Permalänk
Medlem

Mini ITX + processor + minne

Är på jakt efter diverse tänkbara alternativ med mini-itx, intel processor samt RAM.
Valet av Intel är för Quick Sync då den ska användas tillsammans med Plex och transcoding åt en kompis.

Det mesta är välkommet, så förslag tas emot!

Läs hela annonsen här

Permalänk

Har en 3770 med mitx mobo och minnen (8 gig om jag inte kommer ihåg helt fel), kan va av intresse?

Permalänk
Medlem

Tja,

Vad kan tänka dig att ge för följande, och då menar jag mer än dom föreslagna 1500kr

Intel Core i7 9700K 3.6 GHz 12MB
Z390 Phantom Gaming-ITX/ac
Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX

allt är i prima skick och cpu'n är ett mycket bra exemplar som klockar gudomligt.

//B.

Permalänk
Medlem

Har följande:
Intel Shuttle XH61V (dubbla nätverkskort på morderkortet).
Mer info om den här
Intel i5 2500S
2x4gb so-dimm ram.
120gb msata kan följa med till rätt pris.
Windows 10 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av V1_Deluxe:

Har en 3770 med mitx mobo och minnen (8 gig om jag inte kommer ihåg helt fel), kan va av intresse?

Kan eventuellt vara av intresse beroende på vad Boffster vill ha för sina grejor, återkommer!

Skrivet av Boffster:

Tja,

Vad kan tänka dig att ge för följande, och då menar jag mer än dom föreslagna 1500kr

Intel Core i7 9700K 3.6 GHz 12MB
Z390 Phantom Gaming-ITX/ac
Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX

allt är i prima skick och cpu'n är ett mycket bra exemplar som klockar gudomligt.

//B.

Det här var absolut av intresse! Ge mig ditt bästa pris då jag har svårt att ge en uppskattning för detta!

Skrivet av Tazok:

Har följande:
Intel Shuttle XH61V (dubbla nätverkskort på morderkortet).
Mer info om den här
Intel i5 2500S
2x4gb so-dimm ram.
120gb msata kan följa med till rätt pris.
Windows 10 Home

Tänker du på bara själva innandömet nu eller hela enheten? Kompisen har redan låda, nätdel och lagring så det är endast det i annonsen som behövs!

Permalänk
Medlem

Tjenare!
Nu har jag inget att sälja tyvärr men ska du ha för Plex transcoding så vill du gärna ha 7th generation eller senare

Visa signatur

Älskar att bygga, reparera och modifiera (typ) allt, datorer, tv-spel, servrar, osv. Startade Modda.se för att hitta likasinnade.

Permalänk
Medlem

@MrShizzle Har ett paket i form av Intel G3258 + ASUS H81T Thin mITX + 8 GB RAM (+ SilverStone PT13). Skulle detta vara av intresse?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Hej!

Har ett ITX moderkort med Q170 chipset med dubbla ethernet osv.
G3930TE Kaby Lake CPU som är lite speciell då den bara är på 35W.
Samt 8GB SODIMM DDR4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Kan eventuellt vara av intresse beroende på vad Boffster vill ha för sina grejor, återkommer!

Det här var absolut av intresse! Ge mig ditt bästa pris då jag har svårt att ge en uppskattning för detta!

Tänker du på bara själva innandömet nu eller hela enheten? Kompisen har redan låda, nätdel och lagring så det är endast det i annonsen som behövs!

Skicka mig ett pm så kan vi diskutera.

Permalänk
Medlem

Är en i3-10100f inkl original kylare intressant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

@Zixxel Har ett paket i form av Intel G3258 + ASUS H81T Thin mITX + 8 GB RAM (+ SilverStone PT13). Skulle detta vara av intresse?

Moderkortet är tyvärr lite för dåligt utrustat med SATA-kontakter för det här ändamålet tyvärr.

Skrivet av mbee47:

Hej!

Har ett ITX moderkort med Q170 chipset med dubbla ethernet osv.
G3930TE Kaby Lake CPU som är lite speciell då den bara är på 35W.
Samt 8GB SODIMM DDR4.

Vilket moderkort är det?

Skrivet av cr00mz:

Är en i3-10100f inkl original kylare intressant?

Tyvärr inte, processorn saknar iGPU och därmed Quick Sync.

Permalänk
Medlem

3-parts byte

Skrivet av Boffster:

Skicka mig ett pm så kan vi diskutera.

Om du inte får sålt uppsättningen så är jag intresserad.

@MrShizzle: Det jag kommer att byta ut i min burk är ett Gigabyte GA-H97N-Wifi (dubbla Ethernet portar och 6x SATA) med en i5 4670K och 16Gb RAM som jag kan släppa billigt. Jag behöver inte vänta på att jag fått de nya delarna.

Har även en Pentium G3258 som passar med morderkortet om strömsnålt är mer intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Moderkortet är tyvärr lite för dåligt utrustat med SATA-kontakter för det här ändamålet tyvärr.

Vilket moderkort är det?

Hej,

Det är ett DFI SD100-Q170 https://www.dfi.com/product/index/158#overview

/