DEFEKT Moderkort Asus Prime B350M-A

Permalänk
Hedersmedlem

DEFEKT Moderkort Asus Prime B350M-A

Denna annons är för ett Asus Prime B350M-A moderkort, med specifikationer som går att hitta på nätet. Kortfattat: Detta är alltså ett AM4-moderkort i mATX-formfaktor, i lägre budgetklassen.

BIOS som ligger på just nu har stöd för Ryzen 3000-serien, och senaste version i skrivande stund. Bör även funka med tidigare Ryzen eller Athlon.

Det här kortet säljs dock som DEFEKT / TRASIGT. Jag skulle montera på en eftermarknadskylare på detta moderkort. På denna modell är tyvärr kylar-backplaten fastlimmad från fabrik, och när jag skulle ta av den så tror jag att jag har skadat moderkortet när jag var lite oförsiktig med en skruvmejsel.

Vad jag kan se har M.2-platsen slutat fungera (i alla fall i PCIe-läge), vilket gör att jag inte längre kan boota eftersom min systemdisk är en NVMe. Jag tror detta kan bero på att en eller flera kretskortsbanor blivit skadad, men det kan också vara något annat.

Jag har provbootat med USB, och hårddisken (SATA) verkar synas i BIOS, så det verkar som att moderkortet funkar förutom M.2-sloten, men det kan så klart också vara så att det finns andra fel på moderkortet som uppdagar sig först när man faktiskt använder datorn. Det har jag dock inte möjlighet att testa på ett bra sätt, så jag vill inte garantera någon funktion över huvud taget. Den som köper moderkortet köper alltså alla fel, kända som okända, nuvarande som framtida, och jag kommer inte godta returer oavsett anledning.

Moderkortet säljs med lös backplate (med limrester kvar på köpet), I/O-sköld, och fästen för standardkylare. Kanske några andra tillbehör också beroende på vad jag hittar. Är något särskilt tillbehör extra viktigt, berätta det vid budgivning.

Bilder saknas i skrivande stund då moderkortet fortfarande är monterat i chassi. Jag kommer under söndagkvällen (4/4) byta ut moderkortet, och kan då lägga upp bilder om så önskas. Jag kommer inte montera moderkortet igen efter jag plockat ur det, så om någon har någon fråga om funktion som kräver att moderkortet startas, så är det därför bra om ni frågar nu.

Moderkortet kan skickas mot frakt, men inte för mindre än 100 kronor plus frakt (på grund av besväret), alternativt kan hämtas i Östbergahöjden i Stockholm. Alla bud beaktas (även skambud går bra!), men jag väljer själv vem jag ska sälja till.

OBS: BUD OCH FRÅGOR SKA SKICKAS ENDAST I TRÅDEN NEDAN - EJ VIA PM.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Tar det för 100 + frakt.

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rebe1:

Tar det för 100 + frakt.

Noterat! Låter budgivningen fortsätta till måndag kväll.

Permalänk
Medlem

100 hämtar

Permalänk
Medlem

150 + frakt

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ardaburc:

100 hämtar

Skrivet av Rebe1:

150 + frakt

Bud noterade!

Permalänk
Medlem

175:- + 66:- för Posten "Skicka lätt"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hanek212:

175:- + 66:- för Posten "Skicka lätt"

Tack för visat intresse, fast jag skrev tidigare att jag avslutar budgivningen måndag kväll (och där är du lite för sen tyvärr ), så detta går till @Rebe1 i första hand, men jag glömde posta om det här. Jag hör av mig om den affären inte blir av.