Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk
Medlem

Men hur vet ni att inte Ultimate löper ut efter 1 månad och att ni då får Gold resterande?

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Lägger upp en enkel instruktion om tillvägagångssättet. Har ingen aning om hur länge detta tillvägagångssätt fungerar!

Köp;
- Två (2) styck á Xbox Live Gold - 12 mån
- En (1) styck á Xbox Live Gold - 6 mån

Totalt får du då 30 månader Xbox Live Gold.

- Registrera ett Microsoft Konto
* Gå in på redeem.microsoft.com
* Registrera en av dina 12 månaders digitala nycklar du köpt och välj till att aktivera automatiska betalningar så får du en (1) extra månad på köpet - Dvs 13 månader

- Innan du aktiverar nästa nyckel så ska du in inaktivera automatiska betalningar;
* account.microsoft.com/services

- Gå till redeem.microsoft.com igen och registera din andra 12 månaders nyckel
* Välj att aktivera automatiskt förlängning så får du en (1) extra månad på köpet. Nu har du totalt *26 månader Xbox Live Gold*

- Inaktivera automatiska betalningar igen

* Gå till redeem.microsoft.com och aktivera din 6 månaders nyckel och välj automatiskt förlängning för en gratis månad till. Nu har du totalt *33 månader Xbox Live Gold*

- Inaktivera automatiska betalningar

* Gå till https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq...
- Köp *Xbox Game Pass Ultimate* för *10kr*

Vad som händer nu är att du kommer få hela ditt Xbox Live Gold konverterat till "*Xbox Game Pass Ultimate*" - Detta får du i totalt 34 månader till en kostnad av 41kr/mån om du t.ex köper nycklarna på Inet.

Fungerade klockrent, stort tack för tipset.

Visa signatur

"Poor man wanna be rich, rich man wanna be king. A king aint satisfaid until he rules everything"
Bruce Springsteen

Permalänk
Medlem

Fungerade klockrent här med!
Tog ett tag att få koderna bara av Inet troligen då microsofts tjänster strulade igår.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte försöka ge mig på detta "hacket" idag.
Jag har sett att de har billiga Xbox Live-kort på denna sajt: https://www.eneba.com/sv/xbox-xbox-xbox-live-gold-12-month-xb...
Någon som beställt därifrån och vet att de är seriösa och levererar?
Sparar ca 220 kronor mot att köpa på Inet.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Tänkte försöka ge mig på detta "hacket" idag.
Jag har sett att de har billiga Xbox Live-kort på denna sajt: https://www.eneba.com/sv/xbox-xbox-xbox-live-gold-12-month-xb...
Någon som beställt därifrån och vet att de är seriösa och levererar?
Sparar ca 220 kronor mot att köpa på Inet.

Jag gjorde det för några dagar sen. Funkar klockrent. Fick koderna på en sekund direkt på sidan. Sjukt smidigt.

Permalänk
Medlem

Köpte också från Eneba och det gick bra utan några problem.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av svintooo:

Jag gjorde det för några dagar sen. Funkar klockrent. Fick koderna på en sekund direkt på sidan. Sjukt smidigt.

Skrivet av letin:

Köpte också från Eneba och det gick bra utan några problem.

Tack för er återkoppling!
Skedde leveransen omgående?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Tack för er återkoppling!
Skedde leveransen omgående?

Ja som jag skrev. Direkt i webbläsaren

Permalänk
Medlem

Förstår jag detta rätt med att det bara fungerar på nya Microsoft konton? Jag kan inte använda detta till mina barns existerande konton de har på Xbox?

Visa signatur

Fractal Design Define R6 \ Ryzen 3700X \ be quiet! Pure Rock 2 \ MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI \ ASUS Radeon RX 5700 XT TUF GAMING OC \ Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 \ Crosair RM 750X V2 \ Kingston A2000 SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av svintooo:

Ja som jag skrev. Direkt i webbläsaren

Och jag klagar på att folk läser dåligt ibland
Tack!

Skrivet av Sec:

Förstår jag detta rätt med att det bara fungerar på nya Microsoft konton? Jag kan inte använda detta till mina barns existerande konton de har på Xbox?

Som jag förstår det så är detta inga problem, men om du nyttjat gamepass tidigare tror jag inte det går?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Hedersmedlem

135,00 kr per månad, nästa debitering 2023-09-09

STORT tack för utförliga instruktioner och hjälp med val av återförsäljare.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Tack för tipset fungerar utmärkt! Har en fråga till er andra bara. När jag spelar spelen på Game Pass med mus och tangentbord så fryser spelet till vid varje klick/rörelse men när jag kopplar in min handkontroll så flyter det på utan problem...någon annan som erfarit det här fenomenet och har någon fix på det?

Permalänk

Har problem med Eneba. Får inget sms med verfikationskod. Fick det på mejl. Nu försöker jag registrera ett konto och jag måste bekräfta min mejladress men får inget av dem. Inte det lättaste att få några koder

Permalänk
Medlem

Tackar för instruktionen och länken till Eneba!

Vill bara passa på att tala om att det gick utmärkt att låta min befintliga ultimate förfalla, köpa vanliga gold koder och sedan konvertera dessa. Man behövde alltså inte skapa ett nytt konto.
Själva konverteringen kostade 135:- men det kan jag ta för att få behålla mitt vanliga konto.

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem

Köpte nyss 12m GOLD kod på Eneba och skulle claima den på mitt xboxkonto. Har tidigare haft prenumeration på Ultimate som jag precis avbröt (går dock ut 14/12).

Får detta meddelande,
"Redeeming your Prepaid Xbox Live Gold 12 Month code will automatically convert to 4 months of Xbox Game Pass Ultimate and will be added to your current Xbox Game Pass Ultimate account. By redeeming this code, you agree to this conversion. All conversions are final; ratio subject to change. See xbox.com/gamepass If you choose not to redeem at this time, you can keep your code and redeem it prior to its expiration date, if any."

Med andra ord fungerar det inte för oss som tidigare haft Ultimate, alternativt om jag tolkar ovan rätt (@zlim) att om man väntar ut tills prenumerationen har löpt ut så kommer det att fungera.

Permalänk
Skrivet av ZonCo:

Köpte nyss 12m GOLD kod på Eneba och skulle claima den på mitt xboxkonto. Har tidigare haft prenumeration på Ultimate som jag precis avbröt (går dock ut 14/12).

Får detta meddelande,
"Redeeming your Prepaid Xbox Live Gold 12 Month code will automatically convert to 4 months of Xbox Game Pass Ultimate and will be added to your current Xbox Game Pass Ultimate account. By redeeming this code, you agree to this conversion. All conversions are final; ratio subject to change. See xbox.com/gamepass If you choose not to redeem at this time, you can keep your code and redeem it prior to its expiration date, if any."

Med andra ord fungerar det inte för oss som tidigare haft Ultimate, alternativt om jag tolkar ovan rätt (@zlim) att om man väntar ut tills prenumerationen har löpt ut så kommer det att fungera.

Hade game pass ultimate från slutet av september tills det löpte ut i tisdags. Använde denna metoden för två minuter sedan (köpte från eneba) och det fungerade helt perfekt!
Du måste alltså låta ditt game pass löpa ut innan du kan göra detta!

Permalänk
Medlem

@zonco jag inväntade att min prenumeration hade löpt ut, annars blir det en förlängning av ditt nuvarande abonnemang och det vill du ju INTE göra. Invänta att abonnemanget har gått ut ordentligt och lägg in koden efter det så bör det fungera.

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem

Mycket bra! Tack för konstaterandet! Låter min prenumeration löpa ut och knappar sen in koden.

Permalänk
Medlem

Jag får väl ändå anses vara hyfsat insatt i det här med spelande och så vidare...

Grabben har tidigare bett om och fått Xbox live kort i present och annat.
Och ja, nu har jag läst på.

Men, för att nyttja det här med 10:- kr "hacket" så måste detta göras nu när det kostar 10:-.
Xbox live koderna kan jag köpa närsom helst, men jag måste alltså trycka på "bli medlem" och pröjsa de 10:-.
Det är alltså inget jag kan göra för att spara till jul utan att han märker det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Lägger upp en enkel instruktion om tillvägagångssättet. Har ingen aning om hur länge detta tillvägagångssätt fungerar!

Köp;
- Två (2) styck á Xbox Live Gold - 12 mån
- En (1) styck á Xbox Live Gold - 6 mån

Totalt får du då 30 månader Xbox Live Gold.

- Registrera ett Microsoft Konto
* Gå in på redeem.microsoft.com
* Registrera en av dina 12 månaders digitala nycklar du köpt och välj till att aktivera automatiska betalningar så får du en (1) extra månad på köpet - Dvs 13 månader

- Innan du aktiverar nästa nyckel så ska du in inaktivera automatiska betalningar;
* account.microsoft.com/services

- Gå till redeem.microsoft.com igen och registera din andra 12 månaders nyckel
* Välj att aktivera automatiskt förlängning så får du en (1) extra månad på köpet. Nu har du totalt *26 månader Xbox Live Gold*

- Inaktivera automatiska betalningar igen

* Gå till redeem.microsoft.com och aktivera din 6 månaders nyckel och välj automatiskt förlängning för en gratis månad till. Nu har du totalt *33 månader Xbox Live Gold*

- Inaktivera automatiska betalningar

* Gå till https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq...
- Köp *Xbox Game Pass Ultimate* för *10kr*

Vad som händer nu är att du kommer få hela ditt Xbox Live Gold konverterat till "*Xbox Game Pass Ultimate*" - Detta får du i totalt 34 månader till en kostnad av 41kr/mån om du t.ex köper nycklarna på Inet.

Kan konstatera att detta fortfarande fungerar. Eller ja, jag fick inte uppgraderat till Ultimate för 10kr utan 135kr. Men kan ju varit för jag nyttjat det erbjudandet när det lanserades för nåt år sen.

Men ändå nöjd, fick 34 månader ultimate iaf.

Edit: kan tillägga att min Ultimate prenumeration precis löpte ut innan jag provade detta.

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Lägger upp en enkel instruktion om tillvägagångssättet. Har ingen aning om hur länge detta tillvägagångssätt fungerar!

Köp;
- Två (2) styck á Xbox Live Gold - 12 mån
- En (1) styck á Xbox Live Gold - 6 mån

Totalt får du då 30 månader Xbox Live Gold.

- Registrera ett Microsoft Konto
* Gå in på redeem.microsoft.com
* Registrera en av dina 12 månaders digitala nycklar du köpt och välj till att aktivera automatiska betalningar så får du en (1) extra månad på köpet - Dvs 13 månader

- Innan du aktiverar nästa nyckel så ska du in inaktivera automatiska betalningar;
* account.microsoft.com/services

- Gå till redeem.microsoft.com igen och registera din andra 12 månaders nyckel
* Välj att aktivera automatiskt förlängning så får du en (1) extra månad på köpet. Nu har du totalt *26 månader Xbox Live Gold*

- Inaktivera automatiska betalningar igen

* Gå till redeem.microsoft.com och aktivera din 6 månaders nyckel och välj automatiskt förlängning för en gratis månad till. Nu har du totalt *33 månader Xbox Live Gold*

- Inaktivera automatiska betalningar

* Gå till https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq...
- Köp *Xbox Game Pass Ultimate* för *10kr*

Vad som händer nu är att du kommer få hela ditt Xbox Live Gold konverterat till "*Xbox Game Pass Ultimate*" - Detta får du i totalt 34 månader till en kostnad av 41kr/mån om du t.ex köper nycklarna på Inet.

Kan bara bekräfta att detta funkar fortfarande.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Tackar, redeemade nyss 12+12+6 och uppgraderade till Ultimate.

Xbox Game Pass Ultimate till 2023-10-04 för totalt 1307:-

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Tänkte bara skriva att det hela fungerar fortfarande, köpte 2x12m + 2x3m på elgiganten för sammanlagt 1356 kr. Därefter gjorde jag 4 redeems vilket gav mig 34 månader. Efter detta köpte jag 1m GPU för 10kr och jag har nu GPU till 8/1 2024.

Jag safeade och valde elgiganten för merkostnaden blev så liten. Värt att nämna är dock att du bara kan köpa en av varje DL-kod, så man måste göra 2 beställningar som vardera innehåller 1x12m och 1x3m.

Stort tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iDEOT:

Tänkte bara skriva att det hela fungerar fortfarande, köpte 2x12m + 2x3m på elgiganten för sammanlagt 1356 kr. Därefter gjorde jag 4 redeems vilket gav mig 34 månader. Efter detta köpte jag 1m GPU för 10kr och jag har nu GPU till 8/1 2024.

Jag safeade och valde elgiganten för merkostnaden blev så liten. Värt att nämna är dock att du bara kan köpa en av varje DL-kod, så man måste göra 2 beställningar som vardera innehåller 1x12m och 1x3m.

Stort tack för tipset!

Jag gjorde exakt samma som dig ikväll, valde också Elgiganten. 37 månader Ultimate för 1366 kr (37kr/månad) är ett kap

Permalänk
Medlem

"Tack för att du prenumererar på Xbox Game Pass Ultimate"
"135,00 kr per månad, nästa debitering 2022-04-13 med MasterCard **"

Fungerar fortfarande jag snålade lite och köpte bara ett 12 månaders Gold på Elgiganten för 499 kronor men räknar jag rätt så blir det 31 kr per månad...

Fick 3 månader för 10 kr och 1 månad extra då jag aktiverade debitering varje månad. Jag hade Ultimate tidigare men bara att låta prenumerationen löpa ut så fungerar det här.

Permalänk
Medlem

Funkar detta om man redan har en Game Pass-prenumeration?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Funkar detta om man redan har en Game Pass-prenumeration?

Ja men du behöver vänta tills prenumerationen gått ut innan du gör det här. Det fungerade för mig i alla fall.

Permalänk

Fick lite oväntat en xbox innan jul istället för februari så det blev detta och hejdååååå 3070 och datorbygge! Inte värt det längre.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

Mitt ultimate gick ut igår där jag hade utnyttjat nån liknande kampanj med 10 kr för ett par månader.

Köpte 5 x 6 månaders koder på https://www.eneba.com. För varje kod fick jag en extra månad om jag växlade mellan att inaktivera/aktivera återkommande fakturering. Fick betala strax under 1200 kr.

När jag väl valde att uppgradera till Ultimate fick jag betala 135 kr istället för 10 kr. Förutom det så funkade det perfekt.

Xbox live utlimate t o m 2023-12-16 till en kostnad på ca 37 kr/månad.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset!

När mitt tidigare game pass gick ut köpte jag 5x6 månader på eneba.com och köpte en i taget (fick inte köpa alla 5 samtidigt). Fick i slutändan 38 månader för 256x5+10 kr, totalt 1290 kr.

Se till att ni köper från den billigaste försäljaren på eneba, i mitt första köp råkade jag köpa från någon lite dyrare