chans att det kommer guldklimpar.

Nintendo verkar ha kört på samma strategi med Switch. De har även idag färre restriktioner jämfört med Sony.

2024 blir ett spännande år. Tionde generationen av spelkonsoler börjar då.

Hoppas verkligen på en "Super Switch" (Switch 2) med förbättrad prestanda, bakåtkompatibel och med lite mindre övriga förbättringar.

När jag köpte mitt Switch så trodde jag aldrig att jag skulle spela handheld... men har märkt att jag nästan spelar mer handheld än dockad. Mysigt att kunna spela lite i soffan samtidigt som att frugan kollar på någon serie.

Samtidigt så hade jag inte velat ha en modell som enbart är handheld. Att bjuda in några vänner och spela Marioparty / Mario Kart med var sin kontroll (än dock liten) är underbart. Eller att dra igång Zelda på TV:en och leva sig in i spelet.

Nintendo har verkligen lyckats att skapa en mångsidig konsol. Personligen hoppas jag att de fortsätter i samma riktning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Fast wii var ju faktisk tväldigt framgånsrik som konsol. De satt inte i skiten efter wii. Wii U må vara lika till namnet - men uppläggsmässigt var det ju ännu en satsning i ny riktning direkt efter en lyckad konsol.
Så det är inte bara så att nintendo testat nya koncept när de suttit i skiten.

Istället för nun chucks satsade wii U på att kunna byta skärm om någon annan ville komma åt TVn och köra vidare på skärmen i handkontrollen - eller att ha en karta i händerna när man spelade på TVn.

Uppläggsmässigt har nintendo försökt sig på nå nytt varje ny konsol de senaste 20 åren. Iaf för de större konsolerna. Och de har varit ganska djärva även på mobila konsolsidan med pennor, dubbla skärmar, 3Dskärmar och så.

Så jag skulle nog säga att det handlar om mer än panikåtgärder faktiskt. Jag tror ju det är en del av en mer genomtänkt strategi att diffrentiera sig mot de andra.

Absolut har Nintendo det i sitt DNA att testa nya grejer, jag tror bara att ur företagsledningsperspektiv gör man det helst lite i taget och med något att falla tillbaka på.

GameCube är i allt väsentligt en helt vanlig konsol för sin era, helt jämförbar med konkurrenterna i prestanda men med lite skoj design och konstiga skivor. Udda mediaval går ju igen och verkar drivas av Nintendos närmast patologiska skräck för piratkopiering. Men det är först med floppen som GameCube blir som man väljer en helt ny väg och med nästa konsol satsar på att frikoppla från prestandaracet och att söka en ny marknad med Wiimotes och en klart klenare konsol.

Wii U minns jag att jag var på mässa när den lanserades. Man tryckte rätt mycket på att hårdvaran nu var mer kompetent, men att den var fullt bakåtkompatibel och att Wiimotes och andra tillbehör gick att ta med. Mer evolution än revolution var känslan och att man ville att GamePaden skulle fylla ungefär samma syfte som den andra skärmen på DS. Wii U blir som bekant en ännu större flopp än GameCube och därefter kommer ännu ett totalt brott med traditionen med en hybridkonsol och en helt ny mjukvaruplattform.

Så absolut, någonting nytt förväntar jag mig att de spånat fram och vill testa, men deras succéer tenderar att följas upp med mer av samma + något som de tänker ska förhöja upplevelsen. De totala tvärkasten kommer efter mindre lyckade satsningar. Och det är ändå rätt logiskt, tror ingen frisk företagsledning skulle ge grönt ljus nu för att kasta ut hela plattformen och användbarbasen från Switch och börja om från början igen.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

Jag älskar kasseterna. Älskar både formen och att samla på dom och att använda dom. Har inga problem med att låta barnen byta spel själva heller eftersom det inte går att repa dom som vanliga skivor. Önskar att det var ännu lättare att stoppa in/ta ut kasseterna. Dom allra minsta har inte styrkan att göra det. Jag har printat ut askar till dom som dom går och gräver i för att hitta sina favoritspel.

tillägg,

Permalänk
Medlem

Har inte SweC lärt sig ännu att ha aningen mer yrkesheder än att återupprepa varenda rykte?
Hur många gånger har ni skrivit artikel gällande Switch om att "DÅ kommer Switch Pro/2" och hur många gånger har det visat sig vara totalt fel?

Släpp det tills det finns något konkret att gå på

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på två modeller med i grunden samma hårdvara, men med lika olika fokus. En plus-modell som är lite mer premium med fokus på handhållet läge samt en lite mer basic-modell.

Switch2+:
7" OLED 90Hz
512GB internlagring
Stort batteri
5000SEK

Switch2:
7" LCD
128GB internlagring
Litet batteri
3500SEK

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Inte ägt en Nintendo konsol sedan första Wii:n som jag inte heller ägde särskilt länge. Tycker Gamecube var den senaste konsol Nintendo gjorde som var riktigt bra.

En uppföljare till Switch är intressant för mig om följande finns:

1. 100% bakåtkompatibel med spel.
2. Mycket kraftfullare hårdvara som minst fixar 1400p @ 60fps på alla Nintendos egna titlar (läs Zelda spelen särskilt).
3. Bättre batteritid i handhåll läget.

Permalänk
Medlem

Tänk om dom kunde samarbeta med Nvidia och släppa nåt i stil med en ny Shield som kan spela Nintendospel utöver Android TV etc?

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

Känns som att det är på tiden. OLED skärms vara eller icke spelar inte mig nån roll som ändå inte tänkt använde den i bärbart läge, förutom vid eventuella resor och så vidare. Då är det sak samma under den korta tiden kan jag tycka.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Blir nog att beta av de spelen jag har kvar på switchen och själva den.
Sedan köpa den nya. Om de nu stämmer
Används inte supermycket ändå, förutom till nya Zelda då.