Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av Entash:

Yes, använder DS4Windows och det funkar bra. Funkar trådlöst med bluetooth eller så kopplar man in.

Ok tack för svar!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Såg ett tips för MSI A520M PRO på Elgiganten för 509:-

https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/mod...

Tipset i tipstråden försvann dock, vet inte vad som hände.

Men. Funderar om detta kan vara ett alternativ för mitt nya HTPC-bygge. Ska slänga dit en 5600G och en m.2 SSD. Är det ett gott nog moderkort för ändamålet, har lite dålig koll på A520?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av aposteriori:

Razer Blade 15 Basmodell (2020): Gaming Laptop med Full HD-144 Hz-skärm, Intel Core i7 10:e generationens, NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti, 16 GB RAM, 256

4790 kr, prissänkt från 19820 kr

https://www.amazon.se/gp/product/B08GTJQVQ4/ref=ppx_od_dt_b_a...

Denna finns väl ej kvar? Jag lyckades norpa en för typ 50 minuter sedan men sen har jag inte sett den på hemsidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aposteriori:

Razer Blade 15 Basmodell (2020): Gaming Laptop med Full HD-144 Hz-skärm, Intel Core i7 10:e generationens, NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti, 16 GB RAM, 256

4790 kr, prissänkt från 19820 kr

https://www.amazon.se/gp/product/B08GTJQVQ4/ref=ppx_od_dt_b_a...

Den kostar 13490:-

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Den kostar 13490:-

Den modellen som han nämner kostade faktiskt 4790, men eftersom den försvann redirectar den till rtx 2070 versionen.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Entash:

Denna finns väl ej kvar? Jag lyckades norpa en för typ 50 minuter sedan men sen har jag inte sett den på hemsidan?

Då plockar vi bort den. Men grattis till dig!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Då plockar vi bort den. Men grattis till dig!

Det var en annan än den som visas nu

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Yogart:

Det var en annan än den som visas nu

Givetvis, men grymt pris även för 1660Ti-modellen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Denna finns väl ej kvar? Jag lyckades norpa en för typ 50 minuter sedan men sen har jag inte sett den på hemsidan?

Lyckades också beställa en innan de tog slut gammal hårdvara men känns ändå som en bargain, de har plockat ner just den modellen på hemsidan nu!

Permalänk
Skrivet av Entash:

Den modellen som han nämner kostade faktiskt 4790, men eftersom den försvann redirectar den till rtx 2070 versionen.

Snyggt! Jag hade datorn öppen i en flik, så märkte inte att den försvann. Måste ju vara ett riktigt stort kap väl? Grattis till dig!

Permalänk
Medlem

Ni som letar fynd, vad använder ni för hemsidor? Direkt på återförsäljarna eller typ prisjakt, pricerunner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yogart:

Ni som letar fynd, vad använder ni för hemsidor? Direkt på återförsäljarna eller typ prisjakt, pricerunner?

Har mest gått runt och tittat på hemsidorna jag tycker om mest. Upplever att prisjakt varit lite seg att uppdatera alla priser nu i början av black friday (week?).

Permalänk
Medlem

Vet någon ifall det brukar vara någon bra REA runt juni/juli/augusti? Ska flytta runt den tiden och är en massa saker jag skulle behöva inför flytten som jag ser är på väldigt bra pris nu. Men man vill ju inte köpa nu och låta det stå i garaget kvar i kartongerna i 6-7 månader.

Finns det ingen bra REA runt dessa tider så måste jag helt enkelt vänta till nästa black friday om ett år...

Permalänk

prime day är i Juli tror jag, var ganska så bra i år.

Permalänk
Medlem

Är det bäst erbjudanden under black week eller just på fredagen?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Yogart:

Är det bäst erbjudanden under black week eller just på fredagen?

Om jag inte minns fel så har det i princip varit så att det mesta redan släppts hela veckan, "vi" har väntat på extra bra deals på fredagen och sedan även cyber monday utan att det kommit något sådär väldigt speciellt.
Med det sagt så kanske det är från och med måndag den veckan rullar ut om inte alla tjuvstartar ännu mer.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Istället för att skapa en ny tråd frågar jag här.

Vilken skulle ni rekommendera?
https://www.prisjakt.nu/jamfor/produkter/5724835,5688342?cate...

Den billigare är 5000kr billigare och undrar om det är något jag missar om jag köper den? Det jag kan se är 120hz och HDMI 2.1 (som egentligen bara är viktig för 120hz 4K gaming?)

Men om jag sparar 5K kan jag leva med det, jag klarar mig gått och väl med 60hz gaming på en tv. Men är det något annat som jag missar som är värt att nämna?

Sedan midnatt skiljer det bara 2000kr, då är C-serien ett bättre val

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Alphahanne:

Såg ett tips för MSI A520M PRO på Elgiganten för 509:-

https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/mod...

Tipset i tipstråden försvann dock, vet inte vad som hände.

Men. Funderar om detta kan vara ett alternativ för mitt nya HTPC-bygge. Ska slänga dit en 5600G och en m.2 SSD. Är det ett gott nog moderkort för ändamålet, har lite dålig koll på A520?

Det finns ingen anledning till att det inte skulle fungera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Alphahanne:

Såg ett tips för MSI A520M PRO på Elgiganten för 509:-

https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/mod...

Tipset i tipstråden försvann dock, vet inte vad som hände.

Men. Funderar om detta kan vara ett alternativ för mitt nya HTPC-bygge. Ska slänga dit en 5600G och en m.2 SSD. Är det ett gott nog moderkort för ändamålet, har lite dålig koll på A520?

Stödet för 5600G kom först i en senare BIOS så förmodligen måste du uppgradera det först tyvärr, med en annan CPU.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yogart:

Är det bäst erbjudanden under black week eller just på fredagen?

Skrivet av Daemon:

Om jag inte minns fel så har det i princip varit så att det mesta redan släppts hela veckan, "vi" har väntat på extra bra deals på fredagen och sedan även cyber monday utan att det kommit något sådär väldigt speciellt.
Med det sagt så kanske det är från och med måndag den veckan rullar ut om inte alla tjuvstartar ännu mer.

som Daemon säger, men erbjudanden från Internetoperatörer och liknande brukar komma på just fredagen.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk

Ingen Galaxy Tab S8 ULTRA verkar blivit nedsatt, eller? :/

Permalänk
Medlem

Hade 40 saker i kundvagnen på amazon. Julklappstankar till barnen i lite olika former/modeller, inte en enda blev nedsatt.

Man kommer inte bli pank av just BF i år iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Vad för tillbehör har du köpt till från Amazon? Min order står också som behandlas sedan i morse vid 7. Men står dock reserverad i lager, så kanske att den kommer...

Köpte ett original skal + 2 skärmskydd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gx rade:

Sonos arc på Elgiganten för 7990:- ganska hyggligt pris ändå får tyckas.
https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/hogtalare...

Bättre att köpa till samma pris på HiFi-klubben.

Bättre garanti och bättre….ja allt

Permalänk
Medlem

Gått och trånat efter en MMO mus ett tag nu, men använder endast trådlöst. Steelseries släppte ju en nyligen men 1700kr för en mus är bara för mycket. Men.. Elgiganten pushade tydligen denna riktigt hårt då de kör 50% på den Hade jag inte räknat med

https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datortillbeh...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SpaceAce:

Bättre att köpa till samma pris på HiFi-klubben.

Bättre garanti och bättre….ja allt

Går kanske även att kombinera med Sonos upgrade-rabatten som jag har för mig var runt 20%

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Stort tack!

Uppdatering: Komplett har den enklare processorn liiiite under normala listpriset nu, 904 kr istället för de 1200 den verkar kosta på många håll den här veckan.

https://www.komplett.se/product/1203828/datorutrustning/dator...

Går man på intel 10:e gen kan du ju leta efter 10100, 10100F också.

Permalänk
Medlem

Tråkigt med så få prissänkningar på CPUer, hade hoppats på en prissänkning på 5800x3d, men men man kan inte få allt här i världen.

Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207

Permalänk
Skrivet av fredrik831:

Det får bli denna för 1556:- (med amazonrabatten) och Inets ASUS ROG Strix B550-F Gaming för 1499:- tror jag, så runt 3000:- för båda. Det är två väldigt dugliga komponenter. Kan det bli mer prisvärt än så under rean för en cpu/mobo-kombo i budgetklassen för en gamingdator? Såklart det är möjligt men det är enligt mig inte så sannolikt. Det är good enough för min del och skönt att slippa leta mer.