Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrille1977:

Vet någon om detta funkar fortfarande, har beställt en Xbox series x.

Fungerade för 5 minuter sedan
Xbox Game Pass Ultimate

Går ut 2023-11-06. Senaste debitering 10,00 kr 2021-03-06

Permalänk
Medlem

Är det något man bör tänka på när man köper xbox gold för att göra om till Ultimate, typ region, eller från vilken sida man köper från? Finns någon annat finstilt som man bör känna till? Typ, endast nya konton/kunder?

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem

Gäller det bara nya kunder? Mitt ultimate går ut snart och det hade varit fint om jag kunde göra samma sak igen.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Gäller det bara nya kunder? Mitt ultimate går ut snart och det hade varit fint om jag kunde göra samma sak igen.

Du kan, i princip, göra samma. Skillnaden är att du betalar 135 kr för att konvertera Gold till Game Pass Ultimate istället för 10 kr.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Du kan, i princip, göra samma. Skillnaden är att du betalar 135 kr för att konvertera Gold till Game Pass Ultimate istället för 10 kr.

Tackar, tog mig tid att läsa tråden nu också. Jag som brukar muttra om de som inte läser först innan de frågar...
Mitt ultimate går ut i maj så jag får väl vänta tills det gått ut först.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Du kan, i princip, göra samma. Skillnaden är att du betalar 135 kr för att konvertera Gold till Game Pass Ultimate istället för 10 kr.

denne 135 avgift, är det per månad eller är det för allt man konverterar?

Permalänk
Medlem

Detta värt om man endast har en pc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

denne 135 avgift, är det per månad eller är det för allt man konverterar?

Det är för att konvertera, om du konverterat tidigare får du nu betala ordinarie pris för en månad för att kunna konvertera.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Det är för att konvertera, om du konverterat tidigare får du nu betala ordinarie pris för en månad för att kunna konvertera.

Ah okey vill minnas att jag konverterade förut tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Hur var det nu, såg att det talades om detta ovan, men är det någon som faktiskt har provat att göra denna procedur två gånger på samma konto?

Går det? T.ex. om min Ultimate går ut, köpa nya Live Gold och konvertera upp dem en gång till?

Japp, i höstas (uppdatering: var i november ifjol) gick mitt ut och jag förnyade för 12x2 månader. Var dock lite strul och fick ringa supporten för att få in min live-kod men inget mer än så. Notera att det först slog om till att min kod blivit använd utan att mina live-månader dykt upp på kontot när jag löste in koden. Varför det blev ett support-samtal... Men så fort jag fått in mina månader var det fritt fram att konvertera.

Tillägg kring när jag förnyade xbox game pass
Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Hur var det nu, såg att det talades om detta ovan, men är det någon som faktiskt har provat att göra denna procedur två gånger på samma konto?

Går det? T.ex. om min Ultimate går ut, köpa nya Live Gold och konvertera upp dem en gång till?

Det är ju exakt det som det skrivs om i 6-7 inlägg ovan...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

FYI gjorde detta igår kväll. Köpte 2st live, reggade koderna på mitt konto som redan haft ultimate. Köpte ultimate via deras hemsida och boom! Nästa betalning 2023 🤘

Permalänk
Medlem

Fungerar fortfarande köpte nyss till grabbens nya xbox serie S och det hamnade på 37 kronor i månaden

Permalänk

Får inte detta att funka.. den vill göra om 12 månader gold till 4.... någon som har en aning om varför?

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobonolla:

Får inte detta att funka.. den vill göra om 12 månader gold till 4.... någon som har en aning om varför?

har du någon bild på hur det ser ut? eller copy paste texten

Permalänk
Skrivet av MrWhizeguy:

har du någon bild på hur det ser ut? eller copy paste texten

Converting your code
Redeeming your Prepaid Xbox Live Gold 12 Month code will automatically convert to 4 months of Xbox Game Pass Ultimate and will be added to your current Xbox Game Pass Ultimate account....

jag kanske måste låta mitt nuvarande abonnemang gå ut..

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobonolla:

Converting your code
Redeeming your Prepaid Xbox Live Gold 12 Month code will automatically convert to 4 months of Xbox Game Pass Ultimate and will be added to your current Xbox Game Pass Ultimate account....

jag kanske måste låta mitt nuvarande abonnemang gå ut..

Japp, det måste du

Permalänk
Skrivet av MrWhizeguy:

Japp, det måste du

Då får jag vänta några dagar... Återkommer med uppdatering.

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobonolla:

Då får jag vänta några dagar... Återkommer med uppdatering.

Återkom gärna, fast jag är rätt säker att det kommer funka

Permalänk
Medlem

Jag överväger att köra på detta trots att jag varken har eller planerar köpa en Xbox, för PC utbudet är ju rätt stort också.

Det som får mig att tveka är hur DLC hanteras, ingenstans har jag hittat tydliga beskrivningar om hur det hanteras, bara att det för vissa spel ingår en Deluxe version, i de flesta fallen så ingår ändå INTE alla DLC. Låt mig ta ett sunkigt exempel, Mass Effect Anromeda Deluxe, här står det inget om de 4 st Multiplayer packen för Asari, Turian, Krogan och Salarian som kostar en hundring styck. Min tanke är då att om jag vill ha tillgång till dessa så måste man köpa dom in-game trots Xbox Live abonnemang.

Är det någon som kan dela med sig av sina erfarenheter kring detta med DLC hanteringen under såväl EA Play som Xbox Live?

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: MSI MEG X570 ACE | CPU: AMD Ryzen R7 5800X | CPU-kylare: Corsair H150i Elite Capellix | RAM: G.Skill Trident NEO 3600 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Samsung 980 Pro 1 TB NVMe + Samsung 980 Pro NVMe 2 Tb | PSU: Corsair RM850x | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk
Medlem
Skrivet av nihilist71:

DLC ingår inte i Game Pass om det inte ingår i spelet t.ex game of the year edition eller deluxe versioner etc. Du har 10% rabatt på all DLC som ingår i Game Pass.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRUSSIDULL:

DLC ingår inte i Game Pass om det inte ingår i spelet t.ex game of the year edition eller deluxe versioner etc. Du har 10% rabatt på all DLC som ingår i Game Pass.

Måste man inte betala för hela spelet också? Eller räcker det med att köpa DLC utan att faktiskt "äga" spelet?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRUSSIDULL:

DLC ingår inte i Game Pass om det inte ingår i spelet t.ex game of the year edition eller deluxe versioner etc. Du har 10% rabatt på all DLC som ingår i Game Pass.

Skrivet av Boozfob:

Måste man inte betala för hela spelet också? Eller räcker det med att köpa DLC utan att faktiskt "äga" spelet?

Tack för svar, jag såg någon tråd på Reddit som sa att om man t ex

  1. Köper DLC för ett spel som man bara har access till i Xbox Game Pass

  2. Och sedan säger man upp abonnemanget.

  3. Sedan köper grundspelet i t ex Steam eller Origin så får man automatiskt tillgång sina DLC

Kan någon bekräfta detta scenario med förstahandserfarenheter av detta?

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: MSI MEG X570 ACE | CPU: AMD Ryzen R7 5800X | CPU-kylare: Corsair H150i Elite Capellix | RAM: G.Skill Trident NEO 3600 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Samsung 980 Pro 1 TB NVMe + Samsung 980 Pro NVMe 2 Tb | PSU: Corsair RM850x | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk
Medlem

Jag har testat nu med först en 12 månaders Gold Live, jag får inget erbjudande om automatisk förlängning med en extramånad tyvärr så ingen bonus för mig verkar det som.

En liten varning kring detta. Jag tror att det är min Microsoft 365 prenumeration som spökar. Eftersom jag har en aktiv MS365 prenumeration så verkar jag inte få erbjudandet om 1 gratismånad vid aktivering av återkommande prenumeration. Jag har erbjudandet om att uppgradera till Xbox Live ultimate men den enda prenumeration Microsoft tjatar att jag ska aktivera prenumeration på är mitt Microsoft 365 abonnemang.

Om jag aktiverar återkommande prenumeration på mitt MS365 så kommer genast nästa rekommendation och den är att uppgradera till Live ultimate.

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: MSI MEG X570 ACE | CPU: AMD Ryzen R7 5800X | CPU-kylare: Corsair H150i Elite Capellix | RAM: G.Skill Trident NEO 3600 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Samsung 980 Pro 1 TB NVMe + Samsung 980 Pro NVMe 2 Tb | PSU: Corsair RM850x | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk
Medlem

Funkade ikväll, 12+12+6+1 för 1183kr vilket blir 38kr/mån. Fick bara erbjudande om en gratismånad för 6 mån prenumerationen som jag aktiverade sist. Köpte nycklar via Eneba.

Permalänk

still works 😎

Permalänk
Medlem

Det är risk att det har slutat fungera:

https://www.reddit.com/r/xbox/comments/mimfgo/xbox_changed_th...

Rätt väntat i så fall, och själv klarar jag mig till februari 2024

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Det är risk att det har slutat fungera:

https://www.reddit.com/r/xbox/comments/mimfgo/xbox_changed_th...

Rätt väntat i så fall, och själv klarar jag mig till februari 2024

Är det bekräftat?

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av arde_81:

Är det bekräftat?

Svara på mig själv. Fick det att fungera 2 år (6månx4) 9/7/2023

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av arde_81:

Är det bekräftat?

Nej, jag tror det funkar fortfarande enligt vad jag har sett på Reddit idag, så de kanske bara har förberett för att ändra någon gång i framtiden.

https://www.reddit.com/r/xboxone/comments/mmtkup/game_pass_ul...

Sen vet jag ju inte om de i tråden testat själva senaste dagarna iofs. Men jag tror det skulle vara rätt mycket snack i Xbox-subreddits om det verkligen hade slutat fungera nu.