Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

På deras hemsida står det så här:
https://i.imgur.com/yN7VpUb.png

Förmodar att ifall man har "Motion Clarity Pro" igång så går den i 100Hz men utan det så stöds 120Hz.

Skrivet av Bamsebjörn:

Både och! TCL marknadsför sig även märkligt, står ju 100hz i deras produktbild, men i Elgigantens flikar ''Specifikationer'' står det 100/120hz under Uppdateringsfrekvens.

Men på fliken ''Mer om produkten'' omnämns det hela tre gånger, varav de första två säger 100hz, sedan längre ner på sidan under ''Game master pro'' står det 100/120, snacka om att krångla till det

Skrivet av Pamudas:

Kan det ha något med 50/60Hz som lever kvar? För jag antar att 100/120Hz bara är interpolering(?)? Typ som Eizos gamla 240Hz skärm som hade varannan bildruta svart eller vad det nu var 😅

La en beställning så får vi se hur den är. Hur som så är det förmodligen ett skapligt lyft från våran LG-plasma från 2013

Det kanske är "out-of-box" 100Hz och sedan möjligtvis 120Hz med OC? Det är ju iaf vanligt för vanliga spelinriktade skärmar att erbjuda OC.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungleboss:

Intressant att det står 100 hz på Felgigantens sida, men 120 hz på Prisjakt. Antar att 120 är det korrekta.

Det finns mig veterligen inga LCD-paneler för TV-apparater som är 50 eller 100 Hz. Det är dock fortfarande av någon idiotisk anledning hyfsat vanligt att se sådana specifikationer här i Europa eftersom det är anpassat efter våra TV-sändningar. Egentligen kommer den i princip garanterat vara 60 eller 120 Hz.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Produkt: TCL 65'' QLED850 4K LED (2021)
Länk: https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5785191
Pris: 7990;- (Ordinarie 11990;-)

Elgiganten Superdeal för denna vecka, fram till fredag 18/3-22.

TV som har vunnit bäst i test som bästa TV i 65'' under 15.000kr av Ljud&Bild under 2021. Onkyo-ljudsystem, Qled, 120hz med hdmi 2.1, Android tv, Dolby Vision+Atmos. Skulle säga att det är mycket tv för pengarna.

Finns det någon bättre 65" i samma prisklass just nu? Upp till 10.000 tänkte jag lägga på en tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Finns det någon bättre 65" i samma prisklass just nu? Upp till 10.000 tänkte jag lägga på en tv.

Skulle nog tro det, åtminstone i 65''. Tror den är extremt svårslagen för 8000kr. Här kan du läsa om Ljud&Bilds test på den:

https://www.ljudochbild.se/test/tv/grupptest-65-tums-4k-tv-fo...

Om du har möjlighet att spendera någon tusenlapp över 10k så är väl TCL:s C82 i 65'' för 11111kr också ett alternativ hos Elgiganten, tipsades om för några dagar sedan i fyndtråden. Då får du Mini-led istället och ett inbyggt soundbarsystem, också från Onkyo.

Ytterligare ett alternativ kan vara Samsungs Q80A som i skrivande stund säljs för 9990kr i 65''.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Beställde precis en Svive Triton RGB Low Profile. Tycker det ser bra ut för 300. Är det någon som har erfarenhet med denna?

Skrivet av TANDEMCYKELN:

Har beställt. Valde röda brytare. Gillar låga tangentbord, så för det priset är det värt att testa.

Skriv gärna en rad hur det känns när ni fått det. Behöver egentligen inget tangentbord men villhöver ha ett smidigt trådlöst till arbetsytan så om det känns ok så blir det nog en beställning

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimBod:

Skriv gärna en rad hur det känns när ni fått det. Behöver egentligen inget tangentbord men villhöver ha ett smidigt trådlöst till arbetsytan så om det känns ok så blir det nog en beställning

Nu har jag fått hem tangentbordet och testat lite. Det är mycket väl byggt, kanske det mest robusta tangentbordet jag någonsin använt. Det är också mycket tydligt en kinaprodukt.

Detta är deras "gaming mode" där WASD ska vara upplyst.

Det var lite jobbigt att ansluta via bluetooth, men det var mest med hur man aktiverade det. Det finns ljusinställningar som av någon outgrundlig anledning återställer sig om man startar om tangentbordet. Jag tror jag kommer använda standardinställningarna så det blir inte något hinder, men lite chockerande. Det är lite litet och den vita versionen är mycket högljutt. Det går bra för mig att skriva detta, trotts att jag brukar ha problem med små tangentbord på grund av mina stora fingrar.
Det verkar inte vara någon nämnvärd latens i spel heller.

En intressant produkt. Det känns som om den är orimligt välbyggd för sina andra konstigheter, men den är snygg och taktil.
Trots att det är individuell vit backlight på alla tangenter så använder de inte det för att via om caps eller numlock är på...
Det är även en tangent som står och blinkar nu när den laddar. Jag hoppas den kommer slockna när den börjar bli fulladdad.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Produkt: TCL 65'' QLED850 4K LED (2021)
Länk: https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5785191
Pris: 7990;- (Ordinarie 11990;-)

Elgiganten Superdeal för denna vecka, fram till fredag 18/3-22.

TV som har vunnit bäst i test som bästa TV i 65'' under 15.000kr av Ljud&Bild under 2021. Onkyo-ljudsystem, Qled, 120hz med hdmi 2.1, Android tv, Dolby Vision+Atmos. Skulle säga att det är mycket tv för pengarna.

Tittade på tvn i butiken igår. Va ju ganska lockande pris.
Men på butikens demofilm så va det bl.a text som åkte i sidled. O den hackade väldigt mycke
Kollade man på de tv som va några tusen dyrare så gick det lent o fint.
Hade liknande med framförallt gräs på min förra tv. Riktigt störande.
Trodde det va för att det va 60hz på min. Men vad ska man kolla efter för att slippa sånt här störande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plastbit:

Tittade på tvn i butiken igår. Va ju ganska lockande pris.
Men på butikens demofilm så va det bl.a text som åkte i sidled. O den hackade väldigt mycke
Kollade man på de tv som va några tusen dyrare så gick det lent o fint.
Hade liknande med framförallt gräs på min förra tv. Riktigt störande.
Trodde det va för att det va 60hz på min. Men vad ska man kolla efter för att slippa sånt här störande?

Svårt att säga faktiskt då jag inte vet vilken demo de körde haha. Men du frågade aldrig säljaren om ni kunde sätta på något annat material? Oftast är Tv-apparaterna uppkopplade mot wifi och då kan man lätt bara hoppa in på youtube och se något annat där.

Jag tror att det dels handlar om uppdateringsfrekvensen på panelen och bildoptimeringsprocessorn som är inbyggd i tv:n. Men också såklart vilket material det är som spelas upp och källan var materialet visas från kan påverka bildkvalité och hur det flyter på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plastbit:

Tittade på tvn i butiken igår. Va ju ganska lockande pris.
Men på butikens demofilm så va det bl.a text som åkte i sidled. O den hackade väldigt mycke
Kollade man på de tv som va några tusen dyrare så gick det lent o fint.
Hade liknande med framförallt gräs på min förra tv. Riktigt störande.
Trodde det va för att det va 60hz på min. Men vad ska man kolla efter för att slippa sånt här störande?

Kanske körde över en lång HDMI-kabel i 30Hz?

Demo i butik är ofta sneda för att dyrare modeller ska se bättre ut, de kanske bara hade någon funktion för att skapa falska bildrutor igång på vissa modeller för att fejka mjuka rörelser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plastbit:

Tittade på tvn i butiken igår. Va ju ganska lockande pris.
Men på butikens demofilm så va det bl.a text som åkte i sidled. O den hackade väldigt mycke
Kollade man på de tv som va några tusen dyrare så gick det lent o fint.
Hade liknande med framförallt gräs på min förra tv. Riktigt störande.
Trodde det va för att det va 60hz på min. Men vad ska man kolla efter för att slippa sånt här störande?

Låter som klassiskt judder. TV:n har troligen haft input med "fel" uppdateringsfrekvens vald som inte matchade videomaterialet.
Det är en av fördelarna med 120 Hz, det matchar 24, 30 och 60 fps som idag är vanligast för media, förutom i möjligen UK. TV:n kanske inte fick en 120 Hz-signal utan 60 eller 30 samt att videomaterialet var 24 fps.
Vissa hävdar att moderna TV:s pull down är så bra så judder inte är ett problem, personligen fixar jag inte att se 24 fps med 60 Hz, även på min relativt nya OLED, triggas av minsta lilla ryckighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plastbit:

Tittade på tvn i butiken igår. Va ju ganska lockande pris.
Men på butikens demofilm så va det bl.a text som åkte i sidled. O den hackade väldigt mycke
Kollade man på de tv som va några tusen dyrare så gick det lent o fint.
Hade liknande med framförallt gräs på min förra tv. Riktigt störande.
Trodde det va för att det va 60hz på min. Men vad ska man kolla efter för att slippa sånt här störande?

Om demo i butik stämde överens med verkligheten hade jag aldrig friat till min fru.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reaperishere:

Produkt: Samsung 970 EVO Plus 2TB
Länk: https://cdon.se/hemelektronik/samsung-970-evo-plus-ssd-2tb-m-...
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5035394
Pris: 2199kr

Värt att nämna från cdons sida är att disken säljs och skickas av Xstra Digital Storage ...
Och de har dykt upp som strulföretag här i diskussionstråden tidigare. (uteblivna leveranser mm vill jag minnas)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Roger W:

Värt att nämna från cdons sida är att disken säljs och skickas av Xstra Digital Storage ...
Och de har dykt upp som strulföretag här i diskussionstråden tidigare. (uteblivna leveranser mm vill jag minnas)

Håller helt med, nu är det nämnt även i original-inlägget.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plastbit:

Tittade på tvn i butiken igår. Va ju ganska lockande pris.
Men på butikens demofilm så va det bl.a text som åkte i sidled. O den hackade väldigt mycke
Kollade man på de tv som va några tusen dyrare så gick det lent o fint.
Hade liknande med framförallt gräs på min förra tv. Riktigt störande.
Trodde det va för att det va 60hz på min. Men vad ska man kolla efter för att slippa sånt här störande?

Har fått upp TV:n nu och provat lite diverse "Netflix" men kan säga att det absolut inte är något problem med hackande bild En skaplig uppgradering mot LG-plasman som vi böt ut. Det enda jag kan säga något negativt om just nu är ljudet. Om du har ett hemmabio-system som ansluter via Toslink så kan du inte stänga av de inbyggda högtalarna i TV:n för att endast använda ditt egna system. Helt bedrövligt hur Google inte kan ha fixat detta i sitt Google TV (det är inte Android TV, utan Google TV). För att lösa detta är vi tvungna att ha interna ljudet på 1 eftersom 0/mute visar en "mute"-ikon på skärmen konstant (nej, den försvinner inte efter ett tag). Helt otroligt hur något så simpelt som en "Stäng av inbyggda högtalare" inte finns i inställningarna!? Endast "Stäng av digital ljudutgång" som då såklart stänger av hemmabiosystemet.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TimBod:

Skriv gärna en rad hur det känns när ni fått det. Behöver egentligen inget tangentbord men villhöver ha ett smidigt trådlöst till arbetsytan så om det känns ok så blir det nog en beställning

Jag har nu hämtat tangentbordet. Mycket bra paketerat av Komplett.

Precis som @johanandersson skrev, så är det gediget och väger en del (relativt sett till tangentbord). Kör det via USB, då jag inte har kopplat in BT på mitt WiFi-kort.

Jag tog röda brytare och ljudet är väldigt lågt. Tangentbordet är också väldigt lågt, vilket jag tycker om.

Fungerar bra i Ubuntu. Jag kan tänka mig att det skulle fungera utmärkt att ha det till sin TV/mediadator osv.

För 300 kr så var det ett riktigt fynd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

Produkt: Samsung Jet Bot+ Robotdammsugaren (Vit) (med tömmningsstation)
Länk: https://www.komplett.se/product/1183584/hem-hushaall/dammsuga...
Kategori: Smarta hem
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5825226
Pris: 3495:-

Produkt: Samsung Jet Bot robotdammsugarenn (Vit) (bara dammsugaren)
Länk: https://www.komplett.se/product/1183600/hem-hushaall/dammsuga...
Kategori: Smarta hem
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5825190
Pris: 2645:-

Någon som köpt och fått hem sin Jet Bot? Är sugen på en robotdammsugare till min lilla 2:a
Står mellan Jet Boten (separat) för 2600kr eller Viomi S9 som också är på rea hos Kjell https://www.kjell.com/se/produkter/smarta-hem/robotdammsugare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Någon som köpt och fått hem sin Jet Bot? Är sugen på en robotdammsugare till min lilla 2:a
Står mellan Jet Boten (separat) för 2600kr eller Viomi S9 som också är på rea hos Kjell https://www.kjell.com/se/produkter/smarta-hem/robotdammsugare...

Roborock is considered the best performance/price. S5 max could be a good choice for your budget

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Någon som köpt och fått hem sin Jet Bot? Är sugen på en robotdammsugare till min lilla 2:a
Står mellan Jet Boten (separat) för 2600kr eller Viomi S9 som också är på rea hos Kjell https://www.kjell.com/se/produkter/smarta-hem/robotdammsugare...

Jetboten fungerar rätt bra. Upplever den lite snabbare än S5:an. Är ju i princip samma UI på alla dessa robotar. Alla påminner om Roborocks på något sett.

Fick hem 2 bots med samlare förra veckan

Jetbot + uppsamlare ligger ju runt 3495 kr. 900 kr extra för uppsamlare hade jag tagit alla dagar i veckan.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Jetboten fungerar rätt bra. Upplever den lite snabbare än S5:an. Är ju i princip samma UI på alla dessa robotar. Alla påminner om Roborocks på något sett.

Fick hem 2 bots med samlare förra veckan

Jetbot + uppsamlare ligger ju runt 3495 kr. 900 kr extra för uppsamlare hade jag tagit alla dagar i veckan.

Skulle säga tvärtom. Varje vecka så måste ju dammsugaren ändå göras ren från hårstrån och då passar man ju på att tömma skräpbehållaren i dammsugaren.

Så varför ska man ha en ännu mer otymplig grej ståendes vid dockan samtidigt som man måste köpa till påsar.

Eller vad är det jag missar?

Det är min personliga referens som ägt en S5 Max i ett år nu.

Tillägg i text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Skulle säga tvärtom. Varje vecka så måste ju dammsugaren ändå göras ren från hårstrån och då passar man ju på att tömma skräpbehållaren i dammsugaren.

Så varför ska man ha en ännu mer otymplig grej ståendes vid dockan samtidigt som man måste köpa till påsar.

Eller vad är det jag missar?

Det är min personliga referens som ägt en S5 Max i ett år nu.

Påsarna räcker 1-3 månader, styck. Beroende på hur ofta och skitigt man har det. Nej dammsugaren behöver inte rengöras eller tömmas varje vecka, bara om man saknar uppsamlare.

Som exempel körde min far sin S5 Max, tills han insåg att inget blev rent för behållaren var full. Med uppsamlare så är det bara att sätta maskinen på schema.

Dock så tycker jag att Roborocks uppsamlare för 3200 kr är dyrt.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Skulle säga tvärtom. Varje vecka så måste ju dammsugaren ändå göras ren från hårstrån och då passar man ju på att tömma skräpbehållaren i dammsugaren.

Så varför ska man ha en ännu mer otymplig grej ståendes vid dockan samtidigt som man måste köpa till påsar.

Eller vad är det jag missar?

Det är min personliga referens som ägt en S5 Max i ett år nu.

Lite så jag resonerar också, har inte så stor lägenhet och skräpar väl inte ned särskilt mycket

Skrivet av EyeNEye:

Påsarna räcker 1-3 månader, styck. Beroende på hur ofta och skitigt man har det. Nej dammsugaren behöver inte rengöras eller tömmas varje vecka, bara om man saknar uppsamlare.

Som exempel körde min far sin S5 Max, tills han insåg att inget blev rent för behållaren var full. Med uppsamlare så är det bara att sätta maskinen på schema.

Dock så tycker jag att Roborocks uppsamlare för 3200 kr är dyrt.

Läste några recensioner som skrev att det var svårt att hitta påsar till just Jet Bot+. Hade varit skönt att slippa påsar så att man inte står pås-lös om några år och måste kassera roboten p.g.a det

Permalänk
Föredetting
Skrivet av naikon:

Någon som köpt och fått hem sin Jet Bot? Är sugen på en robotdammsugare till min lilla 2:a
Står mellan Jet Boten (separat) för 2600kr eller Viomi S9 som också är på rea hos Kjell https://www.kjell.com/se/produkter/smarta-hem/robotdammsugare...

Jo, tack. Har både fått hem och skickat tillbaka min: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?o=5825226

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Påsarna räcker 1-3 månader, styck. Beroende på hur ofta och skitigt man har det. Nej dammsugaren behöver inte rengöras eller tömmas varje vecka, bara om man saknar uppsamlare.

Som exempel körde min far sin S5 Max, tills han insåg att inget blev rent för behållaren var full. Med uppsamlare så är det bara att sätta maskinen på schema.

Dock så tycker jag att Roborocks uppsamlare för 3200 kr är dyrt.

Ja men du kommer mest troligtvis att behöva städa rent själva dammsugarens roterande delar flera gånger i veckan/månaden om du nu inte är flintskallig eller har stubb. Hår trasslar in sig i allt det där på någon dag och då kan man lika gärna tömma behållaren = onödigt köpa en extra behållare.

Min S5 städar också dåligt ibland, pga hår som trasslat in sig 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plastbit:

Tittade på tvn i butiken igår. Va ju ganska lockande pris.
Men på butikens demofilm så va det bl.a text som åkte i sidled. O den hackade väldigt mycke
Kollade man på de tv som va några tusen dyrare så gick det lent o fint.
Hade liknande med framförallt gräs på min förra tv. Riktigt störande.
Trodde det va för att det va 60hz på min. Men vad ska man kolla efter för att slippa sånt här störande?

Det kan mycket väl vara en dålig demofilm. Har själv varit förbi Elgiganten förra året och sett hur löjligt dåligt deras demo-material var. Det du beskriver kan dock också mycket väl vara stutter som orsakas av att panelen har en så snabb responstid att varje bildruta är statisk mycket längre än en äldre LCD-panel som spenderar längre tid i en övergångstillstånd mellan varje bilruta.

https://www.rtings.com/tv/tests/motion/stutter

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Verkar vara rea på WD Gold 16TB hos Western Digital själva. Ingen aning hur diskarna är eller varför det är rea på just 16.

https://www.westerndigital.com/en-ie/products/internal-drives...

€515.99 €359.99

WD Red Pro med

https://www.westerndigital.com/en-ie/products/internal-drives...

€546.99 €359.99

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Verkar vara rea på WD Gold 16TB hos Western Digital själva. Ingen aning hur diskarna är eller varför det är rea på just 16.

https://www.westerndigital.com/en-ie/products/internal-drives...

€515.99 €359.99

WD Red Pro med

https://www.westerndigital.com/en-ie/products/internal-drives...

€546.99 €359.99

WD Gold WD Red ™ Pro Enterprise Class SATA HDD 3.5 * NAS HDD HARD DISIC DRIVE HARD DISK DRIVE 16TB

Western Digital 16TB Western Digital

16TB IS A BIG DEAL Massive Discounts on Massive Storage . Hurry , while supplies last

. Shop Now

Limited time: select 16TB capacities on sale. Shop Now

Förövrigt, har någon lyckats beställa? Finns inte med Sverige alls som gäst eller inloggad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpetsnaZ97:

WD Gold WD Red ™ Pro Enterprise Class SATA HDD 3.5 * NAS HDD HARD DISIC DRIVE HARD DISK DRIVE 16TB

Western Digital 16TB Western Digital

16TB IS A BIG DEAL Massive Discounts on Massive Storage . Hurry , while supplies last

. Shop Now

Limited time: select 16TB capacities on sale. Shop Now

Förövrigt, har någon lyckats beställa? Finns inte med Sverige alls som gäst eller inloggad.

Verkar som du har rätt, jag testade inte ens det. Konstigt iallafall, på deras FAQ står det att dom skickar till hela EU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpetsnaZ97:

WD Gold WD Red ™ Pro Enterprise Class SATA HDD 3.5 * NAS HDD HARD DISIC DRIVE HARD DISK DRIVE 16TB

Western Digital 16TB Western Digital

16TB IS A BIG DEAL Massive Discounts on Massive Storage . Hurry , while supplies last

. Shop Now

Limited time: select 16TB capacities on sale. Shop Now

Förövrigt, har någon lyckats beställa? Finns inte med Sverige alls som gäst eller inloggad.

Skrivet av m4gnify:

Verkar som du har rätt, jag testade inte ens det. Konstigt iallafall, på deras FAQ står det att dom skickar till hela EU.

Man måste handla från den specifikt svenska sidan med SE-priser.

Rätt länkar:
https://www.westerndigital.com/en-se/products/internal-drives...

https://www.westerndigital.com/en-se/products/internal-drives...

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Sidan skickade om mig till Europe, men inte till svenska sidan. Hur hittade du den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpetsnaZ97:

WD Gold WD Red ™ Pro Enterprise Class SATA HDD 3.5 * NAS HDD HARD DISIC DRIVE HARD DISK DRIVE 16TB

Western Digital 16TB Western Digital

16TB IS A BIG DEAL Massive Discounts on Massive Storage . Hurry , while supplies last

. Shop Now

Limited time: select 16TB capacities on sale. Shop Now

Förövrigt, har någon lyckats beställa? Finns inte med Sverige alls som gäst eller inloggad.

Vad gör dessa priser så pass attraktiva? Jag kan väldigt lite om diskar, vad skiljer dessa mot e.g. https://www.amazon.se/dp/B0832BL1HC?tag=diskprices09-21&linkC... ? Har de nån funktionell skillnad i en NAS?