Vilka varumärken känner du till?

Permalänk
Melding Plague

Vilka varumärken känner du till?

Vilka varumärken, produkter och återförsäljare känner du till och föredrar? Delta i SweClockers undersökning och hjälp oss i vårt arbete!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Undersökningen tar mellan 5-10 minuter skulle jag gissa. Jag gjorde den rätt snabbt på 5.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Input till undersökningen:
Varför finns det inget val bland svaren att man inte är intresserad av en produkttyp?

Nu finns enbart alternativen:
- Inom 3 månader
- 3 - 6 månader
- 7 - 24 månader
- Vet ej

...

Att svara "vet ej" känns lite onödigt otydligt när jag vet rätt säkert att jag inte kommer köpa en bärbar dator inom överskådlig tid

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag orkade inte slutföra ens den första sidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Input till undersökningen:
Varför finns det inget val bland svaren att man inte är intresserad av en produkttyp?

Nu finns enbart alternativen:
- Inom 3 månader
- 3 - 6 månader
- 7 - 24 månader
- Vet ej

...

Att svara "vet ej" känns lite onödigt otydligt när jag vet rätt säkert att jag inte kommer köpa en bärbar dator inom överskådlig tid

Tyckte samma även jag, fick dra till med vet ej på det mesta...
Tillverkare blev det oerhörd upprepning på också, då de jag kom att tänka på först var de som jag nämnt i kategorin ovan...

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk

Trevlig undersökning.

Mycket Samsung och Asus för min del =P

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Input till undersökningen:
Varför finns det inget val bland svaren att man inte är intresserad av en produkttyp?

Nu finns enbart alternativen:
- Inom 3 månader
- 3 - 6 månader
- 7 - 24 månader
- Vet ej

...

Att svara "vet ej" känns lite onödigt otydligt när jag vet rätt säkert att jag inte kommer köpa en bärbar dator inom överskådlig tid

Jag tolkad det som att man inte ska välja nåt om man inte planerar.
Har precis uppgraderat med ny CPU och mobo så min plan är 5-10 år innan nästa CPU och mobo upgrade så att svara nåt där känns lite långsökt.

Permalänk
Medlem

Detta var en extremt trist undersökning. Hade det inte varit Sweclockers hade jag inte slutfört den.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Svarade på frågan vilka de första jag tänker på är, men betyder inte att det är dem jag nödvändigtvis rekommenderar. (Sedan rekommenderar jag VÄLDIGT sällan baserat på tillverkare utan går mer på modell.)

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Hoppsan, verkar stå "Chassi" under kylning och nätagg xD

Edit: och "Lagrind" i stället för "Lagring".

Edit2: Står också "Tangentbord / mus" på ena stället men bara tangentbord till de relaterade svarsalternativen.

Edit3: ...Och nu kommer jag till sektion "Datormöss", där det i stället står "TV" bredvid svarsalternativen.

Edit4: Så, inskickat nu. Verkar som det bara var första sidan som ni missat att korrläsa. Håller nog med övriga kommentatorer att denna var ganska tråkig och att första sidan var alldeles för tung.

Permalänk

Vassego, Sweclockers!

Visa signatur

🎮 → AMD 3700X • MSI Gaming Z Trio 3080 12 GB• 32GB DDR4 • ASUS ROG Swift PG279Q
🖱 → Logitech g703 / ⌨ → Corsair Strafe Silent RGB
💻 → Macbook Pro 13" M1 • 16GB • 512GB
📱 → iPhone Xr • 128GB
🎧 → BOSE 700 & SteelSeries Arctis 7 2019

Permalänk
Medlem

Håller med tidigare talare alldeles för lång, orkade inte ens slutföra första sidan... dåligt upplägg.

Permalänk
Medlem

Tryckfelsnisse var framme. Under "Datormöss" på första sidan så står det "TV"

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 5600x | RAM: G.Skill 16GB 3200 MHz Ripjaws V | GPU: Powercolor RX 6800 | Mobo:ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | SSD: Kingston SSD V300 240GB | Nätagg: Fractal Design Ion+ Platinum 660W | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 120mm | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag fyllde i sida 1 väldigt ordentligt, kom till sida 2 och såg att det var 6 sidor till. Ja...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kwirek:

Kan säga att jag fyllde i sida 1 väldigt ordentligt, kom till sida 2 och såg att det var 6 sidor till. Ja...

De var myycket kortare än sida 1 dock. Men jo, det blev tjatigt.

Röstade "vet ej" på alla produktgrupper, men sanningen är ju att jag inte kommer köpa någon av dessa produkter inom 2 år om inget går sönder.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Borde vara en betald undersökning

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kwirek:

Kan säga att jag fyllde i sida 1 väldigt ordentligt, kom till sida 2 och såg att det var 6 sidor till. Ja...

Sida 1 tog längre tid än de andra tillsammans ;).

@edin
Planer för den fantastiska framtiden!
Kan vara läge att dela upp tyngre block i flera delar. Eller kanske ge en heads up att den långa biten är på första sidan. Eller lägga den långa biten sist.
Nuvarande upplägg verkar ha avskräckt en del att göra klart.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Kan säga att jag fyllde i sida 1 väldigt ordentligt, kom till sida 2 och såg att det var 6 sidor till. Ja...

Jag gjorde sida 1. Sen skippade jag till sista frågan.

Varsågoda 👍

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

När jag kom till slutet på första sidan så såg jag att det var 7 sidor, då hoppade jag ur.

Permalänk

Det gick rätt fort, det är bara första sidan som är trälig. Klart man ställer upp för laget!

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Medlem

Flera produktkategorier där jag inte ens kunde komma på tre tillverkare. På andra behövde jag tänka efter länge innan jag kom på tre.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Behövs ett bättre alternativ än "Vet Ej". Har nyligen storhandlat det mesta och det enda som finns kvar för mig inom överskådlig framtid är CPU'n.
Det blev mycket tjatandes om Asus. XD

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem

Ett problem med undersökningen är ju att många av tillverkarna pillar i flera kakburkar,
Om jag tänkte Asus på en fråga, och de även grejar i nästa kategori och jag tänker på Asus igen, är det för att jag skulle tänkt på Asus naturligt eller är det för att Asus ligger och surrar i mitt huvud?
Det skapade problem för mig när jag skulle svara, samtidigt så vet jag att jag inte ska sitta och tänka igenom allt, då blir det inte heller några bra svar.

Permalänk
Inaktiv

Undersökningen kändes som något hastigt ihopplock av någon som glömt svara en beställare i tid.

Permalänk
Medlem

Trodde man skulle svara vilka man tyckte om, från listor av tillverkare i kategorierna?

T ex mobiltelefon dissar jag Apple och typ kinaskit som Huawei för att man inte vill stödja kinesiska staten.

Grafikkort dissar jag mindre kända Palit (som kör med KFA2, Gainward, Palit, PNY.... är de alla samma eller?). Zotac och numera Gigabyte också.

Tror nog Asus och Corsair är populära i många dator-relaterade produkttyper här.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Laddin:

Trodde man skulle svara vilka man tyckte om, från listor av tillverkare i kategorierna?

T ex mobiltelefon dissar jag Apple och typ kinaskit som Huawei för att man inte vill stödja kinesiska staten.

Grafikkort dissar jag mindre kända Palit (som kör med KFA2, Gainward, Palit, PNY.... är de alla samma eller?). Zotac och numera Gigabyte också.

Tror nog Asus och Corsair är populära i många dator-relaterade produkttyper här.

Ett sätt är att välja i listor. Men det vi vill komma åt är vilka man spontant tänker på och känner till.
Får man en lista så kommer nog de flesta swecare känna igen typ alla grafikkortstillverkare tex. så då blir inte svaren så intressanta.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Entusiast

Gick igenom allt... inte så att jag ändå hade så förbaskat mycket för mig

Permalänk
Medlem

Jag gissar att jag missförstod vissa frågor pga hur de var skrivna. Vid tre märken på stationära datorer så listade jag komponenttillverkare snarare än paketlösningstillverkare. När det kom till tre grafikkortstillverkare så blev det AMD, Nvidia och intel...

Jaja, så får det väl bli. Gissar också att mina svarsalternativ lär sticka ut en del. Men det jag tänker på när jag tänker på moderkort är ju Abit. Och vid lagring så är det ju Toshiba och IBM. De två sistnämnda delvis pga deras (dåliga) rykten.

Permalänk
Medlem

Som några andra redan nämnt, hade det inte varit en SweC-undersökning hade jag nog inte kommit förbi sida 1.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Lite halvdrygt med sådana här, men som andra tog jag den kulan för SweClockers.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers