Diablo II: Resurrected i öppet betatest den 17 augusti

Permalänk
Melding Plague

Diablo II: Resurrected i öppet betatest den 17 augusti

Mjukvarujätten Microsoft går händelserna i förväg och röjer startdatumet för det efterlängtade spelets betatest.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Någonting säger mig att spelet kommer att ha MTX efter ett par veckor efter release så att alla förhandsrecensioner kan säga, "Titta! Inga MTXs!" och frågan är om Du, precis som i WoW, då kan köpa alla Legendary sets, för vem orkar köra massa Baal-runs?

Jag HOPPAS på att jag har fel så vi kan få ha en genuin D2:LOD-upplevelse (det är väl med LOD också?) i HD med valfria(!) QoL-funktioner. Förbereder mig inför det värsta (MTXs som låter dig köpa alla items) och hoppas på det bästa!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

vill minnas vad det var när man var ung, inte orka jag spela det nu

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem

Så härligt att igen få återuppleva det som gjorde att mina högstadiebetyg inte vart vad dom borde.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Undra om det blir samma som med WC3-remastern

Visa signatur

Min rigg: AMD R7 1700 3,2GHz, MSI X370 Gaming Pro Carbon, Corsair Vengeance 32GB 3066MHz, Sapphire RX 480 Nitro+ 8GB, Kingston V300 240GB, Seagate Barracuda 1TB, Corsair HX 750i, Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Någonting säger mig att spelet kommer att ha MTX efter ett par veckor efter release så att alla förhandsrecensioner kan säga, "Titta! Inga MTXs!" och frågan är om Du, precis som i WoW, då kan köpa alla Legendary sets, för vem orkar köra massa Baal-runs?

Jag HOPPAS på att jag har fel så vi kan få ha en genuin D2:LOD-upplevelse (det är väl med LOD också?) i HD med valfria(!) QoL-funktioner. Förbereder mig inför det värsta (MTXs som låter dig köpa alla items) och hoppas på det bästa!

"Precis som i WoW"- va?

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mmchips:

Undra om det blir samma som med WC3-remastern

Det är samma studio som gjorde nya Pro Skater 1+2 remaken, så det blir nog bra.

Permalänk
Medlem

Tycker det är girigt av Activision Blizzard att ta 400-600kr för ett spel med samma grund som lanserades för 20 år sedan. Remasters borde inte kosta fullpris. Om spelet var byggt om från grunden som t.ex Demon Souls och Resident Evil serien hade jag var mer förstående.

Spelade mycket D2 förr men detta blir att hoppa över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Tycker det är girigt av Activision Blizzard att ta 400-600kr för ett spel med samma grund som lanserades för 20 år sedan. Remasters borde inte kosta fullpris. Om spelet var byggt om från grunden som t.ex Demon Souls och Resident Evil serien hade jag var mer förstående.

Spelade mycket D2 förr men detta blir att hoppa över.

WoW kostar i månaden trots att de varslat all customer support och har p2w shop.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Smurfn:

Tycker det är girigt av Activision Blizzard att ta 400-600kr för ett spel med samma grund som lanserades för 20 år sedan. Remasters borde inte kosta fullpris. Om spelet var byggt om från grunden som t.ex Demon Souls och Resident Evil serien hade jag var mer förstående.

Spelade mycket D2 förr men detta blir att hoppa över.

Vet inte om jag håller med där faktiskt. Ja, det är exakt samma D2 som grund men dom har samtidigt behövt göra nya designer till allt i hela spelet, plus att försöka få spelet att gå i 60FPS när originalspelet drivs i 24FPS som och bestämmer hastigheten på hela spelet. Personligen tycker jag det är det bättre valet för att hålla kvar känslan från originalet men samtidigt ha mer modern grafik.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Teddis:

"Precis som i WoW"- va?

Du kan köpa alla items du vill ha. Finns ingen mening med raids längre i spelet (jämför med Baal-runs där du letade efter Legendary Set items i D2Lod) och det förstör även inlevelsen i spelet där du såg andra som hade grindat sig fram till items än att de bara pröjsat för det. I princip har WoW blivit Mediamarket för Legendary Items. Axelryckande är bara förordet.

P.S. Nej, jag spelade aldrig WoW men har sett den tragiska utvecklingen från en värld där Du kunde bli ett "legendariskt namn" om du kämpade länge nog medan du idag kan köpa dig till allt så det finns egentligen ingen anledning att spela det längre.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Det är samma studio som gjorde nya Pro Skater 1+2 remaken, så det blir nog bra.

Spelet i sig lär bli fenomenalt. Frågan är hur mycket det kommer låta sig förpestas av de rikaste aktieägarna som kräver att MTXs förs in så fort som möjligt efter release så de inte går miste om sina mångmiljonbonusar för 2021?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

jag spelade aldrig WoW

Ah, förstår ignoransen då. Jag klipper bort alla irrelevanta ord från citatet och highlightar det som fick mig att "fatta" det konstiga påståendet.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Någonting säger mig att spelet kommer att ha MTX efter ett par veckor efter release så att alla förhandsrecensioner kan säga, "Titta! Inga MTXs!" och frågan är om Du, precis som i WoW, då kan köpa alla Legendary sets, för vem orkar köra massa Baal-runs?

Jag HOPPAS på att jag har fel så vi kan få ha en genuin D2:LOD-upplevelse (det är väl med LOD också?) i HD med valfria(!) QoL-funktioner. Förbereder mig inför det värsta (MTXs som låter dig köpa alla items) och hoppas på det bästa!

Att de blir någon form av MTX før att skaffa sig items i d2r är nog helt otänkbart
De har nog också lärt sig sedan D3 och dess RMAH de hade i starten.. En katastrof...
Konceptet med d2 är att man aldrig blir nöjd med sina föremål och ständigt är på jakt på det lilla extra som kan va bättre

Skrivet av Smurfn:

Tycker det är girigt av Activision Blizzard att ta 400-600kr för ett spel med samma grund som lanserades för 20 år sedan. Remasters borde inte kosta fullpris. Om spelet var byggt om från grunden som t.ex Demon Souls och Resident Evil serien hade jag var mer förstående.

Spelade mycket D2 förr men detta blir att hoppa över.

D2r kräver nya servrar som må va uppe och gå i många år framöver. De är inte gratis. Detta i tillägg till utveckklingskostnaderna för att skapa remastern.
Helt fritt att avstå om 400 kr är för mkt för dig, Personligen betalar jag gärna de 400 kr för något som är så önskat utav så många

Visa signatur

Amd 5900x phantom 4090 Corsair ddr4 3600. Kingston FURY Renegade 2GB .Lg c2 OLED 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Du kan köpa alla items du vill ha. Finns ingen mening med raids längre i spelet (jämför med Baal-runs där du letade efter Legendary Set items i D2Lod) och det förstör även inlevelsen i spelet där du såg andra som hade grindat sig fram till items än att de bara pröjsat för det. I princip har WoW blivit Mediamarket för Legendary Items. Axelryckande är bara förordet.

P.S. Nej, jag spelade aldrig WoW men har sett den tragiska utvecklingen från en värld där Du kunde bli ett "legendariskt namn" om du kämpade länge nog medan du idag kan köpa dig till allt så det finns egentligen ingen anledning att spela det längre.

Prova spelet innan du kommer med felaktiga påståenden Du kan verkligen inte köpa allt gear - antar du syftar på AH och använda guldet du köpt för WoW-token(irl pengar)? Det är långt ifrån alla slots som droppar som BoE (kan säljas på AH).

Om du anser att meningen med raids dessutom bara är att få bäst gear så kan jag verkligen inte hålla med. Att köra på mythic (svåraste läget) och faktiskt kämpa dig fram med 19 andra spelare i månader för att få ner sista bossen - det är meningen med raids (imo).

Men som sagt, prova spelet först

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Prova spelet innan du kommer med felaktiga påståenden Du kan verkligen inte köpa allt gear - antar du syftar på AH och använda guldet du köpt för WoW-token(irl pengar)? Det är långt ifrån alla slots som droppar som BoE (kan säljas på AH).

Om du anser att meningen med raids dessutom bara är att få bäst gear så kan jag verkligen inte hålla med. Att köra på mythic (svåraste läget) och faktiskt kämpa dig fram med 19 andra spelare i månader för att få ner sista bossen - det är meningen med raids (imo).

Men som sagt, prova spelet först

Du kan köpa raid gear med. Du köper guld med tokens sen köper du en carry och så har du all gear utan att behöva göra så mycket. Visst du får vänta några resets innan du kan köpa allt men tar inte länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xibit:

Att de blir någon form av MTX før att skaffa sig items i d2r är nog helt otänkbart
De har nog också lärt sig sedan D3 och dess RMAH de hade i starten.. En katastrof...
Konceptet med d2 är att man aldrig blir nöjd med sina föremål och ständigt är på jakt på det lilla extra som kan va bättre

D2r kräver nya servrar som må va uppe och gå i många år framöver. De är inte gratis. Detta i tillägg till utveckklingskostnaderna för att skapa remastern.
Helt fritt att avstå om 400 kr är för mkt för dig, Personligen betalar jag gärna de 400 kr för något som är så önskat utav så många

Utvecklingskostnaderna för att skapa en remaster på en befintlig grund är mycket lägre än att göra ett helt nytt spel. Därav borde kostnaden vara lägre för kund?

De utnyttjar bara nostalgin och är säkra på att folk (som dig) lägger ut pengarna ändå. Bobby plockar ut 200 miljoner dollar i bonus av en anledning. Men visst, vi kan låtsas att det är serverar som är så ofantligt dyra i drift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Jo, vet faktiskt ingen som är intresserad av D2 nu. Främst är man fem år för sent (moddade D2s är mycket bättre än detta) och nu skiten med Blizzard.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCouchNerd:

Du kan köpa raid gear med. Du köper guld med tokens sen köper du en carry och så har du all gear utan att behöva göra så mycket. Visst du får vänta några resets innan du kan köpa allt men tar inte länge.

Och hur är det någon skillnad mot i princip vilket spel som helst som har någon form av trading? Fanns inte tokens så hade du ju bara köpt guldet hos tredjepart, eller en carry för pengar rakt av här lät det som att du kunde köpa allt du ville ha utan problem - inte spendera veckor på att få saker med lite tur.
Men jag förstår hur du menar.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Lite ovanligt att de ska släppa betan på en tisdag? De brukar alltid göra det inför helger då det teoretiskt är fler som spelar då?Annars kanske detta datum är för dom som förhandsbokat?

Ser mycket fram emot spelet hur som helst

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCouchNerd:

Du kan köpa raid gear med. Du köper guld med tokens sen köper du en carry och så har du all gear utan att behöva göra så mycket. Visst du får vänta några resets innan du kan köpa allt men tar inte länge.

I kontext: "guld med tokens", systemet är att du köper guld från andra spelare och inte från blizzard "direkt". Nu är ju blizzard gudar över sin egen hittepå-valuta oavsett, men så fungerar systemet i alla fall. Innan det fanns så sålde folk av sitt wow-guld för IRL pengar "svart" istället.

Men resultatet kan du ju göra i alla spel av liknande karaktär. Använda dina IRL monetära resurser till att övertyga folk att bära dig. Kruxet är ju att ingen tycker du är cool om du gör det för det blir uppenbart i combatlogs och generell gameplay sen att du är dålig. Samt att det är enormt slöseri med pengar då du måste göra om det varje gång nytt innehåll kommer.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Och hur är det någon skillnad mot i princip vilket spel som helst som har någon form av trading? Fanns inte tokens så hade du ju bara köpt guldet hos tredjepart, eller en carry för pengar rakt av här lät det som att du kunde köpa allt du ville ha utan problem - inte spendera veckor på att få saker med lite tur.
Men jag förstår hur du menar.

Jag skulle säga att det är extremt stor skillnad. I och med tokens så har blizzard gjort det möjligt att köpa precis allt i spelet för riktiga pengar då tokens kan konverteras till guld in game.

Visst har man kunnat köpa boost och gear på skumma tredjepartsidor tidigare. Men det är en jäkla skillnad om spelutvecklaren själv ger den möjligheten. WoW går idag att spela som ett P2W-spel om man så vill, vilket är en fruktansvärd utveckling enligt mig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av magma86:

Lite ovanligt att de ska släppa betan på en tisdag? De brukar alltid göra det inför helger då det teoretiskt är fler som spelar då?Annars kanske detta datum är för dom som förhandsbokat?

Ser mycket fram emot spelet hur som helst

Eller ett desperat försök att dämpa diskussionerna om företaget. Nu kommer spelmedia känna sig tvungna att rapportera om detta istället och fokuset hamnar mer på Diablo 2 och inte Blizzard som företag.

Fan vet, något mer hinner säkert dyka upp innan veckan är slut. Göra en Take 2 och DMCA hela moddningscomunityt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Utvecklingskostnaderna för att skapa en remaster på en befintlig grund är mycket lägre än att göra ett helt nytt spel. Därav borde kostnaden vara lägre för kund?

De utnyttjar bara nostalgin och är säkra på att folk (som dig) lägger ut pengarna ändå. Bobby plockar ut 200 miljoner dollar i bonus av en anledning. Men visst, vi kan låtsas att det är serverar som är så ofantligt dyra i drift.

När jag som en liten ung skit besökte den lokala butiken för att köpa mig ett exemplar utan Zelda 2 till NES så fick jag betala 419 kr
Detta var 1987 tror jag. Så 400 kr över 30 år senare för ett spel är inte mycket. 5 öl på krogen ?
Priser på spel har nästan vart oförändrad i många år.
Men självklart ska utvecklare tjäna pengar på sina alster

Visa signatur

Amd 5900x phantom 4090 Corsair ddr4 3600. Kingston FURY Renegade 2GB .Lg c2 OLED 42

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xibit:

Att de blir någon form av MTX før att skaffa sig items i d2r är nog helt otänkbart
De har nog också lärt sig sedan D3 och dess RMAH de hade i starten.. En katastrof...
Konceptet med d2 är att man aldrig blir nöjd med sina föremål och ständigt är på jakt på det lilla extra som kan va bättre

D2r kräver nya servrar som må va uppe och gå i många år framöver. De är inte gratis. Detta i tillägg till utveckklingskostnaderna för att skapa remastern.
Helt fritt att avstå om 400 kr är för mkt för dig, Personligen betalar jag gärna de 400 kr för något som är så önskat utav så många

Kontroversiell åsikt möjligen men jag hörde till de som gillade RMAH. Men är böjd att hålla med om att det är bra att det försvann. Gamblingdelen fanns både innan och efter likaså mtx och lootboxar.

Permalänk
Avstängd

Lite stort fokus på annat än Diablo 2 i tråden. Kan bara tillägga i WoW diskussionen att en full Mythic reset kostar runt 10.000 kronor. Du får i snitt 1,5 items per run.

Jo, visst kan du köpa till dig allt, men nja, det finns nog INGEN som köper så pass mycket. Att köpa HC gear 239 är inte "köpa gear", det är skitgear i sammanhanget.

Ont:

ÄNTLIGEN!

Längtat länge efter Diablo igen. Kommer köra solo self found med modifikation tillsammans med samtliga vänner. Dvs ingen trading utanför vårat gäng. Mycket mer intressant blir det.

Längesen lyckades jag knipa en perfect annihilus på Laddern. Alltså 20/20/10. Lyckas med det ni

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Utvecklingskostnaderna för att skapa en remaster på en befintlig grund är mycket lägre än att göra ett helt nytt spel. Därav borde kostnaden vara lägre för kund?

Utvecklingskostnaden har noll relevans för priset. Då spelutvecklare är vinstdrivande företag är prissättningen baserad på vad som genererar maximal inkomst.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Skrivet av xibit:

Priser på spel har nästan vart oförändrad i många år.
Men självklart ska utvecklare tjäna pengar på sina alster

Du pratar baspriserna. Idag säljs spel i bitar via DLC och/eller microtransaktioner. Köper man inte dessa blir upplevelsen fattigare. Priserna har stigit för spel, men betalmodellen är en annan nu.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xibit:

När jag som en liten ung skit besökte den lokala butiken för att köpa mig ett exemplar utan Zelda 2 till NES så fick jag betala 419 kr
Detta var 1987 tror jag. Så 400 kr över 30 år senare för ett spel är inte mycket. 5 öl på krogen ?
Priser på spel har nästan vart oförändrad i många år.
Men självklart ska utvecklare tjäna pengar på sina alster

Ca 629kr i dagens penningvärde. Inflationen: https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/prisomra...

Lite halvdrygt svar men du har inte fel, inte långt ifrån vad PS5 spel kostar eller ett nytt 60 euro spel på Steam.

Edit: Användaren ändrade årtal, 1991 när jag kollade värdet.