Razer bjuder in till betatest av RGB-mask

Permalänk
Melding Plague

Razer bjuder in till betatest av RGB-mask

Project Hazel döps om till Razer Zephyr och användare kan ansöka om att delta i ett betatest av den RGB-utrustade ansiktsmasken.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Haha ja liksom... varför inte ?

Synd att man behövde en aktiv social-media -profil, annars kanske de hade vart nått för mig

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Ok...just när man trodde det var slut på produkter dom kunde slappa RGB på...
Härnäst, Razer toapapper med inbyggd discobelysning

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det är väl inte 1:a April idag?

Permalänk
Hedersmedlem

Komponentbrist och klimatkris, och så använder man ändliga resurser på något sånt här BS.

Permalänk
Medlem

En enkel svart Rusta mask känns väldigt "incognito", det här är motsatsen! Men det är nog tanken. Om maskar är här för att stanna är det rätt bra att Razer ger sig ut i leken, kanske de drar med sig andra aktörer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Komponentbrist och klimatkris, och så använder man ändliga resurser på något sånt här BS.

Haha, precis min tanke! xD

Värdelöst skrot. Borde bojkottas.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

Lagom till att krav på mask börjar luckras upp

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pv2b:

Komponentbrist och klimatkris, och så använder man ändliga resurser på något sånt här BS.

Skrivet av MeSaber:

Haha, precis min tanke! xD

Värdelöst skrot. Borde bojkottas.

Håller med, jorden går på knäna pga att vi hela tiden ska köpa massa dynga som exempelvis detta. Bara för att de går på batteri så blir det inte miljövänligare.

Säger nej till allt med RGB och ännu mera när de gör noll nytta. Bojkottar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Lagom till att krav på mask börjar luckras upp

Nu kan jag minnas fel men vissa länder så har det väl alltid varit så att man bär mask när man är sjuk för att visa respekt mot sina medmänniskor.

Dock rgb påa masken... lite som att vakna upp på sjukhuset och se att man fått gips med rgb

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Ännu en gissningsvis dyr pryl från Razer som ingen frågat efter och ingen behöver. Känns som att dårfinkarna på Razers produktutvecklingsteam har verkligen noll koll.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Kan man tweaka röstförstärkaren så att man låter som Bane så är jag på!

Permalänk
Medlem

Efter att pandemin är över för de länder som inte har våran "rena" luft kanske det finns köpare antar jag?
Menar framförallt i större städer där man redan nu använder munskydd.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Yes! Ännu ett steg närmare en fantastisk cyberpunkdystopi

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem

Ser jag någonsin någon med denna mask blir det en selfie och ett gått skratt.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av pv2b:

Komponentbrist och klimatkris, och så använder man ändliga resurser på något sånt här BS.

Skrivet av MeSaber:

Haha, precis min tanke! xD

Värdelöst skrot. Borde bojkottas.

Precis lika värdelöst som RGB:n på den där Wraith-kylaren eller allehanda tangentbord, möss eller framförallt hörlurar

Ser man förbi RGB-biten är det enligt mig en trevlig produkt.
Utbytbara filter och möjlighet att se den som pratar (munnen), ser inte hur man kan klaga på dessa funktioner alls faktiskt då det hjälper mer än en själv i det sociala samspelet.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Nu kan jag minnas fel men vissa länder så har det väl alltid varit så att man bär mask när man är sjuk för att visa respekt mot sina medmänniskor.

Flera länder i asien där man tar på sig mask när man är minsta krasslig ja, av respekt för sina medmänniskor, man vill ju inte råka smitta någon. Önskar att vi hade den respekten för varandra i Sverige också, men det lär aldrig hända, här snörvlas och hostas det rätt ut istället även nu mitt i corona...

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ännu en gissningsvis dyr pryl från Razer som ingen frågat efter och ingen behöver...

Haha detta var ungefär min första tanke också när Apple släppte sin första iPad 😂😁

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Komponentbrist och klimatkris, och så använder man ändliga resurser på något sånt här BS.

👍
Obegripligt verkligen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Förvånar mig att ett företag som Razer (reported record-high annual revenue of $1.2 billion for 2020 for an increase of 48% over 2019) arbetar med en totalt onödig produkt. Fine om de skippat elektroniken i masken dock..

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

Nu har jag faktiskt nån RGB pryl i datorn, men ränna runt med detta känns inte relevant.

Korea, Japan och USA känns som lämpliga offer för marknadsföringen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha, jag trodde det var en mask som i djuret mask. En slingrande, avlång sak!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Rekordmedlem

Kanske en pryl som kan få de yngre att skärpa till sig, vi får väl hoppas att det blir krav på vaccinationsbevis för att gå på krogen och resa innan alla drabbas av restriktioner.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Alltså Razer snälla lägg pengar på att fixa och förbättra era produkter istället för RGB i en ansiktsmask. Sämsta jag har sett.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Kanske en pryl som kan få de yngre att skärpa till sig, vi får väl hoppas att det blir krav på vaccinationsbevis för att gå på krogen och resa innan alla drabbas av restriktioner.

ja tack, absolut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Känns som det skulle vara kul att jobba på Razer, verkar ha en massa kul projekt för sig. Går de så bra?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Alltså Razer snälla lägg pengar på att fixa och förbättra era produkter istället för RGB i en ansiktsmask. Sämsta jag har sett.

De har nog gott om pengar och ett av branschens mest lyckade märken inom gaming, just för bra produkter. Att hata på Razer gjorde edgelords för 10 år sen, de ute nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Kanske en pryl som kan få de yngre att skärpa till sig, vi får väl hoppas att det blir krav på vaccinationsbevis för att gå på krogen och resa innan alla drabbas av restriktioner.

Vad hjälper det då det är när skolorna börjar det smittas igen. Skolorna som felar inte puben.

Och gäller vaccinationsbeviset bara ett år? För det är snart 3dje sprutan å då behövs det nytt bevis.

Razer masken för övrigt har inget skydd mot smittan huvud taget. Täcker inte ögona och filtret är av vilken klass?

Stort skämt.

Ser man det här på gatorna så får man gå in å skämmas för den värld man lever i.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av MeSaber:

Vad hjälper det då det är när skolorna börjar det smittas igen. Skolorna som felar inte puben.

Och gäller vaccinationsbeviset bara ett år? För det är snart 3dje sprutan å då behövs det nytt bevis.

Razer masken för övrigt har inget skydd mot smittan huvud taget. Täcker inte ögona och filtret är av vilken klass?

Stort skämt.

Ser man det här på gatorna så får man gå in å skämmas för den värld man lever i.

Skolorna är ett problem som är svårt att lösa men man får ju hoppas alla vaccinerar barnen i takt med att det går eller att barnen själva är så vettiga att de ser till att bli vaccinerade om föräldrarna inte vill det.
Men nöjesanläggningarna är ju hemska idag, inte bara krogarna utan i allmänhet likt idioterna som reser och sprider smitta och det är ju unga vuxna som är problemgruppen idag.

Covidbevisen gäller i 90 dagar och sedan behöver de förnyas, vi får väl se vad forskningen visar om hur länge vaccineringarna ger bra skydd och hur man går vidare och jag är säker på att mängder av forskare jobbar med det runt om i världen

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

De har nog gott om pengar och ett av branschens mest lyckade märken inom gaming, just för bra produkter. Att hata på Razer gjorde edgelords för 10 år sen, de ute nu.

Mest lyckat för att unga tonåringar köper in sig i den "coola" designen och bling bling.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X