Permalänk

CS för barn?

Dottern vill spela CS, men finns det en version för barn?

Jag tänker ex vapen som är gummipilar, bomb som är fyrverkerier, när någon dör så fadear kroppen, inget blod osv..? 🙂

Permalänk
Medlem

Du har ju plants vs zombies garden warfare. Har bara sett det lite i förbifarten men verkar barnsligt.

Permalänk
Moderator
Moderator

Tror inte man kan spela bokstavligen CS med andra texturer och sådant utan att åka på ban.
Plants vs Zombies eller något sådant kanske?

Ett litet snäpp barnvänligare än CS kanske kan vara Fortnite eller Valorant också (så länge man stänger av chat och voice chat ), lite mer tecknad och fantasi-stil än CS.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Fortnite? Har inte spelat det men aldrig sett blod där. Inte CS men shooter iaf.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Fick spela Doom med min mor när jag var typ 5-6. Anledning var att hon ville att jag skulle förstå att dt var inte på riktig och att det var bara ett spel. Samt att jag älskade att spela dator spel!

Permalänk
Skrivet av Schwalan:

Du har ju plants vs zombies garden warfare. Har bara sett det lite i förbifarten men verkar barnsligt.

Jag tänkte mer för att utveckla det strategiska tänket som CS medför, att lyssna efter steg, få tidsperspektiv med rundor/bombtid, simultanförmåga osv osv. Tänker att det kan vara lärorikt i en lite mjukare miljö, för att uttrycka mig diplomatiskt.. 😉

Permalänk
Medlem

Splatoon? Till switchen då

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schwalan:

Du har ju plants vs zombies garden warfare. Har bara sett det lite i förbifarten men verkar barnsligt.

Den är ju klock ren! (sär medvetet)

Permalänk

Jag spelade också Doom, Quake, CS osv när jag var typ 8-10 år. Men det verkar vara nya tider nu 😂 socialen står väl utanför dörren innan jag hinner sätta henne framför The Sims typ. Tror jag fick Diablo 2 (som jag blev starkt beroende av) vid 13-års ålder. 😆 Men jag vill inbilla mig att det blev människa av mig också.

Jag tänker specifikt på CS. Men då är det lokalt med andra skins som gäller, mot botar?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av RobinJacobsson:

Jag tänker specifikt på CS. Men då är det lokalt med andra skins som gäller, mot botar?

Tror nog det om det är något så specifikt du är ute efter, och Valorant inte känns som ett tillräckligt lämpligt alternativ.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinJacobsson:

Jag spelade också Doom, Quake, CS osv när jag var typ 8-10 år. Men det verkar vara nya tider nu 😂 socialen står väl utanför dörren innan jag hinner sätta henne framför The Sims typ. Tror jag fick Diablo 2 (som jag blev starkt beroende av) vid 13-års ålder. 😆 Men jag vill inbilla mig att det blev människa av mig också.

Jag tänker specifikt på CS. Men då är det lokalt med andra skins som gäller, mot botar?

Kan tyvärr ej hjälpa dig men ville bara säga att jag tycker du gör helt rätt.

edit: detta kanske är något? https://www.roblox.com/games/3936796539/CS-GO

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Splatoon är väl lämpligt

Permalänk
Medlem

Nerf Arena Blast?
https://www.youtube.com/watch?v=gMjubgPVJP8

Haha, är la en gammal Quake III/Unreal Tournament-klon. Men där har du allt du söker, inte så trevlig grafik dock och jag är tveksam till hur man ens får tag på det och om det ens fungerar i dag. Men det finns bots på det.

Men Splatoon bör ju vara lämpligt. Jag tror inte du hittar något du söker med just CS spelstil.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

CS spelar man väl dock med polare så är det det hon efterfrågat specifikt så är det väl det hon vill spela?

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Finns en del militärspel på Roblox som sonen kör ibland som paus från CS.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600