Webhallen - bonusnivåer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Hur lång tid tar det innan XP från en supplydrop räknas in? Fick 1337xp 17:e augusti och behövde 346xp för att levla upp.. Men det har jag fortfarande inte gjort 😅

Har varit med om att behöva vänta 2 veckor, men oftast runt en vecka

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Inaktiv

Jag gjorde min profil publik, men har inte fått "Public Enemy #1 1000 XP" -achievement. Har jag gjort något fel? Dessutom så väntar jag på Groupie-achievement.. =P @Webhallen

Permalänk
Webhallen
Skrivet av anon333222:

Jag gjorde min profil publik, men har inte fått "Public Enemy #1 1000 XP" -achievement. Har jag gjort något fel? Dessutom så väntar jag på Groupie-achievement.. =P @Webhallen

"public enemy"
Körningar för cheevos körs i regel en gång om dagen, man kan snabba på den lite om man loggar in ut / ändrar en liten detalj i sin profil. Var det flera dagar sedan du skulle ha fått den, maila till kundtjänsten så kan de aktivera den åt dig

"groupie"
Denna hanteras av marknad, då det är en manuell process tror jag man får ha lite is i magen, har du väntat väldigt länge så kan jag försiktigt peta på någon där och checka status

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Såg dessa under dagen, är sommaren över eller går det att bygga på dessa?
@Webhallen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Quelor:

Såg dessa under dagen, är sommaren över eller går det att bygga på dessa?
@Webhallen

https://i.imgur.com/IF95rK1.png

en glad överraskning =). Fick 5 butiker, var när jag gick runt för att fixa groupie-achievement. Nu är det bara den jag väntar på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quelor:

Såg dessa under dagen, är sommaren över eller går det att bygga på dessa?
@Webhallen

https://i.imgur.com/IF95rK1.png

Till sista Augusti stod det i något mejl.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Quelor:

Såg dessa under dagen, är sommaren över eller går det att bygga på dessa?
@Webhallen

https://i.imgur.com/IF95rK1.png

Skrivet av [Qvist]:

Till sista Augusti stod det i något mejl.

Det stämmer!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det stämmer!

Jag har inte fått någon achievements för att ha handlat i någon butik under sommaren. Handlade i en butik för ca 1 vecka sedan, men det kanske är för tätt inpå?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jnsson:

Jag har inte fått någon achievements för att ha handlat i någon butik under sommaren. Handlade i en butik för ca 1 vecka sedan, men det kanske är för tätt inpå?

Det ska gälla köp för hela augusti, säker på att du använde ditt konto i samband med köp? i värsta fall kan vi tilldela i efterhand via kundtjänst om det fortfarande inte vill sig

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det ska gälla köp för hela augusti, säker på att du använde ditt konto i samband med köp? i värsta fall kan vi tilldela i efterhand via kundtjänst om det fortfarande inte vill sig

/Patrik

Ja, då ordern gjordes på nätet, men hämtade och betalade i butik.

Jag tänkte mer på att det bara gått 1 vecka sedan köpet, och att det kanske är för nära och att den kommer om någon vecka?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jnsson:

Ja, då ordern gjordes på nätet, men hämtade och betalade i butik.
https://i.imgur.com/8YLN6ax.png
Jag tänkte mer på att det bara gått 1 vecka sedan köpet, och att det kanske är för nära och att den kommer om någon vecka?

Petade på din profil, verkar ha trillat ner nu.

Men man kan ibland manuellt trigga en körning genom att ändra en liten grej i sin profil / logga ut och in igen.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Petade på din profil, verkar ha trillat ner nu.

Men man kan ibland manuellt trigga en körning genom att ändra en liten grej i sin profil / logga ut och in igen.

/Patrik

Japp! Där kom den Det var fan inte lite XP på den!

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Fick jackpot att det var just i år man åkte till malmö, sedan stockholm Mycket xp för detta!

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Magicanz:

Fick jackpot att det var just i år man åkte till malmö, sedan stockholm Mycket xp för detta!
https://i.imgur.com/9kW9pR7.png

Körde du Groupie-achievementet? Tog ett tag innan jag fick ihop alla 15 selfies tagna utanför/inuti butikerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Körde du Groupie-achievementet? Tog ett tag innan jag fick ihop alla 15 selfies tagna utanför/inuti butikerna.

Yup, samlar på mig när jag ändå är där, behövs bara en dag att resa runt i stockholm för att ta bilder så är man klar

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Magicanz:

Yup, samlar på mig när jag ändå är där, behövs bara en dag att resa runt i stockholm för att ta bilder så är man klar

hehe.. Jag väntar på att min valideras.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Webhallen:

"public enemy"
Körningar för cheevos körs i regel en gång om dagen, man kan snabba på den lite om man loggar in ut / ändrar en liten detalj i sin profil. Var det flera dagar sedan du skulle ha fått den, maila till kundtjänsten så kan de aktivera den åt dig

"groupie"
Denna hanteras av marknad, då det är en manuell process tror jag man får ha lite is i magen, har du väntat väldigt länge så kan jag försiktigt peta på någon där och checka status

/Patrik

Tja.. det har gått över 10 dagar sen jag mejlade bilderna tlll Webhallen. Väntar fortfarande på Groupie-achievement. Vore skoj om du kunde peta på marknad. ^^

Permalänk
Webhallen
Skrivet av anon333222:

Tja.. det har gått över 10 dagar sen jag mejlade bilderna tlll Webhallen. Väntar fortfarande på Groupie-achievement. Vore skoj om du kunde peta på marknad. ^^

Har probat runt och kollat, de skulle kika på det under dagen, men pga den manuella aspekten så kollas inkorgen inte så ofta, så efter man skickat in sitt mail så ska man räkna med att få den men inte direkt typ.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Webhallen:

Har probat runt och kollat, de skulle kika på det under dagen, men pga den manuella aspekten så kollas inkorgen inte så ofta, så efter man skickat in sitt mail så ska man räkna med att få den men inte direkt typ.

/Patrik

Tack så mycket! Nu tillhör man de få som har Groupie-Achievment

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Har probat runt och kollat, de skulle kika på det under dagen, men pga den manuella aspekten så kollas inkorgen inte så ofta, så efter man skickat in sitt mail så ska man räkna med att få den men inte direkt typ.

/Patrik

Proshop hade 3080 ti till msrp igår. Allt gick ju för fort för oss dödliga utan någon shoppingbot eller hur man nu gör.
Kan ni inte ordna något för trogna kunder som har nått viss level så man kan få tag på ett kort till vettigt pris? Visst är det kul med achievements men nu med grafikkortsbristen vore det kanske trevligt om man kunde få någon fördel av att ha prioriterat att handla på webhallen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cracko:

Proshop hade 3080 ti till msrp igår. Allt gick ju för fort för oss dödliga utan någon shoppingbot eller hur man nu gör.
Kan ni inte ordna något för trogna kunder som har nått viss level så man kan få tag på ett kort till vettigt pris? Visst är det kul med achievements men nu med grafikkortsbristen vore det kanske trevligt om man kunde få någon fördel av att ha prioriterat att handla på webhallen?

De hade faktiskt det.. (givetvis missade man det, 12990 kr). Nåja. Det blev ett 3090 för min del istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Proshop hade 3080 ti till msrp igår. Allt gick ju för fort för oss dödliga utan någon shoppingbot eller hur man nu gör.
Kan ni inte ordna något för trogna kunder som har nått viss level så man kan få tag på ett kort till vettigt pris? Visst är det kul med achievements men nu med grafikkortsbristen vore det kanske trevligt om man kunde få någon fördel av att ha prioriterat att handla på webhallen?

Enligt webhallens Facebooksida så ska dom sälja lite grafikkort på fredag i vissa butiker med bra priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Qvist]:

Enligt webhallens Facebooksida så ska dom sälja lite grafikkort på fredag i vissa butiker med bra priser.

Det står väl massa campande scalpers där redan som ”håller” köplats till polare etc. Ingen idé att ens försöka. Rimligt vore att erbjuda de här korten till medlemmar som redan handlat mycket på webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Det står väl massa campande scalpers där redan som ”håller” köplats till polare etc. Ingen idé att ens försöka. Rimligt vore att erbjuda de här korten till medlemmar som redan handlat mycket på webhallen.

Relativt säker att de som redan köpt ett kort ur 3k serien inte kan köpa fler. Men klart, sitter ingen gräns på åldern av medlemskap köper scalpers upp dessa kort också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Det står väl massa campande scalpers där redan som ”håller” köplats till polare etc. Ingen idé att ens försöka. Rimligt vore att erbjuda de här korten till medlemmar som redan handlat mycket på webhallen.

Det är väl i princip det de gjort med ett par kort.
Vissa hade rätt att köpa AMDs kort som hade en viss level exempelvis.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cracko:

Det står väl massa campande scalpers där redan som ”håller” köplats till polare etc. Ingen idé att ens försöka. Rimligt vore att erbjuda de här korten till medlemmar som redan handlat mycket på webhallen.

Finns ordningsvakter där som ska hålla ordning. Det går inte att ensam hålla en plats åt hela släkten.

Permalänk

Nådde äntligen nivå 13 white i och med grafikkortköp idag. Det tackar man för!

Visa signatur

i5-12600K | Z690

Permalänk
Medlem

Gah!

Nu har jag 7st skilling banco!
Kan man inte växla in dem på något sätt @webhallen
De känns så onödiga

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Gah!

Nu har jag 7st skilling banco!
Kan man inte växla in dem på något sätt @webhallen
De känns så onödiga

Du kan få 8 st från mig om du vill ha några extra

För min del känns klivet till nästa level en smula långt borta nu. Ungefär lika många XP kvar till nästa level som jag totalt har samlat ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Du kan få 8 st från mig om du vill ha några extra

För min del känns klivet till nästa level en smula långt borta nu. Ungefär lika många XP kvar till nästa level som jag totalt har samlat ihop.

Det går fort, plötsligt är du 20k XP från lvl 21 VOID... 😉

Men vad ska man med Skilling Banco och fraktrabatt till nu? Webhallens nya giv tycks ju vara fri frakt på allt.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]