Cooler Master bygge ( Ny publicering )

Permalänk

Cooler Master bygge ( Ny publicering )

Dags att sälja min trotjänare i brist på intresse för gaming . Funkar riktigt bra trots ett lite äldre grafikkort med sin 8 kärniga processor med hyperthreading och 16 trådar så har jag aldrig lyckats bottlenecka processorn. Datorn är hyfsat tyst och fläktarna på grafikkortet hoppar igång vid belastning. Operativsystemet startar snabbt på ssdn och har aldrig haft några bekymmer.

Det som väldigt unikt med detta bygge är chassit som är liknande en lanbox (halv tower) enkel att plocka med så den har inbyggda handtag i sidopanelerna och tack vare att sidopanelerna, front panelen och topp panelen kan tas av och du kan komma åt alla komponenter för enkel tillgänglighet så skulle den även lämpas utmärkt som testrigg om du ofta byter hårdvara . Chassit har även två 5,25 " Quick swap bryggor så man kan hotswapa hårddiskar om man tex vill köra en server samt gott om SSD och HDD burar på bottenplan..

SPECS
Ryzen 1800X ( 8c , 16 t )
2x 8 GB RAM Hyper X 3200 MHz
Noctua nh-d15
Asus Prime X370 Pro AM4
Gigabyte Windforce 3X g1 gaming
GTX 970 ( 4 GB )
EVGA G3 850 W 80+ Gold PSU
( endast ett år gammalt )
Samsung 850 Evo 250 GB SSD .
Samsung CD/Dvd läsare .
Cooler Master HAF XB EVO

Mer bilder kan ordnas ,
Bara att hör av dig vid intresse

Vid snabb affär utan massa pruta så kommer det skickas med en 750 GB SSD 2.5 " i paketet .

Skickas ej utan hämtas i utkanten av Norrköping.

/ David

Läs hela annonsen här

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

Fortfarande intresserad, budar 3800 med upphämtning

Permalänk
Skrivet av Broder Truck:

Fortfarande intresserad, budar 3800 med upphämtning

Vid dom pengarna så behåller jag den istället. 😄.
Spelar ju faktiskt dom flesta spel utan problem fortfarande.
'Parveln' får nog göra lite mer hushållssysslor så vi kommer närmare varandra prismässigt.

Noterna även:
Vid snabb affär utan massa pruta så kommer det skickas med en 750 GB SSD 2.5 " i paketet .

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

Vid dom pengarna så behåller jag den istället. 😄.
Spelar ju faktiskt dom flesta spel utan problem fortfarande.
'Parveln' får nog göra lite mer hushållssysslor så vi kommer närmare varandra prismässigt.

Noterna även:
Vid snabb affär utan massa pruta så kommer det skickas med en 750 GB SSD 2.5 " i paketet .

Hehe, styr inte det då det är frugans kollegas småtting som är på jakt budgeten ligger där den ligger, lutar åt att det blir billigast möjliga nytt i veckan annars.

Permalänk
Skrivet av Broder Truck:

Hehe, styr inte det då det är frugans kollegas småtting som är på jakt budgeten ligger där den ligger, lutar åt att det blir billigast möjliga nytt i veckan annars.

Jag förstår.,
Måste bli svårt att hitta en Gaming maskin ny för dessa pengar .. Slog ett getöga vad man för idag för dessa pengar och då blir det ju ingen dedikerad grafik utan typ Ryzen Vega APU med 8 GB ram ( Låg frekvens ) och 256 GB SSD.
Är ju som dag och natt om man jämför den spel upplevelsen.
Ska man ha dedikerad grafik nytt så pratar vi över 7k på dom flesta ställen .

Typ denna .
https://www.komplett.se/product/1165915/dator-surfplatta/dato...

Sen är det väl alltid kul om datorn går till en glad liten Parveln 😄 så kan faktiskt tänka mig 4500 kr ( Utan SSD 750 GB ) vid snabb smidig affär . Det är 700 kr till .

Hör med frugans kollega om det finns någon mer viggle room annars får jag önska lycka till i sökandet 🙂

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

Nja, då har jag ändå lagt till ur egen ficka så jag passar på det erbjudandet.

Permalänk

Annonsen är avslutad

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]