Iphone säljs för 1,9 miljoner kronor

Permalänk
Melding Plague

Iphone säljs för 1,9 miljoner kronor

En fabriksförseglad första generationens Iphone har vid auktion slagit rekord när slutpriset fastslogs till nästan två miljoner kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Officiell jultomte

Coolt.
Har själv en 3G(s?) i väldigt fin låda med alla tillbehör fortfarande. Ibland gillar jag att bara starta den för en liten nostalgitripp.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem

galet att 8gb lagringsutrymme var mycket då. idag tycker jag att 128 gb är på gränsen

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

Batteriet har svält och telefonen är kaputt. Schrödingers telefon, den är hel så länge du inte öppnar lådan.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Coolt.
Har själv en 3G(s?) i väldigt fin låda med alla tillbehör fortfarande. Ibland gillar jag att bara starta den för en liten nostalgitripp.

Köp en inplastningsmaskin, plasta in den och sälj till vinst.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Köp en inplastningsmaskin, plasta in den och sälj till vinst.

du glömde att skriva att han behöver ha massa pengar att tvätta först , skit auktioner som dessa är bara för att tvätta pengar

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Groteskt.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Va! Har Apple sålt sitt varumärke ”iPhone”!

0,49 sekunder senare förstod jag att så inte är fallet.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk

Faan, jag köpte/ägde en sån här. Och funderade på att köpa en extra och behålla inplastad. Men sket i det till slut... 😭
Mitt livs dummaste beslut?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av maweric:

Va! Har Apple sålt sitt varumärke ”iPhone”!

0,49 sekunder senare förstod jag att så inte är fallet.

2Mkr för varumärket iphone får nog betraktas som en rätt bra deal

Permalänk
Medlem

Har en ipod touch, dvs en iphone utan phone, som kom innan. Men tvivlar på att den är värt något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maweric:

Va! Har Apple sålt sitt varumärke ”iPhone”!

0,49 sekunder senare förstod jag att så inte är fallet.

Skulle tro att VD:s månadslön är högre, annars hade nog deras aktier vara värda minus kr.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Har en 3g variant som ligger i en låda.

Iphonen hatad eller älskad var verkligen en revolutionerande produkt när den kom. De är häftigt.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Snusfri

Mackan köpte sin lite billigare.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Det är en investering, det lär ju inte tillverkas fler av den.
Jag själv tillhörde dem som inte imponerades av en inlåst 2G mobil med i princip obefintlig programutbud, där alla appar måste gå via deras appstore. Det unika var dock att man nu slapp använda penna och kunde använda fingret, som jag dock visste en dag skulle komma då stora touchskärmar fanns långt innan.
Det visade sig dock senare att appstore och viss inlåsningar är "ett måste" för program/spelutvecklare ska få betalt. Många hade tusentals appar till deras symbian, ytterst få hade dock köpt någon app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

galet att 8gb lagringsutrymme var mycket då. idag tycker jag att 128 gb är på gränsen

Jag vill minnas att det fanns iPods med betydligt mer lagringsutrymme på den tiden så 8gb ansågs inte mycket även på den tiden

Permalänk
Medlem

Ofan, jag har två stycken nere i förrådet I orginalförpackning. Det är nog bäst att ta upp dom.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Ofan, jag har två stycken nere i förrådet I orginalförpackning. Det är nog bäst att ta upp dom.

Bara prova sälja snabbt medans eventuell hype finns.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Ofan, jag har två stycken nere i förrådet I orginalförpackning. Det är nog bäst att ta upp dom.

Skrivet av Kotan:

Bara prova sälja snabbt medans eventuell hype finns.

Så fort plasten är väck så är värdet det likaså.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Så fort plasten är väck så är värdet det likaså.

Mjoo, så är det ju, och troligen kommer värdet gå ner. Då det lär dyka upp fler oöppnade.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Faan, jag köpte/ägde en sån här. Och funderade på att köpa en extra och behålla inplastad. Men sket i det till slut... 😭
Mitt livs dummaste beslut?

Tror de flesta här på sweclockers missade detaljen att det var en första produktion. Så några 2 miljoner har du nog inte missat.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Det är ju egentligen superfånigt. Vad ska man göra med den? Ställa ut som museumföremål?

”Här är en inplastad kartong som eventuellt huserar en första generations iPhone. Om inte så är det ett objekt som går att replikera av mer eller mindre vem som helst. Enjoy!”

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av SectionX2:

Tror de flesta här på sweclockers missade detaljen att det var en första produktion. Så några 2 miljoner har du nog inte missat.

Jag köpte den direkt när den lanserades i USA. Hur skiljer den sig menar du? De är ju knappast märkta med exemplar 1/1000 eller liknande?

Edit: såg nu att den tillhörde ingenjör på Apple men det lär ju inte påverka värdet direkt, det är fortfarande en produktionsmodell, inte pre-production.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Har lite svårt att se att en massproducerad produkt som är föråldrad men inte fruktansvärt gammal kan ha ett sånt värde för någon.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Jag köpte den direkt när den lanserades i USA. Hur skiljer den sig menar du? De är ju knappast märkta med exemplar 1/1000 eller liknande?

Edit: såg nu att den tillhörde ingenjör på Apple men det lär ju inte påverka värdet direkt, det är fortfarande en produktionsmodell, inte pre-production.

Det låter som att det var typ den första iphonen från produktionsbandet.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Nyrik Apple-fanboy

rika människor som är smarta med sina pengar slösar inte pengar på sånt skit

Permalänk
Skrivet av SectionX2:

Det låter som att det var typ den första iphonen från produktionsbandet.

Vad baserar du det på? Skummat igenom artikeln flera gånger nu, ser inget om det. Det ser ut som det var en helt vanlig 4GB 1st gen iPhone för mig.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Vad baserar du det på? Skummat igenom artikeln flera gånger nu, ser inget om det.

Var säkert jättemånga som köpte första iphone när den lanserades. Har svårt att tro att den skulle vara värd 2 miljoner även i oöppnad förpackning. Det måste vara något speciellt med den.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Så sjukt att man inte ens kan validera innehållet utan att samma värdet, hur ska man då kunna veta om det är rätt sak i lådan?

Verkligen shrödingers iPhone på många nivåer

Permalänk
Medlem

Trodde föregående iPhone generationen blev värdelös så fort en ny släpptes. Carpe diem!

Visa signatur

How do 'Do Not Walk on the Grass' signs get there ?