Telia Teknisk Support
Hej,
Lite av en vent men..
Ringde till Telia support för att hjälpa mina grannar som inte är så tekniskt insatta, som har problem med internet. När jag väl kommer fram till support förklarar de att de inte kan göra någonting utan att identifiera kund med BankID. Jag förklarar att de inte har BankID och att jag inte vill ändra något, bara ha teknisk support då jag misstänker att routern Telia skickat med är trasig. Till slut kommer vi fram till att de kan skicka ett brev med en personlig kod hem till deras adress och att jag ska ringa tillbaka.
En vecka går, de får sitt brev med kod och ger till mig, jag ringer dit morgonen därpå och förklarar alltihopa igen. Då svarar han att eftersom jag inte är personen i fråga kommer han inte hjälpa mig, kod eller inte. Jag förklarar att jag bara vill ha teknisk support, inte beställa något. Jag säger att jag har ju fått teknisk support från Bahnhof, Tele2, Telenor, Ownit osv utan att behöva BankID men nej.
Då säger jag att vilken värdelös teknisk support som inte kan hjälpa till när en kund har problem med en tjänst. Alla har inte BankID eller är tekniskt insatta. Då säger han att jag har förolämpat honom, att han inte tänker hjälpa mig. Jag förklarar att jag inte förolämpat honom personligen. Den tekniska kundsupporten är dålig om de inte kan hjälpa en kund som har problem osv.
Jag ber om att få prata med någon chef eller högre ansvarig. Då lägger han på luren!
Själv har jag inte Telia, och vid en snabb koll skulle de kunna sänka sina kostnader med en tredjedel genom att byta operatör. Så jag antar att jag får gå över till grannen å sitta en timme i Telias telefonkö med dem helt enkelt
Johan