Permalänk
Medlem

Ahhh... F1 politiken. Den är som en skuren beasås somliga helger.

Det är ju alltid lätt och kritisera efteråt. Men Perez gick lite väl hårt ut efter Norris andraplats, istället för och tänka mera långsiktigt i stunden.

Sedan åker han på 2x5sek själv mot självaste missilen Leclerc över samma sak. Enbart (känns det som) för att racecontrol är nu inbakade i ett hörn... pga deras hårddragna linje. Låt pojkarna battle it out, i viss mån o/

Dold text
Permalänk
Medlem

Kimi & Vettels krock. Kimi såg honom inte komma, men samtidigt tycker jag Vettels har mer plats på höger sida. Snöpligt!

Permalänk
Medlem

Raceledningen: +5 +5 +5 +5 +5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeebentoft:

Jag får alltid lagg när jag kollar på f1tv i webbläsaren på fullskärm. Inte när jag kör det lilla fönstret. Är det så för alla eller vet ni någon fix för det? Har provat spola tillbaka en bit, men det hjälper inte. Har bra uppkoppling som ska klara bandbredden

Är det så i flera olika webbläsare? Inte kört f1tv iår men inga problem med firefox tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Kimi & Vettels krock. Kimi såg honom inte komma, men samtidigt tycker jag Vettels har mer plats på höger sida. Snöpligt!

Ja, just det där såg väldigt onödigt ut. Fanns väl fortfarande plats på alla håll.

Skrivet av GooGeL:

Ahhh... F1 politiken. Den är som en skuren beasås somliga helger.

Det är ju alltid lätt och kritisera efteråt. Men Perez gick lite väl hårt ut efter Norris andraplats, istället för och tänka mera långsiktigt i stunden.

Sedan åker han på 2x5sek själv mot självaste missilen Leclerc över samma sak. Enbart (känns det som) för att racecontrol är nu inbakade i ett hörn... pga deras hrldragna linje. Låt pojkarna battle it out, i viss mån o/

Dold text

Det är iaf bra när de är konsekventa, även om man kan tycka att de kanske konsekvent skulle friat istället i just de situationerna.
Sedan vet jag inte om den sista incidenten verkligen såg ut att vara samma grej som de två första...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Är det så i flera olika webbläsare? Inte kört f1tv iår men inga problem med firefox tidigare.

Får buffering i firefox, på chromecast och i android-luren. Har dessutom krångel med F1TV-appen i androiden där jag inte kan logga in med wifi på. Får stänga av det först och sen tabba ur och aktivera wifi igen. Överlag bortsett från en ok prislapp så är deras tjänst riktigt kass.

Visa signatur

.:Ryzen 7 5800X3D ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 7900 GRE 16GB Nitro+ ♠ Asus TUF 850W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem

Har inga problem i Firefox, eller mobilen "android" hade problem i början av året de 2 första racen, taggade dom på twitter och klagade , fick 3 mån gratis förlängt och har funkat sedan dess

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeebentoft:

Jag får alltid lagg när jag kollar på f1tv i webbläsaren på fullskärm. Inte när jag kör det lilla fönstret. Är det så för alla eller vet ni någon fix för det? Har provat spola tillbaka en bit, men det hjälper inte. Har bra uppkoppling som ska klara bandbredden

jag har också haft massa problem med F1TV, bytte till appen "F1 Race Control" (av Rob van der Pol) i Microsoft store och har därefter fungerat utmärkt

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeebentoft:

Jag får alltid lagg när jag kollar på f1tv i webbläsaren på fullskärm. Inte när jag kör det lilla fönstret. Är det så för alla eller vet ni någon fix för det? Har provat spola tillbaka en bit, men det hjälper inte. Har bra uppkoppling som ska klara bandbredden

Har inga som helst problem i min HTPC med Firefox. Laggar inte det minsta. Vad är det för hårdvara du kör det på?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Har mobilt bredband så knappast "massa bandbredd", men funkar bra både i appen på TV (Race control), mobilen (F1TV) och i webbläsare (Chrome och Edge). Har till och med streamat i sommarstugan med mobilen som hotspot, upplösningen gick ner men sällan lagg.

Routerproblem kanske? På min förra router hjälpte med med att pausa några minuter och sen titta med lite fördröjning. Det var en gammal risig Teltonika, nu en ny Huawei.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LupX:

Får buffering i firefox, på chromecast och i android-luren. Har dessutom krångel med F1TV-appen i androiden där jag inte kan logga in med wifi på. Får stänga av det först och sen tabba ur och aktivera wifi igen. Överlag bortsett från en ok prislapp så är deras tjänst riktigt kass.

Du har alltså inte testat under en hård lina?

(EDIT: F1TV har fungerat riktigt bra för mig.)

Kikade färdigt Frankrikes GP i Abisko under 4G, via deras app på min Samsung S10. Hela vägen från byn följde jag det loppet på telefon. Själv har jag endast haft strul första loppet (..?) det här året.. då det var problem med rutnätet av nätverkandet, genom Europa.

F1TV är en drömtjänst mot för Viaplay. Enda är väl att övriga streams är 720p, medan huvudströmmen är 1080p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Du har alltså inte testat under en hård lina?

Kikade färdigt Frankrikes GP i Abisko under 4G, via deras app på min Samsung S10. Hela vägen från byn följde jag det loppet på telefon. Själv har jag endast haft strul första loppet (..?) det här året.. då det var problem med rutnätet av nätverkandet, genom Europa.

F1TV är en drömtjänst mot för Viaplay. Enda är väl att övriga streams är 720p, medan huvudströmmen är 1080p.

Jo, kör 100/100 fiber från Bahnhof trådat in i datorn för det mesta när jag kollar. Men ibland händer det att jag kollar via chromecast på tv eller wifi/4g i telefonen. Dagens lopp flöt faktiskt på skapligt med enstaka lagg här och där. Men jag kollade på Supercup tidigare idag och där var det värre.

Ska testa F1 Race Control och se om det gör skillnad framöver.

Visa signatur

.:Ryzen 7 5800X3D ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 7900 GRE 16GB Nitro+ ♠ Asus TUF 850W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Alla referenser till Demolition Man måste ha en "Like".

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Alla referenser till Demolition Man måste ha en "Like".

Ja dom målade ju in sig i ett hörn när dom gav Lando +5s.
Skall vi gissa på att merca var med på ett hörn där?
Makalöst att dom helt plötsligt börjar ge straff för den manövern.

Permalänk
Medlem

Grejen med att man ska få tränga ut bilar på utsidan i gruset tror jag inte gynnar omkörningar heller iof. Men det kan ju ses inkonsekvent då det länge ansetts legitimt pga dålig sikt eller någon anledning.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeebentoft:

Jag får alltid lagg när jag kollar på f1tv i webbläsaren på fullskärm. Inte när jag kör det lilla fönstret. Är det så för alla eller vet ni någon fix för det? Har provat spola tillbaka en bit, men det hjälper inte. Har bra uppkoppling som ska klara bandbredden

Har haft massor med sånt tidigare men det har blivit bättre även jag har bra uppkoppling men det vart ingen skillnad, ett tag så var jag tvungen att trycka F5/uppdatera bilden för att få till det och detta hände minst 1 par ggr per 10 minter, har du nån cromcast eller liknande så kan du casta till tv via detta och för min del har jag inga problem alls efter detta, funkar felfritt nu.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk

Får Perez köra 2022 också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Grejen med att man ska få tränga ut bilar på utsidan i gruset tror jag inte gynnar omkörningar heller iof. Men det kan ju ses inkonsekvent då det länge ansetts legitimt pga dålig sikt eller någon anledning.

Undrar om de hade möjlighet att hålla ett spår som inte tryckte ut andra bilen. De kanske gick så fort i kurvan på insidan att de höll det enda spår de klarade och tryckte ut bilen på utsidan. Men jag vet inte, bara en fundering.

Permalänk
Medlem

Spontant känns det orimligt att trycka in bilen mot apex när den är halvvägs genom kurvan. Det borde gå mot alla fysiska lagar och mänsklig förmåga i den hastigheten. Det måste väl någon som gör en omkörning utsidan ta med i bedömningen. Funkar det så funkar det, annars får man acceptera en omväg i gruset. Med reservation för att jag varken kör F1 eller annan racing, såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Undrar om de hade möjlighet att hålla ett spår som inte tryckte ut andra bilen. De kanske gick så fort i kurvan på insidan att de höll det enda spår de klarade och tryckte ut bilen på utsidan. Men jag vet inte, bara en fundering.

Klart det går bara sänka farten. Men det ger ju inte samma fördel som att preja ut den yttre bilen i gruset. Saken är ju att hen kan då hålla högre kurvhastighet pga vidare radie

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Är det så i flera olika webbläsare? Inte kört f1tv iår men inga problem med firefox tidigare.

Skrivet av LupX:

Får buffering i firefox, på chromecast och i android-luren. Har dessutom krångel med F1TV-appen i androiden där jag inte kan logga in med wifi på. Får stänga av det först och sen tabba ur och aktivera wifi igen. Överlag bortsett från en ok prislapp så är deras tjänst riktigt kass.

Skrivet av twonkey:

jag har också haft massa problem med F1TV, bytte till appen "F1 Race Control" (av Rob van der Pol) i Microsoft store och har därefter fungerat utmärkt

Skrivet av Alphahanne:

Har inga som helst problem i min HTPC med Firefox. Laggar inte det minsta. Vad är det för hårdvara du kör det på?

Provade opera, men den stöds ej. Provade också firefox, men då skymtar sidan till i en mikrosekund för att sedan bli helt grå, ytterst märkligt! Allt fungerar dock som det ska när jag använder chromecast. Problemet är att jag då måste sitta i soffan, vilken ibland är ockuperad av främmande makter som absolut inte vill titta på F1

Laddade ned F1 Race Control-appen, men förstod det bara som statistik och att man kunde titta på inslag i efterhand, får ge den en ny chans, ska även se om jag kan reda ut vad som hände med firefox!

Har 500Mbit från Telenor, vilket jag även får ut. Datorn är en stationär gamingdator med cirka 5år på nacken, så för den sakens skulle bör det inte vara några problem.

Permalänk
Medlem

Borde nästan hålla mig borta från sociala medier vad gäller Formel 1 och deras "fans". Känns som att alldeles för många är unga, hardcore fangirls som har en förare som de älskar och gärna hade fått barn med som inte kan någonting om sporten alls egentligen.

Har följt Ricciardo sedan 2011, vilket även betyder att det blivit en del lagbyte i och med att jag inte är en person som normalt sätt stöttar lag. McLaren, som tur är, har alltid varit ett lag som stått mig nära som jag stöttat genom vått & torrt oavsett vilka som kört för stallet.

Blir bara så paff på alla kommentarer som man ser, speciellt i Instagram flödet, "Ricciardo borde lämna McLaren. Han är anledningen till att de inte kommer få 3:e plats", eller "McLaren borde se över att signera en annan förare än Ricciardo."

Har folk inte riktigt förstått än att det är en helt ny bil för Ricciardo att köra, och Ricciardo är en förare som har en längre justeringsperiod än vad andra förare har? Har de inte heller förstått att detta är en "mellansäsong" för signerade förare, eftersom Formel 1 kommer att genomgå en gigantisk ändring inför nästa år?

Irritationsnivån är hög när man ser folk/"fans" prata om Ricciardo som om att han vore den sämsta föraren på banan i dagsläget.

Permalänk
Skrivet av FlytPojken:

Får Perez köra 2022 också?

Skrivet av Ecthelion:

Borde nästan hålla mig borta från sociala medier vad gäller Formel 1 och deras "fans". Känns som att alldeles för många är unga, hardcore fangirls som har en förare som de älskar och gärna hade fått barn med som inte kan någonting om sporten alls egentligen.

Har följt Ricciardo sedan 2011, vilket även betyder att det blivit en del lagbyte i och med att jag inte är en person som normalt sätt stöttar lag. McLaren, som tur är, har alltid varit ett lag som stått mig nära som jag stöttat genom vått & torrt oavsett vilka som kört för stallet.

Blir bara så paff på alla kommentarer som man ser, speciellt i Instagram flödet, "Ricciardo borde lämna McLaren. Han är anledningen till att de inte kommer få 3:e plats", eller "McLaren borde se över att signera en annan förare än Ricciardo."

Har folk inte riktigt förstått än att det är en helt ny bil för Ricciardo att köra, och Ricciardo är en förare som har en längre justeringsperiod än vad andra förare har? Har de inte heller förstått att detta är en "mellansäsong" för signerade förare, eftersom Formel 1 kommer att genomgå en gigantisk ändring inför nästa år?

Irritationsnivån är hög när man ser folk/"fans" prata om Ricciardo som om att han vore den sämsta föraren på banan i dagsläget.

Jag tror inte varken RB eller Mclaren kommer se sig om efter ny förare än. Det är väldigt svårt att döma allt för hårt när det är första säsongen i ett nytt lag och ny bil. Och som sagt så händer det mycket till nästa år. Känns inte som att det finns nån anledning att göra några större ändringar i laguppställningen då.

Fans är dock som fans är, så fort det går dåligt skriker dem efter blod men när det går bra är allt glömt och de hyllas som kungar.

Danny har kanske inte gjort strålande ifrån sig på qualifying men i racen har det gått rätt bra faktiskt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Borde nästan hålla mig borta från sociala medier vad gäller Formel 1 och deras "fans". Känns som att alldeles för många är unga, hardcore fangirls som har en förare som de älskar och gärna hade fått barn med som inte kan någonting om sporten alls egentligen.

Har följt Ricciardo sedan 2011, vilket även betyder att det blivit en del lagbyte i och med att jag inte är en person som normalt sätt stöttar lag. McLaren, som tur är, har alltid varit ett lag som stått mig nära som jag stöttat genom vått & torrt oavsett vilka som kört för stallet.

Blir bara så paff på alla kommentarer som man ser, speciellt i Instagram flödet, "Ricciardo borde lämna McLaren. Han är anledningen till att de inte kommer få 3:e plats", eller "McLaren borde se över att signera en annan förare än Ricciardo."

Har folk inte riktigt förstått än att det är en helt ny bil för Ricciardo att köra, och Ricciardo är en förare som har en längre justeringsperiod än vad andra förare har? Har de inte heller förstått att detta är en "mellansäsong" för signerade förare, eftersom Formel 1 kommer att genomgå en gigantisk ändring inför nästa år?

Irritationsnivån är hög när man ser folk/"fans" prata om Ricciardo som om att han vore den sämsta föraren på banan i dagsläget.

Det är helt klart så.

Något man ofta glömmer för tex den engelsktalande delen av befolkningen är att de kan vara mycket yngre och fortfarande vara en del av samtalet än vad vi som har engelska som andraspråk är. Vilket gör att man ofta kanske tror att motparten är äldre än de är. Reddit är ju rena barnstugan generellt, är komiskt när man t.ex kollar in seglingscommunityn där de flesta är jolleseglare på en jolle som deras föräldrar köpt åt dem. Så vilket samtal finns det att ha när man själv är närmare 40 och äger en segelbåt...

Sedan märker man ofta tyvärr att de brittiska kommetatorerna på Sky påverkar samtalsämnet enormt.
Om de hyllar en förare, då är den föraren det bästa som finns. Om de dissar en förare, tex Vettel så är han bad guy for ever. Och detta påverkar ju samtalsämnena på socialt media också.

Generellt ska man nog hålla sig borta från diskussioner på Internet för ämnen där folk har tydliga åsikter.
Internet är inte som för 20 år sedan där en tillräckligt stor del av deltagarna kände ett ansvar för en bra dialog och diskussion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Jag tror inte varken RB eller Mclaren kommer se sig om efter ny förare än. Det är väldigt svårt att döma allt för hårt när det är första säsongen i ett nytt lag och ny bil. Och som sagt så händer det mycket till nästa år. Känns inte som att det finns nån anledning att göra några större ändringar i laguppställningen då.

Fans är dock som fans är, så fort det går dåligt skriker dem efter blod men när det går bra är allt glömt och de hyllas som kungar.

Danny har kanske inte gjort strålande ifrån sig på qualifying men i racen har det gått rätt bra faktiskt.

Just Redbull har ju dock en tradition av att vara otåliga, så det är väl där risken skulle vara störst.

Sedan förstår jag ändå till viss del folks reaktioner just när Norris dominerar såhär, just eftersom det inte alls var vad som förväntades på förhand. Jag tror ju att just den jämförelsen är vad som främst driver ifrågasättandet av Ricciardo snarare än hans egna resultat i sig.

Men som du är inne på så är det nog rimligt att inför en så stor förändring försöka se mer till helheten gällande vilka förare teamen har istället för vilka resultat de gör i den nuvarande bilen. Ur det perspektivet tycker jag ju både Ricciardo och Perez utan tvivel borde vara kvar.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Just Redbull har ju dock en tradition av att vara otåliga, så det är väl där risken skulle vara störst.

Sedan förstår jag ändå till viss del folks reaktioner just när Norris dominerar såhär, just eftersom det inte alls var vad som förväntades på förhand. Jag tror ju att just den jämförelsen är vad som främst driver ifrågasättandet av Ricciardo snarare än hans egna resultat i sig.

Men som du är inne på så är det nog rimligt att inför en så stor förändring försöka se mer till helheten gällande vilka förare teamen har istället för vilka resultat de gör i den nuvarande bilen. Ur det perspektivet tycker jag ju både Ricciardo och Perez utan tvivel borde vara kvar.

Det faktumet vi vet är ju att när Ricciardo är bekväm med en bil och har fått ner sin anpassning med den bilen är han WC-material och en av de absolut snabbaste förarna på den här sidan av 2010. Han visar ju mer teknik i sin körstil än de flesta förare på banan. Låter kanske partiskt, men säger det med mer fakta än någonting annat. Säger varken att han är bättre eller sämre än någon annan toppförare i mitt påstående.

Skulle man välja att släppa Ricciardo (tvek på den) så hade det varit bedrövligt. Samma med Checo, som visar prestation i en väldigt tuff position.

Ska bli kul att följa Ricciardo och Perez under 2022.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Borde nästan hålla mig borta från sociala medier vad gäller Formel 1 och deras "fans". Känns som att alldeles för många är unga, hardcore fangirls som har en förare som de älskar och gärna hade fått barn med som inte kan någonting om sporten alls egentligen.

Har följt Ricciardo sedan 2011, vilket även betyder att det blivit en del lagbyte i och med att jag inte är en person som normalt sätt stöttar lag. McLaren, som tur är, har alltid varit ett lag som stått mig nära som jag stöttat genom vått & torrt oavsett vilka som kört för stallet.

Blir bara så paff på alla kommentarer som man ser, speciellt i Instagram flödet, "Ricciardo borde lämna McLaren. Han är anledningen till att de inte kommer få 3:e plats", eller "McLaren borde se över att signera en annan förare än Ricciardo."

Har folk inte riktigt förstått än att det är en helt ny bil för Ricciardo att köra, och Ricciardo är en förare som har en längre justeringsperiod än vad andra förare har? Har de inte heller förstått att detta är en "mellansäsong" för signerade förare, eftersom Formel 1 kommer att genomgå en gigantisk ändring inför nästa år?

Irritationsnivån är hög när man ser folk/"fans" prata om Ricciardo som om att han vore den sämsta föraren på banan i dagsläget.

Du väljer ju helt och hållet själv att läsa vad alla Jönssons skriver. Internet är internet. Ofiltrerat på många plan.

Det positiva idag med internet, är att det är lite samlat uppror kring +5sek hit och dit. T om Horner kallar Norris clashen med Perez för en racing incident/hard racing så... Det är positivt och det behövs balanseras till en rimligare nivå.

Permalänk
Skrivet av benonikenobi:

Jag tror inte varken RB eller Mclaren kommer se sig om efter ny förare än. Det är väldigt svårt att döma allt för hårt när det är första säsongen i ett nytt lag och ny bil. Och som sagt så händer det mycket till nästa år. Känns inte som att det finns nån anledning att göra några större ändringar i laguppställningen då.

Fans är dock som fans är, så fort det går dåligt skriker dem efter blod men när det går bra är allt glömt och de hyllas som kungar.

Danny har kanske inte gjort strålande ifrån sig på qualifying men i racen har det gått rätt bra faktiskt.

Jag tror båda teamen är nöjda med sina val. Tyvärr så tror jag RB väntar med att ge Perez 2022 vilket gör att han inte kan slappna av helt. Det kan bli en avgörande detalj i slutet, nån poäng som skiljer åt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Jag tror båda teamen är nöjda med sina val. Tyvärr så tror jag RB väntar med att ge Perez 2022 vilket gör att han inte kan slappna av helt. Det kan bli en avgörande detalj i slutet, nån poäng som skiljer åt.

Jag tror inte att Red Bull har så mycket alternativ till Checo. Gasly känns föga troligt att han kommer att ta Checos plats och den enda andra som skulle kunna komma på fråga är George Russel men jag tror inte att han kommer lämna Mercedes familjen.

Permalänk
Skrivet av FlytPojken:

Jag tror båda teamen är nöjda med sina val. Tyvärr så tror jag RB väntar med att ge Perez 2022 vilket gör att han inte kan slappna av helt. Det kan bli en avgörande detalj i slutet, nån poäng som skiljer åt.

Skrivet av Hejss:

Jag tror inte att Red Bull har så mycket alternativ till Checo. Gasly känns föga troligt att han kommer att ta Checos plats och den enda andra som skulle kunna komma på fråga är George Russel men jag tror inte att han kommer lämna Mercedes familjen.

Return of Albon kanske 😉

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO