Impopulära åsikter om hårdvara och spel

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför folk tycker att dom gamla halo spelen är så bra? Jag har spelat alla förutom senaste som finns ute (halo 5?) och tycker inte att någon av dom är bra.

leveldesignen är något som jag alltid har tyckt är riktigt dåliga. För mig är det spel som bara är "okay" för mig.
Multiplayer tyckte jag var ganska roligt så min kritik är mest riktad mot SP.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Juggernawt:

Mobilspel är skräp.

Är det verkligen en impopulär åsikt?

Permalänk
Skrivet av anon134512:

Är det verkligen en impopulär åsikt?

Jag vill komma med hyfsat populär åsikt. Mobilspel typ Fortnite och liknande är riktigt j*vla skräp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Finns absolut inget som är bra med Diablo 3. Sök upp MrlamaSC som är en av de bästa Diablo 2 spelarna och titta på hans video där han jämför Diablo 2 och 3.

Jag spelade Diablo 1 när det kom ut likaså Diablo 2. Diablo 3 är ett hån! De enda som gillar Diablo 3 är de som varken spelade ettan eller tvåan när de kom ut.

Som spel tycker jag är mediokert men all loot, wow-grafik och tiotusentals bossar som är skyhöga som höghus förstör känslan. Diablo 3 är inget som bör bära namnet Diablo punkt slut!

Permalänk
Medlem

Rayracing är sjukt onödigt o bidrar med ingenting förutom mindre än halverad fps.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Kaleid:

Undervolta*

Övervolta och underklocka är väl ändå bästa kombon?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Handkontroll slår M/KB alla dagar, i alla spel!

Att spela gör sig mycket bättre på konsol

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

- TV-teknikens storhetstid var då LG lanserade passiv 3D.
- Windows är OS för barn och pensionärer.
- Den enda kontrollern som går att hålla i utan att få kramp är Steam Controller.
- Är det inte top-down view är det inte riktig GTA.

Permalänk

Visar snarare hur dålig spelsmak vissa har. Men visst du får tycka vad du vill. Jag ville bara visa min.

Permalänk
Hedersmedlem

Undervolta är en styggelse till ord - det hamnar i den röda soptunnan.
Underspänna är mer korrekt - men låter också illa.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Undervolta*

Nej. Inte nödvändigtvis bara en undervoltning.
Det kan ge enorm vinst i strömförbrukning att gå ner några få procent i klockfrekvens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Undervolta är en styggelse till ord - det hamnar i den röda soptunnan.
Underspänna är mer korrekt - men låter också illa.

Underpotensa då? Ska vi bestämma att vi kör på det från och med nu?

Permalänk
Medlem

iPhone är den bästa mobiltelefonen sammantaget

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DasIch:

Underpotensa då? Ska vi bestämma att vi kör på det från och med nu?

Jag får ta och medge att jag inte kommit på något bättre ändå hehe. Undervolta lär vara framtiden ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag får ta och medge att jag inte kommit på något bättre ändå hehe. Undervolta lär vara framtiden ;).

Tycker 'underpotensa' är en klar förbättring. Jag har ett underpotent grafikkort i min dator.

För övrigt angränsar det här till en av mina pet peeves - folk som skriver "volten" istället för "spänningen" eller "watten" istället för "effekten". Ännu värre är det att skriva "power" istället för effekt - det är ren "Dolph Lundgren kommer hem från USA" över det.

Permalänk
Medlem

* Att en vanlig Windows-maskin på något sätt skulle kunna vara master race.

* 30fps på konsol är ett designval, inte långsam hårdvara.

* Bättre hårdvara och kringutrustning har gjort moddnings- och överklockningsscenen tråkigare.

* Raytracing är en upprepning av allt som var fel med PhysX.

* Smartphones har gett för många tillgång till internet.

* De flesta spel ser sämre ut med högsta grafikinställningarna.

* "Fotorealism" i spel har fått det att se ut som man spelar spel genom en billig videokamera från 80-talet. Det är motsatsen till en realistisk upplevelse.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Tycker 'underpotensa' är en klar förbättring. Jag har ett underpotent grafikkort i min dator.

För övrigt angränsar det här till en av mina pet peeves - folk som skriver "volten" istället för "spänningen" eller "watten" istället för "effekten". Ännu värre är det att skriva "power" istället för effekt - det är ren "Dolph Lundgren kommer hem från USA" över det.

Rätt term är "spänna ner" sin processor. Alternativt "spänna ner, änna då va?", beroende på plats.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

144Hz skärmar är meningslösa då människans öga bara kan se i 30 FPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikgus:

Det tillverkas inga bra AAA spel längre. Bara buggigt live service skräp.

De spelen som de gör nu för tiden som är bra. Är remakes av äldre spel, som faktisk var bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Vi fortsätter på filmspåret:

Star Wars: EP3 Revenge of the Sith & Rogue One är de två bästa Star Wars filmerna.

Nej, nej, nej.

Skådisen som spelar Anakin är så löjligt gnällig. Inte alls likt den stoiskt onda Vader i första filmerna. Men Rogue Squadron var riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

ATX12VO hoppas jag aldrig kommer komma! Och det är tur att moderkortstillverkarna aldrig kommer vilja implementera det. Det kommer vara omöjlig för en vanlig konsument att hålla reda på vilket moderkort som är mest energieffektivt.

Tippar att små nätaggregat kommer att gå över till 12VO, och så får man sätta på en pryl motsvarande picoPSU på moderkort som inte stödjer det. Bygger man en liten dator idag har man antagligen ingen optisk enhet eller roterande rost, och då är det bara USB kvar som behöver något annat än 12V (väl? Glömde jag nåt?). Krävs ingen större DC-DC för att få fram några ampere i 5V för USB.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Skrivet av mpat:

Tippar att små nätaggregat kommer att gå över till 12VO, och så får man sätta på en pryl motsvarande picoPSU på moderkort som inte stödjer det. Bygger man en liten dator idag har man antagligen ingen optisk enhet eller roterande rost, och då är det bara USB kvar som behöver något annat än 12V (väl? Glömde jag nåt?). Krävs ingen större DC-DC för att få fram några ampere i 5V för USB.

Roterande rost? SSDs kommer inte i närheten när det kommer till pris/lagring men fortsätt drömma du. Likaså att ATX12VO kommer bli standard i stationära datorer.

Permalänk
Medlem

FPS spelas bäst med handkontroll och en lätt/lagom aim assist, ett tangentbord skriver man med och musen används till att klicka på ikoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenSV:

144Hz skärmar är meningslösa då människans öga bara kan se i 30 FPS

det där är dock en myt

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Citat:

Nintendo gör överskattade barnspel.

Det är min erfarenhet att folk som bryr sig så extremt mycket om vilken åldersgrupp ett spel siktar på ofta själva inte är så pass gamla.

Behovet av att behöva hävda sig som "mogen" i sitt val av underhållningsmedia minskar en del med åldern.

Permalänk
Inaktiv

Mina tre som kommer få mig hatad på SweC resten av livet:

1. Jar Jar Binks var det enda sevärda från hela serien av Starwars-filmer. Resten av scenerna och filmerna är så jävla tråkiga, fattar inte hypen kring dom filmerna eller varumärket alls.

2. Lite samma med Sagan om ringen. Hobbit-filmerna var sjukt roliga och sevärda. Men LotR? Skjut mig.

3. Dom tidiga Harry Potter böckerna är fenomenala, men filmerna får mig att kräkas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

det där är dock en myt

Stämmer, gjorde bara lite narr av en opopulär åsikt
Lirar själv på en 240hz skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Rätt term är "spänna ner" sin processor. Alternativt "spänna ner, änna då va?", beroende på plats.

Jag är okej med det så länge vi håller det till västkusten.

Permalänk
Medlem

Windows 8 var ett bra operativsystem
Microsoft Edge är bättre än Chrome
Att köra linux gör dig inte cool.
Att klanka ner på folk som kör windows gör dig mindre cool

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Visar snarare hur dålig spelsmak vissa har. Men visst du får tycka vad du vill. Jag ville bara visa min.

Nja att du och blondinbella gillar samma tröjja är väl inte detsamma som att du har bra smak?

Kanske lite fjantig kommentar men jag tycker det är rätt fjantigt när man ska försöka styra vad andra tycker och om de tycker olika så har de dålig smak.