Snabbkoll: Hur stort är ditt chassi?

Permalänk
Medlem

Kör BeSafe Silent Base 802. Riktigt nöjd med detta chassi. Trevligt att man fick med både ljuddämpande front och tak, samt en meshfront och meshtak. Perfekt att byta med årstiderna.

Permalänk
Skrivet av IQTRM:

Så det var du som köpte den lösningen.
Var bra sugen men det fick bli en mer standardlösning för min del.

Nöjd?

Är pillig att jobba med så jag drar mig nästan för att uppgradera men när det funkar som det ska så är jag nöjd. Snygg och tyst <3

Permalänk
Medlem

Jag har gått från "Annat", d.v.s. ett Xproto öppet chassi till "SFF" i form av ett A4H20. Mycket nöjd med båda men ångrar lite att jag sålde Xproto. Mycket coolt chassi imho.

Permalänk
Medlem

Har ett gammalt Fulltower Coolermaster HAF 932 gjort i stål som väger 13kg, tomt. Med en ful-kopplad 560 radiator med vatten på både gpu och cpu så väger den säker runt 20kg. Bra brev vikt. Ser ut som skit och slangar som hänger lite här och där. Men vem bryr sig, den funkar fint och kommer aldrig byta case.

Visa signatur

PNY Geforce 2080 TI 2250/8200Mhz @550W (Galax HOF bios) | I7 9700K @ 5,1Ghz | Asus Rog Strix Z390-F Gaming | 32Gb 3200Mhz | Samsung 970 Pro M2.SSD | 540mm Radiator Custom loop | Valve Index

Permalänk

Har ett DAN A4-SFX och en Mac Mini. Båda är väldigt små.

När det väl är dags för en ny speldator igen så kommer jag behöva byta chassi då moderna grafikkort har blivit för stora för att kunna få plats.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Vid skrivbordet står ett miditower (Define C).
I vardagsrummet är det SFF (NR200P).

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Vid skrivbordet står ett miditower (Define C).
I vardagsrummet är det SFF (NR200P).

Aldrig fel när man inser att man har samma setup som Chassijesus!

Permalänk
Medlem

phanteks enthoo luxe

phanteks enthoo luxe, fulltower enligt deras hemsida.
ganska så rymligt, har alltid kört midtower innan pga priset, men fick detta för 1199 på black friday, tror nh-d15:n andas lite bättre nu

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus - AMD Ryzen 5 7600X - G.Skill Ripjaws S5 DDR5-6000 BK C32 - 64GB - Gigabyte GeForce GTX 1060 D5 6GB - Corsair Force MP510 960GB - Noctua NH-D15S - Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Anthracite Gray - Seasonic FOCUS Plus 750W Gold

Permalänk

Moddad OrigenAE S21T inbyggt i en hörnbokhylla, arbetsplatsen är på andra sidan väggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortisaga:

Moddad OrigenAE S21T inbyggt i en hörnbokhylla, arbetsplatsen är på andra sidan väggen.
<Uppladdad bildlänk>

Den var lite cool faktiskt. Vad sitter på insidan?

Permalänk
Medlem

Chassie som är ett CityBlock isf FulTower TT900

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Skrivet av Tom76:

Den var lite cool faktiskt. Vad sitter på insidan?

Asus ROG B550-F WiFi, Ryzen 7 5700X, G.Skill 32GB 3600/CL16, Seasonic Focus GX 650W, EVGA RTX3080 XC3, BlackGold BGT3620, 1TB M.2 Systemdisk, ½TB SSD VMs/Scratch, Många TB SATA Filedisk.

Inget märkvärdigt men det räcker för en boomer som jag. Inluften är primärt från en 120mm fläkt under hårddiskarna, utluften leds ut i "skorstenen" bakom bokhyllan, förvånansvärt bra luftflöde så den är i princip ljudlös. Tröttnade på att ha flera datorer, NAS, osv så denna får agera som allt i allo.

Permalänk
Medlem

Har två midtower: fractal north och nzxt h7 flow. Båda är utmärkta chassin. Gick över från sff. Nr200p och lian li tu-150 de började bli lite för mycket pussel och pill. …och så fick inte gpun plats… eller kylningen.

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem

Cross red harbinger

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Gillar egentligen mATX men det har inte släppts något sedan Corsair 350D som gjort mig köpsugen.

Så är det ju tyvärr, men jag tog ett gammal uATX förra gången jag byggde. Ingen USB-C i framkant, det är väl det som hade varit bättre med ett modernare.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Det är Laptop-size på mitt chassi

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Hm, dels är väl gränserna inte helt tydliga och dels har jag nog för många datorer.
Har nog alla storlekar där..

Min nuvarande primära dator är fortfarande en gammal Lenovo Tiny från 2013, som räknas som minidator och borde vara en egen kategori.
Sen ytterligare en trave något nyare minidatorer.
Även några SFF:er och miditowers (R5 t ex), någon minitower, ett 3U-rackchassi, en Microserver. Samt ett väldigt gammalt (20 år) fulltower till min gamla P4:a som jag någon gång ska testa mer med innan den skrotas.

Permalänk

Har några stycken CaseLabs Mercury S8, den borde väl räknas som "Full Tower"?

Visa signatur

Apple MacBook Pro 16-inch | M2 Max with 12C CPU, 38C GPU | 64GB unified memory | 4TB SSD storage | 3x Thunderbolt 4 | HDMI | SDXC | MagSafe 3 | Touch ID | Liquid Retina XDR display | Force Touch Trackpad

Permalänk
Medlem

Två stycken fulltower ifrån Lian Li

Lian Li PC-A71F
Lian Li PC-V2120X
Såklart bara semesterbilder, blivit en del resande😏