Valheim når sex miljoner sålda exemplar – ny stor uppdatering på ingång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag tror inte nåt spel de senaste åren har utgett sig för att funka "bra" på HD 4000. Jag hade åtminstone inte förväntat mig det. Integrerad grafik har aldrig varit byggd för rasterisering och liknande tekniker som behövs för moderna spel i en 3d-miljö. Att det ibland går är en sak, men att faktiskt bli upprörd när det inte funkar tycker jag inte är i linje med förväntningarna. Det finns gott om kort på SweC marknad som inte kostar skjortan och ändå presterar mångdubbelt bättre än ett HD 4000.

Alltså såhär: jag förstår din frustration över att inte kunna spela det du vill spela. Men jag tror det är dags att skruva ner förväntningarna på vad din integrerade grafik klarar av.

But if you persist, så finns här ett par listor över spel som är "spelbara" på ett HD 4000:
https://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/4dhmok/playable_ga...
https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/0000...

He, såg att detta spel fanns med på Intels lista: "Elder Scrolls V: Skyrim" - just den typen av spel de vill imitera.

Men som jag kommenterade tidigare så är väl problemet snarare att det inte går att döma hunden efter håren, eller utseende != specifikation.

Jo, jag vet att Swecs marknad finns. Men jag har 0 kr att spendera på allt som är icke-essentiellt för närvarande och lär vara så ett tag till innan vännen fått tillbaka allt jag lånat.

Som sagt, jag är mest bara besviken att det inte gick...

Permalänk
Medlem

Är detta något som är kul att köra solo för chill spelande?
Rust ex är inte kul solo imo utan krävs man är fler för det ska bli roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Är detta något som är kul att köra solo för chill spelande?
Rust ex är inte kul solo imo utan krävs man är fler för det ska bli roligt.

Tycker det är mysigt att spela själv ibland - bygga lite. Samla lite resurser. Sedan är det ju mysigt att göra detta på en server där det är folk ibland liksom, så man är del av en levande värld.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Fast tycker du det är rimligt att spelet endast ger acceptabel prestanda på ett riktigt high end-system?
Jag kör en 5900X och 6900XT och ligger också i spannet 80-120 FPS.

Jag kan bara tänka mig hur ospelbart det är om man har en 4790K och t.ex. ett 980 som förövrigt är en rätt kompetent setup.

I alpha stadium så kan jag tycka det ja. Det är ju inte optimerat alls då typ.

Permalänk
Inaktiv

Blev lite nyfiken på att prova spelet på min Dell XPS 13 med Iris Xe (i5 varianten). 1920x1200 och med allt på low/avstängt kom jag upp i 30-40 FPS och gick jag ner till 1280x800 så låg jag en bit över 40. Och varma fingerspetsar hehe.

Nu är detta det motsatta till en speldator, Intel fungerar inte med Vulkan, grafikfel och låg prestanda. Men intressant att testa. Lite basbyggande i 30 FPS skulle det nog kunna fungera rätt fint för, men vad som helst är nog bättre än att köra med integrerad grafik och då speciellt Intels lösning. :/

Kikade lite på lowspecgamern men han har inte tittat på Valheim alls. Dock har han kollat på just Irix Xe (i ett sponsrat klipp) vilket gjorde mig sugen att testa:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Fast tycker du det är rimligt att spelet endast ger acceptabel prestanda på ett riktigt high end-system?
Jag kör en 5900X och 6900XT och ligger också i spannet 80-120 FPS.

Jag kan bara tänka mig hur ospelbart det är om man har en 4790K och t.ex. ett 980 som förövrigt är en rätt kompetent setup.

Det tror jag inte. Funkar ju fint på ett GTX 1060 så bör funka reko på ett 980 också, iaf med något nertunat.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CasualGamer:

Med vilken hårdvara?

Jag byggde en ö i havet, satte upp en komplett bas i tre våningar. Lägsta FPS är 55. 5600X, 1070, 2560x1440, vilket jag ändå tycker är rätt OK.

Drömfps!

6800k o 1080 @1440p, så hårdvaran ska vara ok. Visst cpu är ju inte purfärsk men man ska då int behöva senaste cpun för att spela ett spel som Valheim med rimlig fps. Basen består av ganska många byggnader o en hel del terraforming vilket troligen är orsaken.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balconette:

Sitter på en dator i7 3770 med inbyggd grafik och försöker spela. 2 FPS i startmenyn när jag dragit ner allt till minimum (var typ 0.3 innan) och det går inte ens att komma förbi karaktärsgenerationen. Min erfarenhet av det är alltså totalt kaputt och med så dålig prestanda så vågar inte jag hoppas på att det blir bättre i närtid.

Känns på sätt och vis trist att läsa att folk som har medioker prestanda och som även spelar det på bärbara klarar av att köra det. Jag hade nog tyckt om spelet och uppskattat lite annat att göra i denna pandemi och att teama up i multiplayer. Fy för dåligt optimerade spel, premium extradyr hårdvara, corona, dålig ekonomi och att ens egen dator inte har ett fungerande dedikerat grafikkort längre.

Innan någon påpekar något, ja det är lite svartsjuka, lite. Inte så jag skulle vilja ta av någon annan utan mest bara besvikelse.

Kan du inte hitta något begkort för en 500? Tror inte det är grafiken som gör stt spelet får så låg fps (sen finns det ju gränser).

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Gällande trött fps när man har byggt mycket och/eller ändrat marken mycket - det är, som jag förstår det, ett spelmotorproblem som inte är superenkelt att fixa.
Verkar inte heller spela så stor roll vad för hårdvara. En person jag spelade har ett RTX 3080 och han drabbas lika hårt som jag med mitt Vega. Tittar man sedan på cpu- och gpu-belastningen så har jag låg belastning på båda, trots att man bara får 30-40 fps. Så fort man kommer bort ifrån området så är det full fräs igen med fps:en och belastningen på gpu:n är uppe i höga siffror igen (som det ska).

Gällande nätverksproblem så googla ”valheim dll fix” så kommer ni hitta guider som visar hur man ökar tillåten trafik (bps). Vi har höjt från 61 till 122 på servern då det var den sweetspot vi hittade (blev sämre om vi valde ett högre värde).

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Men varför ser grafiken ut som från ett spel från 2000-talet?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Men varför ser grafiken ut som från ett spel från 2000-talet?

medvetet stilval

Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F Gaming | AMD Ryzen 7 3700X
ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix AD
32GB DDR4 Corsair Vengeance 3200mhz
LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz
AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Men varför ser grafiken ut som från ett spel från 2000-talet?

Jag tycker det är vansinnigt snyggt. Bästa implementeringen av vatten jag har upplevt.
För mig är det i paritet med CP2077 - dock helt olika stilar, men jag gillar båda👍🏻

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thor:

Kan du inte hitta något begkort för en 500? Tror inte det är grafiken som gör stt spelet får så låg fps (sen finns det ju gränser).

Tack för att du frågar, men det får nog vänta lite.

Skrivet av bimbim:

Gällande trött fps när man har byggt mycket och/eller ändrat marken mycket - det är, som jag förstår det, ett spelmotorproblem som inte är superenkelt att fixa.
Verkar inte heller spela så stor roll vad för hårdvara. En person jag spelade har ett RTX 3080 och han drabbas lika hårt som jag med mitt Vega. Tittar man sedan på cpu- och gpu-belastningen så har jag låg belastning på båda, trots att man bara får 30-40 fps. Så fort man kommer bort ifrån området så är det full fräs igen med fps:en och belastningen på gpu:n är uppe i höga siffror igen (som det ska).

Gällande nätverksproblem så googla ”valheim dll fix” så kommer ni hitta guider som visar hur man ökar tillåten trafik (bps). Vi har höjt från 61 till 122 på servern då det var den sweetspot vi hittade (blev sämre om vi valde ett högre värde).

Är mycket möjligt att spelet gör på tok för många systemanrop. Isåfall kanske det är problemet varför det segar för mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikazu:

medvetet stilval

Ja, fast tror det är medvetet ur kostnad och förmåga.
Man vill inte bli jämförd med spel som fokuserar på realistiska grafik, för då förlorar man direkt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av King D:

Men varför ser grafiken ut som från ett spel från 2000-talet?

Som med nästan alla indietitlar, stilval (som nämnts innan) eller att det är så bra man kunde göra spelet. Finns en del grafiskt imponerande titlar för att vara indie-klass men merparten ser ut att vara 20 år äldre.

Andelen low polygon-titlar är ganska få men det är en stil som verkar tilltala en hel del indieutvecklare idag som minns 90-talet. Och det kommer säkert bli fler med.

Ser man på detaljer, exempelvis ljus och rök som nedan nämnt, så är det teknik som inte användes vettigt förr och knappt ens idag.

Just karaktärerna hade jag gärna sett att ett val kommer som ger de lite mer polygoner dock. Men gillar stilen som den är.

Skrivet av bimbim:

Jag tycker det är vansinnigt snyggt. Bästa implementeringen av vatten jag har upplevt.
För mig är det i paritet med CP2077 - dock helt olika stilar, men jag gillar båda👍🏻

Instämmer, tittar man bara snabbt på någon stillbild så ser det inte så hett ut. Tittar man på en video, eller själv undersöker spelvärlden så inser man att spelet rent grafiskt är mer avancerat än det kan tyckas vara. Ljus och rök exempelvis, spelet är nog nästan i en klass för sig här i mitt tycke. Och då är det inte ens raytracing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balconette:

Är mycket möjligt att spelet gör på tok för många systemanrop. Isåfall kanske det är problemet varför det segar för mig?

Jag tror snarare det är att din gpu trött - no offence. Det felet jag pratade om handlar om när det byggas mycket och marken justeras mycket - och för dig fungerar det väl knappt innan dess? Kolla på lite gameplay-videos i hög upplösning på YouTube så ser du att detta är ett hyfsat grafiktungt spel.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Sidde:

Jag fastnade för många timmar vid minecraft och fick bestämma mig för att lägga ner det. För att inte fastna totalt.
Detta är precis samma sak. Man kan fastna rejält framför datorn.

Och det fungerar bra för att avstå alkohol och kolhydrater om man vill byta ut ett beroende till något annat

Läste om jäkligt fet kvinna i USA som började spela WoW i stället för att trycka i sig mat.
Blev smal och fin och fick massor av kompisar.

Svårt att bryta ett beroende, bättre att byta ut det mot sundare, tex att börja sticka i stället för att röka.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Det något med grafiken som gör att jag blir helt fängslad. Ibland kan jag bara sätta mig på en stol och glo ut över havet från min "brygga" när solen är på väg ner.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Kul att det går bra för studion. Det är bara positivt när svenska företag lyckas. Personligen föll spelet mig inte smaken så jag gjorde en refund.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så ser det ut som många early access spel, typ 1/4 utvecklat.

När det är färdigt och kanske fått achievements på Steam så väcks intresset och köpa det.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Testpilot
Skrivet av King D:

Men varför ser grafiken ut som från ett spel från 2000-talet?

Det beror väl på vilka aspekter man kollar på?

Texturer är ju helt klart lågupplösta och modeller har en relativt låg poly-count.
Men börjar man kika på andra saker som rendering av vatten, volymetrics och hur ljus interagerar med omgivningen så är det helt klart ett spel som nyttjar bland dom senaste teknikerna Unigine har att erbjuda faktiskt.

Exempel kan ses här (cred till en vän jag spelar med);
Här kan god-rays ses mellan träden bland annat.

Här kan man se reflektioner i hjälmen och hur det bildas skuggor i dimman.

Sedan finns det goda möjligheter att modda spelet också, exempel på det är att det redan finns ett X4 Upscale Texture pack på NexusMods eller fullt stöd för ReShade.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Internecio:

ahh, jag förstår. Synd. Hade nog snott din idé annars
får hålla koll på patch notes

Min polare kom runt detta genom att höja marken där han placerade en bonfire och byggre sen runt elden, sedan kan du ju bygga ett skal runt allt, får du ju typ en fyr.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Men varför ser grafiken ut som från ett spel från 2000-talet?

Javisst det är inte den bästa grafiken, men det är långt ifrån den sämsta. Gillar skarpt reflektionerna, skuggorna och hur fackelsken beter sig på natten i ex dimma är ju strålande. Sedan visst det är ett early access men jag hyser hopp för spelet för redan nu har det tagit över rollen som terapispel för mig iaf.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Pincett:

https://cdn.discordapp.com/attachments/812330818516418630/816368916728512532/20210302185658_1.jpg

Javisst det är inte den bästa grafiken, men det är långt ifrån den sämsta. Gillar skarpt reflektionerna, skuggorna och hur fackelsken beter sig på natten i ex dimma är ju strålande. Sedan visst det är ett early access men jag hyser hopp för spelet för redan nu har det tagit över rollen som terapispel för mig iaf.

Haha, satte mig ett par timmar igår. Fick ihop ett skjul och blev mördad av en gris samt av ett fallande träd. Känns som jag har en bit kvar innan jag har ett hus som det i bakgrunden på din bild...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thor:

Hade mer gärna sett att de optimerade lite snarare än att tjoffa på mer kontent som troligen gör befintliga problem värre. Desync är en sak de VERKLIGEN borde åtgärda med tanke på att spelet är designat att vara multiplayer. En annan sak är hur katastrofalt dålig fps (ganska standard att vi har 10-20 fps i vår bas...) man får om man terraformar där man har sin bas. Kan ju hoppas att de lägger till content och fixar, men tror nog mer på att de kör full tunnelvision på content för att sälja mer kopior.

Nu kommer dom säkerligen att jobba på en del optimeringar under utvecklingstiden, men det är dumt att spendera allt för mycket tid på just det tidigt i utvecklingen.
Medans nya funktioner läggs till, ändringar sker i i spelet från hur det fungerar just nu etc, så kan (och mest troligt kommer) det tillkomma nya problem med optimering. Detta gör då att du får optimera, släppa något nytt, optimera, släppa något nytt etc i en nästan oändlig cykel vilket medför att det kan ta många månader, eller år, extra innan spelet kommer ut ur early access.

Det är helt enkelt mer optimalt att fortsätta utveckla spelet så långt som möjligt, tills (om) man stöter på allvarligare problem som måste åtgärdas omgående (allvarligare buggar, ospelbar desync, låg fps och liknande).
Som någon annan nämnt tidigare så sker en stor del av optimeringar av spel mot slutet, helt enkelt för att det är mycket mer effektivt att göra så.
Säg till exempel att du släpper totalt 10 större uppdateringar under tiden spelet är i early access, och att du efter varje större uppdatering jobbar på optimering innan du börjar jobba på nästa content patch, och för enkelheten så säger vi att det tar i snitt en månad att fixa optimeringen varje gång. I slutändan har du då lagt 10 månader på optimering, istället för att kanske lägga 2-3 månader i slutet av utvecklingstiden på att optimera allt i ett svep. Du har då också mest troligt lagt ner en massa tid på att optimera saker som i slutändan antingen tagits bort helt, delvis, eller ändrats så pass mycket att jobbet du lagt ner på att optimera de sakerna är helt bortkastat.

Det är ju ändå early access av en anledning. Early access betyder att allt inte är perfekt, inget är så som det är tänkt att vara i det slutgiltiga spelet, när du spelar spelet så är det med vetskap att det kommer att finnas en del problem, det kommer att fattas content som är tänkt att finnas i det slutgiltiga spelet samt att det kan ta flera år innan det slutgiltiga spelet släpps. Det är även fullt möjligt att det aldrig släpps, det finns en lång lista med spel som slutats utvecklas innan dom kommit ur early access, eller att det är kvar i early access i många år (DayZ var i early access i över 5 år om jag minns rätt exempelvis).

Det du är ute efter är lite som att köpa ett spel som är färdigt, men som senare får massa gratis content-patches. Optimering kommer alltid sent i utvecklingsfasen, oavsett om spelet släpps i early access, eller först när det bedöms vara "färdigt", skillnaden med early access är att du spelar en ofärdig version av spelet, och att optimeringen inte har skett än, eller endast skett i den mån som krävs för att spelet ska fungera hyffsat tillsvidare.

Valheim har ärligt talat mindre problem än många andra early access titlar jag spelat, även när dom har varit i early access i något år redan. Jag förstår att låg fps och desynch kan vara irriterande, men om det är ett för stort problem för att du ska kunna ha kul medans du spelar, så kanske det är värt att vänta ett halvår/år innan du testar att spela det igen, eller vänta tills spelet släpps helt.
Att dom fokuserar mer på content är inte specifikt "för att sälja mer kopior", utan för att det helt enkelt är så spelutveckling fungerar.
Tänk dig att du håller på designa en ny bil, gör du klart nästan alla detaljer på bilen innan du börjar testköra den och gör små optimeringar då, efter behov, eller testkör du bilen varje gång du ändrar en söm i sätena, riktar om strålkastarna, ändrar formen lite på bagageluckan etc och optimerar köregenskaperna efter varje test? Idé > koncept > prototyp > optimering > slutgiltig version. That's how it works. Det vi spelar när vi spelar en early access titel är en prototyp, och först när spelet når sin slutgiltiga prototyp sker "finputsningen", så som optimering, innan det släpps en slutgiltig full version av spelet.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Är detta något som är kul att köra solo för chill spelande?
Rust ex är inte kul solo imo utan krävs man är fler för det ska bli roligt.

Sett många kommentera att de kör solo och gillar det.
Personligen hade jag tröttnat direkt på att sitta själv. Kör med en polare nu och hade gärna varit några till.
Fast det kanske säger mer om mig än spelet

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Haha, satte mig ett par timmar igår. Fick ihop ett skjul och blev mördad av en gris samt av ett fallande träd. Känns som jag har en bit kvar innan jag har ett hus som det i bakgrunden på din bild...

Vi är ett gäng med lite olika förutsättningar i livet som spelar och ja det ligger ett antal timmar med samlande av resurser och byggande. Många svordomar (säkert har ett antal nya med uppfunnits) har yttrats när taket har rasat för man inte räknat med hållfastheten och man får börja om och tänka nytt.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Pincett:

Vi är ett gäng med lite olika förutsättningar i livet som spelar och ja det ligger ett antal timmar med samlande av resurser och byggande. Många svordomar (säkert har ett antal nya med uppfunnits) har yttrats när taket har rasat för man inte räknat med hållfastheten och man får börja om och tänka nytt.

Vänta va? "Räknat med hållfastheten"? Du menar att man måste TÄNKA när man bygger? Jag trodde det var som Fallout 4, "yolo that MF like there ain't no tomorrow"...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Är detta något som är kul att köra solo för chill spelande?

Det funkar bra solo, men jag kan rekommendera att titta lite på moddar om du skulle tycka det blir segt / grindy.

Jag lade in Valheim+ (enbart för att ta bort item teleport limitation vilket jag tyckte kändes som artificial difficulty) samt "Equipment and Quick Slots" som lägger till separata slots för armor och lite annat och därmed frigör 8 inventory slots.

Båda dessa gjorde spelet betydligt bättre för min del, kommer sannolikt aldrig spela omoddat igen (om inte ovan nämnda moddar läggs till på något sätt).

Permalänk
Avstängd

Spelet är gjort av en person till stora delar och de är väl just nu fyra personer anställda på företaget. Att kräva att spelet ska vara i stil med RDR2 eller Cyberpunk är bara löjligt. Kolla listan på medverkande i RDR2 exempelvis, jag tror den radade upp namn i närmare 15-20 minuter när man var färdig med storyn (Ja, jag kollade på hela) Visst att det säkerligen var personer som bara gjort ett kort inhopp såsom en röst till en specifik roll i spelet men han var med i texten. Tror det var 20 personer som bara hade hand om hästar och rörelser för detta, samma sak med väder osv osv. Här har vi en person som gjort allt detta själv och i mina ögon sett lyckats helt jävla otroligt och dessutom med väldigt få buggar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10