Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kaspersky 0_o:

Vad gör dessa priser så pass attraktiva? Jag kan väldigt lite om diskar, vad skiljer dessa mot e.g. https://www.amazon.se/dp/B0832BL1HC?tag=diskprices09-21&linkC... ? Har de nån funktionell skillnad i en NAS?

Nä, det är CMR och bara tuta och köra. WD är ju svindyra. Men Amazon kränger Seagate Exos X16 16TB för strax under 3300kr. 5 års garanti.

Permalänk
Medlem

Måste ju va nått fel? Jag la en beställning på 3st iaf =D

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Skrivet av Bosse78:

Måste ju va nått fel? Jag la en beställning på 3st iaf =D

Känns som att det kommit EUR priser i SEK i systemet. Är nog stor risk för nollning her

Permalänk
Medlem
Skrivet av RunRookieRun:

Känns som att det kommit EUR priser i SEK i systemet. Är nog stor risk för nollning her

Fast det förklarar inte priserna på 799kr.
Inte så att de ska kosta 7.999kr.

La en beställning på vardera stol. Man kan ju hoppas att någon kommer in i lager igen och att Webhallen gör en Mediamarkt när de sålde TV apparater billigt för någon månad sen och skickar ut. Inga förhoppningar. Tiden får utvisa vad som blev galet i systemet för vi alla kan nog vara överens om att 199kr är för billigt även om de skyltar överallt med ord som "kap", "utrensning" samt "fynda" på deras hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RunRookieRun:

Känns som att det kommit EUR priser i SEK i systemet. Är nog stor risk för nollning her

Priset ändrat nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Fast det förklarar inte priserna på 799kr.
Inte så att de ska kosta 7.999kr.

La en beställning på vardera stol. Man kan ju hoppas att någon kommer in i lager igen och att webhallen gör en Mediamarkt när de sålde TV apparater billigt för någon månad sen och skickar ut. Inga förhoppningar. Tiden får utvisa vad som blev galet i systemet för vi alla kan nog vara överens om att 199kr är för billigt även om de skyltar överallt med ord som "kap", "utrensning" samt "fynda" på deras hemsida.

Det är billigt, men är det fel? Handlade ju i god tro!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Det är billigt, men är det fel? Handlade ju i god tro!

Ja, det står ju att man kan göra kap.

Är det någon som förresten vet varför båda inläggen togs bort ur fyndtråden/endast tips. Ägs forumet av webhallen?

Även om dealen var över brukar man skriva att den är slut, inte gå full out north korea och radera som att det aldrig hänt? Märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

https://ibb.co/XVz5hcX

Ja, det står ju att man kan göra kap.

Är det någon som förresten vet varför båda inläggen togs bort ur fyndtråden/endast tips. Ägs forumet av webhallen?

Även om dealen var över brukar man skriva att den är slut, inte gå full out north korea och radera som att det aldrig hänt? Märkligt.

Håller med. Om priset var felsatt så bör fortfarande inläggen ligga kvar och diskuteras kring, precis som vi gör nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Produkt: Klipsch Reference R-112SW (Subwoofer)
Länk: https://www.komplett.se/product/829059/tv-ljud-bild/hogtalare...
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=2801158
Pris: 3990kr

Portad 12" med 300W förstärkare och 22kg grannsämja.

Detta är föregångaren till nuvarande Klipsch SPL-120 som kostar 6990kr i Sverige.

Finns en del rapporter om krånglade förstärkare på Klipsch R-112SW. Förhoppningsvis är det åtgärdat redan vid produktionen.

Komplett verkar inte ange hur lång garanti den har, kan vara bra att kolla. 5 år som XTZ, Monoprice är ju att föredra.

Rätt säker på 3 år för Klipsch subwoofers om de ej ändrat då min gamla R-115SW hade det.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Håller med. Om priset var felsatt så bör fortfarande inläggen ligga kvar och diskuteras kring, precis som vi gör nu.

Mail från webhallen.

Allt avbröts. Rätt väntat från en överskattad kedja. Hade haft större förhoppningar om det rörde sig om en bättre butik.

Mediamarkt - Legendarer inom branschen.
När de sålde TV till galet bra priser så skyllde man inte ifrån sig och levererade som riktiga kungar trots att det handlade om riktigt stora belopp. Jag köpte inte ens någon men gläds med alla som gjorde!

Webhallen säljer ett par skräpstolar från märket Arozzi till bra pris, skyltar med stor utförsäljning dessutom på hela hemsidan. Fynda här, gör kap. Hävdar felpris och avbokar sen allt. Falsk marknadsföring för att locka folk till sin hemsida?

Tänk att det kan skilja så pass mycket i klass mellan butiker inom samma bransch.

Men det var ett bra tips, du som tipsade ursprungligen.
Lite otur att det var från fel butikskedja bara. Aldrig sett Webhallen stå för ett misstag någonsin så var väntat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Mail från webhallen.

Allt avbröts. Rätt väntat från en överskattad kedja. Hade haft större förhoppningar om det rörde sig om en bättre butik.

Mediamarkt = Legendarer inom branschen.
När de sålde TV till galet bra priser så skyllde man inte ifrån sig och levererade som riktiga kungar trots att det handlade om riktigt stora belopp. Jag köpte inte ens någon men gläds med alla som gjorde!

Webhallen säljer ett par skräpstolar från märket Arozzi till bra pris, skyltar med stor utförsäljning dessutom. Hävdar felpris och avbokar sen allt.

Tänk att det kan skilja så pass mycket i klass mellan butiker inom samma bransch.

Men det var ett bra tips, du som tipsade ursprungligen.
Lite otur att det var från fel butikskedja bara. Aldrig sett Webhallen stå för ett misstag någonsin så var väntat.

Vi har helt klart olika uppfattning om Webhallen... Till min stora glädje 😉

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

Vi har helt klart olika uppfattning om Webhallen... Till min stora glädje 😉

Det här forumet är extremt pro-webhallen.
Något jag inte förstår. Men något som är enkelt att förstå är varför Inet krossar dom varje år i årets datorbutik. 🤣

Absolut enda som är bra med Webhallen är deras fyndhörna där man ibland kan hitta rejäla fynd. Kan inte nämna något annat positivt. Kundservice och sådant är totalt obefintligt men det är också därför man aldrig ens kommer i närheten av Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Produkt: Klipsch Reference R-112SW (Subwoofer)
Länk: https://www.komplett.se/product/829059/tv-ljud-bild/hogtalare...
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=2801158
Pris: 3990kr

Portad 12" med 300W förstärkare och 22kg grannsämja.

Detta är föregångaren till nuvarande Klipsch SPL-120 som kostar 6990kr i Sverige.

Finns en del rapporter om krånglande förstärkare på Klipsch R-112SW. Förhoppningsvis är det åtgärdat redan vid produktionen.

Komplett verkar inte ange hur lång garanti den har, kan vara bra att kolla. 5 år som XTZ, Monoprice är ju att föredra.

En riktigt kompetent sub, hade slagit till om det inte vore för att jag bor i lägenhet och inte ens kan utnyttja mina rp-280f och rp-450c Kombinerat 4x8" bas plus 4x6.5" i centern, tror jag skulle bli vräkt om jag lade till en renodlad 12" sub

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Det här forumet är extremt pro-webhallen.
Något jag inte förstår. Men något som är enkelt att förstå är varför Inet krossar dom varje år i årets datorbutik. 🤣

Absolut enda som är bra med Webhallen är deras fyndhörna där man ibland kan hitta rejäla fynd. Kan inte nämna något annat positivt. Kundservice och sådant är totalt obefintligt men det är också därför man aldrig ens kommer i närheten av Inet.

Har inte haft problem med något med Webhallen. Leveransalternativen är bra, utbudet med, leveranstider och priset också och även kundservice och support funkar finfint tycker jag. Samma med INET. Båda rockar tycker jag

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Calma:

Mail från webhallen.

Allt avbröts. Rätt väntat från en överskattad kedja. Hade haft större förhoppningar om det rörde sig om en bättre butik.

Mediamarkt - Legendarer inom branschen.
När de sålde TV till galet bra priser så skyllde man inte ifrån sig och levererade som riktiga kungar trots att det handlade om riktigt stora belopp. Jag köpte inte ens någon men gläds med alla som gjorde!

Webhallen säljer ett par skräpstolar från märket Arozzi till bra pris, skyltar med stor utförsäljning dessutom på hela hemsidan. Fynda här, gör kap. Hävdar felpris och avbokar sen allt. Falsk marknadsföring för att locka folk till sin hemsida?

Tänk att det kan skilja så pass mycket i klass mellan butiker inom samma bransch.

Men det var ett bra tips, du som tipsade ursprungligen.
Lite otur att det var från fel butikskedja bara. Aldrig sett Webhallen stå för ett misstag någonsin så var väntat.

Nog för att man kan ha olika åsikter, men det kan ju inte vara definitionen av en bra butik att de levererar produkter för uppenbart felaktiga priser? Kul om man får leverans men inte något man kan räkna med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

Har inte haft problem med något med Webhallen. Leveransalternativen är bra, utbudet med, leveranstider och priset också och även kundservice och support funkar finfint tycker jag. Samma med INET. Båda rockar tycker jag

Bra att du är nöjd!

Nu är vi off-topic från tråden så släpper det men låter Inets priser kontra webhallens tala sitt tydliga språk om vilka som driver ett bra företag med hälsosam kundtjänst och service.

Skrivet av PuMaH:

Nog för att man kan ha olika åsikter, men det kan ju inte vara definitionen av en bra butik att de levererar produkter för uppenbart felaktiga priser? Kul om man får leverans men inte något man kan räkna med.

Skrivet av Danieleet:

Herregud vilket bölande över något som uppenbart är ett tryckfel då det inte ens framgick någon procentuell rea på varan.

Tycker snarare man kan glädjas/hylla när en butik gör som MediaMarkt och står för sitt misstag, men samtidigt även förstå dom butikskedjor som väljer att avbryta en order där något uppenbarligen har blivit fel, som i detta fall.

Är 800kr ett uppenbart fel för en Arozzi stol? När man skyltar med rea, kap och utförsäljning på hela hemsidan? Det är inte en Herman Miller de säljer utan typ en leksaksstol från Arozzi.

Det är inte ovanligt att Webhallen har uppåt 80% rabatt på sina utförsäljningar för övrigt på olika varor.

Jag förstår att 199kr kanske är rätt uppenbart fel men 800kr för en skräpstol som Arozzi? Det skulle kunna vara en utförsäljning. Vissa Arozzi kostar ju nya typ 1.700kr.

Jag skiter väl i en Arozzi personligen. Hade ändå tänkt ge bort den men man kunde ju ha skött det bättre. Kanske avbokat alla ordrar men låtit alla som köpte få köpa just en stol för 800kr för det är knappast ett uppenbart prisfel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Det här forumet är extremt pro-webhallen.
Något jag inte förstår. Men något som är enkelt att förstå är varför Inet krossar dom varje år i årets datorbutik. 🤣

Absolut enda som är bra med Webhallen är deras fyndhörna där man ibland kan hitta rejäla fynd. Kan inte nämna något annat positivt. Kundservice och sådant är totalt obefintligt men det är också därför man aldrig ens kommer i närheten av Inet.

Herregud vilket bölande över något som uppenbart är ett tryckfel då det inte ens framgick någon procentuell rea på varan som nedsatt med typ >90%

Tycker snarare man kan glädjas/hylla när en butik gör som MediaMarkt och står för sitt misstag, men samtidigt även förstå dom butikskedjor som väljer att avbryta en order där något uppenbarligen har blivit fel, som i detta fall.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Rätt säker på 3 år för Klipsch subwoofers om de ej ändrat då min gamla R-115SW hade det.

Hmm kanske är ändrat. SPL-120 har 2 år enligt Hifipunkten och Hifiexperience.
Köpte du på Hembiobutiken? HBB ger väl minst 3 år på det mesta förutom inears och förbrukningsvaror.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Herregud vilket bölande över något som uppenbart är ett tryckfel då det inte ens framgick någon procentuell rea på varan som nedsatt med typ >90%

Tycker snarare man kan glädjas/hylla när en butik gör som MediaMarkt och står för sitt misstag, men samtidigt även förstå dom butikskedjor som väljer att avbryta en order där något uppenbarligen har blivit fel, som i detta fall.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2384112

Här är en Arozzi stol för under 1.500kr ny.

Hur ska Pernilla, 55 veta om 800kr för en annan liknande Arozzi är ett uppenbart prisfel när det skyltas med rea, kap och utförsäljning?

Tycker du att det vore ovanligt med 45% rabatt när man skyltar som webhallen gör?

Bara det jag tycker är dåligt. 800kr är inte gratis och långt ifrån ett uppenbart fel om man inte är insatt i alla olika modeller som finns. För många är Arozzi endast en Arozzi.

Förstår du vad jag menar? Jag gnäller inte på att jag inte får någon stol. Struntar fullständigt i det då stolarna är så fula att jag snarare skulle ha betalt för att ens sitta på en Arozzi personligen men att skylla på uppenbart prisfel när stolen kostade 800kr och inte 10kr tycker jag är fel och det är det jag klagar på, inte att jag blev utan en Arozzi. 🤣

Permalänk
Medlem

here we go again, people angry at stores for not upholding an order with clearly error prices.

Permalänk
Medlem

Alltså det är ju oerhört bra reklam för bolagen att sänka priset en kort stund då det ger oerhört bra reklam och sug samt uppmärksamhet för dem. Sedan ligger erbjudanden kvar på dagens fynd i flera dygn fast priset inte gäller längre.

Skrattretande töntig taktik.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Det här forumet är extremt pro-webhallen.
Något jag inte förstår. Men något som är enkelt att förstå är varför Inet krossar dom varje år i årets datorbutik. 🤣

Absolut enda som är bra med Webhallen är deras fyndhörna där man ibland kan hitta rejäla fynd. Kan inte nämna något annat positivt. Kundservice och sådant är totalt obefintligt men det är också därför man aldrig ens kommer i närheten av Inet.

Fast du låter faktiskt oerhört bitter. #truth

Permalänk
Medlem

Det var uppenbart att Webhallen hade gjort ett misstag med sin prissättning, börjar ju bli smått patetiskt när vuxna människor gnäller över att de inte får sina stolar för 199 kr st.

Åsikterna verkar ju också gå isär om kvalitén på dessa stolar så vad var då syftet med köpet ÖHT? Sälja vidare?

Inte konstigt att miljön, kulturen och samhället i stort går åt helvete när dekadensen och själviskheten är på all-time high.

Det är alltid någon som betalar, jag är glad att Webhallen tog bort dessa orders så att någon stackare därute inte blev av med sitt jobb eller fick löneavdrag.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Det var uppenbart att Webhallen hade gjort ett misstag med sin prissättning, börjar ju bli smått patetiskt när vuxna människor gnäller över att de inte får sina stolar för 199 kr st.

Åsikterna verkar ju också gå isär om kvalitén på dessa stolar så vad var då syftet med köpet ÖHT? Sälja vidare?

Inte konstigt att miljön, kulturen och samhället i stort går åt helvete när dekadensen och själviskheten är på all-time high.

Det är alltid någon som betalar, jag är glad att Webhallen tog bort dessa orders så att någon stackare därute inte blev av med sitt jobb eller fick löneavdrag.

Mvh

Du läser ju bara det som passar din agenda så du kan svartmåla och hoppar över alla argument. Skriver igen. Stolen kostade 800kr och när en Arozzi på prisjakt kostar drygt 1.400kr ny. Hur är då detta ett uppenbart fel för alla som inte har koll på de specifika modellerna. Att 199kr stolarna är fel kan man såklart förstå men 800kr? Är det så jäkla billigt för en Arozzi?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2384112

Här är en Arozzi stol för under 1.500kr ny.

Hur ska Pernilla, 55 veta om 800kr för en annan liknande Arozzi är ett uppenbart prisfel när det skyltas med rea, kap och utförsäljning?

Tycker du att det vore ovanligt med 45% rabatt när man skyltar som webhallen gör?

Om Webhallen säljer ett moderkort nedsatt från 1.400kr till 800kr. Ska man tolka det som uppenbart fel då? Var går gränsen mellan rea och fel?

Bara det jag tycker är dåligt. 800kr är inte gratis och långt ifrån ett uppenbart fel om man inte är insatt i alla olika modeller som finns. För många är Arozzi endast en Arozzi.

Förstår du vad jag menar? Jag gnäller inte på att jag inte får någon stol. Struntar fullständigt i det då stolarna är så fula att jag snarare skulle ha betalt för att ens sitta på en Arozzi personligen men att skylla på uppenbart prisfel när stolen kostade 800kr och inte 10kr tycker jag är fel och det är det jag klagar på, inte att jag blev utan en Arozzi. 🤣

Skrivet av Def_Dog:

Fast du låter faktiskt oerhört bitter. #truth

Gillar inte hur företag sätter i system att manipulera med falsk marknadsföring och taktik för att ge sig själva gratis reklam. Är det så konstigt? Hur skulle det se ut om alla företag sysslade med detta systematiskt och ingen sa ifrån? Det skulle vara falska lockpriser överallt, där man skyltar med felaktiga priser för att locka in folk till sina butiker, sedan är det bara hävda prisfel och sen kanske man säljer något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Hmm kanske är ändrat. SPL-120 har 2 år enligt Hifipunkten och Hifiexperience.
Köpte du på Hembiobutiken? HBB ger väl minst 3 år på det mesta förutom inears och förbrukningsvaror.

Det stämmer, köpte på Hembiobutiken men tror även Klipsch hade 3 år på den modellen jag hade iaf men enbart från inköpsdatum.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Hur ska Pernilla, 55 veta om 800kr för en annan liknande Arozzi är ett uppenbart prisfel när det skyltas med rea, kap och utförsäljning?

Men du är inte Pernilla 55, utan du passade på att beställa en stol fast du tycker den är skitful. Dvs du insåg att den var ovanligt billig - du borde väl inse att det ligger inom spannet för risk för felprissättning och att det då är helt normalt att företagen faktiskt backar på det om det upptäcks i tid?

Skrivet av Calma:

Gillar inte hur företag sätter i system att manipulera med falsk marknadsföring och taktik för att ge sig själva gratis reklam. Är det så konstigt?

Så du tror bolagen går plus på när de lägger ut felaktiga priser och sen pudlar? Verkar det rimligt med tanke på reaktionen bara i den här tråden? Tror du ens bolagen tror det är en bra idé?
Jag tror de klantat sig helt enkelt och satt lägre pris än tänkt, och nu backar de ur... Men visst, de kunde släppt genom några affärer och tjänat lite goodwill på det.
*edit lite senare* (då även Calma byggde ut sitt inlägg )
Å andra sidan för att vara tydlig så håller jag med dig om att när bolagen fuskar med priser och har små fejkreor med så lite produkter så det inte inte är meningsfullt att ha en rea så ska de få skit för det. (och den gränsen kanske inte alltid är så lätt att urskilja)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Näsåatteeeh ska vi ta och släppa hela diskussionen om stolen som var felaktigt prissatt.

Ja det är tråkigt att vi medlemmar inte kommer få möjlighet att fynda stolar här på marknaden men vi överlever nog

Det blir så tråkig stämning i fyndtråden och ämnet passar bättre i ”konsumenträtt”

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av TimBod:

Skriv gärna en rad hur det känns när ni fått det. Behöver egentligen inget tangentbord men villhöver ha ett smidigt trådlöst till arbetsytan så om det känns ok så blir det nog en beställning

Skrivet av johanandersson:

Nu har jag fått hem tangentbordet och testat lite. Det är mycket väl byggt, kanske det mest robusta tangentbordet jag någonsin använt. Det är också mycket tydligt en kinaprodukt.

Detta är deras "gaming mode" där WASD ska vara upplyst.

https://i.imgur.com/HVqiI4j.png

Det var lite jobbigt att ansluta via bluetooth, men det var mest med hur man aktiverade det. Det finns ljusinställningar som av någon outgrundlig anledning återställer sig om man startar om tangentbordet. Jag tror jag kommer använda standardinställningarna så det blir inte något hinder, men lite chockerande. Det är lite litet och den vita versionen är mycket högljutt. Det går bra för mig att skriva detta, trotts att jag brukar ha problem med små tangentbord på grund av mina stora fingrar.
Det verkar inte vara någon nämnvärd latens i spel heller.

En intressant produkt. Det känns som om den är orimligt välbyggd för sina andra konstigheter, men den är snygg och taktil.
Trots att det är individuell vit backlight på alla tangenter så använder de inte det för att via om caps eller numlock är på...
Det är även en tangent som står och blinkar nu när den laddar. Jag hoppas den kommer slockna när den börjar bli fulladdad.

Skrivet av TANDEMCYKELN:

Jag har nu hämtat tangentbordet. Mycket bra paketerat av Komplett.

Precis som @johanandersson skrev, så är det gediget och väger en del (relativt sett till tangentbord). Kör det via USB, då jag inte har kopplat in BT på mitt WiFi-kort.

Jag tog röda brytare och ljudet är väldigt lågt. Tangentbordet är också väldigt lågt, vilket jag tycker om.

Fungerar bra i Ubuntu. Jag kan tänka mig att det skulle fungera utmärkt att ha det till sin TV/mediadator osv.

För 300 kr så var det ett riktigt fynd.

https://i.imgur.com/sQlDVA4.jpg
https://i.imgur.com/BM8wn1Q.jpg

Även jag kan hålla med om att det känns förvånansvärt robust för reapriset.

Köpte både ett med röda och ett med vita brytare.

Jag upplever det röda som allt för känsligt även för att vara röda, jag har dock bara testat ett Ducky med Cherry MX Red brytare tidigare under ett par dagar så jag kanske minns fel där. Upplever även tangenterna som lite ojämnt känsliga men kan även det vara p.g.a. min ovana med röda brytare då jag aktiverar tangenter till höger och vänster om vad jag tänkt närapå hela tiden.

Det vita å andra sidan känns mycket bättre och jag har ännu inte upplevt några större problem med det. Som @johanandersson skrev så är de förinställda upplysnings alternativen lite fel, det går dock att ställa in egna och olikt @johanandersson så har inte jag haft problem med att det återställer sig.

Jag använder mig främst av Cherry MX Blue brytare och för min del är detta betydligt tystare och har ett riktigt härligt ljud i mina öron.

Till det röda följde det med en instruktionslapp för ljusinställningarna men inte i det vita. Inget av dem hade ytterligare instruktioner såsom hur man parar med BT (FN+TAB växlar mellan BT och USB läge, håll sen in FN+B till B börjar blinka och då kan du para), eller andra FN funktioner som media tangenter. Det får man ladda ner instruktionsbladet på produktsidan för, och även det stämmer inte helt när det kommer till media tangenterna, men när man väl lärt sig vad som är vad spelar det ju ingen större roll. Det följer heller inte med extra keycaps vilket det står att det ska göra i instruktionsbladet.

En jävlig sak är dock materialet/beläggningen på keycapsen vilket drar på sig fingeravtryck som inni helvete, betydligt mer än något annat jag stött på.

Allt som allt är det väl inga större klagomål förutom att det röda är för känsligt för mina egna preferenser. Det röda går i retur men det vita håller jag nog kvar i som extra tangentbord när jag vill ha med mig något på språng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Produkt: Dell AW3423DW 34” OLED
Länk: https://www.dell.com/purchase/cart/sv-se/home
Kategori: Skärmar
Prisjakt: -
Pris: 14146kr

Lägg skärmen direkt i kundvagnen via länk ovan, direktlänk trasig just nu.

Studentrabatt DASAWMON23 tar priset ner till 10892kr.

Jäklar vilken deal. Om jag nu inte fortfarande vore supernöjd med min nuvarande skärm så hade jag bytt i ett heartbeat. Men grattis till de som lyckas få tag på en för det priset.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jäklar vilken deal. Om jag nu inte fortfarande vore supernöjd med min nuvarande skärm så hade jag bytt i ett heartbeat. Men grattis till de som lyckas få tag på en för det priset.

Jag beställde en precis. Hoppas ordern går igenom.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''