Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Angående Forza Horizon 4/5 så har jag nu sett att "standardutgåvorna" av spelen ligger i mitt bibliotek, installerar 5:an nu, men inte de övriga versionerna och tilläggen? Dessa står som att jag inte äger och kostar hundratals/styck...

Detta är en bug med xbox lunchern det du behöver gör är att klicka på mitt bibliotek sedan Forza 5 och sedan så klickar du på visa alla på höger sida av tillägg för det har spelet sen så är det bara att klicka på det du vill installera som ingår t.ex hot wheels dlcen.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Freesync / freesync premium är lika bra som Gsync idag. Enbart Gsync Ultimate har ett chip, annars är alla "gsync-skärmar"... freesync idag. Så haka inte upp dig på just den punkten

Funkar Freesync äntligen i lägre fps? Det var ju lite så-så sist jag kollade (vilket förvisso var ett tag sedan.)
Har ju ett chip i min nuvarande skärm. Känner ingen egentlig brådska att uppgradera men nu i BF-tider så ...

Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Tack för tipset.
Trevlig skärm, mindre trevligt pris. Kanske kommer någon BF-rea på den dock, vem vet.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Funkar Freesync äntligen i lägre fps? Det var ju lite så-så sist jag kollade (vilket förvisso var ett tag sedan.)
Har ju ett chip i min nuvarande skärm. Känner ingen egentlig brådska att uppgradera men nu i BF-tider så ...

Tack för tipset.
Trevlig skärm, mindre trevligt pris. Kanske kommer någon BF-rea på den dock, vem vet.

Kan verkligen rekommendera skärmen Sitter iofs på GS varianten men det är nästan samma sak.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinscS2:

Funkar Freesync äntligen i lägre fps? Det var ju lite så-så sist jag kollade (vilket förvisso var ett tag sedan.)
Har ju ett chip i min nuvarande skärm. Känner ingen egentlig brådska att uppgradera men nu i BF-tider så ...

Tack för tipset.
Trevlig skärm, mindre trevligt pris. Kanske kommer någon BF-rea på den dock, vem vet.

HP X34 är prisvärd. Kanske dyker den ner till 4000kr igen också.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyrien:

https://www.inet.se/produkt/5412294/powercolor-radeon-rx-6900...

Så jävla sugen, är det ett bra köp? Med tanke på 7000 serien.

Bättre köp idag än för ett år sen. Men du lär ju inte få tillbaka pengarna. Priserna lär fortsätta ner, som de alltid gjort historiskt.

Permalänk
Medlem

98" (nästan 100 tums teve!) till 33333,- kronor hos El-giganten (nersatt från 49990,-)

Permalänk
Skrivet av Felixark:

Detta är en bug med xbox lunchern det du behöver gör är att klicka på mitt bibliotek sedan Forza 5 och sedan så klickar du på visa alla på höger sida av tillägg för det har spelet sen så är det bara att klicka på det du vill installera som ingår t.ex hot wheels dlcen.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Ingår inga för mig och jag har gjort som du skrev.. Har gamepass ultimate

Visa signatur

.:-O_o-:.

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Kan verkligen rekommendera skärmen Sitter iofs på GS varianten men det är nästan samma sak.

Men kolla priset!! 500 spänn billigare än x34GS varianten, vilket innebär en äkta G-synk modul! Standard priset brukar/brukade ligga på ca 15k

https://www.inet.se/kategori/1087/34-och-storre/124/acer?filt...

Visa signatur

.:-O_o-:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Ingår inga för mig och jag har gjort som du skrev.. Har gamepass ultimate

Nej det ingår inte med game pass ultimate extra tilläggen behövs köpas separat.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Ingår inga för mig och jag har gjort som du skrev.. Har gamepass ultimate

Om du trycker på tex hot wheels och sedan tillbaka så kommer du se att du äger den

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Brukar vara för nya kunder

Det går oftast att lösa, bara ringa att prata med dem.
Brukar förnya det, annars kan du säkert byta till någon annan säger du.
Tredje ggn jag får rabatt om Bredband2. Se om det kan bli en fjärde

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Men kolla priset!! 500 spänn billigare än x34GS varianten, vilket innebär en äkta G-synk modul! Standard priset brukar/brukade ligga på ca 15k

https://www.inet.se/kategori/1087/34-och-storre/124/acer?filt...

Ja 500kr billigare med G-sync modulen, lite märkligt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Turqok:

Om du trycker på tex hot wheels och sedan tillbaka så kommer du se att du äger den

nope.. wtf.. står att jag kan köpa den för 143 kr.. hur gör jag?

Visa signatur

.:-O_o-:.

Permalänk
Skrivet av MinscS2:

Ja 500kr billigare med G-sync modulen, lite märkligt.

Ja, slå till för fan Black friday erbjedande så det står härliga till!

Visa signatur

.:-O_o-:.

Permalänk
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

nope.. wtf.. står att jag kan köpa den för 143 kr.. hur gör jag?

PMa mig så kan jag visa

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Tänkte försöka bygga ihop en ny surfburk åt morsan. Köpte ett Fractal Design Define Nano S chassi som är ITX. Finns det några vettiga moderkort och CPU's till detta för billig penning? Det är surfa tidningar, kollar lite Youtube och spela Spotify som gäller så det behövs absolut inga värstinggrejer...

Hade du frågat förra veckan hade jag pekat på NetonNet som sålde Intel Pentium G7400 för 490 spänn. Visst, det är en klen processor men strömsnål och 12:e gen. Tyvärr verkar de ha fimpat den ur katalogen nu? Nu är nästa steg uppåt kanske 12100F om du kan skaka fram ett gammalt grafikkort ur nån garderob (eftersom F-modellen saknar grafik). Listpris på dessa är ofta 1490 men elgiganten brukar ofta lista nån outlet/fyndvara för 1290 kr. Passande moderkort verkar dock dra iväg uppåt 1500 spänn även via sökmotorerna - jag har inte tittat efter just ITX på de svarta fredags-reorna som börjar nu

Bygge från Komponentkoll

CPU: Intel Core i3-12100F (1 340 kr hos Power)
Moderkort: ASUS PRIME H610I-PLUS D4-CSM Intel H610 LGA 1700 Mini-ITX (1 402 kr hos Proshop)
Totalt: 2 742 kr

Tittar du istället på AMD kan du hitta en 3200G (inbyggd grafik) eller den snabbare men grafiklösa 5500 (kräver det där gamla grafikkortet ur din garderob) för kring 1200 spänn. Moderkort finns att hitta under 1500 spänn, även ett B450.

Bygge från Komponentkoll

CPU: AMD Ryzen 3 3200G (1 174 kr hos Proshop)
Moderkort: ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac Mini ITX (1 415 kr hos Amazon)
Totalt: 2 589 kr

Allt ovan är dock nån sorts normalpriser som inte påverkas av den svarta veckan.

Permalänk
Medlem

"Visa alla erbjudanden från Elgiganten" länken leder till https://www.elgiganten.se/kampanj/mellandagsrea 😃

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Sonos arc på Elgiganten för 7990:- ganska hyggligt pris ändå får tyckas.
https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/hogtalare...

Permalänk
Medlem

Ockerpriser på spel hos elgiganten... Lmao

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Funkar Freesync äntligen i lägre fps? Det var ju lite så-så sist jag kollade (vilket förvisso var ett tag sedan.)

Tekniken fungerar till hur låg Hz som helst. Problemet ligger i billigare skärmar, som kan vara Freesync fast de bara är 48-75Hz eller så. Läs specen på skärmen du är intresserad av bara, många av dem är bra idag.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackcoffee:

Hade du frågat förra veckan hade jag pekat på NetonNet som sålde Intel Pentium G7400 för 490 spänn. Visst, det är en klen processor men strömsnål och 12:e gen. Tyvärr verkar de ha fimpat den ur katalogen nu? Nu är nästa steg uppåt kanske 12100F om du kan skaka fram ett gammalt grafikkort ur nån garderob (eftersom F-modellen saknar grafik). Listpris på dessa är ofta 1490 men elgiganten brukar ofta lista nån outlet/fyndvara för 1290 kr. Passande moderkort verkar dock dra iväg uppåt 1500 spänn även via sökmotorerna - jag har inte tittat efter just ITX på de svarta fredags-reorna som börjar nu

Bygge från Komponentkoll

CPU: Intel Core i3-12100F (1 340 kr hos Power)
Moderkort: ASUS PRIME H610I-PLUS D4-CSM Intel H610 LGA 1700 Mini-ITX (1 402 kr hos Proshop)
Totalt: 2 742 kr

Tittar du istället på AMD kan du hitta en 3200G (inbyggd grafik) eller den snabbare men grafiklösa 5500 (kräver det där gamla grafikkortet ur din garderob) för kring 1200 spänn. Moderkort finns att hitta under 1500 spänn, även ett B450.

Bygge från Komponentkoll

CPU: AMD Ryzen 3 3200G (1 174 kr hos Proshop)
Moderkort: ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac Mini ITX (1 415 kr hos Amazon)
Totalt: 2 589 kr

Allt ovan är dock nån sorts normalpriser som inte påverkas av den svarta veckan.

Stort tack!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Köp ps4 versionen för 200kr och få ps5 upgrade gratis ☺️

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/horizon-forbidd...

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Köp ps4 versionen för 200kr och få ps5 upgrade gratis ☺️

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/horizon-forbidd...

Det är ett alternativ men jag är samlare så jag vill gärna ha mina spel fysiskt på skiva

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Det är ett alternativ men jag är samlare så jag vill gärna ha mina spel fysiskt på skiva

Det är på skiva? Eller vad menar du 🤔

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk

The Last of Us 2 (PS4) för 49:- hos Komplett. Tipsar då det även går att lira på PS5:an (gissar jag på) om man nu sitter på en sådan. https://www.komplett.se/product/908658/gaming/spel/spel-till-...

Permalänk

Går det köra PS5 kontrollern till PC som går för 499:- på webhallen?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Det är på skiva? Eller vad menar du 🤔

Länken du postade är ju PS4 versionen på skiva med en download till PS5 versionen.
Jag vill alltså ha PS5 versionen på skiva.

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Går det köra PS5 kontrollern till PC som går för 499:- på webhallen?

Yes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Går det köra PS5 kontrollern till PC som går för 499:- på webhallen?

Yes, använder DS4Windows och det funkar bra. Funkar trådlöst med bluetooth eller så kopplar man in.