RTX 3080 Ti Fusk med återförsäljare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Finns att köpa så bara att handla.

Var? Länk till en återförsäljare och inte tradera, blocket eller FB… tack

Permalänk
Skrivet av Nattiii:

Var? Länk till en återförsäljare och inte tradera, blocket eller FB… tack

https://www.amazon.se/s?k=3080+ti&ref=nb_sb_noss_1

T.ex, men priset är ju 25k+ men finns i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loddgrimner:

https://www.amazon.se/s?k=3080+ti&ref=nb_sb_noss_1

T.ex, men priset är ju 25k+ men finns i lager.

Amazon.se är inte en återförsäljare det är samma som tradera/Blocket i detta fall. Därför man ser höga priser

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nattiii:

Kolla habibi Mr. Scriptman

Jag tycker att det finns ALLTID kryphål i varje system men om vi minskar botar eller även minskar antal beställningar botar gör. Så har vi redan vunnit inte alla bot scriptare har kompisar familjer som de kan lite på osv så istället av att de beställer 10st/20st kort så kommer de beställa max 3st det gör mycket skillnad i min värld.

Men det går ju inte att beställa mer än ETT KORT som det är? Ett script kan inte gå förbi deras "max 1 kort per person"-regler. Det var ju massor med beställningar från Webhallen t. ex. som de manuellt gick in och raderade då de personerna hade köpt 3000-kort hos dem tidigare.

Proshop har väl bara begränsning per modell, inte hela serien. Men de stora svenska ÅF:arna har väl anammat "ett kort ur serien"-principen?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nattiii:

Mr. Scriptman du har redan fått dit kort och massa andra kort som du säger att du har avbokat. Det känns inte du har problem som resten av oss har. Den person som inte känner likadan som vad vi känner tror inte den person fattar problemet.

Du försöker gå emot även när jag visade faktan och att Komplett.se tar 20k för grafik kort som kostar 13k jag har sagt det jag har men du lever i en annan värld.

Inte för att vara den, men säg att nVidia väljer att sälja sin grafikkrets för 11k (taget ur luften) till tredjepartstillverkare, som i sin tur har R&D kostnader för kylarlösning samt kretskort. Dessutom har man kostnader för tillverkning av just kylare och kretskort, sedan tillkommer kostnad för inköp av minnesmoduler, kontrollerkretsar etc som även de har skjutit i höjden prismässigt.
Dessa kort säljs till en grosist som måste stå för fraktkostnader och lagerkostnader, samtidigt som man helst vill tjäna några procent.
Kortet har nu inte ens kommit fram till återförsäljaren, men har redan fått ett prispåslag på åtminstone 1500kr.
Återförsäljarna får i sin tur köpa korten av grosisten, och ska betala för frakt och lagerkostnader, eventuella kostnader kopplade till butiken samt personal. Återförsäljaren vill i sin tur tjäna ~10%.
Nu har jag inte ens tagit upp övriga avgifter som till exempel tull (vilket i sin tur påverkas av pågående handelskonflikter).

Min fråga är: varför skulle en återförsäljare köpa in ett kort för ~15.000kr för att sedan sälja det till förlust genom att följa MSRP?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Saker du missat: (jag höftar vilt)
Windows ca 1000 kr
Övriga kablar och småskit: 200 kr
Garanti och support på en hel dator är inte samma som garanti på en enskild komponent - det är betydligt dyrare. Normal värdering skulle jag säga är cirka 2% av värdet på datorn: ca 700 kr på dator 1
Arbetstid för att bygga den specifika datorn ca 500 kr
Emballage ca 100 kr
Frakt säg 250 kr
Utvecklingskostnader (dvs arbetstid som berör alla datorer, testning etc) ca 250 kr

Bara estimat från min sida. Kan säkert vara lite mer eller mindre.

Så cirka 3000 kr
Det skulle innebära att grafikkortet utgör 18500-19000 kr av kostnaden.
Inte jättebilligt men ser inte outrageous ut jämfört med andra 3080 ti. Det stämmer ju också väl överens med vad kortet säljs för:
https://www.webhallen.com/se/product/336768-Gainward-GeForce-...

Utöver det är det förstås prisbilden:
Normalt sett avrundar man till snygga priser. Kan bli lite plus ibland, ibland minus.
Angående prisdifferens så är det också andra faktorer än bara råvarukostnader:
Vad tar konkurrenterna, är folk mer eller mindre betalningsvilliga för ett märke kontra ett annat, har man för många av något på lager och vill bli av med dem billigare.

Plus att du då specifikt utgår från att eventuellt överpris är specifikt relaterat till enbart grafikkortet. Det var därför jag frågade dig om en baseline.
Kan det inte vara så att de alltid tar några procent extra på kompletta datorer? Normalt sätt brukar förädling av produkter innebära att man tar ut ett högre pris.

Hej

Som jag sa i början ”tog bort det mesta jag kan”
Jag tog bort Windows från listan också för att fokusera på de viktiga komponenter.

Jag ville inte jämföra med en annan butik som sagt om jag skulle göra det hade dator 1 och 2 kostat mycket mindre och det som finns kvar är jätte hög pris för GPU/Garanti/frakt osv men istället jag tog priserna från Komplett bara för att vara rättvis.
BTW Jag gjorde fel här, när jag jämförde så valde jag Gainward som kostar 600 mindre än Asus tuf 3080 ti (inte oc) Jag skulle har tagit Asus som kostar 600 kr mer. Och vi vet att Asus tuf 3080 ti (inte oc) kostar 13k när den kom ut samma batch som kom den 03/Juni en del de sålde separat och andra halva använder de för att bygga kompletta datorer. Nu vill de sälja en hel komplett dator för 37k kr och det som finns kvar efter man har räknat ut alla komponenter är ca 22.3k

Jag gör en omräkning för att ni ska se skillnaden bättre:

Dator nr.1 Intel 38486 Kr

Phanteks Eclipse P400A RGB Black 999kr
Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB 2279kr
Corsair H100x Liquid CPU Kylare 962kr
WD Black SN850 1TB M.2 SSD 1951kr
Corsair TX750M, 750W PSU 1099kr
Asus Tuf RTX3080Ti 12GB Xkr

Intel Core i9-11900K Processor 6190kr
ASUS ROG Strix Z590-F GAMING WIFI moderkort 2699kr

GPU+Garanti+Frakt+Arbetstid= 22307kr

Dator nr.2 AMD 32147 kr
Artikelnummer: 1187766
https://www.komplett.se/product/1187766/dator-surfplatta/komp....

Phanteks Eclipse P400A RGB Black 999kr
Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB 2279
Corsair H100x Liquid CPU Kylare 962 kr
WD Black SN850 1TB M.2 SSD 1951kr
Corsair TX750M, 750W PSU 1099kr
Asus Tuf RTX3080Ti 12GB Xkr

AMD Ryzen 7 5800X Processor 4490kr
ASUS ROG Strix X570-F GAMING, S-AM4 2990kr

GPU+Garanti+Frakt+Arbetstid= 17377kr

Vilka kablar som man ska räkna in? Alla kablar följer med moderkort/PSU räcker till sån dator bygge ser ingen Anna kabel som behövas så jag ska inte räkna de 200kr.

Som du säger
Garanti 800kr
Bygg arbetstid 500kr
Test 250 (vilken jag tror det ingår i bygg arbeta tiden men skit samma vi räknar in det.
Emballage 100kr
Frakt 250
= 22300-800-500-250-100-250= 20400kr för ett kort som kostar 13k som redan har 10/15% vinst inräknad. Det är över 8000kr över original priset och du tycker det är normalt? Jag känner mig äcklad av hur de beter sig.

Vill de sälja kompletta datorer får de göra det men med rimliga priser.

Visste du att om du väljer exakt samma komponenter men i olika dator modell text a240 och en annan som man kan välja samma komponenter på så finns det 4k pris skillnad. EXAKT samma komponenter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugashaka:

Inte för att vara den, men säg att nVidia väljer att sälja sin grafikkrets för 11k (taget ur luften) till tredjepartstillverkare, som i sin tur har R&D kostnader för kylarlösning samt kretskort. Dessutom har man kostnader för tillverkning av just kylare och kretskort, sedan tillkommer kostnad för inköp av minnesmoduler, kontrollerkretsar etc som även de har skjutit i höjden prismässigt.
Dessa kort säljs till en grosist som måste stå för fraktkostnader och lagerkostnader, samtidigt som man helst vill tjäna några procent.
Kortet har nu inte ens kommit fram till återförsäljaren, men har redan fått ett prispåslag på åtminstone 1500kr.
Återförsäljarna får i sin tur köpa korten av grosisten, och ska betala för frakt och lagerkostnader, eventuella kostnader kopplade till butiken samt personal. Återförsäljaren vill i sin tur tjäna ~10%.
Nu har jag inte ens tagit upp övriga avgifter som till exempel tull (vilket i sin tur påverkas av pågående handelskonflikter).

Min fråga är: varför skulle en återförsäljare köpa in ett kort för ~15.000kr för att sedan sälja det till förlust genom att följa MSRP?

Tror inte du har hängt med, du pratar om något helt annat. Komplett sålde 3080 ti för 13k deras första batch kostar 13k kr per kort att sälja och göra vinst 10/15%. Men när man vill bygga en dator så lägger de till 7000kr över kort pris. Så istället av att de säljer kortet för 13k så säljer de exakt samma kort för 20k

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Nattiii:

Tror inte du har hängt med, du pratar om något helt annat. Komplett sålde 3080 ti för 13k deras första batch kostar 13k kr per kort att sälja och göra vinst 10/15%. Men när man vill bygga en dator så lägger de till 7000kr över kort pris. Så istället av att de säljer kortet för 13k så säljer de exakt samma kort för 20k

Fast första batchen var ett introduktionspris, dvs Nvidia eller partnertillverkaren puttar in pengar så att ÅF kan sälja för MSRP under en kort tid. Det är otroligt vanligt. Varför tror du diverse butiker har specifika reor ibland? Skulle komplett sälja korten för 13K nu skulle dom gå back på varje kort, och det är inte så värst ekonomiskt hållbart.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Står att den är slut för mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nattiii:

Tror inte du har hängt med, du pratar om något helt annat. Komplett sålde 3080 ti för 13k deras första batch kostar 13k kr per kort att sälja och göra vinst 10/15%. Men när man vill bygga en dator så lägger de till 7000kr över kort pris. Så istället av att de säljer kortet för 13k så säljer de exakt samma kort för 20k

Här ska vi nog vara väldigt noggranna med att hålla isär lösa kort och färdigbyggda datorer.
nVidia tar den ekonomiska smällen för att ett visst antal kort ska kunna säljas för MSRP, när dessa kort är sålda försvinner stödet.
En färdigbyggd dator är företagets egen produkt, och där gissar jag på att nVidias subventioner inte gäller.
Precis som att det är osannolikt att tillverkare som Lenovo, HP etc får nyttja nVidias subventionssystem.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nattiii:

Hon* sant tycker inte det är värt 20k

Då blir det ju lite svårt? Bara vänta tills dom gått ner i pris.

Använd korten ni har och tänk på dom utan kort istället så kanske denna brist drar över snabbare, du bidrar bara till problemet om du försöker köpa nya kort..

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Fast första batchen var ett introduktionspris, dvs Nvidia eller partnertillverkaren puttar in pengar så att ÅF kan sälja för MSRP under en kort tid. Det är otroligt vanligt. Varför tror du diverse butiker har specifika reor ibland? Skulle komplett sälja korten för 13K nu skulle dom gå back på varje kort, och det är inte så värst ekonomiskt hållbart.

De redan gör vinst på andra komponenter i den Komplett dator 10/15% så varför lägga 7000kr över det? förstår bara inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nattiii:

Står att den är slut för mig?

Ja saker finns väl inte i lager mer än ett par minuter?

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugashaka:

Här ska vi nog vara väldigt noggranna med att hålla isär lösa kort och färdigbyggda datorer.
nVidia tar den ekonomiska smällen för att ett visst antal kort ska kunna säljas för MSRP, när dessa kort är sålda försvinner stödet.
En färdigbyggd dator är företagets egen produkt, och där gissar jag på att nVidias subventioner inte gäller.
Precis som att det är osannolikt att tillverkare som Lenovo, HP etc får nyttja nVidias subventionssystem.

Nu är det Asus som står för det subventionerade priset och inte Nvidia, och @Asus.david påstår att det gäller även färdigbyggda system, dom har inga synpunkter på vad återförsäljaren väljer att göra med korten som köptes för MSRP.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nattiii:

förstår bara inte.

Du slog huvudet på spiken!

Du är inte insatt exakt i vad saker kostar för dem och hur mycket resurser de lägger på ett bygge, alltså vet du inte exakt hur mycket vinst de gör, förutom att det är mer lönsamt för dem att sälja en komplett dator än separata komponenter (vilket de gått ut med och är normalt).

Case closed.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muSashi:

Nu är det Asus som står för det subventionerade priset och inte Nvidia, och @Asus.david påstår att det gäller även färdigbyggda system, dom har inga synpunkter på vad återförsäljaren väljer att göra med korten som köptes för MSRP.

Han sa inte att dom köptes för MSRP dock. Subventioneringen kommer ju i efterhand så de kanske inte ens får något för de korten som de inte sålde separat?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_St1g:

Ja saker finns väl inte i lager mer än ett par minuter?

hahahaha XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Nu är det Asus som står för det subventionerade priset och inte Nvidia, och @Asus.david påstår att det gäller även färdigbyggda system, dom har inga synpunkter på vad återförsäljaren väljer att göra med korten som köptes för MSRP.

Då finns alltså möjligheten att man valde att sälja de subventionerade korten lösa, för att sedan trycka in de kort som faller utanför subventionen i de färdigbyggda datorerna.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Nattiii:

De redan gör vinst på andra komponenter i den Komplett dator 10/15% så varför lägga 7000kr över det? förstår bara inte.

Korten kostar inte 13K, det är ett hittepåpris från Nvidia. Nu vet jag inte exakta siffror men skulle gissa att ÅF betalar närmare 16-17K om inte mer i inköpspris.

Just prissättningen på Komplett PC beskrev Undac rätt bra nyligen som du borde läsa igenom en gång till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Han sa inte att dom köptes för MSRP dock. Subventioneringen kommer ju i efterhand så de kanske inte ens får något för de korten som de inte sålde separat?

Vad snackar du om? Asus 3080 Ti TUF icke OC har sålts för MSRP. Komplett valde att stoppa in dom i sina färdigbyggda system. Dom har inte sålt några kort separat.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nattiii:

Jag har pratat med Proshop tidigare på morgonen och frågade 'Om man lägger varan i kundvagn och gå vidare till betalning, blir det då reserverad? De sa NEJ, man måste betala och få bekräftelse nummer då blir det bokad annars det är inget som räknas.
Så ifall en kund (inte bot) skulle köpa det skulle ta de några sekunder för att utföra köpet, även om de hade allting redo.
Jag spammade sidan och när den blev 15:00 det hände inget men exakt en sekund efter så står det slut. Antigen det som du säger eller bara butiken som fuskar. Jag har ingen bevis så klart men det finns inget mer än de två val. Om det är Bot så borde Proshop ta ansvar att inte låtta sånt hända.

Nu vet jag inte om någon nämnt detta tidigare i tråden, men vid försäljning av 3090 från proshop så fungerade det så att de sålde ett kort i taget. Det innebar att korten stod som slutsålda eller liknande när ett kort sålts, trots att det fanns fler på lager. Man fick gott vänta några minuter (antagligen på att köpare verifierades som giltig) och sedan släpptes nästa kort till försäljning.

Nu vet jag inte om det är detta som händer för 3080 Ti, men i fallet med 3090 så var det alltså raka motsatsen till fusk. De försökte se till att rätt personer fick tag i korten.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugashaka:

Då finns alltså möjligheten att man valde att sälja de subventionerade korten lösa, för att sedan trycka in de kort som faller utanför subventionen i de färdigbyggda datorerna.

Man valde att sälja de subventionerade korten i sina färdigbyggda datorer, men ja möjligheten fanns att sälja dom lösa, och det kanske händer framöver, vem vet.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Nattiii:

Hej

Som jag sa i början ”tog bort det mesta jag kan”
Jag tog bort Windows från listan också för att fokusera på de viktiga komponenter.

Jag ville inte jämföra med en annan butik som sagt om jag skulle göra det hade dator 1 och 2 kostat mycket mindre och det som finns kvar är jätte hög pris för GPU/Garanti/frakt osv men istället jag tog priserna från Komplett bara för att vara rättvis. Asus tuf 3080 ti (inte oc) kostar 13k när den kom ut samma batch som kom den 03/Juni en del de sålde separat och andra halva använder de för att bygga kompletta datorer. Nu vill de sälja en hel komplett dator för 37k kr och det som finns kvar efter man har räknat ut alla komponenter är ca 21.7k

Vilka kablar som man ska räkna in? Alla kablar följer med moderkort/PSU räcker till sån dator bygge ser ingen Anna kabel som behövas så jag ska inte räkna de 200kr.

Som du säger
Garanti 700kr
Bygg arbetstid 500kr
Test 250 (vilken jag tror det ingår i bygg arbeta tiden men skit samma vi räknar in det.
Emballage 100kr
Frakt 250
= 21700-700-500-250-100-250= 19900 för ett kort som kostar 13k som redan har 10/15% vinst inräknad. Det är över 7000kr över original priset och du tycker det är normalt? Jag känner mig äcklad av hur de beter sig.

Vill de sälja kompletta datorer får de göra det men rimliga priser

Visste du att om du väljer exakt samma komponenter men i olika dator modell text a240 och en annan som man kan välja samma komponenter på så finns det 4k pris skillnad. EXAKT samma komponenter!

Det hela faller ju lite på ”ett kort som kostar 13k”
Var får du den siffran från? Kortet i datorerna du hade som exempel var ju ett gainward, inte ett ASUS?

Den enda jag hittar som säljer gainwardkortet löst säljer ju det för 19k?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muSashi:

Vad snackar du om? Asus 3080 Ti TUF icke OC har sålts för MSRP. Komplett valde att stoppa in dom i sina färdigbyggda system. Dom har inte sålt några kort separat.

Och hur vet du då att de fått de korten till det billigare priset? De kanske måste redovisa vad korten används till och priset justeras efter det (gissning, men min poäng är att du inte har så bra koll på saker som du tror).

delar borttagna /mod
Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dimman:

Nu vet jag inte om någon nämnt detta tidigare i tråden, men vid försäljning av 3090 från proshop så fungerade det så att de sålde ett kort i taget. Det innebar att korten stod som slutsålda eller liknande när ett kort sålts, trots att det fanns fler på lager. Man fick gott vänta några minuter (antagligen på att köpare verifierades som giltig) och sedan släpptes nästa kort till försäljning.

Nu vet jag inte om det är detta som händer för 3080 Ti, men i fallet med 3090 så var det alltså raka motsatsen till fusk. De försökte se till att rätt personer fick tag i korten.

Jag kan verifiera att det var så vid 3080 Ti release också. Jag la ett i korgen, och trots att det tog säkert 2 min att komma till betalning såg jag en notis om att "Du har 10 minuter på dig att slutföra betalning innan varan går till någon annan" eller liknande.

15:08 fick jag igenom min beställning enligt beställningsbekräftelsen.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Och hur vet du då att de fått de korten till det billigare priset? De kanske måste redovisa vad korten används till och priset justeras efter det (gissning, men min poäng är att du inte har så bra koll på saker som du tror).

För att Asus och Komplett har bekräftat just detta här på forumet? Annars skulle jag inte skriva ut det.

delar borttagna /mod
Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

För att Asus och Komplett har bekräftat just detta här på forumet? Annars skulle jag inte skriva ut det.

Länk på det? Vad jag ser har i alla fall Komplett sagt att de inte fått några TUF-kort av Asus utan använt bl.a. TUF OC (som inte har introduktionspris) i sina datorer, se t.ex. detta och detta inlägg.

Även Webhallen har sagt att de inte fått några TUF-kort, så det verkar vara samma situation som med RTX 3080 där Asus i stort sett struntar i TUF och bara levererar TUF OC. Så är det någon man ska klaga på så är det väl Asus som satt ett introduktionspris på TUF-kortet och sen struntat i att leverera det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Länk på det? Vad jag ser har i alla fall Komplett sagt att de inte fått några TUF-kort av Asus utan använt bl.a. TUF OC (som inte har introduktionspris) i sina datorer, se t.ex. detta och detta inlägg.

Även Webhallen har sagt att de inte fått några TUF-kort, så det verkar vara samma situation som med RTX 3080 där Asus i stort sett struntar i TUF och bara levererar TUF OC. Så är det någon man ska klaga på så är det väl Asus som satt ett introduktionspris på TUF-kortet och sen struntat i att leverera det.

Kolla alla dom senaste inläggen 3-4 dagar tillbaka från Komplett, Webhallen och Asus.David så hittar du det.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Kolla alla dom senaste inläggen 2-3 dagar tillbaka från Komplett, Webhallen och Asus.David så hittar du det.

Jag har precis länkat dig flera inlägg där de skriver motsatsen, vill du hävda något annat så får du faktiskt lägga fram lite bevis.