Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rockybruz:

Kanske, swishen har dock gått igenom.

Om betalningen gått igenom via Swish så är det ingen fara. 100% loggat. Kolla in på ditt konto hos Komplett om några timmar.

Permalänk
Skrivet av TANDEMCYKELN:

Om betalningen gått igenom via Swish så är det ingen fara. 100% loggat. Kolla in på ditt konto hos Komplett om några timmar.

Kanske, det återstår att se Drog iväg ett mail till dem, får ringa på måndag om det fortfarande inte har hänt något.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av THB:

Produkt: Iiglo Architect 5.0 Kontorsstol
Länk: https://www.komplett.se/product/1171752/datorutrustning/konto...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5721105
Pris: 1990kr

Hehe den där stolen har ju fått riktigt ”bra” omdömen 😆

Är på jakt efter en ny stol, men kommer nog få leta vidare efter att ha läst intron vad folk hade att säga om den 😅

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sisyfos:

Produkt: iPhone 13 128 GB (Röd)
Länk: https://cdon.se/hemelektronik/apple-iphone-13-128gb-rod-smart...
Kategori: Mobiltelefoner
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5683804
Pris: Ca 7 900 kr via presentkort med 5% rabatt på Benify. Annars 8 303 kr.

Valde att radera fyndtipset i förebyggande syfte. Detta då Xtra digital storage är väldigt oseriösa. Se omdömen hos bl.a. Trustpilot där man klagar på obefintlig/onåbar kundtjänst, uteblivna leveranser osv.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kent:

Valde att radera fyndtipset i förebyggande syfte. Detta då Xtra digital storage är väldigt oseriösa. Se omdömen hos bl.a. Trustpilot där man klagar på obefintlig/onåbar kundtjänst, uteblivna leveranser osv.

Hmmm, OK fair enough.

Har beställt den via CDON själv nu så då får vi se var det här tar vägen 😬 Resonerade som så att jag skumläste den ett år gamla tråden här på SweC, och om företaget överlevt ett år på plattformen borde de ju vara mer eller mindre seriösa... Det finns ju få företag som har bra omdömen på Trustpilot när allt kommer kring!

Tror och hoppas att många omdömen handlar om folk som inte lägger märke till leveranstiden om 5-15 dagar på produktsidan.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sisyfos:

Hmmm, OK fair enough.

Har beställt den via CDON själv nu så då får vi se var det här tar vägen 😬 Resonerade som så att jag skumläste den ett år gamla tråden här på SweC, och om företaget överlevt ett år på plattformen borde de ju vara mer eller mindre seriösa... Det finns ju få företag som har bra omdömen på Trustpilot när allt kommer kring!

Tror och hoppas att många omdömen handlar om folk som inte lägger märke till leveranstiden om 5-15 dagar på produktsidan.

Mja, mjo, finns ju fördelar med att ha ett oseriöst företag som skapar mycket trafik till hemsidan/prisjakt. CDON tar ju inget ansvar utan hänvisar bara till säljaren.

Ang. Trustpilot. Givetvis har du rätt i att många åf har mindre bra betyg, men närläser man ser man att det oftast handlar om lätt försenade leveranser, missnöje gällande reklamationer osv., dvs. vanligt gnäll/missnöje. I Xtra digital storages fall handlar det främst om uteblivna eller extremt sena leveranser eller att butiken ganska enkelt vägrar fullfölja affären.

VI håller tummarna!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kent:

Mja, mjo, finns ju fördelar med att ha ett oseriöst företag som skapar mycket trafik till hemsidan/prisjakt. CDON tar ju inget ansvar utan hänvisar bara till säljaren.

Ang. Trustpilot. Givetvis har du rätt i att många åf har mindre bra betyg, men närläser man ser man att det oftast handlar om lätt försenade leveranser, missnöje gällande reklamationer osv., dvs. vanligt gnäll/missnöje. I Xtra digital storages fall handlar det främst om uteblivna eller extremt sena leveranser eller att butiken ganska enkelt vägrar fullfölja affären.

Mjo du har nog rätt… Det är möjligt att de fullföljer affären men de verkar inte så serviceinriktade precis. Vore antagligen en långdragen process att returnera något i värsta fall.

La beställningen igår kväll så jag skickade in en avbeställning via CDON nu faktiskt. Onödigt hög risk för att spara en tusenlapp egentligen 🤷‍♂️ Att man aldrig skakar av sig sin inre fyndjägare!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Mjo du har nog rätt… Det är möjligt att de fullföljer affären men de verkar inte så serviceinriktade precis. Vore antagligen en långdragen process att returnera något i värsta fall.

La beställningen igår kväll så jag skickade in en avbeställning via CDON nu faktiskt. Onödigt hög risk för att spara en tusenlapp egentligen 🤷‍♂️ Att man aldrig skakar av sig sin inre fyndjägare!

Fördelen är väl i detta fallet, att för Apple produkter så kan man gå till vilket auktoriserat service ställe som helst vid garantiärenden. Så länge de inte levererar ett krossat paket med en trasig Iphone så kan man i alla fall vara säker på att aldrig mer behöva befatta sig med återförsäljaren.

Visa signatur

[Asus P5B Dlx 430Mhz FSB] :: [Core 2 Duo E6400 2130@3440Mhz / Big Typhoon] :: [G-Skill PC6400 HZ DDR2 2GB 4-4-4-12] :: [X1900XT 680/800] :: 30" Dell 3007WFP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Det måste varit dig jag skrev med i chatten igår på youtube? Du slog aldrig till? Det släpps ju nya Zen 3 processorer inom kort och Ryzen 5 5600 ska ju kosta 199 USD. Får se vad priset blir i Sverige. Om du får tag i ett billigt AM4-moderkort så tycker jag nog AMD är mer prisvärda rent generellt. Men köper du Alder Lake idag som plattform så kan du ju å andra sidan uppgradera till Raptor Lake längre fram.

Skrivet av bikerrog:

Chris_Kadaver: Ja det stämmer! Är dålig på att slå till snabbt. Men men det lär komma fler erbjudanden, borde dock slagit till.

Vad var det för erbjudande som ni talar om nu? Vilken cpu/pris?

Jag ser att 5600x är nere på 2491:- nu
https://www.gopop.se/datorkomponenter/35-amd-cpu-ryzen-5-5600...
Är lite sugen på att slå till, men är samtidigt väldigt ekonomisk (läs snål)

Jag är på jakt efter något hetare än 3600, men kanske borde vänta på 5700x (eller skulle den heta 5700?).

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bagarbosse:

Vad var det för erbjudande som ni talar om nu? Vilken cpu/pris?

Jag ser att 5600x är nere på 2491:- nu
https://www.gopop.se/datorkomponenter/35-amd-cpu-ryzen-5-5600...
Är lite sugen på att slå till, men är samtidigt väldigt ekonomisk (läs snål)

Jag är på jakt efter något hetare än 3600, men kanske borde vänta på 5700x (eller skulle den heta 5700?).

Inet hade en kampanj i onsdags men det var då det

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bagarbosse:

Vad var det för erbjudande som ni talar om nu? Vilken cpu/pris?

Jag ser att 5600x är nere på 2491:- nu
https://www.gopop.se/datorkomponenter/35-amd-cpu-ryzen-5-5600...
Är lite sugen på att slå till, men är samtidigt väldigt ekonomisk (läs snål)

Jag är på jakt efter något hetare än 3600, men kanske borde vänta på 5700x (eller skulle den heta 5700?).

Om du endast använder datorn för spel så räcker det gott och väll med Ryzen 5 5600x men snart släpper amd den vanliga 5600 så kommer att kosta 2000kr och prestera ungefär lika bra. Ungefär lika stor skillnad som det är mellan 3600 och 3600x så typ ingen. Men 1000kr biligare.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Om du endast använder datorn för spel så räcker det gott och väll med Ryzen 5 5600x men snart släpper amd den vanliga 5600 så kommer att kosta 2000kr och prestera ungefär lika bra. Ungefär lika stor skillnad som det är mellan 3600 och 3600x så typ ingen. Men 1000kr biligare.

5600 kommer kosta mer än 2000, msrp är 199 euro och det är excl moms så snarare runt 2.3 ish om inte amd vill ta marknad

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Inet hade en kampanj i onsdags men det var då det

Jag förstod det, just därför jag frågade exakt vad jag gick miste om. Men vet du inte så kanske någon som har koll kan svara istället.

Skrivet av Felixark:

Om du endast använder datorn för spel så räcker det gott och väll med Ryzen 5 5600x men snart släpper amd den vanliga 5600 så kommer att kosta 2000kr och prestera ungefär lika bra. Ungefär lika stor skillnad som det är mellan 3600 och 3600x så typ ingen. Men 1000kr biligare.

Skrivet av Swedishchef_90:

5600 kommer kosta mer än 2000, msrp är 199 euro och det är excl moms så snarare runt 2.3 ish om inte amd vill ta marknad

Om 5600 beräknas få pris över 2000kr så låter det ju som att 5600x för 2491:- är ganska bra ändå 🤔. Sitter ju inte i sjön med en 3600 heller, det är mest villhöver-uppgradering till en sista am4 som ska räcka några år framöver. Men kanske värt att vänta på 5700 istället och få 2kärnor mera (ja jag spelar mest, men "just in case". spel om tre år kanske mår bättre av 8 än 6).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bagarbosse:

Vad var det för erbjudande som ni talar om nu? Vilken cpu/pris?

Jag ser att 5600x är nere på 2491:- nu
https://www.gopop.se/datorkomponenter/35-amd-cpu-ryzen-5-5600...
Är lite sugen på att slå till, men är samtidigt väldigt ekonomisk (läs snål)

Jag är på jakt efter något hetare än 3600, men kanske borde vänta på 5700x (eller skulle den heta 5700?).

3600 är ett ganska dåligt köp sett till hur mycket svagare cpu det är än 5600X. Inte minst i spel. Ryzen 5 5600 släpps ju snart och det lär väl komma på nån rea längre fram säkert om du nu inte har bråttom. Annars är väl i5 12400f för 1700:- eller vad den ligger på just nu, ett rätt bra köp.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bagarbosse:

Vad var det för erbjudande som ni talar om nu? Vilken cpu/pris?

Jag ser att 5600x är nere på 2491:- nu
https://www.gopop.se/datorkomponenter/35-amd-cpu-ryzen-5-5600...
Är lite sugen på att slå till, men är samtidigt väldigt ekonomisk (läs snål)

Jag är på jakt efter något hetare än 3600, men kanske borde vänta på 5700x (eller skulle den heta 5700?).

Gopop.se? den sidan ser inte legit ut. scam? Jag skulle inte våga handla där.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bagarbosse:

Jag förstod det, just därför jag frågade exakt vad jag gick miste om. Men vet du inte så kanske någon som har koll kan svara istället.

Om 5600 beräknas få pris över 2000kr så låter det ju som att 5600x för 2491:- är ganska bra ändå 🤔. Sitter ju inte i sjön med en 3600 heller, det är mest villhöver-uppgradering till en sista am4 som ska räcka några år framöver. Men kanske värt att vänta på 5700 istället och få 2kärnor mera (ja jag spelar mest, men "just in case". spel om tre år kanske mår bättre av 8 än 6).

Den såldes för strax under 2000kr.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av unixware:

Gopop.se? den sidan ser inte legit ut. scam? Jag skulle inte våga handla där.

Igen bra kommentar på Google:

Citat:

I bought a graphics card, the store sent a similar card from the same manufacturer. When I pointed out the fact that I received the wrong product, the owner of the store said they wanted more money.
They also wanted me to make the expense for shipping the product back to them.
Their business model seem to be to scam oblivious customers who doesn't recognize that they don't get the proper product.

Vidare från hemsidan och villkor: orgnr 810727-xxxx

Känns inte seriöst att inte skriva ut korrekt organisationsnummer, utan att de döljer det med "xxxx".

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av martinot:

Igen bra kommentar på Google:

Vidare från hemsidan och villkor: orgnr 810727-xxxx

Känns inte seriöst att inte skriva ut korrekt organisationsnummer, utan att de döljer det med "xxxx".

Det lär handla om en enskild firma och ägaren vill inte skylta med sitt personnummer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Det lär handla om en enskild firma och ägaren vill inte skylta med sitt personnummer.

Jo det måste det vara för det där är inte ett vanligt organisationsnummer. Den tredje siffran ska alltid vara minst en två för att skilja dem tydligt från vanliga personnummer.

Edit: Alternativt en bluff rakt av då förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det lär handla om en enskild firma och ägaren vill inte skylta med sitt personnummer.

De har ju dessutom hans hem-address för företaget på hemsidan så helt anonymt är det ju inte.

Permalänk
Medlem

Kollar man upp adressen som Gopop har på sin hemsida på Ratsit får man upp en person med samma födelsedatum och som heter Pop i efternamn, så so far är det väl legit. Om sen företaget levererar etc låter jag vara osagt men vill man se hela organisationsnumret är det lätt att hitta.

Här är deras sida på allabolag.se: https://www.allabolag.se/810727MSQA/pop-claudiu

Så ingen omsättning att tala om för 2020.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreasusGoldtooth:

Produkt: 12700K
Länk: https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...
Kategori: Processor
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5879157#statistics
Pris: 3890kr

Verkar som att denna processor aldrig kostat mindre (enligt prisjakt)!

Notera att det är en fyndvara. Men riktigt bra pris.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Notera att det är en fyndvara. Men riktigt bra pris.

Sant! Jag har korrigerat mitt inlägg nu!

Visa signatur

Intel Core i7-12700F | NH-U12S chromax.black | MSI GeForce RTX 2070 ARMOR | Ballistix Sport DDR4 2400MHz 16GB RED | ASUS Prime H670-PLUS D4 | LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av unixware:

Gopop.se? den sidan ser inte legit ut. scam? Jag skulle inte våga handla där.

Man kan alltid testa om Komplett prismatchar mot det priset. Så länge det är ett svensk bolag och varan finns i lager bör det göra det, åtminstone baserat på deras policy.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

@djupfryst_baby vafan är det för användarnamn

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Får "Temporarily out of stock." när jag klickar på länken. EDIT: Den kostar nu 3745kr, vilket rån!

Finns även
Produkt: WD Elements 14TB för 2455:-
Länk: https://www.amazon.se/-/en/dp/B07Y3KDVZH/
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5209494
Pris: 2455kr
Vet ej hur det är med diskarna inuti om dessa skiljer sig åt om man ska shucka, det får man leta fram själv tyvärr.

Vad är egentligens skillnaden mellan "Elements" och "My Book?"

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Vad är egentligens skillnaden mellan "Elements" och "My Book?"

Elements ger 2 års garanti och My Book 3 års garanti. Sen huruvida diskarna inuti skiljer sig vet jag ej.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

2020 köpte jag 14TB för 200 kr mindre. Funderade på fler men tänkte att jag säkert kunde få mycket mer utrymme för samma pris några år senare. Fel.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilscon:

Fortfarande i lager på amazon.de för 283.92euro (ca 2 960sek) inkl. frakt och svensk moms.

https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B08KY99GPL

Edit: SLUT, men finns returex för samma pris

Finns 1 kvar i lager och kostar nu 272€ = 2837:- med frakt.

Jäklar va priserna ändras hela tiden på Amazon

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

3080ti 14000kr i lager. (troligen 13000kr nästa vecka)

https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-3080-Ti-TU...

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090