Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av noMad17:

Det är nog dött lopp mellan Logitech G930 Trådlöst headset och Logitech G903 Trådlös mus.

Headsetet dog efter ett knappt halvår. Tydligen kunde man inte använda lurarna medan de laddades (även fast det var ett säljargument).

Musen fungerade helt okej i några dagar innan den började multiklicka, d.v.s. varje enskilt klick registrerades som två eller flera.

Låt oss säga att jag håller mig till trådat framöver.

Nu har jag väl svurit en och två gånger över förlorad kontakt till mina g930. De lurarna hade reella problem...
Men jag laddade dem under användning i 5-6 år (ja jag fick byta batteri i dem en gång för det blev uttjänt nånstabs på vägen). Det i sig fungerande fint precis som utlovat.

Jag gissar på dålig kundservice kombinerat med måndagsexemplar i ditt fall.
Inte för att det blir bättre på nå sätt 😁. Produkten var ju verkligen kass i ditt fall.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy Watch (gen1). Stegräknare och pulsmätare fungerade sporadiskt efter köp men blev lovad bättre funktionalitet med uppdateringar så skickade aldrig in den, tyvärr. Idag visar den tiden och ger mig notifikationer från telefon så den var väldigt dyr i förhållande till fungerande funktioner.

Permalänk
Medlem

Minst använda är min Win8 Toshiba surfplatta med Atom, helt enkelt inte ett bra format och användes extremt lite. Man var tvungen att gå till desktop-läge hela tiden och sjukt osmidigt UI

Permalänk

Första är ett dyrt tvkort (tror nästan 2000kr) med fjärrkontroll och allt, kanske runt 2001. Mina drömmar var att spela in hur mycket som helst. Problemet var att det inte fungerade i Windows Xp, jag pratade i butiken och de sa att drivrutiner kommer när som helst. Samma stod det på deras hemsida och det har fan i mig inte kommit drivrutiner än till windows Xp.
Några såna köp har jag gjort.

Men för att ta en känd ny produkt så: Apple TV gen 6 64GB. Köpte den åt en bekant som klagade på att dens 300kr androidtv sticka hade dålig täckning. Min plan var såklart att förbättra Wifin, men även ge det många ansåg var den bästa tvboxen.
Personen tyckte AppleTv sög och köpte en ny GoogleTV istället och jag fick ta över denna AppleTV. AppleTV är såklart inte helt värdelös, men jag hade hellre lagt dessa 2000kr på en ny GoogleTv jag också.

Varenda sak jag testar på den imponerar ej. Fjärrkontrollen tycker jag är lite sladdig i kontrollen. Många pratar om det fina att om man skaffa abonnemang på Apple så slipper man dela ut kortuppgifterna till okända, skitbra tänkte jag. Men abonnemanget (paramount) som skaffas på AppleTV fungerar enbart på Appleprodukter, detta trots att priset är detsamma. Jag vet ej hur det är med övriga. Spela tänkte jag, men min känsla är att det är allmänt kass. Ja, det finns spel, men få med vettig kontroll.
Så jag är allmänt missnöjd.

Permalänk
Inaktiv

Samsung Galaxy Watch 4.

Dyr. Trackar puls sämre xiaomi band 5 som kostar 4800 kr mindre. Onödig och dåligt fungerade produkt. Man får hudproblem av dom också, finns långa trådar på deras forum om det. Batteritiden var svinkass.

Permalänk
Medlem

Astro A38. Sämre kvalité får man leta efter... levereras döda, byts ut till ett exemplar med internt avklämd sladd från fabrik och nu faller de bokstavligen i bitar när plasten spricker överallt.

Köpte dem på Elgiganten nedsatta från "~1800" kr till 399 kr, ett kap trodde jag men har aldrig gjort ett så dåligt köp varken före eller efter.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

En liten minikyl som kunde gå både via uttaget i en bil och ett vanligt vägguttag. Jättebra förutom att den lät något förskräckligt och endast gick ner till ca 10 grader, oavsett strömkälla.

Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Medlem

Jag är inne på min sjätte Microsoft Xbox Elite 2. Så jag antar att dessa är mina sämsta köp trotts att de används några kvällar i veckan - även om några har varit reklamation

Detta kanske får mig att framstå som en oförsiktig snorunge men kan lova att så inte är fallet. Jag behandlar nog mina kontroller mer varsamt än de flesta.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Måste säga mitt nya Logitech G915 TKL. Kändes helt överdrivet dyrt för ett tangentbord, men det var värt det såhär en månad senare. Har blivit roligare att använda datorn och så sjukt smidigt att inte ha kablar och kunna växla mellan olika enheter som tangentbordet är uppkopplat på.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av anon134512:

Samsung Galaxy Watch 4.

Dyr. Trackar puls sämre xiaomi band 5 som kostar 4800 kr mindre. Onödig och dåligt fungerade produkt. Man får hudproblem av dom också, finns långa trådar på deras forum om det. Batteritiden var svinkass.

Har också en Galaxy Watch 3 [/s]4[s] och jag upplever inte de problem du har. Jag har visserligen ett stålarmband.
Däremot är det inte lite skit att man köpte en dyr klocka som har tizen och samsung håller på att överge Tizen.
P.g.a. endast detta så tillhör klockan ett av mina sämre köp, bortsett från detta är jag nöjd.
Såklart jag skulle vilja ha längre batteritid, men jag ser den inte som så mycket sämre än de andra.

*edit*
Jag hade visst 3an.

Permalänk
Medlem

Måste UTAN tvekan vara Logitech g560 lightsync. Fick aldrig ljudet att fungera bra, antingen var det "jättebasigt" även om man hade windows volymen på 8/100, allt över det lät så volymen högt så man hade kunnat spela en konsert för hundratals människor. Flertal personer som haft likadana problem och försökt med gamla drivers och diverse program för att "fixa" ljudet men jag fick det aldrig att fungera på två år. Folk har varit helt tokiga på Logitechs subreddit och frågat om uppdateringar osv, men Logitech gav såklart upp och släppte sin senaste uppdatering för typ 3 år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Corsair Hydro H100i RGB Platinum

Led i CPU delen slutade funka efter nåra månader. När den har varit igång ett tag så slockarna de flesta färgerna o iprincip bara rött funkar.
Den låter som fan. Lite load på CPU o fläktarna drar igång åt helvette.
Pumpen prasslar på lägre varv än full speed.

Jag va dock för lat för att reklamera o montera ny kylare så sitter med den ändå. Den funkar ju. Alltså som kylare. Men allt annat är skit på den.

Just ja. Det va ett helvette o skruva fast fläktarna på radiatorn oxå. Fanns inga färdiga gängor så man fick ta i utav helvette med skruvmejsel.

RGB platinum modellen så är pumpen dålig för de använder en annan pump än på de andra modellerna. Men håller med om att pumpen väsnades som fasen - försökte använda den vita modellen, flertal olika ex för att som jag bara hade otur. Vilket är synd för den är så jävla snygg.

Använder mig av arctic liquid freezer II 280mm just nu, och den pumpen är knäpptyst. Även använt Corsair h100i pro, där är pumpen väldigt tyst och bra.

Ang ONT- sämsta produkterna jag köpt har nog varit något razer headset för typ 10 år sen, minns tyvärr ej namnet - headset var sjukt obekvämt och mic var värdelös.

Corsair vengeance 2000 trådlöst headset var också helt jäkla värdelöst. Brusade som fasen, dålig batteritid osv. Fick byta ut den på garanti mot en logitech G35, och det headsetet hade jag i typ 8 år. Kör med en hyperX nu - kanske inte bästa mikrofonen, men det är oerhört bekvämt att ha på huvudet under längre stunder vilket är viktigt.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Corsair Hydro H100i RGB Platinum

Led i CPU delen slutade funka efter nåra månader. När den har varit igång ett tag så slockarna de flesta färgerna o iprincip bara rött funkar.

Exakt samma problem med min H115.

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Måste säga mitt nya Logitech G915 TKL. Kändes helt överdrivet dyrt för ett tangentbord, men det var värt det såhär en månad senare. Har blivit roligare att använda datorn och så sjukt smidigt att inte ha kablar och kunna växla mellan olika enheter som tangentbordet är uppkopplat på.

Så är du nöjd eller missnöjd? För vi ska skriva om produkterna vi tycker om minst, men du skriver ju bara positiva saker?

Köpte Logitech G915 TKL för knappt 1500 spänn via inets black friday förra året, och då hade jag redan köpt Logitech G915 för fullpris. Lätt mina favorit tangentbord, skönt att slippa sladden vid skrivbordet och så kör jag mitt TKL vid vardagsrummet med datorn inkopplad till LG OLED tillsammans med en Logitech G pro wireless. Battertitiden är också outstanding och något lagg har jag aldrig upplevt.

Permalänk
Medlem

köpt Stereodelar för 40000kr som jag inte ens orkat koppla in en, det var halvår sedan.
Sämsta är kanske att ta i men, mest onödiga iaf.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Inaktiv

Svårt att säga över alla år. Men i år är det nog faktiskt min XPS 13. Gillar hur den känns och ser ut. Storleken och vikten. Skärmen, även om det bara är instegsskärmen i mitt fall. Någorlunda I/O och placeringen av denna. Låter som en bra produkt?

Njä, extremt varm. Fläktarna drar snabbt upp i hastighet och Dells och Intels mjukvara och drivare imponerar inte när man använder den. Troligen grafikdrivarna som stör mest, även vid vanligt användande. Ingen fantastisk batteritid heller.

Hade jag betalat fullpris hade den skickats tillbaks och troligen ersats av en M1-baserad. Men för de 6500kr så får jag försöka nöja mig tills jag hittar något bättre.

Permalänk
Medlem

Köpte ett AMD RX560 beggat för ganska mycket pengar. Till min besvikelse var amds opensourcedrivrutiner sämre än nvidias opensource... sämre menas med högre inputlag.

Köpte en dvdbrännare för 4000:- som jag använd engång också..

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Huawei P20 Pro. Gick på all marknadsföring och recensioner om hur bra kamera Huawei har. Det visar sig att det är en "socialamedierkamera" som ger övermättade färger och med upplösning som ser förjävlig ut vid granskning på dator och med vettig skärm. Blir säkert jättefina bilder av avokadomackor på Instagram, men oanvändbar till annat. Nu vill den också pracka på en uppdateringar hela tiden från deras egen mjukvaruplattform där bitar bara är på kinesiska.

Ingen mobilkamera till dags datum kan ta bilder som håller hög kvalitet. Mobiltelefoner mellan kanske, men i jämförelse med en "riktig" kamera är det bara pannkaka av allting. Gjort för sociala medier, absolut det funkar.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Nämner kollektivt alla min köp som aldrig användes mer än max nån gång och sen samlar damm.
Dyraste exemplet är nog min drönare som spontaninköptes när reglerna ändrades så jag kunde flyga på gräsplanen utanför men till slut bara var i luften nån enstaka gång. Osäker på den numer ens är säljbar när den dels är av ett mindre känt märke (dvs ej DJI) och dels kräver drönarkort och gott om utrymme för att flyga.

Permalänk
Medlem

OUYA

Första och sista gången jag använde Kickstarter.

Permalänk

Logitech G935, trådlösa fungerade i ett par dagar. Usel komfort och ännu plastigare än tidigare versioner.

Espressobryggare och kvarn. Gillar inte riktigt smaken

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Andra hem-pc:n som var inne på reparation 2 gånger för PSU och 2 gånger för grafikkortet. Den 5:e gången gick de med på att byta hela datorn och då slutade skärmen fungera....

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Att uppgradera datorn med ett nForce moderkort + extra GTS 8800GTS för att köra SLI istället för att bara köpa en nyare gpu..

Tyckte det var jäkla häftigt att kunna köra 2x GPU, men pengarna hade varit bättre spenderade på 1x nyare gpu.. Och efter några månader dog min ena gpu av överhettning : /

Permalänk
Medlem

AMD FX 8350 år 2016... Sålde den+mobo och RAM några månader senare och köpte i5 7600K istället.

En av de mest onödiga grejerna jag antagligen har köpt var Logitech G502. När jag köpte den hade jag fortfarande en välfungerande Logitech G5. Eftersom jag aldrig har vant mig vid att programmera de få knappar som G502 har, så var "uppgraderingen" fullständigt onödig. G5 var dessutom snäppet bekvämare vill jag minnas. Nu sitter jag med en G502 Lightspeed, vilket var ett bra köp. Det är så bekvämt med en trådlös mus, och den har aldrig krånglat.

Utanför datorvärlden... Vi köpte en Toyota Avensis från 2005 när vi fick vårt första barn. Den bilen var ett jäkla måndagsexemplar (fast jag borde ha kollat den lite bättre, speciellt undertill). Någon broms hade fel på ABS-angivaren och bromsade med ABS varje gång man bromsade i lägre hastigheter. Inget serviceställe kunde säga var felet låg. Jag har för övrigt haft flera Toyotan pga. deras rykte som pålitliga och alla andra har levt upp till förväntningarna utan problem, men inte denna. Köpte en ny Corolla efter några år eftersom jag inte orkade med alla problem längre. Fast den lämnade oss ändå aldrig på vägen.

Permalänk
Medlem

Min bil. Fick körkort och tänkte "nu jäklar ska vi köra mycket bil så bäst jag köper en bra bil!!!". Och så körde jag mycket bil i typ 1 vecka och sen satt jag mest vid datorn igen, men med lån och dyr försäkring.
I efterhand hade jag klarat mig gott o väl med en bil som kostade 1/10 och billigaste försäkring men nå väl, är ju bra med bra bil också om man behöver. Och nu är den avbetald och försäkringen blivit billigare så nu är det bara bensin som kostar egentligen. Men jag har tänkt här lite under åren "hmm, undrar vad jag hade gjort med pengarna istället..."

På 4 år har jag kört ~1500 mil

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Förmodligen min Neato Botvac D85. En otroligt usel robotdammsugare som mest kör fast i precis allt. Vissa dagar står den och stirrar rakt in i väggen och ber att jag ska flytta på föremålet.

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Skrivet av Mieriola:

Nämner kollektivt alla min köp som aldrig användes mer än max nån gång och sen samlar damm.
Dyraste exemplet är nog min drönare som spontaninköptes när reglerna ändrades så jag kunde flyga på gräsplanen utanför men till slut bara var i luften nån enstaka gång. Osäker på den numer ens är säljbar när den dels är av ett mindre känt märke (dvs ej DJI) och dels kräver drönarkort och gott om utrymme för att flyga.

Drönare tillhör en sak som brukar bli liggandes, detta av flera orsaker som det är lite omständligt att ta med den och filma på ett nytt ställe.
Drönakortet är dock superlätt att ta så jag ser det inte som ett argument för din ska vara svårt att sälja. Dock så tappar de självklart mycket värde, en begagnad utan garanti och svårt att få tag på reservdelar har såklart mindre värde.
Så har du köpt en mindre känd drönare för 15 000kr så borde du lätt kunna få minst 5000kr för den. Frågan är dock om man inte tycker det är bättre att själv behålla den.

Jag ser det lite som med min AppleTv, jag gav runt 2000kr för den. Det går att diskutera vad man kan få begagnat. men min tid är värt pengar. Och jag har nu lagt in lösenord för hur många tjänster som helst på den och måste lägga ner tid på att se till att detta är borta. Detta gör att AppleTv inte blir värt för mig att sälja, bättre att använda den och vara lite missnöjd.

Permalänk
Inaktiv

Samsung Homesync B9150. Dustin sålde ut den och det var ju en sorts hemmamoln. Perfekt för mig med android, men skiten var ju toklåst, så bara samsungenheter fungerade. Alltså värre än Apple. Dustin fick tillbaks den omgående.

https://www.dustinhome.se/product/5010780440/samsung-homesync...

Permalänk
Medlem

NZXT Kraken X63 AIO
Vilket absolut skämt. Vid ett tillfälle drog CAM över 7GB ram från min dator.

IKEA TRÅDFRI
Spenderade över 4000kr på Trådfri grejer som visade sig vara inget mer än bortkastade pengar. Gimmicky som bäst.

FINAL FANTASY CRYSTAL CHRONICLES REMASTERED
Köpte detta i tron om att det skulle gå spela coop med en vän eftersom coop var en av säljpunkterna på Remastered versionen. Vilken absolut besvikelse det blev.

Permalänk
Medlem

Mac M1 ligger ganska högt på listan. Pga priset.