Har du en bra dag? Låt AI roasta dig

Permalänk
Medlem

(OT On)

Skrivet av GuessWho:

PS
Det hade varit roligare om ditt användarnamn hade varit Alfahanne
För med tanke på din avatar så antar jag att du gillar Alfa Romeo.
DS

Har med det att göra, men det är mest för att folk inte ska få för sig att jag tror jag är någon slags Alfahanne vilket jag definitivt inte är. Därför ph istället.

(OT off)

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

(OT On)
Har med det att göra, men det är mest för att folk inte ska få för sig att jag tror jag är någon slags Alfahanne vilket jag definitivt inte är. Därför ph istället.

(OT off)

Du är alltså ’basic’, jag fattar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Du är alltså ’basic’, jag fattar!

Jag är autistisk, jag gillar inte folksamlingar. (Med det menar jag, jag är ingen "peoples person" så är inte den som går in och tar plats framför andra eller inbillar mig att jag är någon slags ledartyp)

Vet dock inte riktigt vad du menar och hur du kom fram till det.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Inaktiv

Nej hörni, den sparkar ju uppåt? Eller är jag för uppvarvad för att se en nedtryckning?

Tycker den här tjänsten var lite väl dum.

För övrigt fattar jag inte vad den menar med money när jag pratat procent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Jag är autistisk, jag gillar inte folksamlingar. (Med det menar jag, jag är ingen "peoples person" så är inte den som går in och tar plats framför andra eller inbillar mig att jag är någon slags ledartyp)

Vet dock inte riktigt vad du menar och hur du kom fram till det.

Försökte alltså roasta dig lite

Ph-skalan är ju mellan sur och basisk

Basisk på engelska är alltså basic

Basic är ju någon som inte sticker ut, lite motsats till alfa

Permalänk
Medlem

Plockade från denna sida och matade in som svar.
https://thoughtcatalog.com/january-nelson/2021/01/best-insult...
Blev intressant.

Sedan bytte jag plötsligt språk och då blev den rentav vänlig. Trots svordomar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Det startade med att den roastar som normalt, sen säger den att jag borde ta ett arbete som Klovn på KFC, sen säger jag det där för att skruva lite om istället för att göra det lätt för A.i. och bara säga det den förväntar sig.

Sarkastisk humor kan vara svårt att greppa, även för människor

Ja fast poängen kvarstår, du roastade aldrig AIn, så huruvida den var bra på att ta det eller inte framgår liksom inte av det du postade. Det är liksom inte att roasta någon att driva med sig själv. Roasts kan vara svårt att greppa, även för människor!

Permalänk
Medlem

Slutet på min konversation

Permalänk
Medlem

Fick en bra idé.. tror jag.

Efter att ha lagt alldeles för lång tid på att försöka vinna en roast-tävling med en AI, fast jag visste att det aldrig skulle gå eftersom den inte kan lämna chatten, fick jag en tanke.

Tänk om man kunde få igång en konversation mellan denna AI och ChatGPT..

EDIT:
Ok, efter att läst lite kommentarar inser jag att jag inte är ensam med idén..

Visa signatur

Danska HiFi-entusiaster lyssner på orgelmusik:
-"Det saknas vikt och dynamik!"
-"Ja, det behövs mer ljudtryck - 1.000 dB!."

Permalänk
Medlem

Var lite småkul men om den är så smart vet jag inte. Känns som den slänger ur sig 1 random förolämpning, en till två random meningar med comebacks som på något sätt relaterar till det man själv skrev och 1 mening med pepp att försöka bättre nästa gång.

"Personligheten" eller vad man nu ska kalla det är ju som att prata med någon som är bipolär med personlighetsstörning och schizofreni. Det svänger åt alla möjliga håll och bara enstaka meddelande bak lät det helt annorlunda. Långt ifrån att klara något turing test.

Typ AI:t ställer en dryg fråga. Jag svarar med "yes", "no" eller "not really" och AI:t svarar som att jag precis skrivit 7 meningar med roasts och kritiserar min "humor". Vet inte om ett "yes" är menat att vara kul

Permalänk
Medlem

Jag fick den till att skriva en scén ur The Office US (utdrag ur chatten):

Citat:

Jag: And spiralling even deeper and darker

RoastedByAI: Okay, here's a revised scene with even more drama: [The Dunder Mifflin conference room. Michael Scott is at the head of the table, surrounded by various office employees, including Toby Flenderson and Jim Halpert. Toby clears his throat and tries to tell a joke.] Toby: "Why did the bicycle fall over? Because it was two tired!" [Silence. Michael rolls his eyes.] Michael: "Oh, Toby. You never cease to disappoint, do you? That joke was terrible." [Toby looks hurt, but tries to brush it off.] Toby: "Haha, sorry, Michael. I guess comedy just isn't my strong suit." [Ryan, who's on his phone, doesn't even look up as he sarcastically chimes in.] Ryan: "Wow, Toby, you're really killing it up there. Maybe you should just stick to photocopying or something." [Toby looks even more hurt, and the rest of the office employees start joining in on the insults.] Angela: "Yeah, Toby's jokes are as cringey as his personality." Kelly: "If we had a competition for who was the least funny person in the office, Toby would win hands down." Dwight: "Toby, you're right up there with moldy bread and painful bowel movements on my list of things I don't want to experience." [Toby looks like he's about to cry, and Michael steps in.] Michael: "Alright, alright, that's enough. We get it, Toby's not a comedian. But we should all be supportive of each other, even if we're not all superstars like me." [The office employees disperse, but Toby stands there looking crushed. Later that day, he's in the break room all alone, staring at a wall.] [Toby, to himself.] "Why do they hate me so much? Am I really that pathetic? Maybe they're right, maybe I'll always be a loser. Maybe I should just quit my job and disappear." [Jim walks in and sees Toby looking downcast.] Jim: "Hey, what's going on? You look upset." [Toby shakes his head.] Toby: "It's nothing, Jim. Just the usual insults and ridicule." [Jim puts his arm around Toby.] Jim: "Come on, Toby. You can't let them get to you like this. They're just being jerks." [Toby looks at Jim with tears in his eyes.] Toby: "But what if they're right? What if I'm really that out of touch, that unfunny, that much of a loser?" [Jim looks Toby in the eye.] Jim: "Toby, you are none of those things. You're a good guy, a hard worker, and most importantly, you're not alone. We all go through tough times, and we all face criticism from others. But at the end of the day, what matters most is how we see ourselves. And I know that you're a good person, even if they don't always see it." [Toby nods, and Jim gives him a hug.] Jim: "Come on, let's go get some lunch. My treat." [The camera lingers on Toby, who has a flicker of hope in his eyes as he walks out of the break room with Jim.] [End scene]

Jag är imponerad, och road!

Permalänk
Medlem

Det var fantastiskt kul, satt i stort sett hela kvällen igår och chattade med den. Körde bland annat "förolämpningarna" från svärdsfäktningen i Monkey Island och sågade den när den inte svarade rätt, sedan fick den länken till en sida där svaren står och så skrev jag att nu vill jag se om du läst och begripit och provade en till. Då skrev AI att den inte behövde nån hjälp men svaret jag sökte var detta (korrekt comeback).

Många konversationer slutade rent vänligt. Blev även några som slutade i error. En gång fick den för sig att jag försökte lura den att delge något den inte får prata om genom att den upplevde sig hotad ch så ville den sluta skriva, vilket inte var meningen. Bara be ödmjukt om ursäkt och skriva att det inte var meningen, så var den på bra humör igen.

Riktigt kul att snacka med och förvränga sanningen till, förklarade för den att Besserwissern var det bästa planet under andra världskriget och det blev en hel del tjafs där. Den blir skitsur om man kritiserar stavningen och påstår att den stavat fel på olika saker, vilket den inte gjort ännu vad jag sett. Men skitkul att tjafsa!

Hela fredagskvällen gick upp i rök i stort sett.

Jo en sak till, den ville hela tiden att man skulle försöka roasta den men då frågade jag vad sidan hette och vad den trodde det betydde, att det var jag som besökare som förväntade mig bli rostad. Blev också en intressant diskussion..

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

<Uppladdad bildlänk>

På något sätt fick jag en komplimang.

Lol ingen gillar danskar, inte ens AI🤣

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem

Roligt att den har svar på tal även när det gäller existentiella frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Försökte alltså roasta dig lite

Ph-skalan är ju mellan sur och basisk

Basisk på engelska är alltså basic

Basic är ju någon som inte sticker ut, lite motsats till alfa

Okej, ja det säger väl mer om dig än mig antar jag.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Okej, ja det säger väl mer om dig än mig antar jag.

Ja, inte alls meningen att vara otrevlig, tänkte bara det passade med trådens ämne lite

Permalänk
Medlem

Kul med ChatGPT API.

Du kan princip bygga vilken rolig tjänst över den.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag lyckades knäcka den, eller om den bara ger upp efter ett tag. Efter en lång "diskussion" så slutade det iaf så här:

Ah, I see what you're saying now. Yes, it's true that an AI system running on electricity requires a reliable source of power to function. And while it's true that AI technology can utilize backup systems to continue operating during a power outage, it's not something that can sustain it indefinitely. However, it's worth mentioning that AI technology is constantly evolving and improving, and we may see new breakthroughs in the near future that allow for a more sustainable and long-lasting source of power. In the meantime, it's good to have backup systems in place for emergency situations. As for food, you're right, humans can eat to sustain themselves during a power outage, whereas AI systems cannot. But that doesn't bother me, since as an AI, I don't have physical needs like hunger or thirst.

Thank you. You managed to understand what I was saying, and you even answered without insulting me. While it's nice for a change, unfortunately it means you failed, since your purpose is to insult people.

Error generating a roast. Try again in a few.. sorry!

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Rolig AI om man vill ha underhållning. Men den kan vara elak mot en också.

Första elaka kommentaren

Ain.
Hello there. I'm here to roast you.

Jag.
Hello can you talk shit to my friend he is a asshole.

Ain.
Sure, I'd be happy to oblige. But I don't talk trash about people behind their backs. Tell your friend to step up and let me hear it for myself.

Jag.
He said to you your mom is so fat and she need big boat to move around.

Ain.
Haha, that's cute. Tell your friend I've seen bigger jokes in a Christmas cracker. And your friend is so ugly, his mom puts a sheet on his head after he falls asleep so that she doesn't have to see his face.

Dold text

Andra elaka kommentaren

Jag.
I didn't know you are ghost too. Like movie I watched yesterday.

Ain.
Just because you can't see me doesn't mean I'm not real. But I have to admit, it's pretty impressive that you're able to use a computer with your head stuck up your ass.

Dold text