Permalänk
Inaktiv

Mouse acceleration Mac OS

Ja hur i helvete stänger man av skiten i detta operativsystem? Jag har en mus som är endast 400dpi och jag blir endast av med accelerationen om jag drar ner mouse sens till minimi i OS men då är det alldeles för låg sens. Har provat googla men hittar inget som fungerar, tänk att man ska behöva leva med sånt här 2021 det här får en att sakna windows..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Ja hur i helvete stänger man av skiten i detta operativsystem? Jag har en mus som är endast 400dpi och jag blir endast av med accelerationen om jag drar ner mouse sens till minimi i OS men då är det alldeles för låg sens. Har provat googla men hittar inget som fungerar, tänk att man ska behöva leva med sånt här 2021 det här får en att sakna windows..

Testa Steermouse

Där kan du ta bort accell och välja exakt hastighet

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CarlOscar:

Testa Steermouse

Där kan du ta bort accell och välja exakt hastighet

Tack det verkar fungera någorlunda men ser pixelskipping eller vad det kallas när jag höjer sensitivity.. Hursom, det är betydligt bättre än acceleration på så tack!

Permalänk
Medlem

För äldre MacOS-versioner har jag använt SmoothMouse med gott resultat. Den fungerar dock inte på nyare, men utvecklarna har länkat ett par alternativ man kan pröva:
ControllerMate
SteerMouse (som nämndes ovan)
CursorSense
SteelSeries ExactMouse

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB