Få fram förlorat routerlösenord via cmd?

Permalänk

Få fram förlorat routerlösenord via cmd?

Kan man få fram lösenordet till 192.168.1.1 ? alltså när man loggar in via webläsare som Administrator men sen funkar inte lösenordet, ja är för nojjig så byter alldeles för ofta, nu när min dator eller windows och google knappt funkar (innann formation sparade jag ner bokmärken lösenord osv i en fil som ja sedan importerade tillbaka till chrome, men typiskt nog så fucka det sig, bokmärken osv kom tillbaka, men lösenorden var väck, så på mitt andra gmail konto som jag knappt anväder i chrome så har lösenordet inte syncats över till den gmailen i tid så det autofylls men lösenordet är fel för ja förmodligen bytt inannan de hunnets synca, whatever kan kan lösa det via kommandotolken? eller annat sätt, förutom hårdreseeta den.

Rubrik förtydligad. // MOD
Permalänk
Medlem

Nej det... skulle förta funktionen med lösenord. Det är reset som gäller.

Permalänk

Om du har aktiverat Google Synkronisering när du sparade lösenord sist så kan du prova logga in i Chrome igen.
Utöver det så nej, det är reset som gäller.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Skrivet av Gunvald Larsson:

Om du har aktiverat Google Synkronisering när du sparade lösenord sist så kan du prova logga in i Chrome igen.
Utöver det så nej, det är reset som gäller.

Loggat in o ut flera gånger, sync o pass var påsatt när ja exporterade, och är på nu, men passworden är väck, jag trodde räckte med att importera csv filen som jag exporterade.

aja får bli reseet, me tanke på wifilösen cdnyckel osv går o få upp genom cmd trodde ja de funka på nått sätt med en 192.168 lösenordet men så är det.

sparade lösenord finns inte i regedit btw?

Permalänk
Medlem

Om du är såpass nojjig, använd aldrig tjänster från Big Tech-företag! De lagrar sjukt mycket information om dig.

  • Brave eller Firefox istället för Chrome.

  • Bitwarden eller KeePass istället för Chrome.

  • Linux istället för Windows (Linux Mint Cinnamon rekommenderas för inbitna Windows-användare).

  • Invidious och/eller Piped istället för YouTube.

  • ... och så vidare

Dock nämner du att Windows och Google knappt funkar. Modifierar du dom på något sätt, eller vad är det som inte fungerar? Eller missförstod jag dig?

Sparade lösenord ska ALDRIG lagras i klartext! Så som svar på din fråga om lösenorden i Windows-registret: ett hårt nej

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Tack som fan för dom alternativen!

har för mig det var så jag bytte cdkey i diablo2 i regedit när jag blev bannad förr o va tvungen o byta utan ominstallation, och glodde jag runt i local mappen fanns det mycket lösenord i klartext.. ett tag sen dock.. därav frågan om regedit.

Ja hela min laptop är retard, se min andra tråd, gmail o windows jävlas med mig samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av potatismos1:

Tack som fan för dom alternativen!

har för mig det var så jag bytte cdkey i diablo2 i regedit när jag blev bannad förr o va tvungen o byta utan ominstallation, och glodde jag runt i local mappen fanns det mycket lösenord i klartext.. ett tag sen dock.. därav frågan om regedit.

Ja hela min laptop är retard, se min andra tråd, gmail o windows jävlas med mig samtidigt.

Inga problem Hoppas du hittar någon ersättningstjänst som gör dig nöjd.

Ok. En CD-nyckel är dock inte samma sak som ett lösenord (långt ifrån faktiskt). Och sen i local-katalogen, var/är det lösenord som du använder till de tjänster du använder?

Jag skummade igenom din förra tråd om den där bärbara datorn, och det låter ärligt talat som att du inte kan hantera teknik så värst bra :/ Jag reagerade främst på att du råkade ta bort 10 år gamla filer som tillhörde din bror. Om man faktiskt vet hur man väljer diskar för formatering i till exempel installationen för Windows, så skulle det där aldrig ha hänt. Tips till din bror: ha alltid samma filer på minst 2 olika ställen! Att ha dom på ett och samma ställe (främst i en bärbar dator) är lite bäddat för och förlora dom.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Om man exporterar bokmärken i tex. crome/firefox till en fil så kommer det inte med några password.

password (inloggningar) hanteras helt separat med egen export från tex. firefox (om man lagrar password i klartext med browser som passwordshanterare).

En regel är att man alltid kontrollerar sina exporterade filer på tex annan dator och importerar dessa igen för att se att bokmärke och/eller password finns där _innan_ man stökar runt på den krånglade datorn - sedan finns det program som kan samla olika licenskoder och CD-nycklar och exportera dessa till en fil - dock inte alla men många av dem.

och är det viktigt så gör man en diskimage av det hela till en extern USB-hårddisk innan man börja rota runt.

Obs den egentliga licenskoden är inte samma sak som CD-nycklar utan är resultatet av vad det blir när CD-nyckeln har avkodats och i somliga fall är det envägsfunktion (precis som en hash) och inte kan få tillbaka CD-nyckeln som skapade den riktiga nyckeln, om man inte själv sparar CD-nyckeln på annan plats som i en textfil man håller reda på och har backup av.