Impopulära åsikter om hårdvara och spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Diablo 3 är ett bra spel.
Det var roligt när AH/RMAH fanns i Diablo 3.

Path of Exile är tråkigt.

Spelar varje säsong på D3, tycker det är roligare än PoE minst sagt

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Även om man inkluderar dagena grafikkortpriser så är det en relativt billig hobby. Dock beror det på hur mycket man spelar

Yes, jämför man med exempelvis motorsporter eller hästar så är PC-spelande en billig hobby.

Permalänk
Medlem

Tycker Horizon Zero Dawn var ett oinspirerat barnspel

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingenjören:

Tycker Horizon Zero Dawn var ett oinspirerat barnspel

samma skittråkigt spelade 1 timme totalt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingenjören:

Tycker Horizon Zero Dawn var ett oinspirerat barnspel

Överlägset bästa spelet jag spelade under 2020

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Inaktiv

Halo har dålig story, dålig multiplayer och fula vapen
Diablo 3 är det bästa diablot
Det enda bra med Witcher 3 är grafiken. Combaten är katastrofalt dålig
Assassins creed: Unity och Syndicate går hand i hand som de bästa i serien.
Nintendo 64 är en överskattad konsol där kontrollernas främsta egenskap var att gå sönder
Inet är inte bästa hårdvarubutiken
Microsoft är ett bra företag
Noctuas fläktar är otroligt fula (de bruna).
Sättet Windows 10/11 "övervakar" sina användare på är inte ett problem.
Linux är dåligt, fungerar dåligt och ser dåligt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Yes, jämför man med exempelvis motorsporter eller hästar så är PC-spelande en billig hobby.

Jag skulle påstå att det är ganska billigt jämfört med de flesta ”medelklass”-hobbies. Men men

Permalänk
Medlem

Tips från andra är bra men det är pinsamt att "kopiera" andras hårdvara, mjukvara och inställningar och tro man ska bli "Leet" i spel. Ibland är personliga preferenser och bekvämlighet lika viktigt. Det handlar väl om att ha kul och skönt när man spelar, eller?

Något annat som jag stör mig på är att "maxa" spelet, dvs. spela med minst 60 fps med alla inställningar på max. Ibland behöver man inte ha alla inställningar på ultra då de agerar mer som hinder än fördel. 60 fps är dessutom ett påhittat nummer och vissa kanske föredrar högre fps eftersom det flyter på bättre. Anpassa systemet till de spel du spelar mest helt enkelt. Jag personligen sitter på ett gammalt system och har inga planer att uppgradera förutom om något gått sönder (vilket det gjort genom åren).

Permalänk
Medlem

Jag har kul i Battlefield 2042 trots bristerna.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Noctuas fläktar är otroligt fula (de bruna).

Tycker inte alla det?!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Medlem

– Windows XP var aldrig särskilt bra. Det var bara populärt för att det var första Windows som sällan blåskärmade sig efter Service Pack 1.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Det tillverkas inga bra AAA spel längre. Bara buggigt live service skräp.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Det var bättre förr när gamers var nördar som sågs ned på än nu när gaming är det normala. Kvalitén på spel var bättre, folk var trevligare och känslan av "community" var mycket större.

Permalänk
Medlem

Servergrejer är coolare än fjantiga byggen för gaming

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av talonmas:

Jag saknar att rippa filmer och musik från skivor!

Jag köper CD-skivor och rippar musik till FLAC som sen används i Foobar2000, det är en mysig känsla som tar en tillbaka i tiden

Har också Spotify men det är en annan känsla att lyssna på musikfiler man äger till 100%

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av Jumpcut:

Här kommer brandfacklan:

Apples produkter är prisvärda

Hold up!

Permalänk
Medlem

Game pass ultimate och en xbox är ett skitbra komplement till sin gaming-pc.

Permalänk
Snusfri

Windows Vista var riktigt bra.
Battlefield och Call of Duty är oerhört kassa generiska run'n'gun spel.
Game of Thrones är nog världens mest överhypade smörja.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Ok kastar mig själv på svärdet här:

1 I princip alla spel är trevligare att spela på konsol istället för PC. Förutom ”competitive” FPS och RTS och liknande förstås.
(Eller såklart på en dator kopplad till tv och med handkontroll men då måste man ändå fjanta runt med mus/tangentbord i Windows först så det förstör den renodlade upplevelsen. Hellre 10% sämre grafik men 50% bättre bekvämlighet och enkelhet)

2 Moddning förstör ofta mer än det förbättrar spel. (Framförallt moddar med massa småpill, riktiga expansionsartade moddar kan såklart vara grymt)

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Gör ett försök:

* Mekaniska tangentbord är överskattade

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Folk tar på tok för allvarligt på Gamersnexus chassirecensioner.

De borde släppa nya innehållspatchar till D2/D2R

Uppgradering av hårdvara är helt onödig 70% av gångerna.

Folk som kör Apple har inte nödvändigtvis varit vilseledda hela sina liv.

Du vet, jag vet, alla vet, att peak dator-estetik nåddes vid millennieskiftet. Specifikt i Chieftec Dragon (server) med halvdecimeter tjock OG-gummisarg runt plexin, UV-ljus, grön Cathode och customsågade 80mm-fläktgaller. ALLT därefter har gått utför. Att försöka "modda" sin PC med moderna grejer är inte principiellt annorlunda från att maina Apple som vilken normie som helst. ALLA vet att det är så. Du har syncat ett vitt Geforce, med tio vita produkter från Corsair, i ett vitt Lian Li? HU! ALLA modgrejer som inte är avsedda för akvarieskötsel, duschutrymmen eller gatubilar är för posers.

Permalänk
Medlem

Moddar förstör spel och gör spelutvecklare lata.

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Ok kastar mig själv på svärdet här:

1 I princip alla spel är trevligare att spela på konsol istället för PC. Förutom ”competitive” FPS och RTS och liknande förstås.
(Eller såklart på en dator kopplad till tv och med handkontroll men då måste man ändå fjanta runt med mus/tangentbord i Windows först så det förstör den renodlade upplevelsen)

2 Moddning förstör ofta mer än det förbättrar spel.

Du har ju inte fel. Märker ofta att jag suttit och spelat i flera timmar bara för att märka att jag mycket hellre skulle ha suttit bekvämt tillbakalutad i soffan och chillat, blir alltid till en tävling mot mig själv med keyboard&mouse, på gränsen till utmattande till och med.

Permalänk

PC kommer aldrig slå Amiga

Visa signatur

ASRock Z390 Taichi Ultimate
i9 9900K
G.Skill 2x8G 4000 mhz
ASUS RTX 2080 Ti

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag gamla UT. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Dom äldre vet vilket spel jag menar.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

CPU är överskattat folk slänger pengar i sjön för ingen prestanda.

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem

Har endel:

Fortnite är kul med vänner.
World of Warcraft och Elder scrolls är det tråkigaste som finns.
RGB Ska monteras finnas men alltid vara släckt.
Konsoller är prisvärda.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk

Kabel management i datorburken är alltid overkill och spelar knapp någon roll så läge man får på sidopanelen.

Snygg interior i burken är värdelös om man inte är en streamer med chassit i bakgrunden.

Edit med en till.

Spel ska spelas på en stor TV med bra ljud, även FPS.
Jag spelar inte i samma stol som jag betalar räkningar i. (10 meter HDMI sladd till TVn FTW)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Geeks Gaming

Vista va bättre än XP.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

iPhone är mycket hårdvara för pengarna