Webhallen - bonusnivåer

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Precis, jag har 7 st liggande nu.

Sitter på 8 just nu, fick dock Goose i min Level up idag!

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem

Har inte fått skilling banco på länge. Har 2 (eller om det är 1) liggandes på mitt konto

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@Webhallen vilken nivå behöver man egentligen för att kunna köpa en Zotac 3080Ti AMP Holo? Jag får "ej tillgänglig för din medlemsnivå" och har level 12, kan också se att ni har 2 i webblager.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

@Webhallen vilken nivå behöver man egentligen för att kunna köpa en Zotac 3080Ti AMP Holo? Jag får "ej tillgänglig för din medlemsnivå" och har level 12, kan också se att ni har 2 i webblager.

Är level 15 och kan iallafall, så någon stans därimellan. Kanske är just för över level 15, känns dock som att de skulle säljas slut direkt vilken level de än va på. Kul att se att de finns i lager någon stans.

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

@Webhallen vilken nivå behöver man egentligen för att kunna köpa en Zotac 3080Ti AMP Holo? Jag får "ej tillgänglig för din medlemsnivå" och har level 12, kan också se att ni har 2 i webblager.

Läste någonstans i ett tidigare inlägg att man behöver lvl 13 för att kunna beställa.
Har själv lvl 12 och kan inte beställa.

Edit: Nu verkar det går att beställa med lvl 12

https://www.webhallen.com/se/product/336622-Zotac-Gaming-GeFo...

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Gah!
Nu har webhallen fri frakt på allt. Dessa Shilling Banco växer på hög!
Hade varit nice om man kunde växla tex. 2st Shilling Banco mot en dubbel-XP

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Hedersmedlem

@webhallen varför tog ni bort den perks som faktiskt var bra? dvs hoppa kön. Hela medlemssystemet är lika urvattnat som Eurobonus utan någon reel perk.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Webhallen
Skrivet av dahl:

@webhallen varför tog ni bort den perks som faktiskt var bra? dvs hoppa kön. Hela medlemssystemet är lika urvattnat som Eurobonus utan någon reel perk.

Hoppa kö i butik menar du? vi hade denna möjlighet förr men var svår att implementera då alla butiker inte hade samma typ av kölappssystem, vi håller dock på att koka upp en ny VIP kö lösning.

Disclaimer för nya läsare: vi har aldrig haft och kommer aldrig ha förtur i digitala köer.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahl:

@webhallen varför tog ni bort den perks som faktiskt var bra? dvs hoppa kön. Hela medlemssystemet är lika urvattnat som Eurobonus utan någon reel perk.

Vad menar du?

Man kan ju få dubbel xp,så at man snabbare kan få fler skilling blanco,så man kan få gratis frakt ... Vilket det redan är över 500 kr ändå 😂

I för sig har jag på sistone kunnat använda SB för att få bättre frakt än den som är gratis ,så ett litet värde finns där ,men det är ju inte stort

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hoppa kö i butik menar du? vi hade denna möjlighet förr men var svår att implementera då alla butiker inte hade samma typ av kölappssystem, vi håller dock på att koka upp en ny VIP kö lösning.

Disclaimer för nya läsare: vi har aldrig haft och kommer aldrig ha förtur i digitala köer.

Fast jag fick svara på en enkät för nån vecka sen från webhallen gällande förbokningar och om man ville ha medlemsförtur på förbokningar..
Varför ställa frågan då om man ändå inte har några planer på det?
Mest en undrande fråga då jag reagerade precis på det här svaret 😊

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Hur blir det med VIP-kö? Tröttnat på att en butik säger "Säg till oss så får du gå via VIP-kö" och en annan säger "Vi har inte haft VIP-kö på typ 4 år".

Var så mycket smidigare tidigare

Void-medlem och tycker att nuvarande perks känns sådär.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Cappachino:

Fast jag fick svara på en enkät för nån vecka sen från webhallen gällande förbokningar och om man ville ha medlemsförtur på förbokningar..
Varför ställa frågan då om man ändå inte har några planer på det?
Mest en undrande fråga då jag reagerade precis på det här svaret 😊

För att det är i princip det man gör med en enkät, ställer allt från spaceade frågor till vanliga frågor för att få in en samlad åsikt kring det?

Skrivet av EyeNEye:

@Webhallen

Hur blir det med VIP-kö? Tröttnat på att en butik säger "Säg till oss så får du gå via VIP-kö" och en annan säger "Vi har inte haft VIP-kö på typ 4 år".

Var så mycket smidigare tidigare

Void-medlem och tycker att nuvarande perks känns sådär.

Som sagt så är det något som inte är en grej då inte alla butiker har haft rätt kölappssystem för det, sen har enstaka (tror bokstavligen det är enstaka) där det har levt kvar.
Vi håller på att titta på hur vi ska reboota detta på riktigt och officiellt igen.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är ett säljknep och vet inte riktigt vad jag ska tycka, men det är lite dumt att reklammailen inte "skalenligt" följer den erfarenhetsstapel som webhallens webshop.

Jag är inte i närheten av nästa level
(nedan bild är alltså från mailutskick)

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag är inte i närheten av nästa level

Jag har noterat det också. Lite fult, eller så var det för att göra det lätt för sig och slippa koda in procenten.
Mest fult kanske.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem

Om man har två double tap som ligger och väntar, kommer båda användas samtidigt eller är den så pass smart så den använder första vid en order och den andra sparas?

Det är den och Skilling banco (x8) som ligger och väntar hos mig.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Konsolgrävare

Såja! Min första!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv

Fy fan. Fick en shilling banco igen

Permalänk
Medlem

Blir lite trött nu. Hade lyckats med konststycket att lägga ett par ordrar mellan 02:00 och 05:00. Att hämta ut dem tar mig närmare målet att uppnå achievement Zoombie (Hämtat ut 25 st ordrar som lagts mellan 02:00 och 05:00).

Men upptäcker idag att dessa vid uthämtning har blivit sammanslagna till en och samma order, utan min vetskap eller godkännande. Dessutom blir det ju gissningsvis då inte samma progress mot achievment "A Lot of Cheddar" (500 hämtade/skickade ordrar).

Har skapat ett ärende hos webhallen, ska bli spännande att se vad svaret blir.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MickeBoy:

Blir lite trött nu. Hade lyckats med konststycket att lägga ett par ordrar mellan 02:00 och 05:00. Att hämta ut dem tar mig närmare målet att uppnå achievement Zoombie (Hämtat ut 25 st ordrar som lagts mellan 02:00 och 05:00).

Men upptäcker idag att dessa vid uthämtning har blivit sammanslagna till en och samma order, utan min vetskap eller godkännande. Dessutom blir det ju gissningsvis då inte samma progress mot achievment "A Lot of Cheddar" (500 hämtade/skickade ordrar).

Har skapat ett ärende hos webhallen, ska bli spännande att se vad svaret blir.

Fasiken också. Jag har en sista tur till Uppsala för att ta en selfie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeBoy:

Blir lite trött nu. Hade lyckats med konststycket att lägga ett par ordrar mellan 02:00 och 05:00. Att hämta ut dem tar mig närmare målet att uppnå achievement Zoombie (Hämtat ut 25 st ordrar som lagts mellan 02:00 och 05:00).

Men upptäcker idag att dessa vid uthämtning har blivit sammanslagna till en och samma order, utan min vetskap eller godkännande. Dessutom blir det ju gissningsvis då inte samma progress mot achievement "A Lot of Cheddar" (500 hämtade/skickade ordrar).

Har skapat ett ärende hos webhallen, ska bli spännande att se vad svaret blir.

Supporten meddelar att när detta händer så räknas inte progress på de ordrar som "försvunnit".

Således blev ju snuvad på progress på två ordrar vardera mot achievements
"Morning Glory" och "A lot of cheddar".

Dessutom så försvann också en order mot achievement "Zombie".

Det som jag inte kan förstå är hur medlemssystemet inte finns i tankarna hos de som jobbar i butikerna. Alltså att de kunder som försöker att "spela spelet" i det medlemssystem som är uppsatt motarbetad av kedjans egen personal.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MickeBoy:

Supporten meddelar att när detta händer så räknas inte progress på de ordrar som "försvunnit".

Således blev ju snuvad på progress på två ordrar vardera mot achievements
"Morning Glory" och "A lot of cheddar".

Dessutom så försvann också en order mot achievement "Zombie".

Det som jag inte kan förstå är hur medlemssystemet inte finns i tankarna hos de som jobbar i butikerna. Alltså att de kunder som försöker att "spela spelet" i det medlemssystem som är uppsatt motarbetad av kedjans egen personal.

Det som jobbar emot butikerna tekniskt är att de måste i så fall slå ut två separata orders med två olika betalningstillfällten (vilket inte är jättesmidigt överlag, så det är mer en service än otjänst de gör för de flesta kunder iaf) istället för att man betalar allt i samma svep . Tillsvidare får man be butiken slå ut varje order för sig för att kringgå denna problematiken. (vänligen köp ej 100 produkter på 100 orders på samma gång bara för det )

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Webhallen:

Det som jobbar emot butikerna tekniskt är att de måste i så fall slå ut två separata orders med två olika betalningstillfällten (vilket inte är jättesmidigt överlag, så det är mer en service än otjänst de gör för de flesta kunder iaf) istället för att man betalar allt i samma svep . Tillsvidare får man be butiken slå ut varje order för sig för att kringgå denna problematiken. (vänligen köp ej 100 produkter på 100 orders på samma gång bara för det )

/Patrik

Då kan man tycka att det borde gå att skruva lite på detta back-end för att det inte ska bli drygt och jobbigt för personal och kund att uppnå de cheevos som ni själva gjort?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mental:

Då kan man tycka att det borde gå att skruva lite på detta back-end för att det inte ska bli drygt och jobbigt för personal och kund att uppnå de cheevos som ni själva gjort?

Det kan man absolut tycka och som jag förstår det så jobbas det på en ny kassa till butikerna som kan eventuellt avhjälpa liknande scenarios genom att det är byggt bättre från början.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det kan man absolut tycka och som jag förstår det så jobbas det på en ny kassa till butikerna som kan eventuellt avhjälpa liknande scenarios genom att det är byggt bättre från början.

/Patrik

Tycker man har hört det i åratal nu men ändå fortsätter man att samla XP hos er. Trist att det inte finns något vettigare för medlemmar med hög bonus än fejkade "medlemspriser" precis några veckor innan det vanliga priset sjunker.
Det var najs att en del grafikkort reserverades till medlemmar med bonus men sånt ser man alldeles för sällan.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av xSean145:

Tycker man har hört det i åratal nu men ändå fortsätter man att samla XP hos er. Trist att det inte finns något vettigare för medlemmar med hög bonus än fejkade "medlemspriser" precis några veckor innan det vanliga priset sjunker.
Det var najs att en del grafikkort reserverades till medlemmar med bonus men sånt ser man alldeles för sällan.

Vet att det känns så och att medlemssystemet inte kommer någon vart men kan helhjärtat säga att det är verkligen på gång denna gång. Allt kommer få sig en overhaul framöver, det är ingen hemlighet att vi hade ett par tuffa år några år tillbaka och då är det inte prio att leda utvecklingen av medlemssystem och annat fluff kring det, endast hålla båten flytande.

Fejkade medlemspriser vet jag inte riktigt vad du menar med däremot, inget i denna branschen är binärt och uträknat, vårt jobb är inte att blåsa kunden vid varje tillfälle som ges. Känner att detta är en betydligt större ämne än ett svar på Sweclockers då det krävs insikt i branschen för att förstå att saker är inte så svart på vitt som många tror det är.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vet att det känns så och att medlemssystemet inte kommer någon vart men kan helhjärtat säga att det är verkligen på gång denna gång. Allt kommer få sig en overhaul framöver, det är ingen hemlighet att vi hade ett par tuffa år några år tillbaka och då är det inte prio att leda utvecklingen av medlemssystem och annat fluff kring det, endast hålla båten flytande.

Fejkade medlemspriser vet jag inte riktigt vad du menar med däremot, inget i denna branschen är binärt och uträknat, vårt jobb är inte att blåsa kunden vid varje tillfälle som ges. Känner att detta är en betydligt större ämne än ett svar på Sweclockers då det krävs insikt i branschen för att förstå att saker är inte så svart på vitt som många tror det är.

/Patrik

Det har hänt allt för ofta att man köper något med medlemspris och sedan bara kort efter så sjunker det vanliga priset till lägre än vad medlemspriset var.

Hur som helst är Webhallen ändå mitt #1 shoppingställe och ser fram emot det nya systemet.

Permalänk
Inaktiv

Nu är har jag gjort Groupie-achievement Sista 2 butikerna i regnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Disclaimer för nya läsare: vi har aldrig haft och kommer aldrig ha förtur i digitala köer.

Skulle dock ett "battle royale" i world of webhallen kunna vara en idé? Sista avatar vid liv blir först i kö!

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det innan XP från en supplydrop räknas in? Fick 1337xp 17:e augusti och behövde 346xp för att levla upp.. Men det har jag fortfarande inte gjort 😅

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Thumbii:

Hur lång tid tar det innan XP från en supplydrop räknas in? Fick 1337xp 17:e augusti och behövde 346xp för att levla upp.. Men det har jag fortfarande inte gjort 😅

runt en vecka i alla fall, det brukar vara segt