Köpa bil 250k som inte är rolig eller sportig, not.

Permalänk
Medlem

Audi A6 Quattro får du för runt 250k då med typ 260hk

Om du vill ha mer häst så en RS6a kanske, men då e man ju uppe på 5-600k minst.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Låter som du behöver testköra lite olika bilar. Alla tips du får här är för att allas smak är olika. Det du kan göra med dessa tips är en lista som du sedan betar av, ut och testa och kläm och känn.

Själv är jag ett fan av dodge viper, gen 2. Som sagt alla är olika.

Du kan även gå till bilförsäljare och be om deras input, bli inte pålurad något bara.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Han skriver att han inte vill mecka och folk tipsar sedan om 15-20 år gamla Mercor och BMWs..

Bara för att man inte vill neka hindrar det inte en att köpa en bil som behöver lagas... Man låter bara någon annan göra det när den går paj.
En prestandabil oavsett pris behöver repareras om den "körs"
Ska den bara rulla upp och ned för gatan så är det ju slitsamma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Audi A6 Quattro får du för runt 250k då med typ 260hk

Om du vill ha mer häst så en RS6a kanske, men då e man ju uppe på 5-600k minst.

RS6a lika med att be om problem. Bra bilar men tar typ 1h så har någon galning snott den.

Permalänk
Medlem

Nissan 370z är en fin bil med mycket körglädje

Visa signatur

Fractal R5 | MSI B550-a PRO | 3900x@PBO | Noctua D15 | G.Skill Trident Z Neo@3.7GHz | Asus 1080ti | Evga SuperNOVA 750 G2 80+ Gold |1TB 970 EVO |0.5TB 980 PRO | 240GB OCZ, 6TB WD RED

Permalänk

Vill du ha en modern och praktisk bil som har lite sting och ligger någorlunda inom din budget så är Kia Stinger GT 3.3 nästan det enda alternativet, plus att alla Stinger GT är mer eller mindre fullutrustade. Har själv varit ägare till en Stinger GT som jag köpte lättare begagnad som jag sålde efter två år, värdeminskningen var i princip noll. Enda nackdelen är att den dricker någorlunda mycket även om du cruisar i 90-120km/h med farthållare.

Jag hade personligen undvikt alla äldre tyska premiumbilar av de sportigare karaktären om du inte lyckas förhandla dig till en försäkring där maskinskadeförsäkringen fortfarande gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Låter som du behöver testköra lite olika bilar. Alla tips du får här är för att allas smak är olika. Det du kan göra med dessa tips är en lista som du sedan betar av, ut och testa och kläm och känn.

Själv är jag ett fan av dodge viper, gen 2. Som sagt alla är olika.

Du kan även gå till bilförsäljare och be om deras input, bli inte pålurad något bara.

Det är därför jag är här, för lite tips så jag kan minska min lista, eller lägga till. Som en Kia, hade jag aldrig tänkt på.
Älskar också Vipern, men jag ska komma ur den också, i kommer man alltid

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Skrivet av Hagge84:

Nissan 370z är en fin bil med mycket körglädje

Har en vän vars pappa ägde en 370z. Jag är 185cm lång och när jag fick provköra bilen så fick jag sära på mina ben så mycket att jag trodde nästan att jag gick ner i spagat. Bilen är gjord för kortväxta människor.

Permalänk
Medlem

Köp inte denna.
Har aldrig varit så åksjuk i en bil.
Som att åka bergbanan på Liseberg.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Köp inte denna.
Har aldrig varit så åksjuk i en bil.
Som att åka bergbanan på Liseberg.

https://www.youtube.com/watch?v=u73zdHn1how

Haha!

Detta påminner mig om när jag och frugan diskuterade om att köpa en extrabil. Jag sa skämtsamt att vi borde skaffa en GR Yaris för att jag tyckte den såg liten och tuff ut och jag visade en bild på hur den såg ut, hon höll med mig att jag borde köpa den för hon tyckte den var liten och söt, min manlighet blev så kränkt och jag tänkte för mig själv ”bilar kan inte vara söta”. När vi väl var inne i en bilhall så fick hon syn på en Mini Cooper Clubman S och den tyckte hon var liten och tuff. Jag fick helt enkelt bevilja hennes önskan, så det blev att vi åkte hem med en Mini.

Att GR Yaris är liten och söt men att en Clubman S är ”liten” och tuff, det går inte ihop för mig. Trots att vi har varit tillsammans i snart 13 år så har jag fortfarande ett vittbälte när det kommer till hur kvinnor tänker och resonera ibland.

Permalänk
Medlem

Mustang gen S550 är mkt körglädje för pengarna även om dom har gått upp en del i pris nu.
Billig som fan att underhålla
Köper du Camaro skulle jag säga från 2013 om du nöjer dig med Gen5.
Corvette: C5 är ju den första som faktiskt kan svänga lite, C6an är klart bättre men se då till att få en med LS3 motor.
Kolla noga gällande historik och bland jänkarna skulle jag inte köpt import om inte precis all historik var solklar.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Att jag inte vill betala avsevärt mer än 250k är inget jag sagt.

Jag fyller 60, jag vet inte hur länge till jag kan köra bil. Jag har ett billigt hus, en Passat Alltrack till vardags, jag har inga barn, jag tänker inte lämna något till släktingar eller allmänna arvsfonden, jag skiter i om rörliga kostnaderna blir höga (någon som sa något innan om amerikanska muskelbilar), bilen kanske kommer att gå 3-400 mil om året.

Så ja, det kanske får kallas en söndagsbil. Men den ska vara modern, komfortabel och ha lite klös. Jag har kommit fram till det är en europisk eller amerikansk bil som gäller.

Men vi lägger ner tråden.

Åh så du är i min kategori, inte märkligt du låter så intressant och udda, I like

Jag är nästan i din ålder, har också ett billigt hus, inga barn.
Jag gjorde som Sverige inte gjorde (och ingen förstår mitt val)... köpte en Mazda MX 30 - Sveriges "sämsta" EV!
Och det var HELT medvetet (och man kan göra ett mega klipp på dom nu, du kan få dom kring dom 250K du pratade om).

Ok, du ska inte resa till Danmark eller Stockholm med dom om du bor i Skåne nånstans, forgeddaboutit. Men om du är som jag, gillar flådig lyx och extrem komfort, men åker stort sätt bara kring dom kringliggande städer och 90 procent till butiker och närområde, så använder den nästan ingen energi alls. T.ex. låg jag på 175 KM kapacitet idag när jag vaknade, körde lite ärende kring i staden, och när jag kom hem stod den på 173 KM kapacitet. ...

Jag har en lyxvariant, dvs. färgen är "Soul Red" som har 3 färger som byter beroende på ljuset och hur du fotar den. Finns HUD (sån holografisk skärm som du bara ser i fönstret så du kan se vart du navigerar eller hastigheten, eller även skylten med fart...) i fönstret... ren lyx. Om du har glömt hur din absoluta komfort var när du satt senast, finns minne kvar, och du sitter som en konung.

Sätet är motoriserat, klimat anläggningen har sin egen färg skärm med touch OCH manuella knappar bara för att vara flådiga.

Dörrarna är märkliga och underbara, lika så tunga som den dyraste BMW, och dom slås ut ungefärligt som en två-dörrs dörr, i två riktningar, och bara för att vara lite udda - dina passagerare i baksätet kommer INTE att slippa ut före du öppnar förar dörren HAHAHA (Instert kidnapping jokes here), och det är så anonymt där baki att ja du... man kan undras vem som uppfann denna bilen, skämt åsido ... näh - vi låter skämtet stanna kvar.

Om du uppskattar musik, ja då... känns priset på bilen lite bättre än önskan om att resa till grannlandet på en tank. Ljudet i denna bilen är som om du vore i en Opera, ljudet är helt galet bra, 1st klass ljudsystem med minimum 8 högtalare, 12 styck om du får BOSE paketet med på dealen. Men båda låter bättre än ett 40K ljudsystem från HiFi klubben den gång det var en grej.

Säkerheten och lyxen är det bästa i klassen. 5 ur 5. Men udda är bilen, inte någon Tesla med 1 skärm, ratt och pedal och intet annat, men mera ett rymdskepp med ultra komfort, men ingen super-speed eller långdistans... Och kan laddas med den medföljande laddare inom timmar, och du är redo till en ny dag utan stora kostnader.

Hur roligt som helst att äga - isär när det nog är mindre än 500+ som äger en i landet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Det är därför jag är här, för lite tips så jag kan minska min lista, eller lägga till. Som en Kia, hade jag aldrig tänkt på.
Älskar också Vipern, men jag ska komma ur den också, i kommer man alltid

Ja nästan alla tillverkare har sportbilar eller i alla fall sportigare bilar. Ska du ha en finare bil så måste du budgetera för reparationer så vanliga fel och brister kan vara bra att kolla upp innan också. Köpte tex en bil där vanliga brister var kopplingen och vattenpumpen, båda var bytta till nya så det var bara slå till.

Ja vipern, nån dag ska man väll ändå ha råd med en sådan, fast då kanske jag har ditt problem, att jag får krypa/kräla ur den när jag kört klart

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Får man en F1x M550d för dom pengarna tro? Dom skjutsar på rätt bra, speciellt efter en optimering. 5-serien ska vara bra för lite större förare också. Grym komfort i dom bilarna. Har aldrig kört M550d själv men har kört optimerad F11 530d och den gick bra! Kör själv optimerad E91 330d xdrive som går rätt hyfsat också.

Tycker annars att du ska försöka hitta en så liten bil som möjligt men som du ändå kan leva med. Farsgubben har en XC60 T8 som visserligen har närmare 400 hästar totalt och går rätt okej i en rak linje men så fort man börjar svänga så märker man av bilens vikt. Min BMW med 100 hästar mindre går nog snabbare i rak linje samt att den kan svänga rätt bra också (speciellt efter jag uppgraderade till Bilstein B12 fjädringskit).

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av NettoNoll:

Detta påminner mig om när jag och frugan diskuterade om att köpa en extrabil. Jag sa skämtsamt att vi borde skaffa en GR Yaris för att jag tyckte den såg liten och tuff ut och jag visade en bild på hur den såg ut, hon höll med mig att jag borde köpa den för hon tyckte den var liten och söt, min manlighet blev så kränkt och jag tänkte för mig själv ”bilar kan inte vara söta”. När vi väl var inne i en bilhall så fick hon syn på en Mini Cooper Clubman S och den tyckte hon var liten och tuff. Jag fick helt enkelt bevilja hennes önskan, så det blev att vi åkte hem med en Mini.

Att GR Yaris är liten och söt men att en Clubman S är ”liten” och tuff, det går inte ihop för mig. Trots att vi har varit tillsammans i snart 13 år så har jag fortfarande ett vittbälte när det kommer till hur kvinnor tänker och resonera ibland.

Förstår inte heller varför den ena skulle definieras som "tuff" och den andra som "söt"
Kanske helt enkelt är storleksskillnaden?
(själv skulle jag definiera Minin som klossigt stor + lite skitnödigt retro och Yarisen mer sportig och "legit" med sin bakgrund som homologiseringsbil)
Men å andra sidan kan man ju undra över vissa killars resonemang att bara för att en bil av någon kan definieras som "söt", så går den automatiskt bort...

Skrivet av tBiorrith:

Äh! Klart du ska ha en Camaro cab!
Som jag tolkar det vill du ha något som är kul att köra om andra med. Det ska trycka på lite och låta gött. Stinger, Saab och Jaguar är bara vardagsbilar som går lite fortare. Du behöver nåt som är groteskt.

Mjae, jaggan finns ju med sisådär 500 häst - skulle speca det som snäppet värre än "vardagsbil som går lite fortare", och lär vara snabbare än de flesta camarocabbar...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

https://www.autolist.com/guides/best-used-sports-cars-under-3...

Intressant lista.
Tänker att en Mustang är väl en typisk sån bil du tänker på
Porsche Boxter/Cayman är säkert bästa bilen i prisgruppen, men lite trist med "budget"-porsche kanske även om den säkert är riktigt kul att köra.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Förstår inte heller varför den ena skulle definieras som "tuff" och den andra som "söt"
Kanske helt enkelt är storleksskillnaden?
(själv skulle jag definiera Minin som klossigt stor + lite skitnödigt retro och Yarisen mer sportig och "legit" med sin bakgrund som homologiseringsbil)
Men å andra sidan kan man ju undra över vissa killars resonemang att bara för att en bil av någon kan definieras som "söt", så går den automatiskt bort...

Man får ta det jag skriver med både nypa salt och sarkasm 😁

Självklart får man tycka att en bil är söt, även jag kan tycka att en bil kan vara söt, snygg eller ful. För att tydliggöra så valde jag inte bort GR Yarisen för att frugan tyckte att den var ”liten och söt”, jag hade absolut kunnat köpa en GR Yaris men det hade varit rätt så själviskt av mig eftersom den är ganska opraktiskt och jag tror också den enbart finns som manuell om vi pratar om prestanda varianten.
Jag håller med dig att Minin inte är så Mini och att den är skitnödig retro, fulsnygg och ligger lite högt i pris jämfört med liknande bilar i samma klass. Sen att vi behövde en extrabil var inte för att hitta en liten och smidig bil, som förälder så har vi två barn (snart tre) och därav valet av en Clubman S för att den är praktiskt, komfortabel och nästintill fullutrustad. Personligen hade jag valt en annan bil, men det är fjällan som kommer använda bilen mest och så länge hon är nöjd och glad över valet så har jag ingen anledning att vara sur att jag inte kunde köpa min tuffa GR Yaris 😁 I slutändan så är det bara en bil.

Ungefär halva mitt umgänge är bilnördar där de alltid argumentera vilket bilmärke som är bäst BMW vs Audi, Volvo vs Saab, du förstår nog hur diskussionerna går till. När vi var unga vuxna män med riktiga jobb så gick de flesta och köpte en värsting bil på lån alternativ en projektbil där de lägger ner hundratusentalskronor på trim och styling, inget fel med det. Jag köpte min första riktiga bil när jag var 29 år gammal och det var en Kia Stinger GT 3.3, mina vänner som är bilnördar skrattade över mitt val och verbalt tryckte ner min bil varje gång de såg den. Idag är vi alla över 30 och diskutera om gamla tider så ångrar de flesta sig att de behövde låna pengar för att köpa sina sportbilar/lyxkärra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NettoNoll:

Man får ta det jag skriver med både nypa salt och sarkasm 😁

Jag köpte min första riktiga bil när jag var 29 år gammal och det var en Kia Stinger GT 3.3, mina vänner som är bilnördar skrattade över mitt val och verbalt tryckte ner min bil varje gång de såg den..

Den råkar inte ligga ute nu?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av NettoNoll:

Självklart får man tycka att en bil är söt, även jag kan tycka att en bil kan vara söt, snygg eller ful. För att tydliggöra så valde jag inte bort GR Yarisen för att frugan tyckte att den var ”liten och söt”, jag hade absolut kunnat köpa en GR Yaris men det hade varit rätt så själviskt av mig eftersom den är ganska opraktiskt
...
Sen att vi behövde en extrabil var inte för att hitta en liten och smidig bil, som förälder så har vi två barn (snart tre) och därav valet av en Clubman S för att den är praktiskt, komfortabel och nästintill fullutrustad.

Det köper jag! Av vad jag förstått är nog Yaris lite för liten och kanske för spartansk för ett sånt mer allroundbruk för en familj.
Man måste vara pragmatisk också

Skrivet av NettoNoll:

och jag tror också den enbart finns som manuell om vi pratar om prestanda varianten.

Ser inte problemet alls
När, förstår utifrån perspektivet mer familjebil och om hon föredrar auto och om den faktiskt hyfsat ofta blir pendlarbil där man bara segar i köer... Fast då kan man väl ifrågasätta om det är värt köpa värsta prestandavarianten som då mest bara lär vara extra stötig och bökig?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Japp, jag har kollat på sådana hela vintern. Men är de inte rätt små?

Jag med mina 187 cm kommer ner i en Miata (iaf NA till NC) men ska jag vara helt ärlig är bilen alldeles för liten för att jag ska sitta bekvämt. Det går knöka ner sig, men vill absolut inte åka på några längre resor i en sådan.

Skrivet av Öppet sinne:

Beg elbil typ ID.3 e ca 200 hp lär var kul att köra och accelererar ifrån de flesta fossildito!
Fast 300 tusen kan de kosta, men Du sparar bensinpengar och skatt.

Vi är alla olika, men tycker personligen elbilar är skittråkiga just på grund av deras höga men jämna accelerationen. En bensinare, och speciellt en med manuell växellåda, får ju en helt annan karaktär av "sport".

Permalänk
Medlem
Skrivet av SotarnAnton:

Min far har en E55 som sommarbil sista årsmodellen så en 2007 (sen 2006). Går som en dröm och det enda som krånglat är SBC systemet men det är garanti upp till 20 år hos Mercedes benz! Kööööp säger jag

Jag villhöver hans bil!!
Skicka bilder, info, jag vill veta allt!!!! :DDD

Har ev. Turen att få köpa en ganska fin -04a, tidig import med ok historik till en hygglig peng.. måste bara motivera min bättre hälft att det är sjukt nödvändigt att vi byter bil till en som drar 1-2ggr mer än nuvarande och spinner på torrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Får man en F1x M550d för dom pengarna tro? Dom skjutsar på rätt bra, speciellt efter en optimering. 5-serien ska vara bra för lite större förare också. Grym komfort i dom bilarna. Har aldrig kört M550d själv men har kört optimerad F11 530d och den gick bra! Kör själv optimerad E91 330d xdrive som går rätt hyfsat också.

Tycker annars att du ska försöka hitta en så liten bil som möjligt men som du ändå kan leva med. Farsgubben har en XC60 T8 som visserligen har närmare 400 hästar totalt och går rätt okej i en rak linje men så fort man börjar svänga så märker man av bilens vikt. Min BMW med 100 hästar mindre går nog snabbare i rak linje samt att den kan svänga rätt bra också (speciellt efter jag uppgraderade till Bilstein B12 fjädringskit).

Problemet med m550d är försäkringen, den r inhumant hög!

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Problemet med m550d är försäkringen, den r inhumant hög!

Jag testade på en rätt ny (betydligt dyrare än 250 tkr med andra ord) och trafikförsäkring var ingen fara för mig, nog inte väsentligt värre än min slöa småbil. Halv- och helförsäkring var däremot måttligt underhållning... Försäkringsbolaget tror kanske alltså inte främst att jag kommer att plöja igenom grannens garage, men däremot få den stulen av en knarkkurir eller att motorn hittar nya sätt att andas på. Fast det är nog ungefär som det kan blir med dyra motorstarka bilar... Jag har sett värre, t ex när jag kollade Giulia Quadrifoglio* för några månader sedan på kul hos samma bolag.

*Kanske ett annorlunda tips i och för sig om man finner sig i vad det innebär, men också dyrare än 250 tkr. En Veloce närmar sig väl kanske nämnt belopp, men då är det ju inte en fullt lika udda bil, om än fortfarande nog mer udda än typ en Mustang.

rättstavning
Permalänk
Medlem

Kanske någon redan skrivit, men Golf R? Eller villhöver du fler cylindrar?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Onödig bil att åka och köpa glass med låter som en Mustang/Camaro stor V8 obligatoriskt gärna cab, kanske inte så roliga på kurvig väg men motorljudet .... naturligtvis vore en Ferrari/Lambo eller kanske en Carrera ännu bättre men glöm 250k. Kanske en riktigt gammal Carrera då, boxersexan låter tom mulligt!

Pratar man om körglädje, jag plussar för tidigare Golf R eller Leon Cupra, det är bilar för föraren men kanske inte så mycket att impa på glasskön med

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Golf R SC om du vill ha en plastig bil som går som ett påtänt troll
Eller Mercedes E55 AMG. Om du vill ha stil, finess, elegans och rå prestanda.

Båda ryms i budget.

Jag är mest pro E55 AMG.

kolla legit street cars på youtube och bli inspirerad!

Permalänk
Medlem

En av de coolare sommarbilarna enligt mig är en "djungel-jeep" eller en humvee(?) En fläskig off-road utan tak och dörrar i princip. Stämmer kanske inte så bra med din kravlista men ändå 🤠

Permalänk
Medlem

Ok. I'm back
Jag har nu 300k och en passat 2012 som inbyte.
Jag är helt hooked på en Stinger. och har följt alla annonser.
Men, nu ser jag att det finns Tekla till ungefär samma pris.
Så jag drar igång tråden igen.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av f@boy:

Ok. I'm back
Jag har nu 300k och en passat 2012 som inbyte.
Jag är helt hooked på en Stinger. och har följt alla annonser.
Men, nu ser jag att det finns Tekla till ungefär samma pris.
Så jag drar igång tråden igen.

Har du provkört båda alternativen?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||