Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Utan tvekan min elpsykel, utan den hade jag inte alls tagit mig ut i lika stor omsträckning.
Visst, du får inte lika mycket motion som med en vanlig psykel, men du kommer ut, får frisk luft osv.

<Uppladdad bildlänk>

Fin cykel,vilken modell är det och va kostar den?

Permalänk
Medlem

RTX 3080 för 7,8k (lanseringspris) som förutom spel, även användes för mining när jag inte spelade. Tjänade nog 2-3 gånger vad kortet kostade.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Många som inte vill att jag ska nämna mitt bästa köp

Jag säger min Steam Deck då den ligger som stark tvåa

Nu blir man ju nyfiken 😂 vad va de bästa få?

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Är lite halvt stolt över mina högtalare. Det är ett par Edifier S3000 Pro. Tycker dom är snygga och låter bra. Hyffsat bra köp ändå tycker jag.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem

Jomen men det måste ändå vara samsungkampanjen (nyligen) när man kunde byta in gamla lurar som låg i byrålådan... köpte 2 s23 256gb och en ultra 256 för totalt 15-16 tusen (bytte in en s21 ultra med sprucken skärm en iphone 7 128gb som jag iof lagt ner tid på och bytt org display på och en annan huawei p30 pro) tyckte jag gjort världens deal...men när man man la upp det på blocket och trodde man skulle göra en liten hacka så fick man typ bara skambud i stort sett.
Det sluta med att jag gav bort s23orna till tjocka släkten, så blev ju ändå värt/fick lite goodwill

Permalänk

de flesta begagnade köp jag gör blir jag sjukt nöjd med.

här är några av dem:

yamaha rn803d för 4000kr: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4426351#statistics

klipsch rp-280f köpte för 5000kr sålde för 7000kr: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2962836

lx2 hpa 2500kr: https://www.referenceaudio.se/produkt/musical-fidelity-lx2-hp...

rtx 3080: 3400kr

ryzen 7600: 2100kr

32gb ddr5 ram för jag tror det var 400 eller 500kr

samsung g7 4k IPS 3200kr: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5812399#statistics

focal aria 906 5500kr sålde för 7000kr: https://www.hembiobutiken.se/produkter/hogtalare/stativ/20036...

ska renovera en lägenhet inom närtid, ska försöka få tag i ett "begagnat" demokök. även fint premium parkettgolv finns begagnat till typ 40% av nypris om man så vill. även schysst badrumsninredning finns att få tag i begagnat
nästa gång min iphone 11 går i backen blir det en begagnad iphone 14 för typ 6-7000kr istället för en helt ny för vadå, 10-11k?

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk

Är riktigt nöjd med mitt Fractal Design-chassi, Define R5. En riktigt underbar uppgradering från mitt Aopen HQ45 (tror jag) som också var riktigt trevligt, men som inte var lämpligt när man lite halvt försökte köra GTA V på ett R9 280x.. :/

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Nu blir man ju nyfiken 😂 vad va de bästa få?

Ett stycke tv till oförskämt bra pris vill jag minnas 🤣

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Tog lite tänkande, men utan tvekan denna. En KAB Director. Följt av skrivbordet jag köpte begagnat här på Swec för väldigt många år sedan, ett höj och sänkbart 280x120 skrivbord.
<Uppladdad bildlänk>

har någon kab stol på jobbet, i tyg dock, men helt galet sköna stolar!

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Troligtvis ett par trådlösa Sennheiser RS 185 RF hörlurar till TVn för att se serier/filmer på natten med hög volym utan att störa andra i huset. Har haft dom i 7 år och nyligen bytte öronkuddarna samt batterierna (AAA) och de är som ny igen.

Permalänk
Medlem

Som några tidigare har nämnt, trådlösa in-ear (Sennheiser TW för mig dock), men även Sonos-högtalare. Placera en sån i köket och städning, matlagning och disk blir allt så mycket roligare. Klarade mig i flera år utan en diskmaskin nog tack vare den

Annars kanske hoppet över till Apple med mac och iOS. Älskar hur det synkar mellan allt och Airdrop <3

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av SLINKY95:

En stock snus <3

Skrivet av Hondaxl:

2 stockar snus.

3 stockar snus 😁

Men om man ska vara lite mer seriös så var det nog mitt Nehalem system som köptes och byggdes 2009. Intel i7 920 höll måttet otroligt länge 😅

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Min RME ADI-2 DAC FS. Makalöst trevlig DAC med en grym hörlursförstärkare som kan konsten att både trolla fram detaljer och låta roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Vet inte om det verkligen kvalar som "någonsin", men åtminstone prylen jag varit mest nöjd med på senare år är min robotdammsugare (Roborock S5 Max).

Så jäkla gött med en hemautomationspryl som faktiskt gör livet lättare på riktigt och som dessutom imponerar i både användarvänlighet och resultat!

Jag har en likadan och den fungerar också för det mesta jävligt bra!

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Köp en CC 22
https://www.elbutik.se/product.html/nelco-kabelsax-standard-1...
Klipp inte naj så håller den föralltid.

Har själv skalat och klippt 120mm2 med min på jobbet även om manteln fick jag använda något annat 😊

Jag har en kabeltång VDE som kostade ca 500kr. Den är bra, dessa gamla blymantlade strömkablar sliter dock på skärpan. https://www.hornbach.se/p/kabeltang-haupa-230mm-211228/557400...

Det jag syftar på verktyg som snabbt skalar av kabeln. Många är supergrymma i början, man blir förvånad hur effektiv de är. Men det går väldigt snabbt innan de blir sämre än att skala kabeln med en vanlig sidavbrytare. Dessa snabbverktyg kostar någon hundralapp.

Min poäng är som sagt man är supernöjd första dagen över sitt köp, andra dagen märker man av kvalitebristerna. Så upplever jag väldigt mycket är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag har en kabeltång VDE som kostade ca 500kr. Den är bra, dessa gamla blymantlade strömkablar sliter dock på skärpan. https://www.hornbach.se/p/kabeltang-haupa-230mm-211228/557400...

Det jag syftar på verktyg som snabbt skalar av kabeln. Många är supergrymma i början, man blir förvånad hur effektiv de är. Men det går väldigt snabbt innan de blir sämre än att skala kabeln med en vanlig sidavbrytare. Dessa snabbverktyg kostar någon hundralapp.

Min poäng är som sagt man är supernöjd första dagen över sitt köp, andra dagen märker man av kvalitebristerna. Så upplever jag väldigt mycket är.

Som sagt jag jobbar som elektriker och byter kanske en gång per år. Skalar säkert 10 000 kablar per år 😊
Cc22an är överlägsen.
Har dock inte testat din.
Men precis som du säger är bly kabel väldigt drygt att skala då den sliter. Med bly kabel kör jag enbart en snitt runt kabeln och drar av eller kör skalkniv för 9kr och snittar upp sidan 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Mitt hus som jag delar med min fru och mina två söner. Att kunna ge mina barn en uppväxt med ett stenkast till skog och stor utsträckt strand känns bara galet bra

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Hondaxl:

Fin cykel,vilken modell är det och va kostar den?

Det är en Serious Bear Peak 8000 fast den är inköpt på Bikester (dock finns den inte kvar), gav 26k om jag inte minns helt fel.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Är nog min LG C1 som jag har som skärm till datorn! Blir fortfarande lika imponerad av bilden trots att jag haft den i snart 2 år.

Permalänk
Medlem

Förstaplats: Klean Kanteen 592 ml, sparat väldigt mycket pengar som hade gått på läsk.
Andraplats: Leatherman wave, används ofta, alltid tillgänglig, fortfarande som ny efter 7 år.

Permalänk
Medlem

Det vettigaste är min första lägenhet som lätt var det bästa köpet. Den affären har gjort att jag kom in på bostadsmarknaden och är nu inne på vårt andra hus.

Andra ovettiga saker som jag uppskattat mycket finns det många av men ett par B&W CM8 och en Yamaha MT-09 ligger högt på listan. De är dock sålda pga förändrade omständigheter (läs barn) ;P

Permalänk
Medlem

Det bästa datorkomponentinköpet jag gjort var när jag 2009 köpte en SSD-hårddisk för ~2500 kronor (storleken var 20 gigabyte, tror jag).

Permalänk
Medlem

Har många sjukt bra köp. Finns inget som är det ”bästa” för alla saker är bäst på det dom gör/gjorde. Utan inbördes ordning:

1. Radeon 9800 PRO (grafikkort för de som inte vet)

2. Airpods Pro gen 2

3. Velodyne DB-12 (subwoofer) helt amazing.

4. iPhone 14 Pro Max

5. iPad Pro 12.9” (gen 6)

6. LG OLED77B2 (köpt efter @laxpudding s senaste guide, vilken han borde få betalt för av samtliga TV-märken).

Massvis med andra saker också men då snackar vi hushållsmaskiner, knivar, jaktvapen och fiskeredskap… jag jämför saker väldigt mycket så det är enligt mig det vassaste jag kan köpa för den pengen jag är beredd att lägga på en produkt.

Ta t.ex subwoofern - min gamla Dali E-12 gav upp (den köptes med hjälp av hifi-klubbens personal 2014). Så råkar jag ha en kompis som är audiofil och var nästan förbannad över att jag köpt DALI som jag alltid trott vart bra.
Då frågade han kort och gott vad jag hade för budget för en sub och jag svarade 15 lök. Han sa utan att tveka Velodyne DB-12 - den piskar många kända märken i prisklasser uppåt 20k enligt honom - då sitter han med högtalare hemma värda en halv miljon så man får väl lyssna på de som kan tänker jag.

Därtill lägger jag undan pengar för en ny förstärkare jag inte visste existerade förrän min vän sa: ”den här ska du ha”. Har nån Arkham idag som jag köpte för 14 eller nåt men det är något signalfel på den emellanåt som jag inte känner för att lämna in på felsökning.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en riktigt schysst kostym från Ralph Lauren på rea. Den sitter som en smäck och jag blir alltid glad när det nalkas tillfälle att bära kostym.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk

Köpte Zelda till super nintendo, 98 isch för 399kr. Har spelat det så otroligt många gånger igenom åren och haft lika kul varje gång med många fina minnen. Sålde det för ett tag sedan för 32,500kr. Så det var ett bra köp enligt mig.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Måste säga att den pryl som verkligen förändrat något hos mig är Airpodsen.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av SplendidPerformance:

Köpte Zelda till super nintendo, 98 isch för 399kr. Har spelat det så otroligt många gånger igenom åren och haft lika kul varje gång med många fina minnen. Sålde det för ett tag sedan för 32,500kr. Så det var ett bra köp enligt mig.

Pratar vi om ett öppnat och använt Link to the past?

Permalänk
Medlem

Häromsistens blev det ett begagnat Ethnoo Evolv X Glass för 600:- inklusive riserkabel i mycket fint skick.

Tyckte det var ett bra pris...

Annars svårt att slå R290 som gick att uppgradera till 290X för runt 3500 i nypris, på den gamla goda tiden när dollarn stod lågt i kurs och det fortfarande roligt att vara gamer.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Det bästa köpet är bilen, den har köpt mig friheten att kunna ta mig var som helst och när som helst dygnets alla timmar med en bra komfort.

Permalänk
Medlem

Robotgräsklippare himla gött och gör ett kalas jobb.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc