SHL Slutspel: Lakers - Skellefteå

Permalänk
Medlem

SHL Slutspel: Lakers - Skellefteå

Hur många ser andra matchen ikväll? Hur många såg första matchen i lördags?

Kul match som spelades i lördags, fruktansvärt jämnt mellan de två lagen (men med Lakers seger). Skellefteå verkar lite mer bråkiga på isen och lite mer för "fult spel", medan Lakers hade en väldigt seg start (första 2 ½ perioderna i princip), men Skellefteå visade också skicklighet i många stunder; innan Lakers tog kontroll.

Vad tror vi om denna final? Vinner Lakers, eller vinner Skellefteå bäst av sju?

Permalänk
Medlem

Självklart ser man finalen!
Första matchen var jämn men Skellefteå hade övertaget nästan hela matchen.
Hoppas på att Lakers tar hem finalen

Permalänk
Medlem
Skrivet av dukieee:

Självklart ser man finalen!
Första matchen var jämn men Skellefteå hade övertaget nästan hela matchen.
Hoppas på att Lakers tar hem finalen

Ja, men sen vet jag inte om jag tyckte att Skellefteå hade övertaget på grund av "bra spel" - men håller förvisso med trots det. Så länge tid tillåter så följer jag varenda match

Permalänk
Medlem

De båda huvudstäderna Stockholm och Luleå lirar då inte i finalen, vilket är huvudsaken.

SAIK tror jag på.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte SAIK hade övertaget större delen av första matchen. Förlängningen var ju nära på enbart i Lakers zon. Sen att isen var en "lake" var ju lite segt i en final.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Gillar inget av lagen så skippar denna final och kollar bara resultaten.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

Pest eller kolera läge här, lotten faller på vaxjo.

OT
Någon som vet varför inte Patrik Westberg kommenterar någon match i slutspelet?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Otroligt irriterat spel från SAIK nu. Skärpning.

EDIT: Vilken jävla match Larmi gör.

Permalänk
Medlem

Svettiga sista 5 minuterna.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Sjukaste räddningen den här säsongen?
Otroligt glad att Växjö tog hem andra segern

Permalänk
Medlem
Skrivet av dukieee:

Sjukaste räddningen den här säsongen?
Otroligt glad att Växjö tog hem andra segern

Om Larmi blir skadad inför nästa match så slutar jag titta på hockey

Permalänk
Medlem

Missar en del av matchen ikväll då jag jobbar tills 20:00
Men hoppas att Växjö tar sin tredje seger ikväll

Permalänk
Medlem

Håller på Växjö men har rätt länge under säsongen sett Skelleftå som största potentiella vinnare, och står nog fast vid det.
Men Växjö är onekligen ruskigt bra på att stoppa Skellefteås anfall och spela efter sina förutsättningar.

Permalänk
Medlem

Håller på SAIK. Men överlag saknar jag intensiteten, gruffet, bråken, dom hårda ordväxlingarna

Roger Rönnberg och Bert Robertsson

Dold text

, fulspelet osv i hela slutspelet. Inte bara finalen.
Själva kvalitén på spelet går det väl inte riktigt att klaga på, men saknar som sagt den där riktiga gnistan och grinigheten hos båda lagen. Som i alla fall jag, tycker hör lite till slutspelet. Inte direkt att det ska vara regelrätta påhopp och misshandlingar på isen, men så här irriterat att det blir svårt att hålla spelet igång till och från utan avbrott och så liknande.

Sett flertalet matcher under veckorna, och ja. Hoppas det tänder till rejält imorgon kanske.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tycker det var rätt bra stämning och gruff mellan Växjö och Luleå, men mot Frölunda var det rätt klent och nu matcherna mot Skelleftå är ju mer av en te-bjudning. Växjö verkar ju inte ens vilja skjuta på mål för att det ev kan göra lite ont på målisen.

Permalänk
Medlem

Det var kul att SAIK vann igår, så det blir lite hetta över finalen. Förhoppningsvis kommer målproduktionen igång nu i de båda lagen, så finalerna toppas på med spänning.

För övrigt, Stanley Cup pågår. Rätt många svenskar står för de olika lagens framgångar, vilket gör det extra skoj att kika på matcherna.

Permalänk
Medlem

Kul om Växjö tar sm-guld.

Men för egen del har jag fullt upp med att heja fram MoDo, så de går upp till SHL igen. 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Kul om Växjö tar sm-guld.

Men för egen del har jag fullt upp med att heja fram MoDo, så de går upp till SHL igen. 😄

Är på din sidan...den här gången.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Idag vann Växjö, nu står det 3-1. Hoppas lite på 3-3 och att Växjö sen sätter 4-3. Dominant match från Växjö idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Idag vann Växjö, nu står det 3-1. Hoppas lite på 3-3 och att Växjö sen sätter 4-3. Dominant match från Växjö idag.

Hoppas också på 7 matcher bara för att få se bra och underhållade hockey.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Stort Grattis till Växjö!
Hade nästan hoppats att dom förlorade igår så man fick se mer hockey.
Men men, sjukt roligt